Bøtelegge spillere pga. unødvendige kort?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    #21
    For sammenligningens skyld så kan vi nevne at LSK ikke fikk et eneste rødt kort i serien fom. 1984 tom. 1989.

    Helt rettferdig er ikke sammenligningen fordi regelverket er betydelig innskjerpet siden den gang.
    RoyVaadal.

    Kommentar

    • Serbern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 5496

      #22
      Når de kan ha bøter for pissing i dusjen og for-sent-komming til trening og kamper må de jo kunne ha bøter for unødvendige kort også. Den boten bør være mye høyere da. Og jeg mener at spillerne selv burde være voksne nok til å ta ansvar for det bøtesystemet. Bøtene bør være høye nok til at de merker det, men alikevel ikke så høye at de ikke tør å trå til i tacklinger.

      Kommentar

      • Emil B
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2006
        • 5921

        #23
        Vis foreksempel PSA hadde klippet ned en på godset slik Ohr gjorde i går og fått rødt kort, er det da et unødvendig kort???

        Kommentar

        • chrissp
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 2403

          #24
          Har ikke noen større tro på at bøter hjelper. Tror nok intern justis og følelsen av å skuffe lagkamerater og supportere, svir mer enn f.eks. 5000 i bot for Kiko.

          Bare se uttrykket til Fjøra når Kiko går forbi....
          Bølerkanaris

          Kommentar

          • Serbern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 5496

            #25
            Eller som fattern sa igår (han er litt komunist ), Kiko burde fått straff i å jogge fra Drammen til Lillestrøm igår.

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              #26
              Hva med gapestokk på torget? Trur det hadde gjort inntrykk.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                #27
                Opprinnelig skrevet av VK
                Vis foreksempel PSA hadde klippet ned en på godset slik Ohr gjorde i går og fått rødt kort, er det da et unødvendig kort???
                Nei, dette hører uten tvil ikke hjemme i kategorien "helt sikre unødvendige kort". Husk at Magnus med stor sannsynlighet hadde skåret på sjansen sin. Da kunne Godset endt opp med 0 poeng. En annen mulighet er at dommeren bare hadde gitt gult kort (ja, feilaktig, men dommere tar feil både nå og da). Da hadde det vært et svært lønnsomt kort Ohr hadde pådratt seg.

                Noen kort er det ingen tvil om er unødvendige:
                • munnbruk
                • forseelser utenom spillets gang
                • overdreven feiring av skåring
                • smykker og juveler


                Andre typer kort der man må vurdere TV-opptak flere ganger og der det fins tusen meninger, gir ikke ekstra straff. Verre er det ikke.
                Last edited by RoyVaadal; 24.04.2007, 14:27.
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • Vinje
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Feb 2006
                  • 110

                  #28
                  Det som i hvertfall er klinkende klart er at vi nå får bytte ut "løpstestene" ala Nordlig-testen, med en mer nødvendig IQ test.

                  Når vi klarer å dra på oss TO unødvendige røde kort for SAMME forseelse med 1 ukes mellomrom så må det være noe gæli oppi topplokket til gutta.

                  Dette kan koste oss dyrt i fremtiden, om kortene skal komme like tett som nå, og på den måten de kommer. Hadde Kippe klart å holde seg i skinnet hadde vi vunnet mot Godset. Tror nok Kippe hadde klart seg bedre i duell med Kovacs enn det Rambekk og PSA klarte, og ved straffesituasjonen ville Kippe håndtert den bedre. Dermed 2 poeng tapt pga idioti alt nå.

                  Mot Lyn er igjen Kippe ute, og nå også Mouehli. Dette kan bli vanskelig, særlig om vi ikke får stablet Brenne på bena, og funnet opp et angrepsspill som kan gi mål!

                  Det Brann viste i kampen mot Vif, og det vi viste mot 10 mann sterke Godset var fra forskjellige fotball-planeter.
                  Det var min mening, og den er alltid riktig!

                  Kommentar

                  • Raskolnikov
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1452

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Vinje
                    Det Brann viste i kampen mot Vif, og det vi viste mot 10 mann sterke Godset var fra forskjellige fotball-planeter.
                    Det Brann viste i 1. omgangen hjemme mot Godset og det vi viste i 2. omgangen mot Fredrikstad er fra to forskjellige planeter.
                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      #30
                      Fortsatt tendenser til unødvendige kort. Både Kippe og Wehrman er nummeret fra å sparke til spillerer etter hardhente aalesundere. Kippe fikk kort, mens Wehrman slapp unna. Der mååå vi skjerpe oss.

                      Kommentar

                      • Trondeo
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3062

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av KFL41
                        Fortsatt tendenser til unødvendige kort. Både Kippe og Wehrman er nummeret fra å sparke til spillerer etter hardhente aalesundere. Kippe fikk kort, mens Wehrman slapp unna. Der mååå vi skjerpe oss.
                        Sånne kort kan lett bøtelegges spør du meg, helt unødvendig. Kommer til å straffe seg alle disse unødvendige kortene, mot slutten av sesongen.

                        Kommentar

                        • KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

                          #32
                          Nå er jeg litt usikker på om Kippe egentlig prøver å sparke etter Olsen. Og han treffer ikke Olsen heller. Det kan være at det bare var en ustøhet som gjorde at det så ut som et forsøk på spark. Han fikk tross alt en saftig trøkk i venstre ben. Men uansett har vi pådratt oss veldig mange gule kort. Det er unromalt når man leder serien. Og stallen vår er såpass bra at vi har greid oss rimelig greit uten Mouelhi, Kippe og Brenne.

                          Kommentar

                          • hoyt
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 2850

                            #33
                            TV-bildene av situasjonen med Kippe og Lasse Olsen kan juge litt. I følge Olsen selv så faller Kippe over han, og selv om tv-bildene kan se ut som om Kippe sparker Olsen, så sa Olsen at han ikke trodde Kippe gjorde det med vilje. Olsen sa videre at han ble overrasket over at Kippe fikk gult t.o.m.

                            Wehrman sitt gule på slutten er helt greit etter min mening. Det er bedre med et gult kort, enn et baklengs 4 minutter før slutt. Da kunne det fort blitt farlig.
                            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                            - Nosa

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              #34
                              Kippe sitt synes jeg virket spesielt, ser mer ut som han faller over Olsen enn at han prøver å sparke. Myklebust sitt ser ekstremt billig ut, men ikke et typisk "unødvendig" kort. Synes derimot det er håpløst av Wehrman å pådra seg et gult kort 1 minutt på overtid i en kamp hvor vi har en tomåls ledelse.
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • holmiz
                                The kjøkken-kanariz
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6064

                                #35
                                På meg virker det som om tenningsnivået er nesten litt for høyt hos enkelte, feks Wehrman, som i dag var heldig som unslapp gult kort, etter å ha bedrevet borgervern som de så fint kalte det på TV2Zebra. Søgård hadde også flaks som ikke fikk gult for tacklinga som nesten sendte en Aafk'er langt opp på tribunen..!

                                Uansett, dette med unødvendige kort må jo være noe av det enkleste å ta tak i for en fotballtrener, især Tom! Vi beviser jo også som flere har nevnt at vi klarer oss bra uten sentrale spillere som Kippe, Brenne og Kiko.

                                Men bøter eller ikke, i denne saken legger jeg min fulle lit til at nettopp Tom er rette trener, med tanke på å luke bort de her kortene.
                                Hilsen Anders

                                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                Kommentar

                                • WAK
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 964

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av holmiz
                                  På meg virker det som om tenningsnivået er nesten litt for høyt hos enkelte, feks Wehrman, som i dag var heldig som unslapp gult kort, etter å ha bedrevet borgervern som de så fint kalte det på TV2Zebra. Søgård hadde også flaks som ikke fikk gult for tacklinga som nesten sendte en Aafk'er langt opp på tribunen..!

                                  Uansett, dette med unødvendige kort må jo være noe av det enkleste å ta tak i for en fotballtrener, især Tom! Vi beviser jo også som flere har nevnt at vi klarer oss bra uten sentrale spillere som Kippe, Brenne og Kiko.

                                  Men bøter eller ikke, i denne saken legger jeg min fulle lit til at nettopp Tom er rette trener, med tanke på å luke bort de her kortene.
                                  Kasey Wehrman fikk vel gult kort i dag. Slapp ikke unna han.

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    #37
                                    Brenne...

                                    Brenne er kanskje den man bør bli mest oppgitt over. Kommer inn, LSK leder med to må, og han klipper ned en stakkar et par minutter på overtid. Soleklart gult kort, men han slapp.

                                    Han burde ha lært leksa si med det røde kortet før seriestart.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • WAK
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 964

                                      #38
                                      Både Kippe, Kasey og Shane må stå over hvis de får flere gule. Tre spillere i fare sonen etter 5 kamper er ikke bra nei!!!

                                      Kommentar

                                      • Raskolnikov
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 1452

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av holmiz
                                        Søgård hadde også flaks som ikke fikk gult for tacklinga som nesten sendte en Aafk'er langt opp på tribunen..!
                                        Hvis du sikter til taklingen av Kihlberg som kommentatorene mente var gult kort er jeg uenig. Søgård går etter ball, men kommer for sent. Han treffer ikke Kihlberg direkte, men Kihlberg løper inn i Espen og hekter fordi han ligger i løpsbanen.

                                        Syntes enkelte begynner å henge seg litt vel mye opp i disse "unødvendige" gule kortene. Det er litt tilfeldig hva som blir kort også. Elyounoussi har blitt taklet stygt mange ganger uten at det har vært noe kort...
                                        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                        Kommentar

                                        • gamle-perta
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2004
                                          • 2418

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av WAK
                                          Både Kippe, Kasey og Shane må stå over hvis de får flere gule. Tre spillere i fare sonen etter 5 kamper er ikke bra nei!!!

                                          Og snart begynner kampene mot de "gode" lagene....

                                          Tåplig at vi har stilt oss selv i denne posisjonen.
                                          En del av kortene skyldes også at vi har litt temposvake folk på midtbanen, eks Søgård og Kasey. De klarer ofte ikke å løpe opp en motstander og må heller ty til ulovligheter.

                                          Mvh
                                          Gammer`n
                                          Mvh
                                          Gammer´n (Per T)

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎