Heinz Müller fikk 2 kampers karantene

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Syntes det er stor forskjell på Occean som "legger" albuen på motstander og Hulsker som kliner den i trynet på alle han møter i duell.. Selv når motstandern står 1 meter bak treffer han midt i blinken!!!!
    Hulsker burde få straff for denne og alle andre ganger han i fremtiden ikke klarer å beherske seg.
    Vi så jo Hoseth slippe unna kort etter ballespark sist uke, Hulsker i går slipper unna med mange situasjoner med albue/kne... Men når en LSK spiller er litt tøff i stilen da hyles det rundt i hele Norge med en gang, som f.eks. å si at Kippe er en stygg spiller... Det er jaggu meg noe av det dummeste jeg har hørt, han er stor, sterk og han bruker armene mye, men langt i fra noen Hulsker... Kippe blir jo overfalt og dratt i trøya av alle pga str og styrken sin, helt naturlig at han tar igjen.

    Kommentar

    • gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

      Opprinnelig skrevet av skotten
      I så fall er ni av ti på jordet. Kippe holder en del, og fortjener kanskje litt pepper for det, men høye albuer er mer sjelden kost. Occean derimot... Men det skal også sies at det er lenge siden jeg syns OO gikk opp stygt med albuen sist, så det er mulig han har tatt til seg kritikken konstruktivt.
      Tror ingen av oss «her inne» er i stand til å fungere som objektive dommere i denne saken. At både Kippe og særlig Occean ofte bruker armene sine uregelmentert kan det ikke herske noen tvil om. At Kippe dessuten har lagt rimelige mange motspillere i bakken pga litt klumsete taklinger kan vi heller ikke lukke øynene for.
      Så selv om han blitt mye, mye flinkere i år, så må vi nok leve med det stempelet andre har satt på ham en stund til.
      Men Kippe er, i motsetning til Hulsker og et par andre som nevnes i denne tråden, tvers gjennom sympatisk og rask til å innrømme når han gjør feil.
      Det er den store forskjellen.
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13272

        Med hulsker er det noe kamp etter kamp etter kamp. Müllers engangs"forseelse" kvalifiserer ikke til noe drittsekk-stempel. Når det gjelder Occeans albuebruk er det bare å telle opp kortene: Det har skjedd, men han ikke akkurat samlet seg en schvær haug slik Hulsker har for vane når han faktisk spiller. Når man i tillegg til farefullt spill også observerer slag mot motstander når ballen ikke er i spill, syting på alt og alle, kjefting på dommere etc. er det lite som taler til Hulskers fordel.

        I mine øyne har fyren et problem på innsida av topplokket. Om det er holdninger, selvbildet eller rett og slett pur ondskap er vanskelig å avgjøre. Fyren har imidlertid fremstått som nokså ustabil også utenom kampsituasjoner, og har vel etter sigende ikke helt brydd seg om å gjøre den jobben han er betalt for på treningsfeltet. Jeg kan ikke skjønne at hverken start eller tippeligaen er tjent med å se ham løpe rundt på banen. Trist at vår hjemlige liga er blitt et fristed for typer som Nielsen og Hulsker, begge bruker vold som om det var en fotballferdighet. Førstnevnte har vel brent alle bruer til Danmark og Norden forøvrig, sistnevnte er vel umulig å selge utenlands med det rullebladet han har opparbeidet. I stedet løper de rundt på baner i Norge for klubber som ikke har ære og samvittighet nok til å si nei takk.

        Kommentar

        • Raskolnikov
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1452

          Opprinnelig skrevet av superbøffel
          Hvis, om, atte? Om det er slik man skal tenke er det greit å kjøre i fylla så lenge du ikke krasjer.

          Skal det dømmes rett må det dømmes på handling, ikke på konsekvens.
          Tja, dette er vel ikke helt i samsvar med lovverket? Ettersom jeg har vanskelig for å se noe (beviselig) forsett verken hos Müller eller Hulsker er det snakk om uaktsomhet. Ved uaktsomhet er det vel slik at konsekvensen må ha inntrådt for at en person skal kunne straffes. Det finnes ingen straff for uaktsomt drapsforsøk, men det finnes for uaktsomt drap - selv om handlingen kan være den samme.

          Uavhenging om den ene enkeltepisoden til Hulsker var like stygg som Müller eller ikke er Bernt Hulsker i seg selv en grisespiller som er uforenlig med fair play.
          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

          Kommentar

          • skotten
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 1794

            Opprinnelig skrevet av reka
            I stedet løper de rundt på baner i Norge for klubber som ikke har ære og samvittighet nok til å si nei takk.
            He-he... Etter å ha slukt mang en kamel de siste åra, tør jeg ikke omtale spillere og klubber på denne måten lenger. Om det er aldri så rett

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13272

              Det er lenge siden vi hadde Stuart McManus i klubben ;-) Tror uansett ikke at Berg ville akseptert en spiller som Hulsker i troppen. Selv Riseth er jo blitt et englebarn hos oss.

              Kommentar

              • Spntneous
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 1990

                Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                Det finnes ingen straff for uaktsomt drapsforsøk, men det finnes for uaktsomt drap - selv om handlingen kan være den samme.
                Det er da vitterlig ingenting som heter uaktsomt drapsforsøk. Man kan imidlertid få straff for uaktsomt å påføre andre skade. Det være seg at man kjører de ned med bilen sin, mister en safe i hodet deres eller lignende...

                For å konkludere kan vi si at jeg er enig med superbøffel om at det må straffes på handling og ikke etter lengden på sykehusbesøket.
                Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                Episodene ligger på iTunes og kfl.no

                Kommentar

                • Raskolnikov
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1452

                  Nettopp det som er hele poenget. Kaster du en tv ut fra 7. etasje og den tilfeldigvis lander i hodet på en fyr kan du straffes for uaktsomt drap. Hvis tv'en derimot treffer to meter unna blir ikke straffen på langt nær like streng. Selve handlingen er den samme - konsekvensene er ikke det.
                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    Opprinnelig skrevet av skotten
                    I så fall er ni av ti på jordet. Kippe holder en del, og fortjener kanskje litt pepper for det, men høye albuer er mer sjelden kost. Occean derimot... Men det skal også sies at det er lenge siden jeg syns OO gikk opp stygt med albuen sist, så det er mulig han har tatt til seg kritikken konstruktivt. Spent på om Startmiljøet gjør det samme...
                    Neppe. De viser ikke engang antydning til anger, og avgir heller ingen beklagelse til Nordtveit. Så mye for Svein Mathiesen & co's skeve oppfatning av hva anstendig oppførsel og fair play betyr i praksis. Hørte vi noen hoste "dobbeltmoral", noe som ikke er helt uvanlig der nede i bibelbeltet ?
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13272

                      Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                      Nettopp det som er hele poenget. Kaster du en tv ut fra 7. etasje og den tilfeldigvis lander i hodet på en fyr kan du straffes for uaktsomt drap. Hvis tv'en derimot treffer to meter unna blir ikke straffen på langt nær like streng. Selve handlingen er den samme - konsekvensene er ikke det.
                      Intensjon er en vesensforskjell her - mister du en tv ut av vinduet ved et obskurt uhell vil du rett og slett ikke være strafferettslig ansvarlig! Har du som intensjon å treffe noen eller opptrer farefullt når du burde visst bedre stiller saken seg annerledes. Handlingene er altså ikke de samme selv om forløpet er likt.

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari

                        Hulsker er i en annen liga, den samme ligaen som ex-Viking Hannes Styggursson. Nemlig ligaen med rasshøl som gjør dette igjen og igjen med overlegg, og som ikke angrer og driter en lang marsj i sine kollegers helsetilstand. Der har vi også folk som Anthony Annan, det sorte svinet David Nielsen, Inge Andre Olsen, Blikk-Hagen, Alkis-Bakke, Martine Andresen og Branns Austin.

                        Vi kan gjerne kalle det Roy Keane-ligaen, for å illustrere hvordan disse folka "tenker".
                        Bærtur. Inge André Olsen, Anthony Annan og Martin Andresen hører ikke til på en slik liste. Derimot vil nok førstnevnte argumentere for at blant annet Heidar Helguson gjør det, mens alle andre lags supportere ville trukket frem Arildo som juksemaker(smart), Occean(klønete) og Kippe(Blurkh) som grisespillere, og resten av laget som klyser.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • Raskolnikov
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1452

                          Opprinnelig skrevet av reka
                          Intensjon er en vesensforskjell her - mister du en tv ut av vinduet ved et obskurt uhell vil du rett og slett ikke være strafferettslig ansvarlig! Har du som intensjon å treffe noen eller opptrer farefullt når du burde visst bedre stiller saken seg annerledes. Handlingene er altså ikke de samme selv om forløpet er likt.
                          Jeg skrev da vitterlig kaste, ikke miste. Man kaster ikke en tv ut av vinduet ved et obskurt uhell. Det er heller ikke tilfeldig at man treffer noen hvis dette er intensjonen ved handlingen. Hvis intensjonen er ulik er selvfølgelig ikke handlingen den samme, det har jeg da heller aldri hevdet.
                          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            Opprinnelig skrevet av Grusom B
                            Bærtur. Inge André Olsen, Anthony Annan og Martin Andresen hører ikke til på en slik liste. Derimot vil nok førstnevnte argumentere for at blant annet Heidar Helguson gjør det, mens alle andre lags supportere ville trukket frem Arildo som juksemaker(smart), Occean(klønete) og Kippe(Blurkh) som grisespillere, og resten av laget som klyser.
                            Annan er jo kroneksempel på juksende møkkahaug. Finger i øyet på Mikel før han selv kaster seg som skutt. Klappa til Steinar Pedersen. Filma rødkort på kiko. Møkkamann! IAO og merra hører dog ikke hjemme på den lista selv om de også har mindre sympatiske sider.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • mooph
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 1496

                              Personlig rangerer jeg Annan hakket over Hulsker på ekkel skalaen med den bakgrunn at Hulsker virker noe dum og at han er dermed delvis unnskyldt.
                              Fugla mot nye høyder

                              Kommentar

                              • Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

                                Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                Bærtur. Inge André Olsen, Anthony Annan og Martin Andresen hører ikke til på en slik liste. Derimot vil nok førstnevnte argumentere for at blant annet Heidar Helguson gjør det, mens alle andre lags supportere ville trukket frem Arildo som juksemaker(smart), Occean(klønete) og Kippe(Blurkh) som grisespillere, og resten av laget som klyser.
                                Arildo, OO og Klippen er kanskje alt det der, men det er ingen av de tre som er direkte voldelige og driter i motspilleres helsetilstand, slik "drømmelaget" over gjør.

                                Om Inge Andre Olsen fortsatt bærer nag til Heidar Helgusson, så er det hans problem. Bærer han nag til LSK for det der, så får han snart komme seg til 2009 han også og innse at 1) skader er en risiko innen idrett og 2) det er lenge siden Heidar var LSK-spiller. Tviler på at Inge Andre "nutcase" Olsen er glup nok til å skjønne disse tingene dessverre..

                                Forøvrig er jeg helt enig med de her som argumenterer for at Anthony Annan er den aller mest usportslige, unfaire spilleren innen norsk fotball. Han er en skamplett for sporten rett og slett.
                                LSK Norges beste lag

                                Kommentar

                                • andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

                                  Opprinnelig skrevet av mooph
                                  Personlig rangerer jeg Annan hakket over Hulsker på ekkel skalaen med den bakgrunn at Hulsker virker noe dum og at han er dermed delvis unnskyldt.
                                  Nå mistenker jeg at han gjör seg dummere enn han er. Enklere å late som du ikke forstår noenting enn å stå for egne handlinger å ta konsekvensene.

                                  Dumhet har heller ingenting med saken å gjöre. Man kan läre hunder å gå på do, skylle ned etter seg og legge ned dolokket. Da burde faen meg Bernt Hulsker klare å läre seg noe så enkelt som å holde hendene nede når han hopper.

                                  Hulsker har antakeligvis funnet ut at han vinner flere dueller med albuebruken, og kjörer på det. Det har faktisk gått så langt at selvtilliten hans styrkes. Etter onsdagens kamp uttalte han at han ikke behövde å bruke ufine midler for å vinne den duellen, og at Nordtveit kom for sent inn. Bernt... Titt på videoen. Du var nödt til å bruke ufine midler for å vinne duellen.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13272

                                    Vil bare minne om dette intervjuet med Hulsker fra noen år siden:
                                    Da Hulsker og Vålerenga møtte Brann på Ullevaal i seriekamp for halvannen uke siden smalt det kraftig to ganger: Både Ragnvald Soma og keeper Håkon Opdal fikk smake Hulskers spisse albuer.
                                    ---
                                    Jeg er jo ingen notorisk albuebruker. Det har vært overdrevent fokus på meg i denne debatten, sier Hulsker.
                                    ---
                                    - Det er ingen unnskyldning, men en forklaring er at jeg bruker albuene for å hindre motspillerne i å gi meg slag mot hodet. Jeg beskytter bare meg selv, sier Hulsker, som har hatt problemer med hørselen etter at han fikk sprengt trommehinnen i kampen mot Ham-Kam.
                                    I mine øyne fremstår Hulsker som en idiot uten selvinnsikt - en skikkelig nutcase som neppe forstår konsekvensene av egen oppførsel, men i stedet velger å ødsle sin eneste medynk på seg selv. Eneste måten man kan få ham til å stoppe med slikt er å fjerne ham fra banen.

                                    Det er tallrike andre eksempler på albuebruk fra denne idioten (bl.a. et nesebrekk i tredje div og en sak i AIK der svenskene i ettertid gav ham utvidet karanten grunnet grovheten i overfallet), i tillegg husker vi vel slaget i ryggen på Peter Werni, samt den gangen han taklet dommeren og ble utvist(!). Mye kan sies om hensikter og motiver bak handlinger, men med den CV'en denne voldelige klovnen har klart å opparbeide seg er det ingen tvil: Den pussfylte verkebyllen i hodet til Hulsker er en uhelbredelig trussel mot andre spilleres helse og sikkerhet. Ta fra ham spillerlisensen, førerkortet og gi ham meldeplikt hos veterinær.

                                    Kommentar

                                    • McGuffy
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 5096



                                      Synd at ingen av disse to var på banen mot Start. Som bildet viser så vet hva de skal gjøre med slike!
                                      Last edited by McGuffy; 04.07.2009, 01:06.

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        Opprinnelig skrevet av McGuffy


                                        Synd at ingen av disse to var på banen mot Start. Som bildet viser så vet hva de skal gjøre med slike!
                                        Husker med glede kippe og psa sin nedlegging av hulsker. Ingen av dem fikk heller kort såvidt jeg minnes, antakeligvis fordi dommeren anså at det var helt på sin plass. Brødhuet startet vel innhoppet sitt med å gå inn med albuen først i to dueller på ca. to minutter og oppførte seg generelt som en rabiat hund. Tidenes mest psykopatiske innhopp i norsk fotball.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • Vegar Hjermundrud
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2003
                                          • 423

                                          Opprinnelig skrevet av andersmm
                                          Husker med glede kippe og psa sin nedlegging av hulsker. Ingen av dem fikk heller kort såvidt jeg minnes, antakeligvis fordi dommeren anså at det var helt på sin plass. Brødhuet startet vel innhoppet sitt med å gå inn med albuen først i to dueller på ca. to minutter og oppførte seg generelt som en rabiat hund. Tidenes mest psykopatiske innhopp i norsk fotball.
                                          Takk for at du minte meg om denne. "Overtent" er vel ikke å ta for hardt i. Noen ganger har jeg inntrykk av at dommer lar nåde gå for rett om han/hun anser at en reaksjon akkurat hva som trengs. Jeg tilhører for øvrig den minoritet som mener at dommere, stort sett og i det store hele med enkelte lysende unntak, gjør en grei jobb...
                                          Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                                          Kommentar

                                          Working...