august 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    Bladet Tromsø (100% Fotball)

    I sak fra 100% Fotball vites det at LSK ønsker Steinar Pedersen allerede nå, men Start er klar på at han ikke slippes. Men inntil videre er han ikke inne på Starts første-ellever:
    Bjørnebye medgir at Pedersen «ville spilt hvis han ikke hadde skrevet under for LSK», men svarer ja på at 32-åringen er aktuell for troppen til kommende kamper.
    Hele saken:

    iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      Bladet Tromsø (100% Fotball)

      LILLESTRØM: Lillestrøm-trener Tom Nordlie har mye positivt å si å gamleklubben Viking. Lagene møtes til dyst i Stavanger på søndag.

      Av: Thomas Horni
      Publisert: 29.08.2007 kl. 17:39

      - I utgangspunktet er jeg ikke fornøyd med uavgjort mot Viking. Vi går for å vinne. Men det er mulig at kampen får et utfall der jeg er fornøyd med ett poeng, sier Nordlie til Aftenposten.no.
      Nordlie forlot Stavanger-klubben til fordel for Lillestrøm før sesongen, og forventer en jevn kamp. En kamp som er veldig viktig for begge lag.
      - Det kommer til å bli tett og tøft. Vinner vi, rister vi de (Viking, journ.anm.) av oss, og er syv poeng foran, men taper vi puster de oss i nakken og er ett poeng bak. Derfor har kampen mye å si.
      Om gamleklubben Viking, har Nordlie mye godt å si.
      - Viking er en fantastisk fin klubb. Det er den mest profesjonelle klubben jeg har vært i, ved siden av Lillestrøm. I tillegg har de en bra stall. Jeg forventer en vanskelig match.
      Den siste tiden har det vært mye fokus i mediene på at Lillestrøm spiller ufint og går fysisk for tøft inn i taklingene. Men dette er treneren ikke enig i.
      - Vi spiller aggressivt, men er ikke tøffere enn de andre lagene. Vi trener tøft, noe som kan føre til at spillerne blir irriterte på hverandre. Men dette betyr bare at det er god tenning, og det er akkurat sånn det skal være.

      iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        Aftenposten Aften (papir)

        Intervju med Otto Fredrikson i Aftenposten Aften. Noen korte sitater:

        - "Jeg er veldig godt fornøyd. Det er her jeg vil være, jeg tenker ikke på at jeg må ut i en europeisk storklubb. Der har jeg vært og vet hva det går ut på. LSK er akkurat det riktige for meg nå, sier Otto."'

        - "Otto trener mye. Veldig mye. - Jeg har alltid vært glad i å trene og ta vare på kroppen. Mye av fritiden går med til egentrening. Det hjelper på prestasjonene."

        - "Konkurransen med Heinz har gjort meg mer skjerpet. Og man skal ikke glemme at vi har Norges beste keepertrener i Frode Grodås. Jeg er blitt en mye bedre målvakt siden jeg kom hit, sier Otto, som kun fikk to seriekamper i fjor."

        Kommentar

        • Tobben
          Jeg elsker å kjøre trikk
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2005
          • 1666

          VG

          Nekter å slippe Pedersen til LSK

          Steinar Pedersen (32) forlater Start til fordel for Lillestrøm ved sesongslutt. LSK ønsker å hente forsvarsspilleren før overgangsvinduet stenger, men sørlendingene sier nei.

          - Steinar blir ikke sluppet, sa trener Stig Inge Bjørnebye til fvn.no etter onsdagens Start-trening.

          Ifølge Bjørnebye ville Pedersen fortsatt ha spilt på førstelaget dersom han ikke hadde signert for Lillestrøm. I stedet er forsvareren ute i kulden.

          Steinar Pedersen (32) forlater Start til fordel for Lillestrøm ved sesongslutt. LSK ønsker å hente forsvarsspilleren før overgangsvinduet stenger, men sørlendingene sier nei.

          Kommentar

          • Gjest

            Gårsdagens VG papir, altså tirsdag

            OLIVER OCCEAN (25) er influensasyk. Det bekrefter LSK-spissen overfor VG dagen etter at han scoret to mot Aalesund. Han sliter med vondt i hodet og sår hals, og er ute av spill noen dager.

            Kommentar

            • gravinho
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Oct 2005
              • 240

              RB: Hylles sist - vrakes nå?

              Foto Solum, Stian Lysberg
              Hyllet sist – vrakes nå?

              ÅRÅSEN:
              Tom Nordlie gir ingen spillegarantier til Arild Sundgot – hattrick-helten fra søndag kan faktisk være tilbake på benken i Stavanger om tre dager.
              Av Espen Solbakken
              Publisert 30.08.2007 - 06:30 Oppdatert 30.08.2007 - 07:10
              Tips en venn om denne saken
              Skriv ut denne siden



              Så fort kan det gå i fotball – fra heltestatus ene helga til en anonym reserverolle den neste. Om Sundgot vrakes søndag, vil det være et kontroversielt valg av Nordlie. Og det innrømmer treneren selv også.
              – Det vil være ekstremt tøft å vrake Arild, sier Nordlie.
              – Det går neppe an å levere inn en bedre søknad, sier spissen selv, som ikke vil blande seg inn i disposjonene. Men håpet om spill fra start er stort.
              – Det er bare å vente og se, for nå er konkurransen om plassene hard. 20 mann vil inn blant de 11, og jeg håper selvsagt å få spille. Viking har tradisjonelt passet meg bra, men jeg vet ikke om det betyr noe nå. Det gikk bra for meg sist, det betyr nok mye mer, sier en ordknapp Arild Sundgot, tre dager før Lillestrøm reiser til Rogaland for å møtes ansikt til ansikt med gamletrener Uwe Rösler.
              – Tror du din eks-trener Uwe håper du blir vraket?
              – He-he, nei det vet jeg ikke hva han tenker om. Tom bestemmer, så jeg kan ikke si noe mer om det.
              Tenker Viking

              Tom Nordlie mener det er tre ting som avgjør første-elleveren søndag. Prestasjonene sist mot Aalesund teller selvsagt en del, treningene denne uka teller også – men kanskje aller mest avgjørende er inngangen og taktikken man skal møte den kommende motstanderen med.
              – Som trener må jeg stille spørsmålet; hva trenger vi mot Viking?
              – Og hvilke alternativer har du?
              – Med Bjørn Helge Riise tilbake på laget, ser jeg for meg fire alternativer. Om Bjørn Helge skal spille kant i angrep, må Arild eller Magnus Myklebust vike. Om vi velger å beholde fronttrioen fra Aalesund-kampen – og sette Bjørn Helge på midtbanen – vil det gå utover enten Espen Søgård eller Simen Brenne. Jeg kan ikke garantere noen av disse fire spilletid, forteller Nordlie.
              Sundgot var inne i alle tre formasjoner som ble drillet på monsterøkten onsdag formiddag (nærmere tre timer), men i følge Nordlie var det fordi man ikke hadde tid (!) til å drille inn den fjerde muligheten.
              Deretter tok Nordlie med spillerne og kikket på Viking-laget på video. Cato Bakkemo hadde som vanlig funnet svakheter og styrker.
              Vanskelig

              Nordlie synes det både er pirrende og litt vanskelig å ta ut laget denne gang.
              – Det er jo hyggelig at du kan ha sånne problemer, men det er litt f*** også. For her kommer det til å være en spiller som har grunn til å være ekstremt skuffet, svarer treneren – uten å si hvilke av de fire utsatte (Sundgot, Myklebust, Søgård eller Brenne) som blir ofret.
              – Sundgot scorer "alltid" mot Viking...?!
              – Sånne ting kan jeg ikke bry meg om. Det var under andre trenere og forutsetninger, sier Nordlie.
              gravinho

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                Tidligere kamper mellom LSK og Viking (100% Fotball)


                2005: Frode Kippe ligger nede etter sammenstøtet med Hannes Sigurdsson, og Lillestrøm-spillerne vil ta igjen mot islendingen. ( Foto: Knut S. Vindfallet )

                Tøffe oppgjør spekket med dramatikk


                2007: Peter Ijeh vises ut av dommer Tom Henning Øvrebø. ( Foto: Fredrik Refvem )


                2001: Vikings Hannu Tihinen jubler etter at at han ser at Erik Fuglestad har scoret 3-2-målet. ( Foto: Jonas Haarr Friestad )

                Av: Eivind Aarre
                Publisert: 30.08.2007 kl. 08:49
                Endret: 30.08.2007 kl. 09:11

                Det er god grunn til å tro at søndagens toppkamp mellom Viking og Lillestrøm vil være spekket med dueller, situasjoner, engasjerte trenere og en dommer som kommer i fokus. Slik er i hvert fall historien fra møtet mellom disse to klubbene.

                13. mai 2007: Lillestrøm - Viking 4-1
                Viking overrasket Lillestrøm med sin taktikk, og Uwe Rösler kunne fra bortelagets benk se at Peter Ijeh ga hans lag ledelsen. Viking fortsatte å dominere fram til Magnus Myklebust utlignet. I forbindelse med utligningen sa Ijeh noen stygge ord til dommer Tom Henning Øvrebø, og ble sendt i garderoben. LSK fikk spille med én spiller mer i 60 minutter, og utnyttet det til fulle. Like før slutt ble også Jone Samuelsen utvist.

                23. april 2006: Lillestrøm - Viking 3-1
                Viking tok ledelsen på Åråsen ved Toni Nhleko, men LSK kom fryktelig tilbake. Fredric Lundqvist handset på streken for å redde Olivier Occeans skudd, og ble utvist. Senere tok Frode Kippe et raskt frispark mens Viking-keeper Anthony Basso dirigerte muren, og målet ble godkjent av dommer Jonny Ditlefsen til ville Viking-protester. Kippe og Basso havnet i krangel uten at dommeren grep inn. Mot slutten av kampen avgjør LSK kampen på nok et straffespark.

                24. april 2005: Viking - Lillestrøm 3-1
                LSK tok ledelsen på et flott Robert Koren-skudd, Robert Mambo Mumba utlignet. Frode Hansen felte LSK-spiss Michael Mifsud på vei gjennom, men slapp rødt kort. I 2. omgang tok kampen virkelig fyr, etter at Hannes Sigurdssons albue traff Frode Kippe så LSK-kapteinen måtte ut med brukket kinnbein. Sigurdsson slapp utvisning, LSK-spillerne var i harnisk. Lillestrøm-trener Uwe Rösler viste Viking-publikummet fingeren, en handling han senere gikk ut og beklaget. Anders Rambekk ble utvist når han laget straffespark til Viking, og Egil Østenstad satte både straffesparket og en senere kontring i nettet. I sensorrapporten etter kampen ble det gjort klart at denne kampen skulle inneholdt tre røde kort - til Hansen, Sigurdsson og Rambekk.

                16. september 2001: Lillestrøm - Viking 4-0
                Et gulljaktende Viking ble bråbremset av LSK, men det var mye fordi Toni Kuivasto ble utvist etter 18 minutter for å ha stoppet Magnus Powell på vei gjennom. LSK ledet allerede 1-0 før utvisningen, og kanarifuglene scoret også 2-0 på frisparket etter at Kuivasto var gått av banen. «Viking tapte gullet på 90 sekunder» skrev Aftenbladet dagen etter. Clayton Zane-mål etter 88 og 89 minutter førget for at Viking-tapet ble ekstra stygt.

                24. mai 2001: Viking - Lillestrøm 3-2
                Et Viking-lag i kalasform tok tidlig ledelsen ved Morten Berre og Erik Nevland, begge etter pasning fra Bjørn Dahl. Men Lillestrøm slo tilbake med mål av Clayton Zane og Sveinung Fjeldstad. Utligningen til 2-2 kom etter en horribel feilpasning av keeper Bo Andersen. En fulltreffer av Erik Fuglestad etter forarbeid av Tom Sanne sikret en viktig Viking-seier.

                15. april 2000: Viking - Lillestrøm 1-1
                Viking kom til sjanse på sjanse, men fikk ikke mål før Rikhardur Dadason fikk satt ballen i nettet. Med tre minutter igjen fikk Lillestrøm frispark. Morten Berre hadde hatt stor suksess som oppasser for farlige Torgeir Bjarmann, men var skadet, og byttet ut. Det gikk som det måtte gå: Etter fotballtennis foran mål, fikk Bjarmann satt en lang tå på ballen, og utlignet.

                11. august 1996: Viking - Lillestrøm 2-2
                Frank Strandli ga LSK en tidlig ledelse på en kontring satt i gang av Ståle Solbakken. Viking slet med å komme gjennom et solid Lillestrøm-forsvar, men fikk til slutt snudd kampen på mål av Thomas Solberg (81 minutter) og Gunnar Aase (88 minutter). Viking-publikummet innkasserte seieren, men Strandli fikk det siste ordet med sin utligning i det 90. minutt.

                5. mai 1996: Lillestrøm - Viking 0-4
                Viking sjokkerte LSK med kontringsfotball nesten av en annen verden. Før LSK hadde skjønt hva som hadde truffet dem, ledet Viking 4-0. Alle målene kom i løpet av kampens 20 første minutter, og Egil Østenstad scoret tre av målene. Gunnar Aase kompletterte scoringslisten.

                23. september 1990: Lillestrøm - Viking 2-4
                Lillestrøm kjempet mot nedrykk, og bare 1570 tilskuere så at mål av Kenneth Storvik, Roger Nilsen (straffe), Trond Egil Soltvedt og ett selvmål sørget for en fortjent Viking-seier.

                26. august 1984: Viking - Lillestrøm 2-1
                Viking hadde mer eller mindre avgjort kampen etter to minutter. Per Henriksen scoret etter ett minutt, Erik Tangen etter to minutter. LSK reduserte, men poengene ble igjen i Stavanger.

                22. august 1982: Lillestrøm - Viking 1-2
                Viking var på gulljakt, og seieren på Åråsen var viktig for å sikre det som ble Vikings sjette gull på ti sesonger. Trygve Johannessen scoret begge målene for de mørkeblå.

                13. mai 1981: Lillestrøm - Viking 6-0
                Et Viking-lag som endte sesongen med sølvmedaljer rundt halsen, gikk på det største nederlaget i historien mellom disse to klubbene. LSK fikk det meste til å fungere, mens Tore Haugvaldstad måtte se ball eller ball i nettet bak seg.

                8. oktober 1975: Viking - Lillestrøm 1-1
                Dommer Frank Skadal fra Brann måtte ha politieskorte av banen etter et tett og tøft oppgjør. Den bergenske dommeren hadde gitt Lillestrøm et tvilsomt straffespark da Erik Karlsen falt lett i duell med Erik Johannessen, og Skadal hadde annullert en Viking-scoring tre minutter før full tid, for det Viking mente var en helt feil offside-avgjørelse. - Dommeren ødela hele kampen, mente Viking-trener Olav Nilsen.

                INNBYRDES OPPGJØR

                Viking-seier: 19
                Uavgjort: 17
                Lillestrøm-seier: 31
                Målforskjell: 79-118
                STØRSTE VIKING-SEIER: 4-0 (borte i 1996)
                STØRSTE LSK-SEIER: 6-0 (hjemme i 1981)

                iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  Rogalands avis



                  (Foto Lars Idar Waage) MAKE OR BREAK: Hannes Sigurdsson mener LSK-kampen blir en «være eller ikke være»-kamp.

                  Ferdig med Kippe

                  Hannes Sigurdsson og Frode Kippe havnet i søkelyset forrige gang Sigurdsson spilte seriekamp mot Lillestrøm på Viking stadion.

                  Av Kurt Arne Nilssen
                  Publisert 30.08.2007 - 02:00 Oppdatert 30.08.2007 - 08:31

                  – Det er ikke noe bry seg om nå. Det var en helt vanlig duell som det ble altfor mye styr av, sier Sigurdsson.
                  Kippe måtte forlate banen etter duellen med Sigurdsson.
                  Islendingen gleder seg til søndagens toppoppgjør.
                  – Jeg tror alle elsker å spille slike kamper. Det er mye historie mellom de to klubbene. De gangene jeg har spilt hjemme mot Lillestrøm har det alltid vært en enorm stemning på tribunen, sier han.

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    Rogalands avis



                    (Foto Johannes Worsøe Berg) TRIVES BEDRE: Nicolai Stokholm trives bedre under Uwe Röslers ledelse enn under Tom Nordlie sin. Søndag står trenerprofilene foran hver sin benk på Viking stadion.

                    – Rösler er bedre enn Nordlie

                    Uwe Rösler eller Tom Nordlie? Viking-kaptein Nicolai Stokholm er ikke i tvil om hvem han synes er den beste treneren.

                    Av Kurt Arne Nilssen
                    Publisert 30.08.2007 - 02:00 Oppdatert 30.08.2007 - 08:14

                    – Uwe er nok den beste treneren av de to, sier Stokholm til Rogalands Avis.
                    Stokholm var under Nordlies ledelse i åtte uker i fjor. Nå har han hatt Rösler som sjef i ni måneder.

                    Trives bedre
                    Dansken liker mye bedre måten Viking spiller på nå, enn slik Nordlie ønsket at de skulle spille.
                    – Slik vi spiller nå, passer meg bedre. Det er mye mer inspirerende for meg. Jeg trives mye bedre under Rösler enn hva jeg gjorde under Nordlie, sier Viking-kapteinen.
                    Foran søndagens kamp ligger Viking på fjerdeplass med 31 poeng. Lillestrøm ligger to plasser foran med 35 poeng.
                    Målforskjellen mellom de to klubbene er derimot formidable. Mens Viking står med fem plussmål, har Lillestrøm hele 23. Ingen av de andre toppklubbene er i nærheten av den målforskjellen.
                    – Kampen på søndag er ekstra viktig siden begge lag ligger der de ligger. Med tap ligger vi syv poeng bak dem, vinner vi er vi ett poeng bak dem, sier Stokholm.

                    Frykter ingen
                    Lillestrøm slo Aalesund hele 7-0 i forrige serierunde, og laget fra Romerike er for tiden i en imponerende form. Stokholm frykter dem likevel ikke.
                    – Vi skal ikke frykte noen, men vi skal respektere dem. Spesielt skal vi respektere det de er gode til.
                    Egil Østenstad uttalte i går at han tror Nordlie er mer bekymret enn Viking for kampen. Den meningen deler Stokholm.

                    Tøffe oppgjør
                    – Nordlie er veldig åpen om hvordan Lillestrøm spiller. Vi vet hvordan de kommer til å spille. I tillegg er vi forberedt på at de er veldig dyktige på dødball, sier Stokholm.
                    Vikings kamper mot Lillestrøm har vært fulle av dramatikk de siste årene. Senest i vår ble både Peter Ijeh og Jone Samuelsen utvist da Lillestrøm vant 4-1. Utvisningen av Ijeh ødela hele kampen for Viking.
                    – Det er ingen tvil om at det har blitt mye fokus på kampene mot Lillestrøm. Det har nok mye å gjøre med at begge lag ligger i toppen, og dermed har gjort seg fortjent til all omtalen rundt kampene, sier Stokholm.

                    – Spiller på grensen
                    Lillestrøm har de siste dagene klaget over at TV2 har overfokusert på Frode Kippe og Oliver Oceans duellspill.
                    – Jeg tror ikke det kun er Lillestrøm det blir fokusert mye på. I Norge går media veldig mye inn på svinaktig spill. Kippe spiller som regel helt på grensen, og det er med på å gjøre ham til en av profilene i eliteserien. Jeg synes heller Lillestrøm bør se det som at han er en spiller som blir lagt merke til, sier Viking-kapteinen.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      Rogalands avis


                      Forventer eksplosiv kamp

                      For Uwe Rösler blir søndagens kamp av det helt spesielle slaget. Ikke bare er det en toppkamp – det er også en kamp mellom hans nye og gamle klubb.

                      Av Kurt Arne Nilssen
                      Publisert 30.08.2007 - 02:00 Oppdatert 30.08.2007 - 07:56

                      – Jeg merker at media prøver å gjøre dette til en kamp mellom meg og Tom Nordlie. Nesten som Tyson mot Holyfield. Det er ikke noe fiendskap mellom meg og han, sier Rösler til Rogalands Avis.
                      Han ønsker ikke å snakke for mye om sitt forhold til gamleklubben.
                      – Jeg lever i dag og i morgen. Derfor ser jeg meg ikke tilbake. Stavanger er for meg et nytt kapittel. Nå er det kun Viking som gjelder, sier Rösler.
                      Få er i tvil om at søndagens kamp kommer til å bli av det dramatiske slaget. Rösler sparer ikke på ordene når han skal beskrive hva som venter publikum.
                      – En eksplosiv, dramatisk og nervepirrende kamp. Det er to gode lag som møtes. Begge ligger i toppen, og det er mange følelser involvert.
                      Rösler er som vanlig veldig hemmelighetsfull om hvordan han ønsker å spille. Nordlie er den rake motsetning, og spiller nesten hver gang i sitt vante 4-3-3 system.
                      Rösler vil ikke si at det nødvendigvis skal være en styrke for Viking at de vet hvordan Lillestrøm spiller.
                      – Vi har en total forskjellig filosofi, men det finnes som sagt mange veier til Rom. For meg er det viktig å ha et grunnsystem, samtidig som vi har en plan b hvis ting ikke skulle gå vår vei, slår Rösler fast.

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        Opprinnelig skrevet av biggie
                        OLIVER OCCEAN (25) er influensasyk. Det bekrefter LSK-spissen overfor VG dagen etter at han scoret to mot Aalesund. Han sliter med vondt i hodet og sår hals, og er ute av spill noen dager.
                        Oliver trente i dag og er dermed frisk og klar for kamp.
                        Last edited by tullebukk; 30.08.2007, 13:46. Begrunnelse: Rettet Oliviers fornavn til å inkludere "i" nummer to

                        Kommentar

                        • wænk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 2244

                          http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2960608.ece


                          SUKSESSOPPSKRIFTEN: Espen Søgård mener laget må ta med seg selvtillitten fra 7-0 seieren mot Aalesund. FOTO: LISBETH ANDRESEN

                          – Et nøkkeloppgjør

                          LILLESTRØM:

                          Espen Søgård om Viking-kampen og gullstriden.
                          Av Trine M. Næss Publisert 30.08.2007 - 14:53 Oppdatert 30.08.2007 - 14:55

                          – Tallenes tale er klar, bemerker Søgård.

                          Med LSK-seier er Viking ristet av gullkampen og ligger hele syv poeng bak.

                          Taper Lillestrøm, puster Uwe Rösler, Nordlie i nakken og er ett poeng bak.


                          – Det blir en toppkamp, men det er slike kamper vi gleder oss til. Vi får dra med oss selvtillitten fra forrige kamp og spille enda bedre, fortsettter Sågård.

                          Ingen hemmeligheter

                          Han legger ikke skjul på at kampen er spesiell i og med at Nordlie og Rösler har fortid fra hver sin leir.

                          – Uwe kjenner oss, og Tom kjenner Viking-spillerne. Det blir ikke så mange hemmeligheter. Vi er trygge på det som venter, mener Søgård.

                          Han holder på suksessoppskriften som har ført Lillestrøm i den tabellposisjonen de har nå;

                          – Knallhard jobbing kombinert med spillerglede og entusiasme, oppgir Søgård.

                          Forrige oppgjør (13. mai) endte med 4-1 seier til Lillestrøm, etter en dramatisk åpning der Viking først gikk opp i ledelsen ved Peter Ijeh. Samme spiller ble imidlertid sendt i garderoben etter Myklebust-utligning, og LSK spilte med en spiller mer i 60 minutter. Også Jone Samuelsen ble utvist i denne kampen.
                          If you're not living on the edge, you take up too much room!

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            Adresseavisen (100% Fotball)


                            I FORM: Arild Sundgot er i form om dagen og håper på startplass mot Viking. Her fra torsdagens økt i Lillestrøm. ( Foto: Olav Rege Olsen )

                            Inspireres av Viking-Sundgot

                            LILLESTRØM: Arild Sundgot har spilt 11 kamper mot Viking og scoret i ti av dem. – Kanskje inspireres jeg av bildene på veggen på Viking stadion, flirer storscoreren.

                            Av: Olav Rege Olsen
                            Publisert: 30.08.2007 kl. 15:33
                            Endret: 30.08.2007 kl. 15:34

                            Det svarer storscoreren på spørsmålet om hvorfor han er så giftig foran mål mot nettopp Viking.
                            Sundgots far, Otto, har spilt to sesonger i Viking og ble seriemester med siddisene i 1975.
                            - Jeg ser bildet av far min og seriemesterne fra 1975 hver gang jeg er på Viking stadion, og kanskje er det noe som er med til å inspirere meg til å få nettkjenning mot Viking, sier Sundgot til Aftenbladet.no og smiler.
                            For han har ikke noe klart svar på hvorfor det har blitt ti mål på 11 kamper mot Viking. Forrige kamp mellom lagene, på Åråsen, er den eneste gangen Sundgot ikke har scoret mot Viking.

                            Kan bli vraket
                            I forrige seriekamp, mot Aalesund, scoret han også hat-trick. Han er likevel langt fra sikker på om han starter søndagens oppgjør mot Viking i Stavanger.
                            Med Bjørn Helge Riise tilbake i troppen, har Lillestrøm-trener Tom Nordlie fått et luksusproblem.
                            - Jeg prøver å ikke tenke på hvem som starter. Vi får laget to timer før kampstart, og jeg får heller ta skuffelsen om den beskjeden kommer da, sier Sundgot til Aftenbladet.no.

                            - Må vinne
                            29-åringen er klar på at Lillestrøm bør ha med seg alle tre poengene for å henge med helt i toppen.
                            - Dersom vi taper den kampen, kommer Viking opp i ryggen på oss, sier Sundgot.
                            Også Frode Kippe er klar på at Lillestrøm bør og skal ta med seg alle poengene fra Stavanger.
                            - Vi føler at formen er god, sier midtstopper Kippe, vel vitende om at topplaget har vunnet de tre siste seriekampen med solide 15-0 i målforskjell.

                            Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

                            Kommentar

                            • okb
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 2377

                              Fra www.lsk.no

                              Køen danner seg

                              Torsdag kveld klokka 18:00 starter billettsalget for storkampen mot Brann på Åråsen. To timer før salget åpnes var det allerede mange i kø.

                              Hele saken på:


                              -okb!
                              Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                RB



                                Foto Solum, Stian Lysberg

                                Ingen landskamp for Stefanutto

                                – Nå får jeg begynne å sende DVD-er med kampene mine til treneren, sier Shane Stefanutto etter at han ble vraket fra Australias landslagstropp.

                                Av Håkon Sønneland
                                Publisert 30.08.2007 - 22:00 Oppdatert 30.08.2007 - 16:38

                                Hvis de hadde sett de siste kampene jeg har spilt, er jeg sikker på at de hadde valgt meg, men landslaget har ingen som ser på kamper i Norge, sier venstrebacken til Lillestrøm. I seriekampen mot Ålesund søndag scoret han også sitt første mål for klubben.

                                – Til alle landslag er det mange gode spillere, og treneren kan bare ta ut 20. Nå ble ikke jeg valgt. Det er skuffende, men det er sånn fotball er, sier Stefanutto, uten at han vil legge ballen død med det.
                                – Nå må jeg være proaktiv. Jeg må sende e-post til treneren, minne dem på at jeg er her, og at jeg gjør en god jobb. Jeg er god nok til å spille for landslaget, slår han fast.
                                Australia – uten Stefanutto – skal møte Argentina i Melbourne, og neste mulighet til å bli med i "Socceroos"-troppen blir i november.

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  RB



                                  VIL SPILLE: Bjørn Helge Riise jobbet knallhardt på trening for å gjøre godt inntrykk på trener Nordlie. FOTO: TRINE M. NÆSS

                                  Sugen Riise

                                  LILLESTRØM:
                                  Bjørn Helge Riise kan nesten ikke sitte stille, så sugen er han på å spille Tippeligafotball igjen.

                                  Av Trine M. Næss
                                  Publisert 30.08.2007 - 16:11 Oppdatert 30.08.2007 - 16:28

                                  – Jeg elsker å spille fotballkamper, og jeg blir ikke noe mindre sugen på å spille etter å ha sett laget slå Aalesund 7-0 fra tribunen, forklarer Riise.
                                  På torsdagens økt tegnet han seg med fem nettkjenninger - et hattrick inkludert.
                                  – Tror du på tillit i Viking-kampen?
                                  – Jeg håper det. I forhold til hva jeg har prestert i Lillestrøm i år og vist på trening, mener jeg at det er fortjent med en plass i 11`eren.

                                  En må vrakes
                                  Riise understreker at med en skadefri tropp kan man aldri være 100 % sikker på å starte. Kampen om en plass på laget er tøffere enn noen gang.
                                  – Der er nettopp på trening man er nødt til å prestere. Jeg er glad det ikke er min jobb å finne hvilke tre som skal starte på topp, sier den energiske sunnmøringen.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    Stavanger Aftenblad (100% Fotball)


                                    GODE KOLLEGER: Tom Nordlie og Uwe Rösler fra den gang Rösler var LSK-trener og Nordlie Start-trener. ( Foto: Digitalsport )

                                    Nordlie: - Hyggelig med fin velkomst


                                    KLAR FOR STAVANGER: Tom Nordlie er klar før møtet med gamleklubben Viking. ( Foto: Olav Rege Olsen )

                                    LILLESTRØM: Tidligere Viking-trener Tom Nordlie innrømmer at han er litt spent på mottakelsen han får i Stavanger søndag.

                                    Av: Olav Rege Olsen
                                    Publisert: 30.08.2007 kl. 19:36
                                    Endret: 30.08.2007 kl. 19:49

                                    Nordlie fikk heltestatus i Viking og Stavanger da han kom inn og reddet laget på sju uker mot slutten av sesongen i fjor.

                                    Men etter at trenerprofilen valgte å takke ja til jobben som Uwe Röslers erstatter på Lillestrøm fikk pipen en litt annen lyd blant flere av supporterne.

                                    Nå innrømmer Nordlie at han er litt spent på hvordan mottakelsen i Stavanger blir på søndag.

                                    - Jeg har ikke peiling på hvordan det kommer til å bli. Lillestrøm-supporterne tok fint imot Uwe Rösler da Viking gjestet Åråsen i vår, og det hadde jo vært hyggelig om jeg kunne opplevd det samme. Samtidig er det ikke akkurat avgjørende for min livskvalitet hvordan den blir, sier Nordlie til Aftenbladet.no.

                                    - Ikke vondt blod
                                    Röslers erstatter på Åråsen mener selv han har et helt ok forhold til den nåværende Viking-treneren.
                                    - Det er ikke noe vondt blod mellom meg og Rösler. Han er en kollega på lik linje med de andre trenerne i eliteserien, sier Nordlie, som mener at Viking bør være blant de fire beste lagene i Norge.
                                    - Rösler har gjort det bra i Viking, og klubben må tåle å ha forventninger om å være blant de fire beste lagene i Norge. De har seks til sju nye spiller siden den gang jeg var der, og jeg synes at troppen var bra den gangen, sier Nordlie

                                    Kommentar

                                    • okb
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 2377

                                      Fra www.lsk.no

                                      Drøyt tusen billetter igjen

                                      Torsdag kveld åpnet det lukkede salget til storkampen mot Brann på Åråsen, og når man stengte var det drøyt tusen billetter igjen.

                                      Hele saken:


                                      -okb!
                                      Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                      Kommentar

                                      • okb
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 2377

                                        Fra www.lsk.no

                                        LSK-TV: Tidenes billettsalg

                                        Med over 400 mennesker i køen kan LSK melde om tidenes billettsalg. LSK-TV tok turen for å vise deg bilder fra køen.

                                        Hele saken:


                                        -okb!
                                        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          RB

                                          Stemplet som eliteseriens gris

                                          ..men Frode Kippe mener han får like mye juling som han gir

                                          ÅRÅSEN:
                                          Frode Kippe er blitt stemplet som eliteseriens grisespiller. Det er en betegnelse han ikke er enig i.

                                          Av Per Kristian Torvik
                                          Publisert 31.08.2007 - 06:30 Oppdatert 31.08.2007 - 06:54


                                          BRÅK: Det ble bråk da Frode Kippe ble lagt ned av Hannes Sigurdsson i 2005. Dagen etterpå vedgikk dommeren at han burde gitt tre røde kort i kampen. FOTO: SCANPIX

                                          – Jeg er tøff, men fair på banen. Og jeg gir ikke mer juling enn jeg får, sier Frode.
                                          I Stavanger for to år siden fikk han bank så det holdt. Kinnbeinet røk da Hannes Sigurdsson satte albuen i ansiktet hans i en hodeduell. Søndag er det ikke klart for hevnoppgjør.
                                          – Den saken har jeg glemt for lengst. Jeg fikk en smell og et opphold med skade. Jeg går på banen mot Viking med blanke ark.
                                          I 2005 var trener Uwe Rösler rasende på behandlingen Kippe fikk – ikke minst av et patriotisk hjemmepublikum, som pep da LSK-kapteinen lå skadet.

                                          Ikke bekymret
                                          Frode Kippe er ikke bekymret for hvordan han blir oppfattet – og bryr seg ikke om at han i Fredrikstad-avisa Demokraten ble betegnet som sjefsslakter på Åråsen.
                                          – Jeg får nesten ingen av mine gule kort for stygt spill. Det er tøft i norsk toppfotball. Jeg har et godt forhold til alle spissene jeg møter. Vi gir og tar på banen, men etterpå er alt glemt.
                                          – Du møter en du ikke kan ta på med silkehansker søndag?
                                          – Petr Ijeh er en av de vanskeligste spillerne i serien. Han er god, giftig, rask i vendingene og trenger ikke mye rom for å score. Han må vi passe godt på og markere tett.
                                          – Og kanskje holde litt ekstra?
                                          – Ikke noe verre enn det han kommer til å gjøre. Ijeh er ikke noe englebarn han heller. Alle gode spisser er litt ufine innimellom.

                                          Fysisk sterk
                                          Når LSK har vært misfornøyd med TV 2, mener de blant annet at Frode Kippe er en av dem som har fått ufortjent kritikk på grunn av sine spillestil.
                                          – Vi mener TV 2 har vært med på å gi ham et stempel han ikke har fortjent. Når vi ser video fra kampene er det ingenting som viser at han ikke er fair, mener LSK-leder Per Mathisen.
                                          Da LSK spilte kvartfinale, ropte Lyn-trener Henning Berg på direkten på TV 2 at Kippe skulle vært utvist på etter en duell med Edu. Reprisen vist at det var Edu som lente seg mot Kippe, som tok tak rundt Lyn-spilleren for ikke å falle. Hvis det var frispark, var det LSK-kapteinen som skulle hatt det.
                                          Møtet mellom LSK og TV 2 er utsatt til neste uke. Trener Tom Nordlie ønsker ro rundt sin kaptein.
                                          – Oppfatningen av Frode rundt i landet er feil. Han er en redelig spiller som ikke opptrer stygt. Av og til kan det se litt uelegant ut, fordi han er stor og tung. Men ser du godt etter, må han tåle masse av motstanderne.
                                          Nordlie er også overbevist om at samtlige trenere i eliteserien ville vært lykkelige over å ha ham på laget – og ikke som motspiller.
                                          Frode Kippe tar alt med ro, og ser fram til høsten med toppkamper på rekke og rad.
                                          – Viking er den første av mange. Vi står distansen bedre enn vi gjorde før. Det er en viktig nøkkel til suksessen.
                                          – Og dere slipper ikke inn mål?
                                          – Fortsetter vi med det, kommer vi til å vinne hele greia. Når det er lenge siden vi har fått baklengs, blir det litt ekstra motivasjon for å prøve å fortsette med det, sier Frode Kippe.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎