august 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    RB



    ANGRIPER: Bjørn Helge Riise har taklet Lionel Messi (bak) og satser offensivt mot Argentina i 1. omgang. LSKs midtbanespiller fikk oppleve hva det er å spille mot noen av verdens beste spillere i går. FOTO: SCANPIX

    – Inspirert av Messi

    ULLEVAAL:
    Bjørn Helge Riise med Lionel Messi på slep er et bilde LSK-gutten kan like. Det er store internasjonale kamper som mot Argentina som kan gi ham kontrakt i utlandet igjen.

    Av Per Kristian Torvik
    Publisert 22.08.2007 - 22:00 Oppdatert 23.08.2007 - 09:29

    – Dette var et minne for livet og en stor inspirasjon for meg å oppleve nivået på et så høyt plan, sa Bjørn Helge.
    – Med dine ambisjoner om å komme til utlandet igjen, er det først og fremst i slike kamper du må vise at du duger?
    – Det er her det blir lagt merke til hva du står for. Løpskraft og duellstyrke er jeg god nok på. Men når du ser en spiller som Messi, oppdager du at det er et stykke fram.

    Duell med Messi
    Før pause var LSK-eren ofte i dueller med Argentinas kommende storstjerne:
    Allerede før det var gått ti minutter var han involvert i en situasjon med vidunderet Messi. Først taklet han Barcelona-stjernen midt på banen, ga en langpasning fram til John Carew, som fikk sin første store sjanse. Da var keeper påpasselig ute og reddet.
    I neste minutt var det Messi som snappet ballen fra en nonchalant Bjørn Helge. Argentineren kom seg inn i feltet, men Brede Hangeland reddet til corner.
    Noen minutter seinere var han på farten med et nytt offensivt løp, hælsparket til Daniel Braathen, som kom til et innlegg som ble resultatløst.

    Må gi 100 prosent
    – Hvordan opplevde du Messi?
    – En fantastisk teknikk og touch på ballen og nesten umulig å komme innpå og ta fra ham ballen. De gangene jeg ble med på hans bevegelser, var jeg ferdig. Han var i en klasse for seg hos Argentina.
    – Dette må også ha vært en stor motivasjon for resten av høstens kamper?
    – Jeg tror vi har lært at det ikke nytter med 80 prosents innsats. Vi må stå på som vi gjorde her. Da kan det gå bra i EM-kvalifiseringen.
    – Men mot gamleklubben Aalesund får du ikke spille seriefotball søndag?
    – Nei, det tredje gule kortet for året jeg pådro meg mot Lyn var ikke bra. Jeg trøster meg at jeg da helt sikkert får spille mot Viking, sier Bjørn Helge Riise.

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      Semifinalen LSK - Stabæk spilles ons. 26. sept. kl. 19.00

      Norges Fotballforbund og TV2 har i dag bestemt at semifinalen mellom LSK og Stabæk spilles onsdag 26. sept. kl. 19.00.

      Kommentar

      • Fæssundrånern
        Medlem
        Hoffnarr
        • Aug 2007
        • 53

        Onsdagskamp mot Stabæk

        ÅRÅSEN:
        Semifinalen mellom LSK og Stabæk spilles onsdag 26. september klokka 19.
        Av Morten Svesengen
        Publisert 23.08.2007 - 13:10 Oppdatert 23.08.2007 - 14:41



        Norges Fotballforbund har torsdag bestemt tidspunkt for semifinalene. Slik spilles semifinalene:
        Onsdag 26. september:

        Haugesund - Odd 16.00
        LSK-Stabæk 19.00
        Utsatt avgjørelse

        Opprinnelig skulle kampdagene og tidspunktene bestemmes allerede tirsdag, men NFF har trengt lengre tid.
        – Siden Haugesund måtte spille sin kamp klokka 16.00, var det naturlig å snakke med dem først. I tillegg har Argentina-kampen tatt litt av vår tid, sier arrangementsjef Dag Vestlund i Norges Fotballforbund.
        LSKs hektiske uke i forbindelse med semifinalen har i følge Vestlund ikke hatt noen betydning for berammingen av semifinalene.
        På en uke skal LSK møte Stabæk på bortebane i serien (23. sept.), spille semifinale mot Stabæk (26. sept) og være verter for Brann i det som kan bli en seriefinale (30. sept).
        – Vi har ikke tenkt på seriekampene i det hele tatt. Når begge semifinalene spilles onsdag, betyr det også at det er flere muligheter når kampene i serierundene før og etter skal berammes. Det eneste som er helt sikkert er at ingen av semifinalelagene spiller seriekamp mandag 24. september, sier Vestlund.
        Flomlys-problemer

        Grunnen til at Haugesund -Odd må spille sin semifinale klokka 16.00, er at det ikke er flomlys på stadion i Haugesund.
        Opprinnelig skulle semifinalene vært spilt henholdsvis onsdag 26. og torsdag 27. september., men på grunn av tidlig kampstart i Haugesund ville TV2 ha begge kampene onsdag.
        – Istedenfor å gjemme bort en kamp klokka 16.00 den ene dagen, ville TV2 heller ha én tung cupkveld med to kamper, forklarer Vestlund.
        PS! Seriekampene mot Stabæk og Brann før og etter semifinalene har foreløpig ikke fått nytt kamptidspunkt. De står fortsatt med avspark klokka 18.00 på henholdsvis søndag 23. og 30. september.

        Kommentar

        • wænk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 2244

          Riise i himmelrike


          TØFFING: Bjørn Helge Riises drøm gikk i oppfyllelse da han møtte Argentina og Javier Mascherano. Foto: Solum, Stian Lysberg



          Av Marius Vik

          ULLEVAAL (Nettavisen): NORGE – ARGENTINA 2-1: Bjørn Helge Riise fikk sin fjerde landskamp med flagget på brystet, og sin tredje strake. Lillestrøm-spilleren er dermed kommet inn i landlagsvarmen for fullt, og der har han tenkt å bli.


          - Ja, dette var skikkelig gøy, innrømmer 24-åringen.


          - Føler du at du er blitt fast inventar på landslaget nå?


          - Nei, det er det for tidlig å si, men det går bra, og jeg blir bare inspirert til å fortsette. Man får et ekstra kick av slike kamper.


          - Dette var en drøm som gikk i oppfyllelse, sier Riise om sine 74 minutter mot laget som er nummer to på Fifa-rankingen.


          Selv om han selv ikke regner seg som selvskreven, ser det likevel bra ut. Han argeste konkurrent, Fredrik Strømstad, er for tiden ute av landslagsvarmen, mens Jan Gunnar Solli er degradert til innbytterbenken.


          - Jeg er nok litt bak Bjørn Helge nå som han spiller så bra, det må jeg bare innrømme. Men jeg synes det var utrolig gøy å få spille i dag, jeg husker ikke sist jeg gjorde det. Bare så synd jeg ikke scoret, sier Brann-spilleren om megasjansen han hadde på overtid.


          - Får aldri innlegg av John
          Mål har det heller ikke blitt på Bjørn Helge Riise så langt. Tross et tverrliggerskudd i debuten borte mot Serbia i fjor, og tre målgivende mot Malta for to måneder siden, står LSK-spilleren fortsatt med null mål i protokollen. Han synes heller ikke at John Carew var spesielt snill med ham da Villa-spissen slo et innlegg fra høyre midtveis i førsteomgangen, som Riise blåste utenfor fra god posisjon.


          LES OGSÅ: - Carew bedre enn Messi


          - Innlegg? Jeg får aldri innlegg av John. Han skyter jo alltid, og det innrømmet han overfor meg etterpå at han gjorde i den situasjonen også, flirer midtbanespilleren.


          ALVORLIG: - Du, John, vi må snakke litt sammen.
          Foto: Sara Johannessen, SCANPIX.

          - Beste jeg har møtt
          Det var den eneste skikkelige målsjansen lillebror Riise kom til i kampen, men i stedet ble det nok av løping, samt flere tøffe dueller med en ikke ukjent Lionel Messi fra Barcelona.


          - En utrolig fotballspiller, han har en enormt rykk, samtidig som han er veldig flink til å skjerme ballen.


          - Den klart beste spilleren jeg noensinne har møtt, forteller Riise.


          Nå venter Aalesund i Tippeligaen hjemme på Åråsen førstkommende søndag.


          - En viss nedtur etter en slik kamp?


          - Neida, sier Riise – med et lurt smil om munnen.

          If you're not living on the edge, you take up too much room!

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            RB

            En go´-sak i RB om eksil-kanaris i Trondheim. Fortjener kanskje ingen plass i nyhetstråden, men en lenke er muligens greit?

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              Adresseavisen (100% Fotball)

              Steinar Pedersen er for annen dag på rad satt ut av Starts førstelag under trening, og alt tyder på at han vrakes til kampen mot Brann på søndag. Pedersen sier selv at han ikke skjønner hvorfor, idet han til tross for overgangen til LSK er innstilt på å yte 110 prosent for Start ut sesongen. Spekulasjoner om Pedersen er på vei til LSK før overgangsvinduet stenger:

              – Er dette et signal om at han kan være på vei vekk allerede nå i sommer, slik Lillestrøm har ønsket?
              – Det ønsket kan de bare glemme å få oppfylt, sier Bjørnebye bastant.
              Hele saken:

              Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                LSK Zone: Billetter til storkampen LSK-Brann

                Vi går nå en særdeles spennende høst i møte, der LSK kjemper om både NM-tittelen og seriegull. Godbitene på Åråsen kommer på rekke og rad fremover, noe vi vet gir stor tilstrømning av publikum og en stadionstemning man ikke finner maken til i landet vårt. Som innehaver av sesongkort er du garantert å kunne være til stede når de store slagene står på Åråsen. I tillegg skal både LSK og KFL-medlemmer, samt sponsorer, få muligheten til å se en av de viktigste kamper på lang tid for Fugla.
                Vi starter høstsesongen med to lukkede salgsdager på Åråsen Stadion med billettsalg til det store slaget mot Brann som spilles 30. september. Nå skal vi ha fire gule og svarte tribuner, og full støtte til laget vårt i kampen om seriegullet!

                Torsdag 30. august kl. 18-20, for LSK/KFL-medlemmer, sponsorer og sesongkort.
                Kjøp inntil 5 billetter pr. kort til seriekampen mot Brann.
                Lørdag 1. september kl. 12-15, for LSK/KFL-medlemmer, sponsorer og sesongkort.
                Kjøp inntil 5 billetter pr. kort til seriekampen mot Brann.
                For sesongkortinnehavere lørdag.
                Kjøp din faste plass på Åråsen til NM Cup Semifinalen LSK – Stabæk mot fremvisning av ditt sesongkort.
                NB! Sesongkortinnehavere på M-VIP får kjøpt sitt sete til voksen/barn kr. 260,-/140,-
                LSK – Brann åpnes for ordinært salg søndag 2. september
                Da vil vi ønske deg velkommen til Åråsen på den salgsdag som passer deg, og ikke minst til kampene i det som tegner til å bli en stor sesong for alle som følger LSK.

                Med sportslig hilsen
                Anders Riiber
                Arrangementsansvarlig LSK

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  RB




                  PLASS TIL ÉN: Karim Essediri, Arild Sundgot eller Pål Strand får sjansen fra start i Bjørn Helge Riises karantenefravær. FOTO: ROAR GRØNSTAD

                  Tre mann – én plass

                  ÅRÅSEN :
                  Karim Essediri, Arild Sundgot eller Pål Strand får sjansen fra start i Bjørn Helge Riises karantenefravær.

                  Av Morten Svesengen
                  Publisert 24.08.2007 - 11:46 Oppdatert 24.08.2007 - 11:52

                  – Jeg regner ikke med at jeg er aktuell fra start, sier Pål Strand.

                  – Jeg håper å starte, men tror ikke jeg gjør det. Treningen tyder på at Arild spiller, sier Karim Essediri.

                  LSK-trener Tom Nordlie sier at han ikke har bestemt seg, og at det i utgangspunktet er jevnt mellom de tre spillerne.
                  – En av de tre starter, sier Nordlie.
                  – Essediri og Strand tror ikke de spiller?
                  – Nei, vel. Vi får se da, sier LSK-treneren med et lurt smil om munnen.

                  – Sliter på psyken
                  Det tredje alternativet, Arild Sundgot, var inne på laget i store deler av formasjonstreningen torsdag, og han regner også med at han starter.
                  – Jeg satser på at det er jeg som kommer inn, sier Sundgot.
                  LSK-spissen er inne i sin 11. sesong som LSK-spiller, men det har ikke vært noen super-sesong for tidenes toppscorer i Åråsen-klubben – selv om han har scoret fem seriemål.
                  På RB-børsen har han aldri hatt et lavere snitt enn årets 3,83 på 12 kamper. Sundgot innrømmer at det har vært tøft å takle motgangen.
                  – Det har vært en fryktelig tung sesong for meg personlig, men samtidig en god sesong for laget. Jeg har spilt en del kamper. Men for meg som har vært nærmest fast på laget i 10 år, er det spesielt ikke å være et førstevalg. Det sliter på psyken. Samtidig vet jeg at det eneste som nytter er å jobbe hardt, for i fotball kan det snu seg fort, sier Sundgot.
                  Med fortsatt benketilværelse resten av sesongen, utelukker ikke Sundgot at han vil vurdere framtida i klubben han signerte en ny fireårsavtale med forrige vinter. Ut sesongen blir han uansett på Åråsen.
                  – Jeg har fått klar beskjed fra Jan Åge (Fjørtoft) at det ikke blir aktuelt med overgang nå, sier 29-åringen.

                  Hard treningsjobb
                  Karim Essediri fikk i motsetning til Sundgot beskjed om at han kunne lete etter ny klubb allerede tidlig i sommer. Tunisieren er fortsatt på Åråsen, og nå håper han på bedre tider.
                  Og han har i hvert fall ikke tenkt å resignere selv om det går lang tid mellom hver gang han slipper til på førstelaget.
                  – Jeg kom ikke til LSK for å være her et halvt år, og så forsvinne igjen uten å spille. Jeg trives godt i miljøet i klubben. Hver dag jobber jeg hardt på trening for å vise meg fram. Synes jeg har vært god på trening en stund, og derfor håper jeg sjansen snart kommer, sier Essediri.

                  Pål som indreløper?
                  Pål Strand har heller ikke spilt i nærheten av så mye på førstelaget som han hadde håpet.
                  Han tror heller ikke at han får sjansen mot Aalesund. Kanskje er hans største mulighet at Simen Brenne ikke blir frisk etter sine halsproblemer.
                  – Indreløperrollen er nok den som passer meg best slik vi spiller nå, og jeg vil gjerne spille der. Har spilt mest der på andrelaget, sier Strand.
                  Trener Nordlie bekrefter også at 31-åringen er aktuell som indreløper.
                  – Pål kan spille der, og han kan spille på kanten, sier Nordlie.
                  Torsdag var Strand kanskje best av alle på LSK-treningen.
                  – Etter en litt tung periode var Pål veldig god på trening i går, bekrefter LSK-treneren.

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    Alt før runden (100% Fotball)

                    "Lillestrøm- Aalesund søndag 18.00
                    De to lagene har en jevn statistikk i eliteserien. Fem møter i serien har endt med to seire til hvert lag, og en uavgjort kamp. Total målforskjell går derimot i Lillestrøms favør, med 8-5.

                    Anders Rambekk og Shane Stefanutto på LSK, og Benjamin Kibebe på AaFK har alle spilt samtlige 1530 minutter eliteseriefotball så langt i sesongen.

                    Lillestrøm har ikke tapt på syv eliteseriekamper.

                    LSK har bare sluppet inn fem mål hjemme i årets serie. Dette er sesongbeste, sammen med FFK.

                    Aalesund har tatt 11 poeng borte, og 10 poeng hjemme i årets serie.

                    AaFK er eliteseriens røffeste lag, med hele 37 gule kort, noe som er flest i serien.

                    LSK har scoret kampens første mål i 11 kamper denne sesongen. Dette er flest i serien, sammen med Tromsø.

                    AaFK har hatt 14 forskjellige målscorere denne sesongen. Det er flest i serien."

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      lsk.no



                      Billetter til LSK-Brann

                      Vi går nå en særdeles spennende høst i møte der LSK kjemper om både
                      NM-tittelen og seriegull. Her er informasjon rundt hvordan billettsalget vil foregå.

                      Godbitene på Åråsen kommer på rekke og rad fremover, noe vi vet gir stor tilstrømning av publikum og en stadionstemning man ikke finner maken til i landet vårt. Som innehaver av sesongkort er du garantert å kunne være til stede når de store slagene står på Åråsen. I tillegg skal både LSK og KFL-medlemmer, samt sponsorer få muligheten til å se en av de viktigste kamper på lang tid for Fugla.

                      Vi starter høstsesongen med to lukkede salgsdager på Åråsen Stadion med billettsalg til det store slaget mot Brann som spilles 30. september. Nå skal vi ha fire gule og svarte tribuner og full støtte til laget vårt i kampen om seriegullet!

                      Torsdag 30. august kl. 18-20, for LSK/KFL-medlemmer, sponsorer og sesongkort.

                      - Kjøp inntil 5 billetter pr. kort til seriekampen mot Brann.

                      Lørdag 1. september kl. 12-15, for LSK/KFL-medlemmer, sponsorer og sesongkort.
                      - Kjøp inntil 5 billetter pr. kort til seriekampen mot Brann.

                      - For sesongkortinnehavere lørdag.
                      Kjøp din faste plass på Åråsen til NM Cup Semifinalen LSK – Stabæk mot
                      fremvisning av ditt sesongkort. Du får altså kjøpt billett bare for de plassene du kan fremvise kort til! Dette er eneste mulighet til å sikre deg ditt sete!
                      NB! Sesongkortinnehavere på M-VIP får kjøpt sitt sete til voksen/barn kr. 260,-/140,-

                      LSK – Brann åpnes for ordinært salg søndag 2. september.

                      Da vil vi ønske deg velkommen til Åråsen på den salgsdag som passer deg og ikke minst til kampene i det som tegner til å bli en stor sesong for alle som følger LSK

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        RB: LSK låner to Skeid-talenter

                        ÅRÅSEN: De to Skeid-spillerne Mostafa Abdellaoue og Martin Vethe kommer på utlån til LSK ut sesongen. Den 19-årige spissen (Abdellaoue) og den 21-åroge midtstopperen Vethe kommer primært for å styrke LSKs lag i 2. divisjon. Begge har startet fire kamper for Skeid i 1. divisjon denne sesongen. De skal også trene med klubbens A-lag for å bli vurdert som framtidige a-lagsspillere.

                        Spillerne kommer til LSK som en del av samarbeidsavtalen med Skeid. Abdellaoue er den yngre broren til spilleren med samme etternavn som tidligere i år skrev under for Vålerenga.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          RB



                          MØTE: LSK-manager Jan Åge Fjørtoft (til høyre) bekrefter at LSK har bedt om et møte med TV2-ledelsen. FOTO: SCANPIX


                          LSK ba om TV2-møte

                          ÅRÅSEN:
                          TV2-begeret har blitt mer enn overfylt på Åråsen. Både ledelsen i TV2 og LSK bekrefter at klubben har bedt om et møte med tv-kanalen.

                          Av Morten Svesengen
                          Publisert 25.08.2007 - 06:30

                          Ingen av partene vil i detalj fortelle hva møtet skal dreie seg om. På Åråsen holder man kortene tettest til brystet.
                          – Jeg har ingen kommentar utover at vi har henvendt oss til TV2 for å få et møte, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.

                          Uheldige episoder
                          LSK har etter det RB-sporten erfarer sendt en lang og innholdsrik mail til tv-kanalen hvor de lister opp uheldige episoder som har skjedd i løpet av sesongen.
                          Fotballsjef i TV2 Vegard Hagen langt på vei bekrefter at en del episoder har utløst henvendelsen fra Åråsen.
                          – Det har vært noen episoder med LSK i løpet av sesongen. Blant annet med Tom Nordlie i Skien og Jan Åge Fjørtoft i mixedsone i Bergen. Dette er noen av episodene som Lillestrøm ønsker å snakke med oss om, bekrefter sjefen for TV2s fotballsatsing.
                          Hagen forteller at TV2 ser positivt på henvendelsen fra LSK.
                          – For oss er det helt uproblematisk at LSK vil ha et møte. Det er positivt at de har tatt dette initiativet. De er i en viktig fase av sesongen og vil gjerne ha luftet en del ting med oss. I en sesong hvor det har vært en del episoder, føler de sikkert at de tidvis har fått både røff og urettferdig behandling. Dette blir et møte begge parter kan lære av, tror Hagen.

                          Forvrengt tv-bilde
                          – Har dere behandlet LSK unfair?
                          – Dette er noe vi vil diskutere med LSK i møtet. For oss er det også viktig å få fram at vi både er rettighetshaver for norsk fotball, men at vi også er en redaksjon som skal drive uavhengig kritisk journalistikk, sier han.
                          Hagen bekrefter at han selv vil stille i møtet med LSK sammen med kommentator Øyvind Alsaker og ekspert Bengt Eriksen.
                          RB-sporten kjenner til at LSK i sin mail til tv-kanalen har påpekt de mener at bildet TV2 lager av LSK ikke alltid har rot i virkeligheten.
                          Etter cupkampen mot Lyn uttalte blant annet Tom Nordlie at han var lei av at Olivier Occean og Frode Kippe stadig blir framstilt som stygge spillere. Dette skal være noe av det LSK beskylder TV2 for å bidra til.

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            Nettvisen (fxt)

                            Arild Stavrum, nå TV2-ekspert, med påstand om at sterke fotballedere som Jan Åge Fjørtoft og Tom Nordlie gjør at NFF ikke straffer fotballverstingene nok.

                            Lenke til hele saken:

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              RB




                              SUSER: Magne husker kanonskuddet til Tom Gulbrandsen. Nå er "Bukken" tilbake i LSK.

                              "Bukken" tilbake i LSK

                              ÅRÅSEN:
                              Tom Gulbrandsen har undertegnet overgangsskjema og er LSK-spiller igjen.

                              Av Morten Svesengen
                              Publisert 25.08.2007 - 06:30

                              "Bukken"om avsluttet sin LSK-karriere i 1997 skal nok en gang bære den gule og svarte drakta.
                              43-åringen som de siste sesongene har spilt for 2. divisjonsklubben Mjøndalen, er hentet tilbake til Åråsen for å gi støtte til klubbens unge spillere i 2. og 3. divisjon.
                              Samtidig skal han fungere som spillerutvikler for spillerne i klubbens junior- og rekruttstall ut sesongen.

                              Mentor for unggutta
                              – Det er ti år siden jeg forlot LSK, og det er vel på tide å satse litt igjen, fleiper spilleren som ble landskjent for sine kanonskudd med høyrebeinet.
                              Han gleder seg til å bidra på Åråsen.
                              – Den viktigste jobben blir å være en slags mentor for de unge spillerne, men hvis det trengs og kroppen tillater det kan det også hende at jeg kommer til å bidra litt på banen, sier "Bukken".
                              Gulbrandsens sønn, Fredrik, anses for å være et av LSKs største talenter. Nå får faren sjansen til å følge opp både han og broren Mathias.

                              Låner to Skeid-talenter
                              De to Skeids-spillerne Mostafa Abdellaoue og Martin Vethe kommer på utlån til LSK ut sesongen.
                              Den 19-årige spissen (Abdellaoue) og den 21-årige midtstopperen Vethe kommer primært for å styrke LSKs lag i 2.divisjon. Begge har startet fire kamper for Skeid i 1. divisjon denne sesongen.
                              De skal også trene med klubbens a-lag for å bli vurdert som framtidige a-lagsspillere.
                              Spillerne kommer til LSK som en del av samarbeidsavtalen med Skeid. Abdellaoue er den yngre broren til spilleren med samme etternavn som tidligere i år skrev under for Vålerenga.

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                Saltenposten (TurboJenta la kortene på bordet)

                                Jeg antar under sterk tvil at denne lenken kan fortjene en plass her:

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  Adresseavisen (100% Fotball)


                                  Magnus Kihlberg mener dommerne må være ekstra oppmerksomme på Frode Kippe. ( Foto: Sigbjørn Adreas Hofsmo, Digitalsport )

                                  Mener Kippe er trøyeholder

                                  ÅLESUND: AaFK-kaptein Magnus Kihlberg ber dommerne være på vakt i kampen på Åråsen i morgen.

                                  Av: Sindre Halkjelsvik
                                  Publisert: 25.08.2007 kl. 09:16
                                  Endret: 25.08.2007 kl. 09:17

                                  Etter to kamper og to tap mot Lillestrøm så langt i år, har AaFK-kaptein Kihlberg følt helt bokstavelig på kroppen at det ikke er pyntedokker som går på banen i gult under Tom Nordlies ledelse.
                                  - Ja, absolutt. Lillestrøm er veldig tøffe, ligger helt på grensen og drar mye i trøyene. Spesielt Frode Kippe drar mye i trøyer. Det var masse greier med han i cupkampen i juli. Men etter at det har vært mye fokus på ham i det siste, håper jeg dommerne følger med han litt ekstra, sier Kihlberg til Sunnmørsposten.
                                  Også i andre deler av spillet gjelder det å vite hva som kommer.
                                  - Ta for eksempel på Kippes scoring på hodet i cupen mot Lyn. Jeg tror ikke kameraet fanget det opp, men jeg vet hva som skjedde. Før Kippe header, står Espen Søgård og sperrer Lyn-spiller Christian Brink. Slik gjør de alltid, sier Kihlberg.

                                  Samme mynt
                                  Per Joar Hansen er enig med kapteinen sin:
                                  - Det er viktig å fokusere på dette, men vi er sterke vi også, og må prøve å ta dem på det de er gode på. Jeg mener vi skal være fullt ut i stand til å matche dem på disse tingene. Vi har møtt dem to ganger før i år, og de kommer ikke med mange overraskelser, sier han.

                                  I går var Tor Hogne Aarøy tilbake på treninga etter to økter med alternativ behandling for leggproblemene han sliter med. Han stilte med bandasjert legg, og det gikk bare to rolige joggerunder under oppvarminga før Aarøy måtte gi seg.
                                  - Jeg er mer usikker nå enn jeg var før i uka. Kanskje venter vi helt inn mot kampstart før det bestemmes om jeg kan spille, sier Aarøy.
                                  - Jeg må planlegge uten Tor Hogne. Men han får ta en sprøyte, og få litt behandling. Så får vi bare se, sier Perry.

                                  Satser offensivt
                                  Aarøy på skadelista blir et stort tap for AaFK mot duellsterke kanarifugler i begge ender av banen.
                                  Uten fyrtårnet sitt, velger Perry å legge om på mye. Han går fra 4-4-2 med diamant på midtbanen til 4-3-3 med tre kvikkaser på topp. Laget blir da seende sånn ut: Adin Brown - Enar Jääger, Benjamin Kibebe, Halli Gudmundsson, Gus Bahoken - Magnus Kihlberg, Karl Oskar Fjørtoft, Amund Skiri - Lasse Olsen, Diego Silva, Joakim Austnes. Offensivt satset mot Lillestrøm som har vært gode i det siste.
                                  - Ja, men vi har de typene vi har, og da må vi jo bruke dem på det de kan. De er i god form alle tre. Og for å få utnyttet dem, blir det viktig å få spilt opp på rettvendte midtbanespillere slik at gjennombruddspasningen kommer på den øverste tredjedelen i banen, sier Perry.

                                  Maskinlag
                                  Kihlberg orker ikke tre tap samme sesong mot sitt gamle lag, og tror AaFK kan ta med seg noe hjem.
                                  - Ja, men da må vi spille omtrent som da vi var gode i startfasen mot Lillestrøm i cupen, men vi må holde hele kampen ut. I den kampen var det mange tunge bein og dessuten flere som hadde mageproblemer, sier han.
                                  - Lillestrøm er et maskinlag, stabile og solide, men ikke noe fantastisk lag. De slipper ikke inn mange mål, men produserer heller ikke så mye framover. De fleste lag i Norge har dessuten fått litt respekt for oss nå, sier han.
                                  - Hva med den offensive satsinga på 4-3-3 og høyt press?
                                  - Jeg tror det kommer til å funke bra. Det er utrolig viktig å ikke bli baktunge når man spiller 4-3-3. Da blir det fort 4-5-1, og det må vi unngå. Ellers får vi problemer. Det blir kjempeviktig å vinne dueller helt fra starten av. Jeg har jo sett i de siste kampene at vi vinner ballene høyt når vi er aggressive. Men blir vi baktunge, blir vi dårlig offensivt også.

                                  Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    Moss avis

                                    Reportasje i Moss avis om at LSK innenfor dette overgangsvinduet har forhørt seg med MFK om midtstopperen Fabien Vidalon, men konkludert med at han er for dyr.

                                    Hele saken:



                                    Alternativt:
                                    Last edited by RoyVaadal; 25.08.2007, 18:38. Begrunnelse: La inn en link til siden jeg ikke fikk den første til å virke.

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      PapiRB melder om at Shane må bestemme seg innen en uke for om han vil fortsette i LSK eller ikke.

                                      Kommentar

                                      • vollafugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2006
                                        • 978

                                        Johnsen og Brenne klar til kamp


                                        KLAR IGJEN: Marius Johnsen ble skadet i juli. Nå er han klar igjen. Simen Brenne er frisk etter sykdom. FOTO: DIGITALSPORT
                                        Duo klar i kveld

                                        ÅRÅSEN :
                                        Både Marius Johnsen og Simen Brenne er med i LSK-troppen søndag.
                                        FØLG LSK-AALESUND HER FRA 18.00!

                                        Av Morten Svesengen
                                        Publisert 26.08.2007 - 06:30
                                        SE TIPPELIGA-TABELLEN HER!


                                        Marius Johnsen som har trent brukbart den siste uka, vil trolig sitte på benken. Sørlendingen har vært ute siden han pådro seg strekk i midten av juli.
                                        – Marius kan trolig være med på benken. Han har hatt god framgang, men med tanke på det som skjedde sist da han dro opp igjen skaden, så er vi veldig forsiktige denne gangen, sier LSKs fysioterapeut Jørn Karlsen.
                                        Markus Kiesenebner har også trent noe formasjon med laget den siste uka, men østerrikeren har fortsatt smerter i kneet han skadet for et par uker siden.
                                        Det blir folksomt på Åråsen søndag – billettene har gått unna de siste dagene!
                                        Brenne frisk

                                        Simen Brenne er trolig klar. Østfoldingen var fredag tilbake i trening for LSK. Han var ikke med på hele treningen, men halsproblemene som tvang ham til å melde forfall til landskampen mot Argentina, er borte.
                                        Det betyr trolig at Brenne, med ytterligere to dagers hvile, er klar til innsats mot Aalesund søndag kveld.
                                        Riise mest effektiv

                                        Hver uke har LSK-manager Jan Åge Fjørtoft noen minutters avslutningstrening med LSKs offensive spillere.
                                        Den tidligere storscoreren fører statistikk over spillernes treffsikkerhet.
                                        – Vi startet i sommer og har hatt dette fem ganger nå. Alle har ikke vært med hver gang, men så langt har Olivier Occean scoret flest mål. Men Bjørn Helge har vært den mest effektive, sier Fjørtoft.

                                        Kommentar

                                        • morten
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 2156

                                          Frykter tøff kamp mot Aalesund


                                          Badekar
                                          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎