[Etter] Brann-LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MedlemNR35
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2004
    • 905

    [Etter] Brann-LSK

    Dommeren avgjør uten tvil det meste.

    Det er en selvfølge at vi burde ha puttet i 1.omgang men når vi ikke gjør det så går vi ut til 0-0 i 2.omgang. 2.omgangen er en eneste rad med dommeravgjørelser mot oss.

    *Vi skal ha frispark 10 sek før straffen men i stedet får de kjøre kontra. På kontraen får de straffe som aldri i verden er noe straffespark. PSA og Helstad er like gode og situasjonen bør uten tvil gå uten at dommeren skal blande seg.

    *Jeg tenker også på situasjonen der det blir 4 gule. Hvordan i alle dager kan en dommer dømme 2 gule til hvert lag når det er Brann spillerene som er desidert værst. Strupetak og dytte Kippe i mål. Det er gult kort for denne idiotiske dommeren. Det samme får Kippe for situasjonen som lager tumultene. Greit nok men hva med Occean. Dommeren følger helt klart forskjellige nivå i straffeprosessen her. Han er rett og slett for feig. Dette har som de fleste forstår ikke noe med at vi ligger under 3-0 å gjøre men dette kan være matchavgjørende.

    *Vi skulle utvilsomt hatt et straffespark som er mye mer straffespark enn Brann. Da står det 3-0 allerede men handsen til Sæternes skal dømmes på fordet. Her også viser dommeren sin uduglighet. En hands med hendene i hodehøyde er ikke vanskelig å se altså

    * Alt som heter 50/50 dueller som ender med frispark går til Brann. Med noen få unntak så klart. Det er så klart med på å prege kampen.

    *Situasjoner som resulterer i gult kort. Da tenker jeg ikke på situasjonen da det blir delt ut 4 gule men resten av situasjonene. Det jeg skulle si her er at dommeren legger listen utrolig mye lavere på gule kort til LSK enn til Brann. Se på Mouhelis gule kort. Det er rett og slett latterlig å gi gult på noe slikt når du har oversett overfall bakfra kun minutter tidligere.

    Sven Oddvar Moen er vel dommeren som klarte å unngå å dømme rødt kort på Sigurdsson da han dunket ned Kippe i Stavanger for noen år siden. Jeg mener selvførgelig ikke at dette har noe med kampen i dag å gjøre men det er en påminnelse om hvor mye jeg hater denne komplett idiotiske dommeren.

    Han eier ikke fotballforståelse.
    Han er ukonsekvent.
    Han slår Brannspillerene på skuldrene etter å ha gitt dem frispark. Tenker på situasjonen da han slo vennskaplig Solli på skulderen ved frisparket som også var helt idiotisk dømt. Dette er heller så klart ikke poengbestemmende i form av hvem som får dem men nok et tegn på en latterlig dommer.

    Oppsummering : Vi burde ha fikset dette selv men fy faen for en ræva dommer!
  • Gale Isbre
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2005
    • 1164

    #2
    Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
    Sven Oddvar Moen er vel dommeren som klarte å unngå å dømme rødt kort på Sigurdsson da han dunket ned Kippe i Stavanger for noen år siden.
    Nei, akkurat der er han uskyldig. Den dommeren het vel Stig Rune eller noe annet fint.

    Kommentar

    • KFL41
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 3648

      #3
      Opprinnelig skrevet av Stan
      Hvor mange sjangser trenger Occean for å putte den jævla ballen i mål?
      5

      Vi mangler en spiss som scorer når han får sjansen (Helstsd)

      At Svein Oddvar Moen blir satt opp som dommer er jo i mot enhver fornuft. Fyren har gang på gang havnet i store problemer og har vist at han ikke holder TL-nivå. At han er Uefa dommer er helt utrolig.

      Kommentar

      • LasseN
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2005
        • 1610

        #4
        Opprinnelig skrevet av KFL41
        5

        Vi mangler en spiss som scorer når han får sjansen.

        At Svein Oddvar Moen blir satt opp som dommer er jo i mot enhver fornuft. Fyren har gang på gang havnet i store problemer og har vist at han ikke holder TL-nivå. At han er Uefa dommer er helt utrolig.
        NFF har vel for mange 1. og 2. divisjonsdommere allerede til at han kunne få sjangsen der han hører hjemme.
        LasseN

        Kommentar

        • dIsTurBeD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 668

          #5
          Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
          Sven Oddvar Moen er vel dommeren som klarte å unngå å dømme rødt kort på Sigurdsson da han dunket ned Kippe i Stavanger for noen år siden. Jeg mener selvførgelig ikke at dette har noe med kampen i dag å gjøre men det er en påminnelse om hvor mye jeg hater denne komplett idiotiske dommeren.
          Riktignok er det mye rare avgjørelser fra Moen i dag, men han skal ikke få skylden for det som skjedde i Stavanger. Den fadesen var det en dommer med navn Krokdal som hadde æren av å stå for.

          Skuffende at vi rakner spillesmessig i 2. omgang, selv om vi får en feil idømt straffe mot oss. Ser ut som all luft går ut av ballongen på 2-0. Nå som både Occean og Kippe er ute mot Engen ligger det kanskje til at BennyLem får sin drøm oppfyllt med Påsan fra start.

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            #6
            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Akkurat som jeg spådde.
            Vi hadde full kontroll, men så kommer spåmannen og indirekte avgjør kampen. Neste gang holder du kjeft!
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • techern
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2007
              • 327

              #7
              dette betyr for meg bare en ting.
              knallhard revansj, og enda mer krutt og vilje i kommende kamper.
              oppsiktsvekkere skuffer aldri.
              Shut up and focus on the good things

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                #8
                Opprinnelig skrevet av xeR
                At ikke Nordlie kan høre på BennyLem da...
                Jepp. Med Påsan på banen så blir dødballene livsfarlige igjen. Det er vel stort sett bare Tom Nordlie (og Frode Kippe, som stjeler et frispark i "Påsan-posisjon") som ikke skjønner det.

                Shane slo OK dødballer med venstre i dag, men med Påsan så er det en ekstra snert. Man kan si at gollen til Occean er litt tur, men det kommer av en type frispark som er bedritne å forsvare seg mot. Kun en liten touch, så går den inn.

                Til Tom Nordlie: Du har nølt med å benytte Påsan, og vi har fått servert rykter om at han er (halv)skadet. Jeg driter i om Påsan skulle pådra seg Podagra, Ebola og Downs-syndrom. Mot VIF skal han spille fra start. Vi trenger innleggsfoten. Punktum!
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                • maxpayne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 1214

                  #9
                  Etter dagens andre omgang av Kiko så begynner jeg å lure på hvem det er best å kvitte seg med. Kasey eller denne fyren fra Afrika som tåler like lite motgang som en unge det er rappa sukkertøy fra :twisted:

                  Kommentar

                  • holmiz
                    The kjøkken-kanariz
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6064

                    #10
                    Dette burde vi ha årna sjøl, med tanke på førsteomgang burde fugla hatt minst 3 mål å gå på før andre. Fugla eide jo brann stadion, både på banen og tribunen!

                    Tenkte det sjøl, at dersom vi får en på trynet i mot i begynnelsen av andre, så er de kjørt.. Og så utrolig surt at det skjer via et håpløst dømt frispark. Helstad hekter jo armene sine i PSA, og får utrolig nok straffe. For ikke å snakke om at 10 sekunder før var det soleklart frispark til fugla...

                    Frustrert!!
                    Last edited by holmiz; 10.06.2007, 21:05. Begrunnelse: Presisering, da jeg ikke var på stadion selv
                    Hilsen Anders

                    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                    Kommentar

                    • BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av maxpayne
                      Etter dagens andre omgang av Kiko så begynner jeg å lure på hvem det er best å kvitte seg med. Kasey eller denne fyren fra Marokko som tåler like lite motgang som en unge det er rappa sukkertøy fra :twisted:
                      Skulle til å starte en egen tråd om dette. Nå er jeg lei av Kiko. Han takler overhodet ikke motgang, og går rundt som en furten unge når vi ligger under. Det er da vi trenger ledertyper som tar i et tak, det er ikke Kiko.

                      Det er helt klart at vi må beholde Kasey, selv om han ikke er så god offensivt, så er han fandenivoldsk og gir aldri opp. Sett Kiko på transfer.

                      Synes forøvrig hele Lillestøm kunne gitt et litt bedre inntrykk etter at vi får scoringen. Det var tross alt litt over fem minutter igjen, og det er lov å gjøre et forsøk...
                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                      Kommentar

                      • Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

                        #12
                        Hvordan folk her på forumet kan foretrekke Kiko fremfor Kasey er en gåte for meg. Vanvittig som han sank i kvalitet i 2. omgang og med tanke på den anonyme 1. omgangen, så forteller det en hel del.

                        Ellers er det mye positivt å ta med seg fra kampen. LSK er gode og isolert sett fortjente de poeng, men scoringer preger kamper og når dommeren gir Brann det første målet gratis er mye gjort. Dog likte jeg ikke hvordan laget raknet etter at Brann tok ledelsen. Da burde man roet ned situasjonen, i stedet for å kaste alt fremover og gi Brann enorme rom å kontre i.

                        Nå er det samling i bånn, poengmessig ut fra de siste kampene, spillemessig ser det bra ut.
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                        Kommentar

                        • bjarmann
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 2879

                          #13
                          nå er jeg så sinnsykt skuffa. spiller en knall god første omgang og så får vi et feil dømt straffespark imot. for andre gang i år. det er så jævlig surt. etter det så går det som det måtte gå. brann får to scoringer til og vi er ferdige. nå må vi vinne mot enga og minst ta et poeng mot rbk. er redd for at vi ikke klarer det. må nok satse på cupen i år igjen
                          I år så tar vi alt

                          Kommentar

                          • Stone
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Sep 2006
                            • 225

                            #14
                            Enig i at det ser bra ut spillemessig.

                            Eneste minuset i så måte er at en fotballkamp spilles over 2 ganger 45 min + tillegg. Ikke 1 omgang som mange LSK spillere ser ut til å tro

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              #15
                              Idag synes jeg Occean er med på å bidra til tap også. En ting er at han brenner ufattelig store sjanser, men han det virker jo som om forståelse for spillet er noe han aldri har hørt om. Han klarer _aldri_ å slippe fra seg ballen i riktig tidspunkt, og han spiller aldri ballen til bedre plasserte medspillere. Når han i tillegg til å være udugelig med ball i beina og til å sette ballen i mål er jeg ikke trist for at han må stå over neste kamp. Da skal Arild inn i midten, da skal Påsan inn på venstre kant og da skal Espen inn for Brenne. Fordi Espen vet hva som står på spill i denne matchen. Og da skal vi faen meg knuse Vålerenga.
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                Synes forøvrig hele Lillestøm kunne gitt et litt bedre inntrykk etter at vi får scoringen. Det var tross alt litt over fem minutter igjen, og det er lov å gjøre et forsøk...
                                Enig, men mulig de var slitne? Jeg savnet litt mer trøkk der. En rask scoring til og Brann ville vært fullstendig skjelven. 3-1 er jo et mye bedre res enn 3-0, men fattig trøst.

                                Ja ja. Jeg tipper vi har en revansjesugen gjeng mot enga. Man kan lure på om det var noe lurt å starte med to spillere som har vært ute kort tid før kampen. Hvis OO er ute, så vil det være duket for Strand.

                                Kommentar

                                • superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

                                  #17
                                  Ræva annenomgang - ræva dommer.

                                  Det sagt - vi falt sammen som et korthus i orkan etter Brannstraffen samtidig som Brann er dødelig effektive. Dessverre får vi som fortjent...
                                  Enøyd i de blindes dal.

                                  Kommentar

                                  • Snerten
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2006
                                    • 458

                                    #18
                                    Strand fra start mot enga, noe annet nå ville vært skandale mener jeg. Vi trenger innleggsfoten og skuddfoten hans fra start.

                                    Vi trenger vår supermann tilbake fra start!
                                    Evig LSK

                                    Kommentar

                                    • xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

                                      #19
                                      Tipper strand strter mot enga siden Occean må sone karantene. Blir spennende å se hvor alvorlig skaden til Brenne er.
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                      Kommentar

                                      • P0P_Corn
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Apr 2004
                                        • 166

                                        #20
                                        ....

                                        nå som det har gått litt tid er jeg ikke så misfornøyd. Bittert tap, men; vi rundspiller brann i 1.omgang. Brann er mer aggresive enn oss i andre, og kontrer inn 2(3) mål. De har ikke banespillet slik vi hadde i første. De lager det første målet med god hjelp av han fantastiske dommern...Noe som gir de en fin flyt. De setter ballen i mål på gunstige tidspunkt, vi er for upresise med klareringer og vinner ikke 2. baller. Vi ligner litt LSK fra i fjor når vi kommer under, all flyt,mening og samspill forsvinner. Dette må rettes opp.

                                        Riise var ikke helt på topp i dag,merker nok kjøret. Occean kommer nærmere og nærmere toppform, han kunne spilt ballene raskere flere ganger, men er vel ikke vant med å få støtte så raskt. Strand kommer inn og leverer det vi mangler, gode dø-baller. Blir vel plass til han mot enga.Kiko spiller godkjent i 1.omgang, men faller når vi havner under.

                                        Nå MÅ enga bankes på fortet...

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎