Bøtelegge spillere pga. unødvendige kort?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Bøtelegge spillere pga. unødvendige kort?

    I dag fikk Heinz gult kort fordi han hadde på seg smykke (!), og Kiko rødt fordi han gjorde det samme dumme tabben som Kippe for en uke siden.
    Er det mulig?

    Jeg kjenner ikke bøtesystemet til LSK, og jeg er ikke en gang sikker på om det er lov å bøtelegge fotballspillere. Uansett mener jeg det må tre i kraft noen interne sanksjoner.

    Slik oppførsel skader LSK. Og indirekte kan dette svekke våre muligheter til å oppnå gode, sportslige resultater.
    Allerede etter tre serierunder har vi klart å pådra oss fire kampers karantene (to hver til Kippe og Kiko).
    Helt unødvendig!

    PS: I tillegg har vi vel syv gule, tror jeg.... Hørte jeg ordet disiplin?


    Mvh
    Gammer`n
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

    #2
    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
    I dag fikk Heinz gult kort fordi han hadde på seg smykke
    Amatører har vel ikke lønn, og det der er stiller vel Heinz i amatør klassen?
    = Ingen lønn denna uka.
    Fugla mot nye høyder

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #3
      Straff

      Jeg er tilhenger av straff, men den må være lik for Kippe og Kiko. Nordlie kjeftet på Kiko for rødt kort i dag, men Kippe sitt var like dumt.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

        #4
        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Jeg er tilhenger av straff, men den må være lik for Kippe og Kiko. Nordlie kjeftet på Kiko for rødt kort i dag, men Kippe sitt var like dumt.
        Selvfølgelig!


        Mvh
        Gammer`n
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

        Kommentar

        • glasgow
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 1251

          #5
          Det som gjør det så eksta ille, er at det er få min igjen av kampen. Akkurat som i skien.
          Urutinert av Disse spillerne. Bøter trengs. FAAN at det går ann.
          Tom må tydeligvis ha et kurs i hva som gir kort og hva som er lov på banen.
          Vi har ikke så bred stall at to tre spillere kan stå over kamper pga kort. Karem Essediri, Brenne Og nå Kippe Og moheli. Kan koste oss medaljer dette hvis ikke spillerne skjerper seg.

          Kommentar

          • RoyVaadal
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 4055

            #6
            Det var et forslag på årsmøtet i fjor(?) som gikk ut på bøtelegging av unødvendige kort. Forslaget fikk ikke tilslutning og blei av noen latterliggjort. Jeg synes ikke forslaget var så gæernt.

            Den viktigste kritikken gikk på at det var umulig å vite hva som var unødvendig. Så vanskelig er det da ikke! Hvem synes at kortene til Kippe, Kiko og Heinz ikke er unødvendige?
            RoyVaadal.

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              #7
              Er uenig når det Kippe og Kiko.

              Dette er impulsreaksjoner etter hårreisende taklingsforsøk. Kippe tar riktignok tak i sin mann, Kiko dytter vel til sin med brystet. Hverken Kippe eller Kiko gjør noe som ikke gjøres ellers gjennom hele kampen, motstanderene detter selvfølgelig som potetsekker (here comes holywooooooood!) og burde hatt kort for filming.
              Hadde Kippe eller Kiko slått hadde saken vært anderledes.

              Heinz derimot ser seg vel nok i speilet til å unngå det kortet...
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • egil
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1119

                #8
                Opprinnelig skrevet av glasgow
                Det som gjør det så eksta ille, er at det er få min igjen av kampen. Akkurat som i skien.
                Urutinert av Disse spillerne. Bøter trengs. FAAN at det går ann.
                Tom må tydeligvis ha et kurs i hva som gir kort og hva som er lov på banen.
                Vi har ikke så bred stall at to tre spillere kan stå over kamper pga kort. Karem Essediri, Brenne Og nå Kippe Og moheli. Kan koste oss medaljer dette hvis ikke spillerne skjerper seg.

                Bedre at det skjer på overtid, enn etter 5 minutter spør du meg...... Men at det er urutinert er jeg helt enig i.
                KFL - medlem nr 23

                Kommentar

                • RoyVaadal
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 4055

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av mooph
                  Hverken Kippe eller Kiko gjør noe som ikke gjøres ellers gjennom hele kampen, motstanderene detter selvfølgelig som potetsekker
                  Hva er vitsen med å gå løs på motspillere når ballen ikke er i spill? Hva kan man oppnå da, annet enn kort fra dommeren?
                  RoyVaadal.

                  Kommentar

                  • Håkon Henriksen
                    Administrator
                    • Nov 2003
                    • 6411

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av iL

                    LSK har etter 3 serierunder, 7 gule kort og 2 rødt kort

                    Khaled Mouelhi - 1 rødt (Godset b), Soner mot Lyn + Aalesund ?
                    Frode Kippe - 1 rødt (Odd b), Soner mot Strømsgodset + Lyn

                    Kasey Wehrman - 1 gult (Godset b), ingen fare for soning
                    Heinz Müller - 1 gult (Godset b), ingen fare for soning
                    Magnus Myklebust - 1 gult (Odd b), ingen fare for soning
                    Bjørn Helge Riise - 1 gult (Odd b), ingen fare for soning
                    Shane Steffanutto - 1 gult (Odd b), ingen fare for soning
                    Olivier Occean - 1 gult (FFK h), ingen fare for soning
                    Dan Anton Johansen - 1 gult (FFK h) ingen fare for soning
                    Det som er helt sikkert er at vi pådrar oss alt formange kort.
                    Håkon Henriksen
                    -
                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                    -
                    ALT FOR FUGLA

                    Kommentar

                    • mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                      Hva er vitsen med å gå løs på motspillere når ballen ikke er i spill? Hva kan man oppnå da, annet enn kort fra dommeren?
                      Litt knuffing rett etter mordforsøk kvalifiserer vel ikke som "gå løs på" ?
                      Fugla mot nye høyder

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av mooph
                        Litt knuffing rett etter mordforsøk kvalifiserer vel ikke som "gå løs på" ?
                        Samme hva det kalles. Det kvalifiserer til røde kort.
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • Raskolnikov
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1452

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                          Samme hva det kalles. Det kvalifiserer til røde kort.
                          Tror konsekvensene av å gå løs på (slå) motspillerne vil være betydelig verre enn konsekvensene av knuffingen (puffet) til Mouelhi. Jeg vet at det var et rødt kort, men jeg er skuffet over at norske fotballspillere ikke opptrer som menn nok til å stå på bena.
                          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                            Samme hva det kalles. Det kvalifiserer til røde kort.
                            Helt klart. I tillegg mener jeg å huske armene var nesten i ansiktet hans denne gangen i motsetning til Kippe so dyttet i brystet (som forøvrig er godt gjort med 50 cm høydeforskjell). Gir man ikke rødt i slike hendelser blir signalet at det er "greit" å dytte ned spillere vis man blir taklet styggt.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • Lillestrøm Kirke
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2004
                              • 1470

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                              I dag fikk Heinz gult kort fordi han hadde på seg smykke (!)
                              Ikke nok med det, i dagens papir-rb står det at han også ble gjort oppmerksom på det av assistentdommeren (før kampen).
                              "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7037

                                #16
                                Jeg håper det vanker en bot på Mouelhi (og på Kippe) etter deres to håpløst uprofesjonelle utvisninger. Sånt går ikke an.

                                Hvis linjemannen sa fra til Müller ang. smykket før kampen er det også helt latterlig av ham. Disse kortene kan koste oss dyrt utover i sesongen!
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • 10.09.50
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2005
                                  • 1410

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                  Det var et forslag på årsmøtet i fjor(?) som gikk ut på bøtelegging av unødvendige kort. Forslaget fikk ikke tilslutning og blei av noen latterliggjort. Jeg synes ikke forslaget var så gæernt.

                                  Den viktigste kritikken gikk på at det var umulig å vite hva som var unødvendig. Så vanskelig er det da ikke! Hvem synes at kortene til Kippe, Kiko og Heinz ikke er unødvendige?
                                  Nja. Forslagets innhold ble ikke latterliggjort. Men at det ble fremmet som en årsmøtesak ble latterliggjort. Med god grunn. For det var latterlig. Spillergruppa selv kan og bør ha et slikt system. Arbeidsgiver kan ikke ha det.

                                  Kommentar

                                  • KFL109
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1958

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                    Slik oppførsel skader LSK. Og indirekte kan dette svekke våre muligheter til å oppnå gode, sportslige resultater.
                                    Allerede etter tre serierunder har vi klart å pådra oss fire kampers karantene PS: I tillegg har vi vel syv gule, tror jeg.... Hørte jeg ordet disiplin?
                                    Disiplin er vel det sentrale uttrykket her, og jeg forventer at Nordlie og det øvrige støtteapparatet tar tak i dette umiddelbart!

                                    Holdninger er viktigere enn diskusjon om eventuelle bøter. Ingen karantene blir opphevet om det innføres et internt bøtesystem. Heller ikke tror jeg at en donasjon til ett eller annet formål er avgjørende for hvorvidt en spiller "koker over" eller ikke.

                                    Hvordan unngå at det koker over - det må være diskusjonen!
                                    Vidar Evje

                                    Kommentar

                                    • Fjeller'n
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 905

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av RSP


                                      SENDT AV BANEN: Khaled Mouelhi dyttet til Keijo Huusko med brystkassa, og måtte tusle i garderoben helt mot slutten. Bak: En muggen Jan Åge Fjørtoft.
                                      Foto: ARNT E. FOLVIK
                                      Dette bildet fra Nyhetstråden sier en del....

                                      Stian
                                      "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                                      Kommentar

                                      • RoyVaadal
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 4055

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                        Nja. Forslagets innhold ble ikke latterliggjort. Men at det ble fremmet som en årsmøtesak ble latterliggjort. Med god grunn. For det var latterlig. Spillergruppa selv kan og bør ha et slikt system. Arbeidsgiver kan ikke ha det.
                                        Opprinnelig skrevet av Ulf Baadshaug på LSK-Lista i februar 2006
                                        4. Lønnsreduksjon for unødige gule kort.
                                        Dette var det eneste forslaget som kom fra utenfor styret, og det
                                        eneste som skapte litt kontrovers på hele årsmøtet.
                                        Forslagsstiller Bjørn Ødegaard ville at spillere som får unødige gule
                                        kort skal bøtelegges.
                                        Styret forklarte at bøter må avtalefestes på forhånd og altså må inn i
                                        kontraktene til hver enkelt spiller.
                                        Det ble en liten diskusjon om hva som egentlig er unødige gule kort,
                                        om gråsonene for fair play (Grønlund: "Hadde en København-spiller stilt
                                        seg foran ballen da Occean skulle ta frisparket, hadde han fått ros,
                                        selv om han hadde fått gult kort") og om at vi bør prøve å bli så
                                        gode at vi kan vinne uten tjuvtriksene.
                                        Styret gikk mot forslaget, som falt mot 2 stemmer.
                                        Her ser vi at Grønlund i hvert fall prøver å problematisere hvordan vi skal avgjøre om noe er unødvendig eller ikke. Det synes jeg er unødvendig, fordi det er ikke så veldig vanskelig.

                                        Ellers så ser det ut til Grønlund mener det er mulig for arbeidsgiver å innføre et slikt regelverk, selv om det da må tas med hver enkelt spiller. Sikkert enklere med nye spillere, enn med gamle. Men 10.09.50 burde kanskje være mer kompetent enn Grønlund til å svare på dette.
                                        RoyVaadal.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎