[Etter] Brann-LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KennethS
    Juniormedlem
    Bøffel
    • Mar 2004
    • 29

    #21
    Dette burde vi ha årna sjøl, med tanke på førsteomgang burde fugla hatt minst 3 mål å gå på før andre. Fugla eide jo brann stadion, både på banen og tribunen!


    Eide på tribunen? hahaha. dagens.
    Stå på Brann

    Kommentar

    • Emil
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 306

      #22
      Det jeg synes er håpløst er at med en gang vi ligger under så begynner vi å slå langt. Førsteomgangen varierer vi fint, skaper mange sjanser. Så får vi et mål i ræva og vi slår langpasning på langpasning, alle bevegelser stopper opp.Og få for faen inn Påsan, Occean duger hverken til å score mål eller å slå innlegg. Og Kiko er fortsatt junior med tanke på holdninger, så han får spille andrediv og se på Kasey spille dobbelt så godt.

      Kommentar

      • holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

        #23
        Opprinnelig skrevet av KennethS
        Dette burde vi ha årna sjøl, med tanke på førsteomgang burde fugla hatt minst 3 mål å gå på før andre. Fugla eide jo brann stadion, både på banen og tribunen!


        Eide på tribunen? hahaha. dagens.
        Gå hem!

        Og lær deg gjerne Quote funksjonen før du henger på feil forum.
        Hilsen Anders

        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

        Kommentar

        • MedlemNR35
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2004
          • 905

          #24
          Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
          Nei, akkurat der er han uskyldig. Den dommeren het vel Stig Rune eller noe annet fint.
          Stemmer, det var Stig Rune Krokdal det.

          My mistake.

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            #25
            Opprinnelig skrevet av KennethS
            Dette burde vi ha årna sjøl, med tanke på førsteomgang burde fugla hatt minst 3 mål å gå på før andre. Fugla eide jo brann stadion, både på banen og tribunen!


            Eide på tribunen? hahaha. dagens.
            Mulig KFL var heldige med mic-plassering, er vanskelig å si. Men jeg kjente likevel igjen ekstremt mange av våre sanger _mange_ ganger på tv idag. Vi hadde ingen ting å stille opp med de få gangene hele stadion trykka på Brann-sangene, men til tross for 3-0 til Brann hørte jeg KFL langt oftere enn Bataljonen. Og hvis du ser kampen i opptak på tv er det uansett latterlig å nekte oss å gi kred til de tilreisende, for de gjorde en langt bedre jobb enn hva Brann-publikumet gjorde.
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • holmiz
              The kjøkken-kanariz
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6064

              #26
              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
              Og hvis du ser kampen i opptak på tv er det uansett latterlig å nekte oss å gi kred til de tilreisende, for de gjorde en langt bedre jobb enn hva Brann-publikumet gjorde.
              Via tv2 var mitt inntrykk at brann-fænsen var mest opptatt av å pipe på alt som rørte seg på gressmatta. Maken til slitsom gjeng, men sånn må det vel bli når du alltid er vant med motgang, regn og et kjipt fotballag....
              Hilsen Anders

              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

              Kommentar

              • FUGlinho
                KFL styremedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 2454

                #27
                Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                *Vi skal ha frispark 10 sek før straffen men i stedet får de kjøre kontra. På kontraen får de straffe som aldri i verden er noe straffespark. PSA og Helstad er like gode og situasjonen bør uten tvil gå uten at dommeren skal blande seg.


                Også er det jo helstad som sparker PSA i leggen som gjør at han selv tryner, at det blir straffe er helt latterlig, og ødelegger resten av kampen, selv om brann pressa på...

                At sigurdsson handsa så jeg ikke før 2 gangen i reprise, men dette skal jo dommern se, han står veldig godt plassert. men til gjengjeld er vi heldige med minst 1, kanskje 2 handssituasjoner innafor feltet (noe jeg tror hadde en betydning da dommern blåste for straffe til brann)

                Uansett et veldig kjipt tap, ekstra nedtur og miste Kippe og Occean til vif kampen. Kunne kanskje trengt vif-dødaren sveinung. totalt unødvendig av occean og filme sånn da, begynte nesten å lure på om han så en tusen-lapp siden han falt så fort. kanskje han ble inspirert av ruud og husko (ell hvem det var)
                Kim
                Styremedlem KFL

                Kommentar

                • Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  Idag synes jeg Occean er med på å bidra til tap også. En ting er at han brenner ufattelig store sjanser, men han det virker jo som om forståelse for spillet er noe han aldri har hørt om. Han klarer _aldri_ å slippe fra seg ballen i riktig tidspunkt, og han spiller aldri ballen til bedre plasserte medspillere. Når han i tillegg til å være udugelig med ball i beina og til å sette ballen i mål er jeg ikke trist for at han må stå over neste kamp. Da skal Arild inn i midten, da skal Påsan inn på venstre kant og da skal Espen inn for Brenne. Fordi Espen vet hva som står på spill i denne matchen. Og da skal vi faen meg knuse Vålerenga.
                  Espen Søgård MÅ starte mot VIF. Skjønner bare ikke hvorfor han har måtte slite benken.

                  Vi trenger innstillinga hans, og kilometrene han legger ned i hver eneste match.
                  LSK Norges beste lag

                  Kommentar

                  • Snerten
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2006
                    • 458

                    #29
                    Jeg trur vi får se både Espen og Pål fra start mot søpla.

                    Skuffa over at vi ikke greier å score i førsteomgang, men jeg syntes vi hadde årsbeste i førsteomgang idag. Det er noe vi må ta med oss og jobbe vidre på.

                    Jeg ber til høyere makter om at vi får en blanding av første omgang i bergen og ålesund i 90 + tillegg mot søpla
                    Evig LSK

                    Kommentar

                    • aguado
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 448

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                      Espen Søgård MÅ starte mot VIF. Skjønner bare ikke hvorfor han har måtte slite benken.

                      Vi trenger innstillinga hans, og kilometrene han legger ned i hver eneste match.
                      Problemet er bare hvor. Så lenge det ikke er plass til han på midtbanen (Søgård er verken indreløper eller midtbaneanker), hvor ønsker du å plassere han da?

                      Kommentar

                      • mooph
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 1496

                        #31
                        Forskjellen på lagene i dag var effektivitet (OO, skam deg!).

                        Dagens højdare var førsteomgangen. Det var uten tvil noe av det morsomste jeg har sett på en fotballbane (underholdningsmessig). Vi kjørte showet men Brann var også med på å gjøre det festlig med offensiv tankegang (dog uten å få til stort).

                        Dagens skuffelse var at det ikke var psyke nok i gutta til å komme opp av gjørma etter måla i mot. Straffesparket er en ren parodi; at det går an å dømme straffespark på noe sånt er for meg helt i twilight zone, utterly fantastisk! (Jeg lurer fortsatt på hva dommefjotten så, selv etter nistirring på minst 20 repriser i slåvmåsjion). Mitt råd til Moen: Slutt med fotballdømmng og start med noe synet ditt tillater.
                        Brann klarer å få inn et pent mål til på neste sjansen etter straffa, to mål på fem sjanser er ikke hverdagskost (godt gjort, selv med 11 røde og 1 svartkledd spiller på laget). Etter det målet så det ut som mange gule mista trua utpå der, og DET ER IKKE LOV! SKJERPINGS!!

                        Sjansemessig er dette en uavgjortkamp så jeg er sånn sett fornøyd, selv om det ikke er er spesielt godt humør her i gården i skrivende stund.

                        Kort oppsumert;
                        Omtrent like mange sjanser til begge lag; Fugla lagde 1 mål, Brann scora 2 og fikk ett til av han svartkledde saken.

                        Akk, nei nå trenger jeg en øl til ...
                        Last edited by mooph; 11.06.2007, 01:06.
                        Fugla mot nye høyder

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av jalapenos
                          Problemet er bare hvor. Så lenge det ikke er plass til han på midtbanen (Søgård er verken indreløper eller midtbaneanker)
                          Ja, litt sørgelig at gutten har vokst opp med 4-4-2. Han mangler fortsatt plasseringsevnen offensivt (indreløper), la oss håpe han lærer fort. Søgård har vilje og innsats som er viktig, ikke minst i de seks dagene i uka hvor det ikke er kamp...
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • occean-fan!
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 683

                            #33
                            må slå vif

                            vi er nødt til å slå vif for å komme inn i flyt igjen. vif har vært elendige i år og jeg forventer seier. kan bli tøft iogmed at oo og kippe er ute....

                            Kommentar

                            • Sem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2005
                              • 1626

                              #34
                              Jeg må si det er litt snodig å se alle som MÅ starte neste kamp. Vi starta vel ikke med så halvgæærnt lag i dag? Førsteomgangen var kanonbra, bortsett fra at vi mangla noen mål.

                              At vi burde ha bytta tidligere (Pål Strand), er jeg dog helt enig i.

                              Kommentar

                              • KimFL
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 1410

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                                *Jeg tenker også på situasjonen der det blir 4 gule. Hvordan i alle dager kan en dommer dømme 2 gule til hvert lag når det er Brann spillerene som er desidert værst. Strupetak og dytte Kippe i mål. Det er gult kort for denne idiotiske dommeren. Det samme får Kippe for situasjonen som lager tumultene. Greit nok men hva med Occean. Dommeren følger helt klart forskjellige nivå i straffeprosessen her. Han er rett og slett for feig. Dette har som de fleste forstår ikke noe med at vi ligger under 3-0 å gjøre men dette kan være matchavgjørende.

                                Sånn jeg ser det, får Kippe gult kort et klart angrep på keeper. Vanligvis ikke nok til å få gult kort, men han går overhode ikke etter ballen i den situasjonen. Litt strengt dømt, men ok. Occean får vel kortet sitt, for sitt teatralske fall i klynga etterpå. ihvertfall ok. Slike ting synes jeg våre spiller kan drite i å gjøre. Men blei det ikke gitt flere kort i denne situasjonen da? Mener jeg så flere kort der, jeg...eller var det TV-poidusenten som ikke var helt med?

                                ...men jeg er helt enig i resten du skriver om denne dommern. Han var svak i dag.



                                KimFL

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13272

                                  #36
                                  Sæternes er jo en jævla psykopat på banen. Han går rundt og bedriver diverse dritt når dommeren ikke ser. Mulig Occean falt for lett, men jeg gidder ikke dømme ham når det er Sæternes som er synderen:
                                  http://foto.no/bildegalleri/images/b_245236.jpg

                                  Hadde Occean eller noen andre på LSK gjort dette ville TV2 funnet frem nærbildene og kjørt dem om og om igjen i løpet av kampen....

                                  Kommentar

                                  • erlando
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2006
                                    • 858

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                                    Dommeren avgjør uten tvil det meste.
                                    *Jeg tenker også på situasjonen der det blir 4 gule. Hvordan i alle dager kan en dommer dømme 2 gule til hvert lag når det er Brann spillerene som er desidert værst. Strupetak og dytte Kippe i mål. Det er gult kort for denne idiotiske dommeren. Det samme får Kippe for situasjonen som lager tumultene. Greit nok men hva med Occean. Dommeren følger helt klart forskjellige nivå i straffeprosessen her. Han er rett og slett for feig. Dette har som de fleste forstår ikke noe med at vi ligger under 3-0 å gjøre men dette kan være matchavgjørende.
                                    Det meste andre fra kampen har blitt debattert alt, så jeg velger å konsentrere meg om denne. TO ganger denne sesongen har LSK fått spillere utvist for dytting i etterkant av frisparksituasjoner. Hvorfor gjelder tydeligvis ikke denne regelen motsatt vei? Kanskje kan Opdals dytt forsvares med at "Kippe ikke falt", men etterpå ble Kippe overfalt så han gikk i bakken enten han ville eller ikke.

                                    I tillegg kan man slenge på at Sæternes/Occean-situasjonen var en temmelig tro kopi av Gislason/Wehrman-situasjonen fra forrige sesong - bare at klubber med navn som ender på 'sportsklubb' tydeligvis får rødt der andre kun får gult.

                                    Sånn kort oppsummert, så er det ikke nødvendigvis manglende røde kort på Brann-spillere jeg er ute etter. Det jeg savner er en konsekvent linje fra NFF og dommerstanden hvor alle bedømmes noenlunde likt. P.t føler jeg (og Tom Nordlie ) at LSK blir straffet hardere enn andre for like forseelser (Brenne på La Manga, Kippe, Mouehli).
                                    Ja til pause i pausen!

                                    Kommentar

                                    • Kanarifugl84
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2007
                                      • 2319

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                      Etter dagens andre omgang av Kiko så begynner jeg å lure på hvem det er best å kvitte seg med. Kasey eller denne fyren fra Afrika som tåler like lite motgang som en unge det er rappa sukkertøy fra :twisted:
                                      Dette har jeg lurt på over lengre tid nå, og jeg blir mer og mer tvilende til at Kiko er/blir den fantastiske spilleren for LSK han ble sagt å være da han kom hit. Jeg synes gårsdagens kamp føyer seg inn i rekken av flere kamper Kiko har fått tillitt denne sesongen. Det er lov å ha en dårlig dag på jobben angående pasningskvalitet osv, men 100% innsats må kunne forventes så lenge man er på banen uansett kamputfall. Jeg gir på ingen måte Kiko skylda ene og alene for at vi taper kampen, men et slikt negativt kroppsuttrykk mannen viste i motgangen utover i 2.omg vil jeg ha meg frabedt. Det er i motgang de virkelige heltene står frem og tar sitt ansvar.

                                      Nå som Kiesenebner er på plass, er det ganske klart at det ikke er rom for å holde både Kasey og Kiko fornøyd på åråsen og at en av disse derfor kommer til å forsvinne. Det kommer frem av ulike medier at bl.a godset og odd står klare for å hente Kasey, og jeg må innrømme at jeg kommer til å felle en ganske stor tåre eller to hvis så skulle skje...ut i fra prestasjoner og holdninger så langt denne sesongen, bør Kasey være en spiller LSK kan dra nytte av i flere sesonger som kommer. LSK har fått en lei nøtt å knekke i dette tilfellet, og jeg er meget spent på hva som skjer når overgangsvinduet straks åpnes for sommeren...

                                      Kommentar

                                      • KimFL
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 1410

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av reka
                                        Sæternes er jo en jævla psykopat på banen. Han går rundt og bedriver diverse dritt når dommeren ikke ser. Mulig Occean falt for lett, men jeg gidder ikke dømme ham når det er Sæternes som er synderen:
                                        http://foto.no/bildegalleri/images/b_245236.jpg

                                        Hadde Occean eller noen andre på LSK gjort dette ville TV2 funnet frem nærbildene og kjørt dem om og om igjen i løpet av kampen....
                                        Om det var Sæternes som gjorde dette mot Occean er jeg ikke sikker på. Meget mulig. Sånn umiddelbart (direkte på TV) så det ut som et slag, derfor hoppa jeg i sofa'n og skreik "RØDT KORT" , men etter å ha sett reprisen, så ser vi at Brann-spilleren "pirker" litt på Occean, som da velger å falle dramatisk. Ok...Occean prøver kanskje å få Brann-spilleren utvist (våre spillere blir jo det i lignende situasjoner), men dommern gjennomskuer det, og belønner Occean med et riktig gult kort.

                                        Ellers er jeg enig med Erlando her, at LSK får oftere gult/rødt for ting andre lag ikke får noe for. I den "hete" situasjonen, kunne det like gjerne ha blitt flere gule, kanskje også rødt til en Brann-spiller....4-5 mann overfaller jo Kippe, og rivern i bakken. Men som Semb sa på tv (og for en gangs skyld, er jeg enig), var et riktig av dommern å ikke gi noe rødt der, for det ville bare ført til mer bråk, og hissige spillere. Men jeg føler meg ganske sikker på, at hvis det samme hadde skjedd på andre siden av banen, så hadde en eller annen LSK-spiller blitt sendt av banen.


                                        KimFL

                                        Kommentar

                                        • Kanarifugl84
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2007
                                          • 2319

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av KimFL
                                          Sånn jeg ser det, får Kippe gult kort et klart angrep på keeper. Vanligvis ikke nok til å få gult kort, men han går overhode ikke etter ballen i den situasjonen. Litt strengt dømt, men ok. Occean får vel kortet sitt, for sitt teatralske fall i klynga etterpå. ihvertfall ok. Slike ting synes jeg våre spiller kan drite i å gjøre. Men blei det ikke gitt flere kort i denne situasjonen da? Mener jeg så flere kort der, jeg...eller var det TV-poidusenten som ikke var helt med?
                                          Du har rett, det ble delt ut totalt 4 kort i den situasjonen. Som du beskriver, er jeg enig i at både Kippe og Occean får korrekt gule kort for tilsynelatende bevisst angrep på keeper og oppsiktsvekkende dårlige skuespillerferdigheter rett foran øynene på dommeren. Begge soner karantene neste kamp.

                                          I tillegg fikk både Sæternes og "assistent-Martin" gule kort for Brann, førstnevnte for å involvere seg litt vel sterkt i krangling og slossing i etterkant av situasjonen og sistnevnte tror jeg får gult rett og slett for å være stygg, ekkel og usympatisk. Fortjente gule kort dette også.

                                          Jeg er enig i at dommeren fortjener mye kritikk i situasjoner underveis i kampen og at han ble direkte avgjørende for noe av kamputfallet, men akkurat denne situasjonen synes jeg han løste på en tilfredsstillende og grei måte. Å gi noen røde kort i denne situasjonen ville etter min mening vært direkte galt, men han kunne jo like gjerne gjort det når vi senere fikk se hva han valgte å gjøre...(les. straffesituasjonen PSA-Helstad)...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎