Heinz Müller fikk 2 kampers karantene

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    Occean går opp på samme måte som Hulsker..

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
      Synes med hånda på hjertet disse episodene ikke kan sammenlignes. Müllers overfall på Fevang var rått og brutalt. Hulskers albue var stygg, men ikke noe mer enn det. Til og med Riseth, som sto rett ved siden av, sier til rb-papir i dag at han ikke tror det var en bevisst handling. "Det er bare måteen Hulsker å gå opp på", sier Vidar om jeg ikke husker feil.

      Det Start-ledelsen derimot kan ta tak i, er Hulskers generelle oppførsel på banen - herunder albuebruk, taklingsteknikk generelt og vanlig folkeskikk.
      Jeg er sterkt uenig med Per. Mullers overfall på Fevang var Brutalt, noe Hulskers overfall på Nordtveit også var. Den eneste forskjellen på situasjonene er konsekvensene. Håvard kunne like gjerne endt opp med brukket kinnbein eller knust kjeve, Fevang med med en brukket tann: Hvordan ville det sett ut da?

      Problemet er jo at situasjonene bedømmes ut i fra konsekvens, ikke ut i fra handling.

      Handlingene er nær helt like, konsekvensene er ulike.
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9413

        Å kne'e en spiller i trynet som er blindsia/uforberedt er no helt annet enn å kjøre en albu i trynet på en spiller i en duell.

        Müllersaken var piss fra ende til annen. Får fortsatt en flau smak i kjeften av alle som forsvarte han.
        Hulsker er ei kølle, skulle vært rødt IMO (gult IBergsO), men den måten å gå i duell deler han med mange andre (Occean?)...

        Kommentar

        • Fridtjof
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2005
          • 2120

          Jeg er langt på vei enig med deg, Per, men har alltid ment at det er å ta vel hardt i å kalle hendelsen i 2007 for "et rått og brutalt overfall". Jeg kan ikke erindre at Müller noen gang innrømmet at han gjorde det med vilje, og den bevegelsen han gjorde med kneet kan godt bare ha vært en refleks. På samme måte som hvis noen hadde slått mot ansiktet eller skrittet ditt, gjør man naturligvis noe for å beskytte seg selv når det kommer en fyr løpende i full fart mot deg.

          Samtidig er det ingen tvil om at uhellet der Fevang ble skadet var langt styggere enn det Hulsker gjorde i går. Albuene til Hulsker var stygge, ingen tvil om det, men det er stor forskjell på et tannlegebesøk og et halvt år på sykehus.
          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

          Kommentar

          • Hamburg & Kanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 3006

            Det er mange som, i sin iver etter å dele ut blomster til Fevang, ser ut til å glemme at han kunne gitt faen i å buse inn i Müller til å begynne med i en situasjon der ballen langt på vei er å betrakte som død.

            Han kan takke seg selv for sin langvarige skade og vet det. Det er derfor han ikke syter heller. Andre sentrale aktører i klubben hans viser ikke samme innsikt, ref, Svein Mathisen.

            Hulsker er i en annen liga, den samme ligaen som ex-Viking Hannes Styggursson. Nemlig ligaen med rasshøl som gjør dette igjen og igjen med overlegg, og som ikke angrer og driter en lang marsj i sine kollegers helsetilstand. Der har vi også folk som Anthony Annan, det sorte svinet David Nielsen, Inge Andre Olsen, Blikk-Hagen, Alkis-Bakke, Martine Andresen og Branns Austin.

            Vi kan gjerne kalle det Roy Keane-ligaen, for å illustrere hvordan disse folka "tenker".

            Svein Mathisen viser akkurat samme dobbeltmoral som hele Stabæk og RBK-trener Hamrén.
            Fair Play er noe vi påberoper oss i stor stil, forventer oss av våre motstandere, men ignorerer å praktisere selv. Hva våre spillere gjør er ikke så viktig, så lenge de skaffer klubben 3 poeng.

            Folk som Mathisen, Stabæk, Hamrén er en hån mot alt som heter etikk innen idretten.
            LSK Norges beste lag

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              Opprinnelig skrevet av Fridtjof
              Samtidig er det ingen tvil om at uhellet der Fevang ble skadet var langt styggere enn det Hulsker gjorde i går. Albuene til Hulsker var stygge, ingen tvil om det, men det er stor forskjell på et tannlegebesøk og et halvt år på sykehus.
              Igjen er det fokus på konsekvens, ikke handling.

              Måtte Fevang buse inn i situasjonen? Nei. Var det stygt av Heinz? Ja.

              Måtte Håvard gå i duellen? Ja. Var det stygt av Hulsker? Ja.

              Skadeomfanget i disse to sakene kunne like gjerne vært omvendt; hvordan ville reaksjonene vært da?
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9413

                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Skadeomfanget i disse to sakene kunne like gjerne vært omvendt; hvordan ville reaksjonene vært da?
                Da ville reaksjonen vært mindre mot Müller og Hulsker hadde måtte rømme landet. Hvis, atte, men - sånn gikk det altså ikke.

                Men en annen situasjon. Sparka ikke hulsker en spiller som lå nede i går??? Synes jeg så det på storskjermen.

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  Opprinnelig skrevet av knut
                  Da ville reaksjonen vært mindre mot Müller og Hulsker hadde måtte rømme landet. Hvis, atte, men - sånn gikk det altså ikke.

                  Men en annen situasjon. Sparka ikke hulsker en spiller som lå nede i går??? Synes jeg så det på storskjermen.
                  Hvis, om, atte? Om det er slik man skal tenke er det greit å kjøre i fylla så lenge du ikke krasjer.

                  Skal det dømmes rett må det dømmes på handling, ikke på konsekvens.
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • Fridtjof
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2005
                    • 2120

                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    Igjen er det fokus på konsekvens, ikke handling.

                    Måtte Fevang buse inn i situasjonen? Nei. Var det stygt av Heinz? Ja.

                    Måtte Håvard gå i duellen? Ja. Var det stygt av Hulsker? Ja.

                    Skadeomfanget i disse to sakene kunne like gjerne vært omvendt; hvordan ville reaksjonene vært da?
                    For det første syns jeg det er lavmål å trekke inn ofrenes handlinger her. Det blir litt som de som argumenterer med at voldtektsofret var lettkledd.

                    Var det stygt av Heinz? Ja. Var konsekvensen alvorlig? Ja.
                    Var det stygt av Hulsker? Ja. Var konsekvensen alvorlig? Nei.

                    2-1 til Heinz. Hadde utfallene av de to hendelsene vært omvendt hadde saken naturligvis vært en helt annen.
                    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                      For det første syns jeg det er lavmål å trekke inn ofrenes handlinger her. Det blir litt som de som argumenterer med at voldtektsofret var lettkledd.

                      Var det stygt av Heinz? Ja. Var konsekvensen alvorlig? Ja.
                      Var det stygt av Hulsker? Ja. Var konsekvensen alvorlig? Nei.

                      2-1 til Heinz. Hadde utfallene av de to hendelsene vært omvendt hadde saken naturligvis vært en helt annen.
                      1. Jeg kan være enig i at det er unødvendig å trekke inn ofrenes handlinger. Beklager det.

                      2. Jeg kan gjenta til det kjedsommelige at det skal dømmes på handling, ikke konsekvens (les: skade) Heinz- Hulsker 1-1.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9413

                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                        Hvis, om, atte? Om det er slik man skal tenke er det greit å kjøre i fylla så lenge du ikke krasjer.
                        Tolkningen din av mitt utsagn suger lut. Jeg og du prater om 2 spesifikke hendelser i Tippeligaen ikke om livet generelt.

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          Opprinnelig skrevet av knut
                          Tolkningen din av mitt utsagn suger lut. Jeg og du prater om 2 spesifikke hendelser i Tippeligaen ikke om livet generelt.
                          Nei, den gjør ikke det. Du dømmer på skaden, jeg på handlingen. I en ekstremverden med dine ville Espen Søgård blitt utestengt ut sesongen (kanskje til og med karrieren?) for å bryte armen på Runar Berg.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            Jeg er forferdet over hvor lite fokus det er på Fevangs delaktighet i ulykken. Fyren löper etter en ball som han aldri noensinne i noen verden kommer til å nå. Heinz setter på ren refleks ut kneet for å forsvare seg. Hadde Heinz hoppa opp å plukka ballen og holdt bena i ro, så hadde konsekvensen värt en helt annen. Fevang viste ikke tegn til å avslutte löpet sitt, og hadde springi rakt inn i beina til Heinz, noe som sannsyneligvis hadde fört til en rotasjon og hodestups ned i gresset for Heinz. Kneet til Heinz var en reflekshandling for å utjevne kraften som Fevangs selvmordslöp tilsvarte. Stygt som faen, rent visuelt, men hadde han holdt beina i ro så hadde Fevang gitt ham en flott pendeleffekt som hadde sendt ham i bakken. Det hadde nok også sett stygt ut.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • erlando
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 858

                              Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Nei, den gjør ikke det. Du dømmer på skaden, jeg på handlingen. I en ekstremverden med dine ville Espen Søgård blitt utestengt ut sesongen (kanskje til og med karrieren?) for å bryte armen på Runar Berg.
                              Hva ville Hoås(?) fått for sammenstøtet med Enerly?
                              Ja til pause i pausen!

                              Kommentar

                              • ulfpulf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2506

                                Opprinnelig skrevet av sniper
                                Occean går opp på samme måte som Hulsker..
                                Og har alltid fått fortjent kjeft for det.

                                Litt ironisk at det var akkurat Menigheden som hadde banneret
                                Gi rasisme og albue-Occean rødt kort

                                Gi kne- og albue-Hulsker rødt kort

                                Kommentar

                                • Campless
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2006
                                  • 772

                                  med spensten til Müller kunne denne blitt ganske stygg..

                                  (mtp kneet)

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    Det var da svært til klaging på Hulsker. Det finnes en del slike "armer & bein" spillere som kompenserer med "vektstenger" (aka armer & bein) for mangelen på naturlig spenst. Sånn er det bare.
                                    Prinsippielt sett kan motspillere da 1) Si ifra 2) Benytte samme teknikk som mot-tiltak.

                                    Punkt 2 over er spesielt nyttig mht til en personlighet som Hulsker siden han går sur fort.

                                    Altså; Tøft av Arsenal å fortsette etter smellen, men samtidig litt svakt at han ikke går opp med albuene ute mot Hulsker siden det er såpass seint i kampen (dvs. han burde ha lært). Det går vel på konto for manglende erfaring.
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    • ulfpulf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2506

                                      Opprinnelig skrevet av mooph
                                      Det var da svært til klaging på Hulsker.
                                      Alt negativt som kan sies om Hulsker er berettiget. Han var et uslepet rasshøl fra debutsesongen i 1999 og har foredlet egenskapene hvert eneste år. Hver gang jeg trodde han hadde nådd toppnivået, har han overgått seg selv.

                                      Opprinnelig skrevet av mooph
                                      Det finnes en del slike "armer & bein" spillere som kompenserer med "vektstenger" (aka armer & bein) for mangelen på naturlig spenst. Sånn er det bare.
                                      Det største problemet med sånne spillere er at det ikke blir gjort noe med dem. For et par sesonger siden var det veldig fokus på albuer og forbundet sa at det skulle slås hardt ned på.
                                      Hulsker har hoppet på samme måten i hvert fall siden 2001 (http://www.moss-dagblad.no/mfk-magas...icle430901.ece (Kampen gikk i 29/4-01 selv om det står Publisert 02.02.2003)) og hopper fortsatt på samme måten. Det burde ikke bare være sånn. Han burde få automatiske røde kort hver gang han tar sats.

                                      Kommentar

                                      • Vegar Hjermundrud
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 423

                                        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                        Det er mange som, i sin iver etter å dele ut blomster til Fevang, ser ut til å glemme at han kunne gitt faen i å buse inn i Müller til å begynne med i en situasjon der ballen langt på vei er å betrakte som død..
                                        To ting som i alle fall er viktiog for meg for å få hele bildet: Müller lå nede skadet tidligere i omgangen etter angrep på keeper. Fevang forfølger ballen for å plukke opp en evt retur, og sjansen for å få ballen i beina blir større om keeper skremmes.

                                        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                        Hulsker er i en annen liga, den samme ligaen som ex-Viking Hannes Styggursson. Nemlig ligaen med rasshøl som gjør dette igjen og igjen med overlegg, og som ikke angrer og driter en lang marsj i sine kollegers helsetilstand. Der har vi også folk som Anthony Annan, det sorte svinet David Nielsen, Inge Andre Olsen, Blikk-Hagen, Alkis-Bakke, Martine Andresen og Branns Austin...
                                        Ni av ti supportere som ikke holder med LSK vil føye Kippe til den lista.
                                        Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                                        Kommentar

                                        • skotten
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 1794

                                          Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
                                          Ni av ti supportere som ikke holder med LSK vil føye Kippe til den lista.
                                          I så fall er ni av ti på jordet. Kippe holder en del, og fortjener kanskje litt pepper for det, men høye albuer er mer sjelden kost. Occean derimot... Men det skal også sies at det er lenge siden jeg syns OO gikk opp stygt med albuen sist, så det er mulig han har tatt til seg kritikken konstruktivt. Spent på om Startmiljøet gjør det samme...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎