Bøtelegge spillere pga. unødvendige kort?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13272

    #41
    Synd at vi har to-tre "Sinte-Martin" utpå der - ekstra trist at de ikke har det samme dommer-amnestiet som den limdårlige brann-spilleren.

    Kommentar

    • hoyt
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 2850

      #42
      Jeg skjønner at folk klager på kort som er unødvendige, som Kippe og Kikos, men at spillerne får kort pga harde taklinger kommer jeg aldri til å klage på. Bedre med for mye guts enn for lite synes nå jeg.
      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
      - Nosa

      Kommentar

      • holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

        #43
        Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
        Hvis du sikter til taklingen av Kihlberg som kommentatorene mente var gult kort er jeg uenig. Søgård går etter ball, men kommer for sent. Han treffer ikke Kihlberg direkte, men Kihlberg løper inn i Espen og hekter fordi han ligger i løpsbanen.

        Syntes enkelte begynner å henge seg litt vel mye opp i disse "unødvendige" gule kortene. Det er litt tilfeldig hva som blir kort også. Elyounoussi har blitt taklet stygt mange ganger uten at det har vært noe kort...
        Vi har selvsagt lov til å være uenige, men som du sier, Søgård kommer altfor seint inn, og det i en tackling, som i mine øyne i utgangspunktet er totalt unødvendig. Situasjonen er i utgangspunktet slik jeg ser den, relativt ufarlig, den er på motstandens banehalvdel og og helt ved linja.

        Når det gjelder det å henge seg opp i unødvendige kort, og du her trekker inn tilfeldighetsfaktoren, vel slik jeg ser det har vi allerede pådratt oss altfor mange soleklare både gule og røde kort. Med det mener jeg at situasjonen i forkant av kortet har hatt svært lite for kamputfallet, ihvertfall før kortet ref Kippe feks.

        Tilfeldighetsfaktoren er der, helt klart med en slik fysisk spillestil LSK har lagt seg på, men vi trenger ikke å plusse på evt. forventede kort i løpet av en sesong, med 10 håpløse kort, bare fordi spillerne ikke klarer å holde hodet kaldt nok der og da.
        Hilsen Anders

        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #44
          Opprinnelig skrevet av holmiz
          Vi har selvsagt lov til å være uenige, men som du sier, Søgård kommer altfor seint inn, og det i en tackling, som i mine øyne i utgangspunktet er totalt unødvendig. Situasjonen er i utgangspunktet slik jeg ser den, relativt ufarlig, den er på motstandens banehalvdel og og helt ved linja.
          Åslesund er i ferd med å få en ovegang. Søgård kunne fint fått ett gult kort for sabotasje uten at man kunne protestert på det.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • holmiz
            The kjøkken-kanariz
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6064

            #45
            Opprinnelig skrevet av xeR
            Åslesund er i ferd med å få en ovegang. Søgård kunne fint fått ett gult kort for sabotasje uten at man kunne protestert på det.
            Enig med den, men vi snakker her om et Åslesund (hehe håper du ser vennlig på den, en artig omskrivning av byen til stormen ) som spilte som et juniorlag. I en sånn kamp bør rutinerte spillere unngå sklitacklinger på motstanders banehalvdel, mener nå jeg!
            Hilsen Anders

            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

            Kommentar

            • Serbern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 5496

              #46
              Det klareste kortet i hele kampen var jo egentlig på Aalesund spillern som takler Riise i kne-høyde. Men dommern gir ikke kort fordi det ikke har gått mer enn 5 minutter. Syns det er svakt av dommerne som syns det er for tidlig å gi kort. Jeg mener, er det stygt så er det stygt, uansett når i kampen den kommer.

              Kommentar

              • Raskolnikov
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1452

                #47
                Opprinnelig skrevet av xeR
                Åslesund er i ferd med å få en ovegang. Søgård kunne fint fått ett gult kort for sabotasje uten at man kunne protestert på det.
                Hvis jeg ikke husker helt feil hadde Lillestrøm god balanse i laget og Kihlberg var 20 meter fra egen dørlinje. Syntes ikke det kvalifiserer til å gi kort for "proffesional foul". Jeg ville i hvert fall protestert.
                Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                Kommentar

                • RoyVaadal
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 4055

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                  Syntes enkelte begynner å henge seg litt vel mye opp i disse "unødvendige" gule kortene.
                  Problemet er ikke at folk henger seg opp i unødvendige kort. Problemet er at folk vanner ut definisjonen av unødvendige gule kort.

                  La oss holde oss til kort som (nesten) alle er enige om er unødvendige. Taklingsforsøk hører ikke hjemme i kategorien unødvendige.
                  RoyVaadal.

                  Kommentar

                  • Ola
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1651

                    #49
                    I år har vi faktisk stall til å tåle endel kort, men selvfølgelig noen nøkkelspillere bør unngå kort. Shane, Riise og Heinz er blandt dem som bør være ekstra forsiktige pga at de er vanskelig å erstatte med samme kvalitet.

                    Kommentar

                    • semper fi
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2005
                      • 823

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                      La oss holde oss til kort som (nesten) alle er enige om er unødvendige. Taklingsforsøk hører ikke hjemme i kategorien unødvendige.
                      Uenig. Taklingsforsøk kan være rimelig håpløse og unødvendige. Kasey forhindret Ålesund og Jonathan Parr en overgangsmulighet på overtid i dagens kamp, og blir belønnet med gult kort. Unødvendig? Utvilsomt, spør du meg. Taklinger med strake bein og knotter, er vel strengt tatt også unødvendige kort?
                      -After Dark Ultras-

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av semper fi
                        Uenig. Taklingsforsøk kan være rimelig håpløse og unødvendige. Kasey forhindret Ålesund og Jonathan Parr en overgangsmulighet på overtid i dagens kamp, og blir belønnet med gult kort. Unødvendig? Utvilsomt, spør du meg. Taklinger med strake bein og knotter, er vel strengt tatt også unødvendige kort?
                        Det har skjedd større mirakler enn at noen har skårt to mål på fire minutter. Taklingsforsøk som på en eller annen måte hindrer motstanderen kan alltid ha en positiv hensikt. Husk også at det fins situasjoner der dommerne gir gult kort en av fire ganger. Det vil da virke litt unødvendig den fjerde gangen når dommeren gir gult kort. Men i realiteten så stopper man kanskje fire gode overgangsmuligheter på sånt. Derfor er ikke dette helt opplagt. Hvis man må studere episodene flere ganger på video før man avgjør om det er unødvendige kort, da er det ikke en meningsløs handling av spilleren i kampens hete.

                        Dersom et gult kort kommer som følge av et forsøk på å ødelegge motstanderens spill, da er det ikke like opplagt unødvendig. La oss først luke bort de opplagt unødvendige. Når vi har klart det, så kan vi vurdere et kurs for viderekommende i avanserte vurderinger om hva som er unødvendig.
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • Gale Isbre
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2005
                          • 1164

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av semper fi
                          Kasey forhindret Ålesund og Jonathan Parr en overgangsmulighet på overtid i dagens kamp, og blir belønnet med gult kort. Unødvendig? Utvilsomt, spør du meg.
                          Alt er relativt. Når LSK vinner serien med ett måls bedre målforskjell enn Rosenborg, så kan det kortet ha vært meget nødvendig. Dessuten, dersom Aalesund hadde klart å redusere en gang til, så ville sutrerne på forumet lagt beslag på enda mer plass. Altså havner dette i kategorien "nødvendige kort".

                          Kommentar

                          • Ranakanaris
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 487

                            #53
                            Bøter for kort!!

                            Når jeg tenker kort, så tenker jeg ikke postkort, men sånne gule og røde som vi har vært så flinke på å samle på i år.

                            Finnes det noen form for bøter ved kort i LSK?? Altså, er det noen økonomisk straff for å skaffe seg kort?

                            Bare lurer, for hvis det finnes så må jo den potten begynne å bli stor.

                            Kommentar

                            • xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

                              #54
                              Tror Kippe skal glad for at han er en av de best betalte, om ikke den best betalte i klubben om så blir tilfelle.
                              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                              Kommentar

                              • Baloo
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2006
                                • 292

                                #55
                                Til enkeltspillere eller klubben du tenker på?

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  #56
                                  Enkeltspillere går jeg utifra.
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • Ranakanaris
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2003
                                    • 487

                                    #57
                                    Til spillere, altså en intern straff fra klubben.

                                    Kommentar

                                    • ulfpulf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2506

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                                      Finnes det noen form for bøter ved kort i LSK?? Altså, er det noen økonomisk straff for å skaffe seg kort?
                                      Nei.
                                      Det ble fremmet som et årsmøteforslag i 2006 at spillerne skulle få lønnsreduksjon ved unødige gule kort.
                                      Styret gikk mot forslaget, og forklarte at at bøter må avtalefestes på forhånd og i tilfelle må inn i kontraktene til hver enkelt spiller.
                                      Forslaget falt mot to stemmer.

                                      Kommentar

                                      • Ranakanaris
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 487

                                        #59
                                        Kanskje på tide å vurdere ett slikt system, nå snakker jeg ikke om store beløp, men f.eks. 500,- for gule 1500,- for røde. Pengene som kommer inn kan f.eks. gå til barneavd. på ahus. Kan ikke skjønne att dette er noe problem for spillerne med slike lønninger dem har.

                                        Kommentar

                                        • yesda
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Jan 2007
                                          • 182

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                                          Til spillere, altså en intern straff fra klubben.
                                          Har det ikke vært snakk om dette tidligere en gang? Jeg mener å huske det var noe snakk om at Kasey i sin tid putta en del penger i en pott som er innad i spillergruppa. Pengene skulle så brukes på en fest etter at sesongen var ferdig.

                                          Rett meg hvis dette er feil, dette var fritt etter hukommelsen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎