august 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • wænk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 2244

    Fjørtoft: – Vi har signert en tøffing og en leder



    ÅRÅSEN:

    LSK-manager Jan Åge Fjørtoft innrømmer at det er en utypisk LSK-signering å skrive en treårskontrakt med en 32-åring, men i Starts Steinar Pedersen mener LSK at man både har fått en tøffing og en leder.
    Av Espen Solbakken Publisert 16.08.2007 - 22:00 Oppdatert 16.08.2007 - 21:20
    LSK-KLAR: Steinar Pedersen fra Start. FOTO: SCANPIX

    – Alderen er et minus, men dette er en kynisk vurdering av hva den sportslige ledelsen mener vi trenger i laget neste sesong. Steinar har erfaring og allsidighet som sine største kvaliteter, sier Fjørtoft om spilleren som kommer gratis til Åråsen først etter denne sesongen.

    – Jeg har fått en mulighet til å spille i en klubb under en trener jeg kjenner godt. Jeg har fått en langtidskontrakt på tre år og er klar for en ny utfordring i karrieren, sa Pedersen til Fæadrelandsvennen torsdag kveld.
    Rambekk-erstatter

    Han innrømmer at det var en tung beslutning å ta. Det første møtet mellom forsvareren og Jan Åge Fjørtoft skjedde allerede før returkampen mot Käerjeng i Luxembourg. Men Steinar Pedersen ble diskutert i Lillestrøm allerede i fjor sommer. Da hentet klubben Dan Anton Johansen i stedet.

    – Han var på blokka allerede i 2006. Så kom Tom Nordlie til oss i fjor høst, og da ble det aktuelt igjen, forteller Fjørtoft.

    Pedersens ankomst betyr ikke exit-Johansen, men det er åpenbart at Steinar Pedersen enkelt sagt vil bli en direkte erstatning for Anders Rambekk som går til Odd.

    – Som Anders gjør, kan han spille både back og stopper. I forsvaret er vi tilhengere av å satse på det trygge. Steinar Pedersen passer godt inn med sin erfaring og innstilling, sier Jan Åge Fjørtoft.
    Ikke flere

    Det er ikke sannsynlig at Lillestrøm kommer til å bruke de to siste ukene av det åpne overgangsvinduet til å sikre seg flere spillere.

    – Vi tenker på 2008 allerede, og dette var et resultat av en beinhard analyse om hva vi trengte i forsvaret, sier manageren.

    – Først er jeg 110 prosent innstilt på å være med på å berge plassen med Start

    PS! Det er ti år siden Steinar Pedersen sist spilte i LSK. Da var han venstreback i Even Pelleruds mildt sagt suspekte LSK-utgave.
    Last edited by wænk; 17.08.2007, 12:22.
    If you're not living on the edge, you take up too much room!

    Kommentar

    • Tobben
      Jeg elsker å kjøre trikk
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2005
      • 1666

      Turinfo Viking-LSK

      Opprinnelig skrevet av Tony
      VIKING-LSK
      SØNDAG 2.SEPTEMBER
      KL 2000 PÅ STAVANGER STADION

      - Buss t/ r Stavanger kun kr 500.

      - Avreise : kl 0600 fra Råholt
      kl 0630 fra Lillestrøm bussterminal
      Vi stopper også på Oslo S hvis noen skal på i hovedstaden.

      - Bussen er en komfortabel dobbeldekker med 2 etasjer. I første etasje er det sittegrupper med bord, mens det er panoramautsikt oppe. Wc, video, musikk, filmer, mulighet for å kjøpe drikkevarer m.m.. Vil også skryte veldig av Rolf Larsens bussfirma, som vi brukte blant annet til Trondheim. Kongesjåfører, bra busser, det går radig unna og dem er serviceinnstilte med bra priser.
      - Bussbilletter kjøpes på LSK-Shopen fra og med ca 20/8. Påmelding : Tony Johansen på tlf 950 28 453.

      - Framme i Stavanger samles vi som alltid på Beverly / Stavanger Sportscafe på brygga.
      - På stadion samles vi på det kanonbra bortefeltet på den ene kortsida. Kampbilletter selges fra og med ca 20/8.

      STØTT FUGLA MOT RØSLERS MENN !!!

      Kommentar

      • holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

        – Litt ekkelt å møtte Lyn nå

        Nordlie usikker på Lyn ei uke etter storseieren
        ÅRÅSEN:
        – Det blir spennende å se hva slags laguttak og taktikk Lyn kommer med nå. Hva gjør de? undrer Tom Nordlie før søndagens kvartfinale.
        Av Espen Solbakken
        Publisert 17.08.2007 - 06:30 Oppdatert 17.08.2007 - 06:51
        Tips en venn om denne saken
        Skriv ut denne siden


        Se større bilde
        DANS OG DEJA VU?: Tom Nordlie er mer usikker på hva Lyn finner på ved neste korsvei. Otto Fredrikson lurer på om han blir trenerens dansepartner igjen. FOTO: ROAR GRØNSTAD
        – Et litt ekkelt utgangspunkt. Jeg har ikke full kontroll og er litt usikker på Lyn. Det eneste som er sikkert er at vi må nullstille oss, for de vil garantert komme med en annen guts enn sist. Men samtidig var det nok vi som gjorde dem dårlige. Jeg har sett kampen på video, og det var ikke lett å være gode for andre den dagen, sier Tom Nordlie.

        – Var de ikke forberedt?

        – Det er det jeg tror at de var. Så det er ikke sikkert at de endrer så mye heller. Før seriekampen visste jeg at de valgte mellom to forskjellige formasjoner. Kanskje de kommer med den andre denne gangen? undrer Nordlie.

        Uvant

        Mest tankevirksomhet kommer han uansett til å bruke på sitt eget lag. Lyn overlater han til Henning Berg.

        – Har du opplevd denne situasjonen før som trener?
        – Jeg har ikke opplevd å møte et lag to ganger så tett og tape den første klart. Derfor er jeg spent på hvordan de vil løse det. Alle tar hensyn til motstanderen, uansett hva de sier, men for oss blir det likevel viktig å gjenskape vår prestasjon.
        – Hvor gode var LSK mot Lyn?
        – Enda bedre enn jeg trodde da jeg så kampen live fra benken. Det var press, gjenvinning, duellspill og gjennombruddshissighet, sier Nordlie.
        Edu

        Det eneste som nok er sikkert er at Chinedu "Edu" Obasi Ogbuke vil stille LSK-forsvaret på større prøver enn Magnus Powell og Magne Simonsen. Edu kastet inn håndkleet på oppvarmingen sist; nå er han trolig med igjen.
        Uten at Nordlie skjelver av den grunn.
        – Det høres jo ut på folk som om Lyn ville vunnet 5-4, hadde han spilt i seriekampen også...


        Kilde

        Hilsen Anders

        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          RB



          Foto KRISTER SØRBØ STRAKS KLARE: Trym Bogen (f. v.), Jonas Kordahl og Jørgen Slorafoss er snart klare for å entre Åråsen som lokale a-lagsspillere, med Pål Steffen Andresen (t. h.) som forbilde.

          Klare for Åråsen

          Endelig har LSK fått fart på juniorsatsingen på hjemmebane. Zoom har snakket med tre av morgendagens helter.

          Av Jonas Vårum Olafsen og Krister Sørbø (foto)
          Publisert 17.08.2007 - 06:30

          Lillestrøm har fått mye pepper for å hente inn for mange utlendinger. Per i dag er Pål Steffen Andresen den eneste "innfødte" A-lagsspilleren på LSK blant sunnmøringer og andre folkeslag. Zoom tok opp jakten på hans etterfølgere; morgendagens lokale helter.

          Mye sex
          Juniorspillerne Jonas Kordahl (19), Trym Bogen (18] og Jørgen Slorafoss (19) er tre navn enhver fotballinteressert romeriking snart bør kjenne til. Alle de tre unggutta har ambisjoner om fast a-lagsspill på Lillestrøm. Livet som toppidrettsutøver er nok ganske annerledes fra hva vanlige ungdommer er vant til, og på spørsmål om det blir mye "sex, drugs & rock 'n' roll" var svaret ganske selvsagt, bortsett fra den første delen.
          – Vi har masse sex! Man drar jo en del damer på å være fotballspiller, smiler Jonas.
          Gutta påpeker imidlertid at de ikke spiller fotball verken for penger eller damer, og at man virkelig må like å holde på med fotball for å nå langt.

          Enda mer trening
          Det å bli fotballproff er ingen enkel sak. De satsende juniorspillerne har kun én uke i året med treningsfri; mellom JET-cupen, en turnering for juniorene til eliteserielagene, og Norway Cup. I tillegg trener de ofte flere ganger daglig. Det sier seg selv at man som fotballspiller med høye ambisjoner er nødt til å ofre en del.
          Hvordan er det egentlig å leve et liv som fotballspiller på høyt nivå midt i ungdomstiden?
          – Det å kombinere skole og fotball har egentlig gått veldig fint for mitt vedkommende, sier Trym.
          – Med en gang jeg var ferdig på skolen, dro jeg på trening resten av dagen. Jeg fikk litt tid til å gjøre lekser også.
          I tillegg til en framtid som proffspiller har han nå også en fotografutdannelse å falle tilbake på. Jørgen hadde heller ikke store problemene.
          – Jeg gikk på Skedsmo videregående skole og der har de en fotballinje i samarbeid med LSK. Dermed fikk vi avspasering for å trene med a-laget, forklarer Jørgen.

          Bedre for talentene
          Juniorgutta har også vært med på JET-cupen nylig, hvor de røk ut mot Rosenborg i kvartfinalen. LSK-spillerne mener at det var jevnt på juniornivå, slik det også har vært i Tippeligaen til nå i år.
          – De norske lagene var veldig jevne, men vi spilte mot et lag fra Senegal også. Spillerne der hadde veldig gode basisferdigheter, men de var dårlig organisert taktisk. Vi slo dem 3-0, sier Jonas.
          Lillestrømlingene er enige om at talentutviklingen er blitt bedre den siste tiden.
          – Den store pengeflommen i norsk fotball har også åpnet mange muligheter, og klubbene har fått ressurser nok til å utbedre treningsfasilitetene og ungdomssatsingen, mener a-lagsspiller Pål Steffen Andresen.

          Bra på Romerike
          De siste årene har LSK gått aktivt inn for å utvikle egne lokale talenter, noe som klubben allerede kan begynne å høste frukter av. Klubber som Skjetten og Lørenskog har også en del gode fotballspillere på samvittigheten, men ikke alle klubber har gode nok tilbud til talentene.
          – På Rælingen var det vel mest breddefotball. Der spilte alle for moro skyld, sier Trym om hans tidligere klubb.
          LSK-juniorene mener imidlertid at det alt i alt er bra tilrettelagt for unge fotballspillere på Romerike, og de synes at fotballskolene er et bra initiativ for å øke motivasjon og ferdigheter.
          – Jeg husker det alltid var stas med fotballskole. Jeg var der hvert år, og høydepunktet var jo å få møte a-lagsspillerne, forteller Jonas.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            Intervju i RB med Arne Inge Olsen fra Fjellhamer, som sammen med Geir Jordet fra Nittedal, har studert fordelene ved å spille på hjemmebane og ulempene med utebane. Han hevder at klubber kan oppnå mye om trenere og spillere tør like mye på bortebane som hjemme.

            Limer inn LSK-relevante avsnitt fra interjuet:

            LSK flinke
            Når det gjelder Lillestrøm, mener Olsen at Tom Nordlie er blant de flinkeste i klassen. Klubben er best i Tippeligaen på bortebane, og han mener LSK angrep Lyn søndag som om kampen skulle vært spilt på Åråsen.
            – Det gjelder å se opp og fram! Ole Gustav Gjekstad skjønte det med Larvik-jentene i håndball, og spillerne hans gledet seg alltid til bortekamper – selv om vaktene i hallen hadde maskinpistoler langs låret og publikum var fiendtlig innstilt.
            – Hva mener du om LSK, er de offensive nok i hodet på bortebane?
            – De har en god statistikk, men de kunne vunnet enda oftere. Men jeg kjenner Tom Nordlie som en dyktig motivator og pedagog, og en som er flink til å trykke på knapper for at spillerne skal være psykisk klare.
            – Det er en utfordring for trenere å gjøre det samme på utebane som hjemme, men ofte faller man inn i gammel overbevisning om at man skal være litt defensive, sier Arne Inge Olsen.
            Hele saken:

            Last edited by RSP; 17.08.2007, 10:40.

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              RB



              KAMP PÅ TRIBUNEN: Det er ikke bare på banen kampen skal vinnes. På tribunen går det prestisje i å synge høyest og mest. FOTO RB/SCANPIX

              Brann får bare 730 billetter

              ÅRÅSEN:
              LSK har bestemt seg for å prioritere sine egne supportere til storkampen mot Brann 30. september.

              Av Morten Svesengen
              Publisert 17.08.2007 - 10:20

              Bergenserne får tildelt 730 billetter – litt i overkant av det antallet de har krav på (5 prosent).
              – Dette er en stor og viktig kamp, og derfor ønsker vi at flere av våre trofaste supportere skal får sjansen til å se kampen, sier markedsansvarlig Anders Riiber i LSK.
              Ved store kamper tidligere har LSK fylt opp tre av fire tribuner, og har latt motstanderen få hele tribunen i nord. Mot Brann 30. september får motstandernes supportere kun deler av tribunen.
              – Tidligere har vi fylt opp tre tribuner i gult og svar. I denne kampen skal det være LSK-supportere på alle tribuner. Vi kunne kanskje tjent noen kroner mer ved å selge voksenbilletter til Brann-supportere, men vi ønsker å prioritere våre egne supportere, sier Riiber.
              LSK vil gjennomføre et lukket salg av billetter til Brann-kampen 30. august og 1. september. Sesongkortinnehavere og medlemmer av LSK og Kanari-Fansen får muligheten til å sikre seg inntil fem billetter hver.
              Det vil bli gjennomført et liknende salg til Rosenborg-kampen 21. oktober.

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                Aftenposten (100% Fotball)

                Sak i Aftenposten om kjøpet av Steinar Pedersen som langt på vei kopierer en RB-sak som allerede er lagt inn i Nyhetstråden. Limer likevel inn dette:
                Etter det Fædrelandsvennen kjenner til ønsker LSK å hente Pedersen allerede nå i sommer. På sms-spørsmål fra fvn.no om dette svarer imidlertid Fjørtoft bare at ”Vi har signert Pedersen fra 1. januar neste år”.
                Sports- og mediadirektør i Start, Svein Mathisen, sier klubben ikke vil slippe 32-åringen nå.
                - Han spiller sesongen ut i Start, sier Matta til Fædrelandsvennen.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  Et tilbud jeg ikke kunne si nei til! (100% Fotball)

                  Intervju på WEB-TV med Steinar Pedersen:

                  Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    Fotballmagasinet: Foran Lyn-LSK

                    http://www.fotballmagasinet.no/?mode...01e5ce5af81231

                    Søndag klokken 19.00
                    Lyn – Lillestrøm


                    Ikke lenge siden disse to lagene møttes i serien, og da hadde romerikingene en enkel jobb med å sikre seg tre poeng, med 4-0 seieren. Vi får tro at Henning Bergs menn har brukt tiden godt, slik at en slik dominans unngås. På sin vei til kvartfinalen har ikke Lyn møtt noen lag fra Tippeligaen, men har karret seg videre med ettmålsseier over Bryne og Bodø/Glimt. Lillestrøm slo Aalesund i forrige runde, og heller uten å imponere.

                    Hos Lyn er Indridi Sigurdsson usikker, mens resten av troppen, inkludert Edu, er intakt.

                    Det samme gjelder for Lillestrøm, med unntak av Markus Kiesenebner, som ikke er spilleklar.

                    Dommer: Svein-Erik Edvartsen, Hamar.

                    FotballMagasinet vurderer:
                    Vi tror at Lyn kommer til å bite mer fra seg enn det de viste da de to lagene møttes på Ullevaal sist helg. Da var Lillestrøm totalt overlegne. Vi tror gjestene kommer til å ta denne kampen, men for Lyn er cupfinalen i grunnen det eneste de kan oppnå denne sesongen, så de kommer til å selge seg dyrt.

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      RB: Fem mann ute til Lyn-kampen

                      Fra dagens papiravis:

                      ÅRÅSEN: Det er liten bedring på skadefronten på Åråsen. Til cupkampen mot Lyn søndag er fremdeles Marius Johnsen, Markus Kiesenebner, Eirik Bertheussen, Tore Andreas Gundersen og Viktor Bjarki Arnarsson ute.
                      Verst er situasjonen for Bertheussen, som blir ute enda en måned, etter at det nå er påvist brist i foten.
                      - Håpløst! Nå har jeg trent feil i to måneder fordi de ikke har funnet feilen. Nå må jeg hvile en måned til, sier Bertheussen.
                      Marius Johnsen er nærmest et comeback i troppen, men han er høyst tvilsom også til neste helgs seriekamp mot Aalesund hjemme.

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        Occean for Canada mot Island

                        The Canadian men's national soccer team announced its roster Tuesday for an upcoming exhibition match against Iceland.

                        Kommentar

                        • wænk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 2244

                          Ingen walkover for Lillestrøm




                          Per Steinar Markussen - 18/08 09:43

                          Sportsdirektør i Lyn, Torgeir Bjarmann advarer dem som tror at Lillestrøm skal få like lett spill i kvartfinalen som de fikk i seriekampen forrige helg. Heller ikke LSK-trener Tom Nordlie tror på walkover.

                          – Nå er det bare en ting som gjelder, det er å stå opp og kjempe for klubben. Jeg har vært med på det før selv, og det er bare å stille bryteren på fullt og gi gass. Hvis du ser på LSK, står det sjelden på innsatsen eller fysikken. Og det må ligge i bånn hos oss også, sier Bjarmann til Romerikes Blad.

                          – Hva tror du om cupkampen, blir det noen revansj?

                          – Etter 0-4 sist, er det et ganske greit utgangspunkt for oss. Lillestrøm er store favoritter, og det er nok ikke mange som så den forrige kampen, som tror at vi vinner. Det viktigste er at vi har trua selv. Vi har hjemmebane og liker oss på Ullevaal, minner Bjarmann om.


                          Magnus Powell har spilt for kanarifuglene og hadde en nærmest umulig oppgave i 0-4 tapet.

                          – Vi har jobbet hardt med oss selv denne uka, for det kan ikke fortsette sånn. Nå må vi bli litt mer som LSK, blø for drakta og ha mer ære og stolthet i spillet vårt. Får vi det inn, har vi gode nok spillere til å matche LSK, mener Magnus Powell. LSK hadde en god dag, og de seks spillerne lengst fram på banen mener jeg er Norges beste. Og Mouelhi var fantastisk. Men det går opp og ned i fotballen, og vi var mye mer overlegne mot serieleder Brann (6-0) enn LSK var mot oss. Dessuten har jeg sett LSK veldig dårlig i år også, sier Powell til Romerikes Blad.

                          Trener Tom Nordlie tør i hvert fall ikke spå noen enkel match på finalearenaen søndag.

                          – Et litt ekkelt utgangspunkt. Jeg har ikke full kontroll og er litt usikker på Lyn. Det eneste som er sikkert er at vi må nullstille oss, for de vil garantert komme med en annen guts enn sist. Men samtidig var det nok vi som gjorde dem dårlige. Jeg har sett kampen på video, og det var ikke lett å være gode for andre den dagen, sier Tom Nordlie.


                          – Hvor gode var LSK mot Lyn?


                          – Enda bedre enn jeg trodde da jeg så kampen live fra benken. Det var press, gjenvinning, duellspill og gjennombruddshissighet, sier Nordlie til Romerikes Blad


                          Foto:Thomas Karlsen
                          Foto forside:Einar Vestheim
                          If you're not living on the edge, you take up too much room!

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            RB

                            – Skulle gjerne ha spilt selv!

                            OSLO:
                            Torgeir Bjarmann vet at det ikke finnes noen snarveier i motgang. Derfor kunne gjerne sportsdirektøren i Lyn tenkt seg å spille kvartfinalen mot Lillestrøm i morgen.

                            Av Espen Solbakken
                            Publisert 18.08.2007 - 06:30


                            FÅ FRAM GNISTEN: Torgeir Bjarmann håper og tror det er et helt annen Lyn-lag som møter LSK søndag enn gjengen som tapte 0-4 i serien sist. BEGGE FOTO: SCANPIX



                            HØR HER: Magnus Powell søker revansj mot gamleklubben.

                            Bjarmann mener 0-4 i Tippeligaen forrige søndag var en tøff lærepenge for klubbens mange tenåringer. Nå håper LSK-legenden at de har tatt lærdom av det han karakteriserte som en real fotballeksjon.

                            – Nå er det bare en ting som gjelder, det er å stå opp og kjempe for klubben. Jeg har vært med på det før selv, og det er bare å stille bryteren på fullt og gi gass. Hvis du ser på LSK, står det sjelden på innsatsen eller fysikken. Og det må ligge i bånn hos oss også, mener Torgeir Bjarmann, og legger til at ingen liker å bli ydmyket slik som Lyn ble sist.
                            – Det går på stoltheten løs.

                            Optimist
                            – Hva tror du om cupkampen, blir det noen revansj?
                            – Etter 0-4 sist, er det et ganske greit utgangspunkt for oss. Lillestrøm er store favoritter, og det er nok ikke mange som så den forrige kampen, som tror at vi vinner. Det viktigste er at vi har trua selv. Vi har hjemmebane og liker oss på Ullevaal, minner Bjarmann om.
                            Sportsdirektøren håper at endel faktorer skal slå inn søndag for at Lyn skal avansere til semifinalen, for eksempel at nullen til Otto Fredrikson endelig sprekker. Og ikke minst at Edu blir friskmeldt.
                            – Det ser ut som han spiller heldigvis, sier Bjarmann, som vred seg litt i stolen etter hvert som baklengsmålene rant inn forrige helg.
                            – Jeg så det tidlig i 1. omgang at dette skulle gå galt. Og egentlig sleit vi i samtlige 90 minutter. Etter at LSK, noe urettferdig etter min mening, fikk skylda for alt som var galt med norsk fotball ute i Europa, har de vært vonde å møte for Strømsgodset og oss.
                            – Men de lærte i hvert fall våre unggutter hvor lista skal ligge, mener Torgeir Bjarmann.

                            – Fordel LSK
                            Eks-LSK-eren Magnus Powell ble isolert og alene mot overmakten, stopperne Frode Kippe og Pål Steffen Andresen. Han mener Lillestrøm har en stor fordel foran cupkampen etter hva de viste sist.
                            – Hva med Lyn?
                            – Vi har jobbet hardt med oss selv denne uka, for det kan ikke fortsette sånn. Nå må vi bli litt mer som LSK, blø for drakta og ha mer ære og stolthet i spillet vårt. Får vi det inn, har vi gode nok spillere til å matche LSK, mener Magnus Powell.
                            Han hadde selv mageonde rett før kampen for seks dager siden, og med Edu ute var det syltynn motstand fra hjemmelaget.
                            Uten at Powell ble skremt.
                            – LSK hadde en god dag, og de seks spillerne lengst fram på banen mener jeg er Norges beste. Og Mouelhi var fantastisk. Men det går opp og ned i fotballen, og vi var mye mer overlegne mot serieleder Brann (6-0) enn LSK var mot oss.
                            – Dessuten har jeg sett LSK veldig dårlig i år også, sier Powell. om klubben han var en del av fra år 2000 til 2005. Han fikk aldri noe trofé i løpet av sine seks år på Åråsen. Nå er han to kamper unna en cupfinale med Lyn.
                            – Jeg tenker ikke på noen pokal ennå. Det er langt fram. Jeg trodde jeg skulle vinne cupen med LSK før finalen mot Molde også...

                            PS! Tom Nordlie gjør trolig ingen endringer på LSK-laget fra sist, og det blir kun én endring i troppen. Viktor Bjarki Arnarsson kommer inn for skadde Markus Kiesenebner på reservebenken.

                            Kommentar

                            • Kanarizz2
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 355

                              http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article 1291022.ece

                              MÅ KRANGLE OM BILLETTER: Brann-supportere må krangle seg imellom for å få billetter til gullduellen mot Lillestrøm 30. september. Foto: Scanpix

                              Må krangle om Brann-billetter

                              Brann-fansen får bare tildelt 730 billetter når gullrivalene møtes i Lillestrøm.



                              Av Farid Ighoubah
                              (iBergen.no): 30. september spiller dagens serieleder Brann mot serietoer Lillestrøm til det som ser ut til å bli en svært viktig kamp for begge lag.
                              - Kan ikke gjøre noe
                              Imidlertid er Lillestrøm mest interessert i å ta vare på sine egne supportere til dette oppgjøret, Brann-fansen får bare 730 billetter på deling.
                              Brann har bare krav på fem prosent av billettene.
                              - Så lenge vi får det vi får det vi har krav på kan vi ikke gjøre noe annet. Vi kan ikke forlange mer enn det. Vi tar imot det vi kan få, vi kommer ikke noe lenger ved å krangle på det, sier Henk Ekerhovd til iBergen.no.
                              Han er leder for Brann-supporterne, Bataljonen.
                              Til det som ligger an å bli en historisk viktig kamp for Brann er det ventet at et tusentall Brann-supportere vil ta turen til Åråsen. Ekerhovd tror derfor det kan bli krangling internt blant Brann-supporterne om gullkamp-billettene.
                              Krangling om billetter
                              - Lillestrøm-kampen blir veldig viktig, den kan bli avgjørende. Det er flere som ønsker seg billett til den kampen, det kan bli bortimot 1000 supportere som tar turen. Til slike kamper vil det alltid bli krangling internt om billettene – fordi mange mener nettopp de fortjener dem. Vi kan ikke glede alle, sier Ekerhovd.
                              Han bemerker at Bataljonen kommer til å prioritere sine egne medlemmer først. Blant medlemmene gjelder det å komme først til møllen.
                              I Lillestrøm er de klare på at de ønsker å prioritere sine egne supportere.
                              – Dette er en stor og viktig kamp, og derfor ønsker vi at flere av våre trofaste supportere skal får sjansen til å se kampen, sier markedsansvarlig i Lillestrøm Anders Riiber til Romerikes Blad.
                              ------Sørum kanaris------

                              100% Støtte

                              Kommentar

                              • brisbane-kanaris
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2006
                                • 595


                                Kvalitetstid

                                Vil vinne noe med LSK Har landslagsambisjoner Advarer mot Lyn i kveld
                                FETSUND:
                                I går ladet Espen Søgård opp til kvartfinale med pappasysler, familiebursdag og joggetur. Han håper på minst like mye kvalitetstid på Ullevaal i kveld.

                                Av Espen Solbakken
                                Publisert 19.08.2007 - 06:30

                                – Ja, skal du snakke om det vi ikke får lov til å prate om i mediene nå? spør Espen Søgård da RB-sporten kommer på besøk dagen før kvartfinalen mot Lyn på Ullevaal.
                                Det er lørdag formiddag og fri fra fellestrening. Og mens kona Hanne var på Aha-konsert i Fredrikstad dagen før, steller Søgård hjemme med barna Natalie (6) og Sander (15 måneder).

                                – Hva er det som dere ikke får prate om?
                                – Det som ligger lenger fram i høst. Det kan jo skje mye bra i Lillestrøm 2007, men det er eventuelt lenge dit, advarer Espen Søgård.
                                Han minnes altfor godt de to siste forsmedelige Ullevaal-tapene i cupen, semifinalen mot nettopp Lyn i 2004 (0-1) og finalen mot Molde året etter (2-4).
                                – Vi kan ikke tillate oss å tenke lenger enn til kvartfinalen mot Lyn. Cupen er deres eneste sjanse i år, og de som tror vi får det lett søndag kommer til å bli overrasket, tror Søgård.

                                Overlever alle
                                Søgård er fast på laget under sin tredje trener i LSK. Og han er inne varmen i det som nå definitivt ligner en klar førsteellever hos Tom Nordlie. Det virker ikke som om noen ting biter på Fetsund-gutten.
                                – Folk jeg møtte før sesongen trodde at jeg skulle få lite spilletid, men jeg er fornøyd med hvordan sesongen har utviklet seg. Med unntak av fem kamper på rad i vår, har jeg spilt alt sammen.

                                – Onde tunger vil ha det til at LSK aldri kommer til å vinne noe med Espen Søgård på laget?!
                                – Ja, jeg hørt det. Både i mediene, av supportere og ute blant folk ellers. Og de har jo for så vidt fått rett til nå, men det er opp til meg og laget å motbevise det i høst. Vi har vært i denne posisjonen før også, men snublet. Det blir spennende å se om vi holder helt inn denne gangen.
                                – Hvordan takler du ventetida før så viktige kamper?
                                – Jeg var skeptisk da Tom Nordlie innførte treningsfri dagen før kamper, men nå føler jeg det er helt riktig. Da kampen omsider kommer søndag kveld, er jeg ekstremt sulten, sier Søgård, som kjører en egentreningsøkt alene dagen før dagen.
                                – Jeg har en runde på 7-8 kilometer som jeg løper i et OK tempo, cirka 45 minutter. Har det gått dårlig kampen i forveien, snur jeg og løper andre veien...

                                Fire på rad
                                I høst drømmer midtbanekrigeren om fire strake Ullevaal-triumfer. Den første er allerede i boks (4-0), den andre kan komme i kveld. Og deretter venter Vålerenga i serien, og en eventuell cupfinale i november.
                                – Vi får sjokke Lyn fra start igjen, så får de kanskje flashback fra forrige helg, sier Espen.
                                Han er stolt over hvordan laget har reist seg etter tapet i Luxembourg og anser "pånyttfødte" Otto Fredrikson som klubbens viktigste spiller i perioden. Ellers anser han Bjørn Helge Riise som den spilleren med størst potensial, og den som vil nå lengst. Men Søgård står ikke med lua i hånda selv eller.
                                – Jeg har faktisk ikke gitt opp håpet om å komme på landslaget igjen. Som indreløper er jeg mer involvert i det nye systemet og har større muligheter til å markere meg, sier Søgård, som står med to landskamper under Åge Hareide.


                                Kommentar

                                • morten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 2156

                                  Kippe stanget LSK til semi'n

                                  ULLEVAAL (VG Nett) (Lyn-LSK 0-1) Lillestrøms kaptein Frode Kippe tok ansvar og stanget kanarifuglene til seier i bataljen mot Lyn.

                                  [FONT=Arial]Av EIRIK BORUD

                                  [/FONT]
                                  [FONT=Arial,Helvetica]MATCHVINNER: Frode Kippes hodestøt sendte Lillestrøm til semifinalen. Foto: Scanpix
                                  [/FONT]
                                  [FONT=sans-serif]VG Nett følger:

                                  Lillestrøm / RSS

                                  Lyn / RSS

                                  [/FONT]

                                  --- Eliteguiden ---KampeneTabellBest på børsenToppscorer'nAssistPoengligaenTilskuertallRød e og gule kortKlubbinformasjonNår kom måleneSelvmålStraffemålStraffebomDommerbørsenDebat tVG Nett LIVELinkerTabkonk1. divisjonCupenKvinner
                                  -- Resultater fra 42 ligaer! --ArgentinaBelgiaBrasilBulgariaChampions LeagueDanmarkDansk 1. divEngelsk PLEngelsk 1. divEngelsk 2. divEngelsk 3. divEngelsk ConferenceFinlandFrankrikeHellasIslandIsraelItalia Serie AItalia Serie BKroatiaNederlandNorsk eliteserieNorsk 1. divPolenPortugalRomaniaRusslandSerbiaSlovakiaSlove niaSkottlandSpaniaSpansk 2.div.SveitsSverigeTsjekkiaTyrkiaTysklandTysk 2.div.UngarnUSAØsterrike
                                  [FONT=sans-serif]Mobilvarsling

                                  Scoringsvarsel på din mobil!

                                  Klikk her - scoringsvarsel for 448 lag!
                                  [/FONT]
                                  [FONT=sans-serif]Hva mener du?

                                  Hvem vinner cupen?
                                  • [FONT=arial, helvetica]Stabæk[/FONT]
                                  • [FONT=arial, helvetica]Haugesund[/FONT]
                                  • [FONT=arial, helvetica]Lillestrøm[/FONT]
                                  • [FONT=arial, helvetica]Odd Grenland[/FONT]

                                  [FONT=arial, helvetica, sans-serif][se resultat][/FONT]
                                  [/FONT]

                                  Etter 4-0 til LSK over Lyn i serien forrige helg trodde kanskje mange at det skulle bli en enkel oppgave for romerikingene på Ullevaal stadion i kveld. Det ble det imidlertid ikke.

                                  VG Nett Live:Referat og bilder fra kampen

                                  Lyn gikk knallhardt ut og kjempet serietoeren tidvis ut av stilen. Første omgang ble preget av mange harde dueller, og fire spillere gikk i garderoben med gult kort i lommen.

                                  Den største sjansen fikk Espen Hoff da han alene med LSK-keeper Otto Fredrikson satte ballen to meter utenfor.

                                  Like etter pause ble det dramatikk på landslagsarenaen. Occean fikk ballen inn i feltet og forsøkte å spille ballen videre. Den stoppet i hånden til Kevin Larsen, og dermed pekte dommer Svein-Erik Edvartsen på straffemerket.

                                  Lillestrøms playmaker Mouelhi Khaled scoret på straffe forrige helg, men var ikke like heldig denne gangen. Lyn-keeper Eddie Gustafsson var kjapt nede i hjørnet og avverget straffesparket.

                                  Dermed var det fortsatt helt åpent, men bare et kvarter senere ble det farlig igjen. Denne gangen fikk bortelaget corner, og den slo Bjørn Helge Riise vakkert til kaptein Frode Kippe, som totalt umarkert fikk stusse ballen i mål.

                                  - Brink markerte meg under hele kampen, men denne gangen klarte jeg å rive meg løs. Det var godt å få et mål igjen. Det har blitt en stund siden sist, sier Kippe.

                                  Lyn kjempet videre og etter 78 minutter kom spissen Chinedu "Edu" Obasi alene igjennom med Fredrikson i LSK-buret. Avslutningen gikk dessverre for Oslo-laget rett på keeper.

                                  Rett før hadde Kippe var hardhendt med Edu, akkurat samtidig som Lyn-trener Henning Berg ble intervjuet av TV 2.

                                  - Det der er faen meg rødt kort. Han (Kippe) har gult fra før. Men tror du dommeren tør å gi det? Neida, sa en oppgitt Berg.

                                  To minutter senere toppet dramatikken seg. Tidligere LSK-spiller Magnus Powell gikk opp i en duell med Pål Steffen Andresen. For tøft, mente dommeren, som ga svensken hans andre gule kort. Dermed var Lyn redusert til ti mann.

                                  Fem minutter før slutt fikk likevel Lyn en kjempesjanse til å utligne. Edu lobbet over Fredrikson, men ballen spratt i tverrliggeren og ut.

                                  - Vi gjør en god kamp, og hadde kanskje fortjent å vinne. Dommeren gidder jeg ikke si noen om. Vi kommer til sjanser, det er det positive. Spill og innsats var sånn det skal være, sa Berg til TV 2 etter kampen.

                                  Tom Nordlie var naturligvis fornøyd med å nå semifinalen. Men spillet var langt fra perfekt.

                                  - Jeg er glad vi vinner en krig. Jeg synes andre omgangen er bra, men vi blir litt passive på 1-0. Vi bommer på straffespark, likevel reiser guttene seg. Etter Luxembourg, Müller-saken osv har nok spillerne fått hår på brystet, mener LSK-treneren.

                                  Selv om Lyn kanskje var det beste laget, vant LSK og er klare for semifinalen. Der møter de enten Stabæk, Odd eller Haugesund. Trekningen finner sted i morgen.
                                  Badekar
                                  http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                  Kommentar

                                  • holmiz
                                    The kjøkken-kanariz
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6064

                                    http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=154471

                                    Kippe forbannet på Lyns filming

                                    - Nå må de gi seg

                                    ULLEVAAL (VG Nett) (Lyn-LSK 0-1) LSK-kaptein Frode Kippe var forbannet på Lyn-spillerne som han mener prøvde å filme seg til straffespark.
                                    [FONT=Arial] Av EIRIK BORUD

                                    [/FONT]
                                    [FONT=Arial,Helvetica]
                                    HØY TEMPERATUR: Frode Kippe (nr. 13) var i mange harde dueller med Edu. Her skiller dommer Svein-Erik Edvartsen kamphanene. Foto: Scanpix
                                    [/FONT] [FONT=sans-serif] VG Nett følger:

                                    Lillestrøm / RSS

                                    Lyn / RSS

                                    [/FONT]

                                    --- Eliteguiden --- Kampene Tabell Best på børsen Toppscorer'n Assist Poengligaen Tilskuertall Røde og gule kort Klubbinformasjon Når kom målene Selvmål Straffemål Straffebom Dommerbørsen Debatt VG Nett LIVE Linker Tabkonk 1. divisjon Cupen Kvinner
                                    -- Resultater fra 42 ligaer! -- Argentina Belgia Brasil Bulgaria Champions League Danmark Dansk 1. div Engelsk PL Engelsk 1. div Engelsk 2. div Engelsk 3. div Engelsk Conference Finland Frankrike Hellas Island Israel Italia Serie A Italia Serie B Kroatia Nederland Norsk eliteserie Norsk 1. div Polen Portugal Romania Russland Serbia Slovakia Slovenia Skottland Spania Spansk 2.div. Sveits Sverige Tsjekkia Tyrkia Tyskland Tysk 2.div. Ungarn USA Østerrike
                                    [FONT=sans-serif] Mobilvarsling

                                    Scoringsvarsel på din mobil!

                                    Klikk her - scoringsvarsel for 448 lag!
                                    [/FONT]
                                    [FONT=sans-serif] Hva mener du?

                                    Hvem vinner cupen?
                                    • [FONT=arial, helvetica]Haugesund[/FONT]
                                    • [FONT=arial, helvetica]Lillestrøm[/FONT]
                                    • [FONT=arial, helvetica]Stabæk[/FONT]
                                    • [FONT=arial, helvetica]Odd Grenland[/FONT]

                                    [FONT=arial, helvetica, sans-serif][se resultat][/FONT]
                                    [/FONT]

                                    NM-kvartfinalen mellom Lyn og Lillestrøm på Ullevaal ble en batalje fra første spark på ballen. Som midtstopper på LSK ble Kippe sentral i begivenhetene.

                                    Les også:Stanget LSK til semi'n

                                    Mens Lyn-trener Henning Berg mente han burde vært utvist opptil flere ganger, sa LSK-trener Tom Nordlie at motstanderne var minst like harde i duellene. Spilleren selv var irritert på Lyn-spillerne som han mener forsøkte å lure dommeren til å gi straffespark - og vise ham ut.

                                    VG Nett Live: Referat og bilder fra kampen

                                    - Det irriterer meg med spillere som legger seg. Det er det verste jeg vet, sier Kippe.

                                    - Prøvde å jukse

                                    Hvem han tenker på er ikke vanskelig å skjønne. Flere ganger var han i duell med Lyns kjappe spisse Chinedu «Edu» Obasi, og nesten hver gang gikk nigerianeren i bakken.

                                    Det vil LSK-kapteinen ha en slutt på.

                                    - Når det er fifty-fifty-dueller er det greit å gå ned, men når jeg ikke er borti dem, får de holde seg på beina. Det var flere situasjoner hvor Lyn-spillerne prøver å jukse seg til straffespark, sier han.

                                    Berg uenig

                                    72 minutter ut i cupoppgjøret havnet midtstopperen i klammeri med Edu. Begge spillerne hadde gult kort fra før, så dommer Svein-Erik Edvartsen valgte å gi dem tilsnakk.

                                    - Jeg måtte si ifra. De må slutte å kaste seg. Det hører ikke noe sted hjemme, mener Kippe.

                                    Lyn-trener Henning Berg er fullstendig uenig med LSK-kapteinen, og angriper i stedet Kippe for å ha vært vel hard i flere dueller.

                                    - Kippe skulle vært utvist. Både en gang i første omgang når han drar ned Edu og en gang i andre omgang skal han ha gult kort. I samme situasjon skulle vi hatt straffespark, sier han til VG Nett.

                                    - Powell skulle hatt fire gule

                                    Ti minutter før slutt måtte Magnus Powell gå i garderoben etter å ha fått sitt andre gule kort. Også det var galt, mente Berg.

                                    - Jeg har snakket med Magnus, og han er en ærlig kar, og han sier at han ikke gikk opp med albuen. Da tror jeg ham på det, sier Lyn-treneren.

                                    LSK-trener Tom Nordlie fyrte av en salve mot journalistene som spurte om ikke Kippe burde vært utvist.

                                    - Det blir helt feil fokus. Hvis Kippe skulle hatt flere gule kort, skulle Powell hatt fire. Han sparket ned våre spillere opptil flere ganger, uten at vi står og sutrer av den grunn. Frode Kippe spiller tøft, men er fair, sier Nordlie.

                                    Roste dommeren

                                    - Alle snakker om at spillere som Alanzinho må beskyttes. Hva med vår egen Magnus Myklebust. Han blir sparket ned like mye som Tarik, Alanzinho og co. Nå må folk slutte å snakke om hvor stygge vi liksom er, mener LSK-treneren.

                                    Han synes dommertrioen hevet seg utover i kampen og fikk kontroll på det som kunne utviklet seg til å bli et oppgjør med mange stygge situasjoner.

                                    - Det kunne blitt stygt, men dommeren dro det inn. Det begynte tøft, men både dommerne og spillerne på begge lag tok seg sammen slik at det ble fornuftig, sier Nordlie.

                                    PS! Verken Magnus Powell eller Chinedu Edu Obasi ville prate med pressen etter kampen.


                                    (VG NETT 19.08.07 kl. 22:10, sist oppdatert 19.08.07 kl. 22:25)
                                    Hilsen Anders

                                    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7048

                                      Fra fotballmagasinet.no:

                                      -Noen ganger må vi gå i krigen

                                      LSK vant slaget om Ullevål
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        Semifinalefugla.

                                        Semifinalefugla.

                                        I en tett og jevn batalje opplevde LSK årets første hvor det faktisk bikket vår vei. Høy temperatur på banen og tidvis “hot” i mixed zone etter kampen. Tom, Frode og Espen talte til kfl.no

                                        Skrevet av Ronnie Hallén



                                        To av to så langt
                                        Espen har en drøm om å vinne fire kamper på Ullevaal i år og etter de to første lever ennå håpet. Men det holdt hardt i dag. Lyn var et helt annet lag enn forrige kamp og kjempet intenst for avansement, men Kippe og resten av Fugla nektet å la seg slå ut av årets
                                        Norgesmesterskap.


                                        - Vi visste at Lyn kom til å trøkke til fra start, håpet var at vi skulle gjøre det samme og knekke de helt i begynnelsen av kampen, men sånn ble det ikke. De gav oss god match, man kan si at vi ble møtt med egen medisin og det hadde ikke vært noe å si på om de hadde gått til pausen med en ledelse. I pausen ble vi enige om at vi måtte opp på et høyere nivå om vi skulle klare å dra dette i land og det klarte vi heldigvis.

                                        Dommeren kom i fokus under kampen og Espen var ikke like fornøyd med hvordan trioen håndterte kampen underveis.

                                        - Det var på grensen til stygt og jeg synes absolutt dommeren burde slått ned på en del av taklingene tidligere i kampen.

                                        - Du fikk et gult kort mot slutten av første, men du var hissig på grøten i andre omgang der og begynte å knuffe etter en takling. Fryket ikke rødt da?

                                        - Det tenkte jeg ikke på i det hele tatt, blei så jævlig forbanna for det var andre gangen på kort tid jeg ble tacklet bakfra. Da gikk det ned en liten rullgardin. Men, det gule kortet var dumt, får håpe jeg klarer meg uten gule kort i semin om vi skulle gå hele veien. Men, kjenner jeg meg rett, klarer jeg ikke å legge bånd på meg sjøl, sånt kan jeg ikke tenke på underveis i en match.

                                        - Hvem vil du møte i semin?

                                        - Jeg driter i hvem vi møter, men jeg vil spille hjemme. Åråsen er vårt hjem!

                                        Espen drodlet videre om at det var på tide at de i de bakre rekker scorte igjen. Sikkert kjepphøy etter å ha puttet målet sitt for sesongen...

                                        Skifta knotter før kampen.
                                        Frode så ut som Bambi på glattisen utepå der ved flere anledninger og fortvilsen i ansiktet hans da han skled og Hoff kom alene igjennom glemmer jeg ikke med det første.

                                        - Mulig det lå igjen mye gress etter klippinga før kampen, jeg har ikke noen annen god forklaring på hvorfor jeg sklei, men jeg kanskje litt ukonsentert også. Jeg sa faen til meg sjøl da jeg så at Hoff kom alene med Otto, jeg kunne jo ikke gjøre annet enn å ligge der og se på. Heldigvis bommet han.

                                        - Og så blei det scoring på corner. Endelig!

                                        - Kjempeserv. Jeg fikk plutselig litt rom og da var det bare å sette pannebrasken til go stusse ballen i mål. Absolutt unormalt at jeg får så mye plass på en corner, det er ikke hverdagskost. Vi har scoret for lite på den typen dødballer.

                                        - Edu skapte en del trøbbel i dag. Det blei vanskelig.

                                        - Han er en meget god spiller som kan skape ting på egenhpnd og når jeg fikk et tidlig gult så blei det til at jeg måtte være mer forsiktig enn jeg ellers ville vært. Men vi rodde det i land og endelig vant vi en tett og jevn kamp som kunne bikket begge veier. Og vi unngikk ekstraomganger...

                                        - Og mot slutten der så går du i en liten passiar med Edu. Rødt kort var ikke i tankene dine.

                                        - Nei, jeg blei forbanna fordi han forsøker å filme seg til straffespark og rødt kort på oss. Jeg ga ham bare en liten puff, heldigvis løste dommeren akkurat den situasjonen meget bra.

                                        Reiste seg etter straffebom
                                        Tom var strålende fornøyd med at laget viste moral og mental styrke ved å reise seg og kjøre kampen etter straffebommen til Kiko. Ikke like fornøyd var han med det Fugla viste før pause.

                                        - Jeg sa til gutta før kampen at denne kampen på forhånd så ekkel ut fordi alle forventer at vi skal dominere som i siste kamp og det var opp til dem å sørge for at den ikke ble så ekkel.

                                        - Lykkes ikke helt med det de første 45, hva sa du til gutta i pausen?

                                        - Jeg ga dem tre momenter å jobbe med. Bry oss om det vi kan få gjort noe med, altså ikke dommere eller Lynspillere. Bedre press på ballfører, vinne ballen høyere opp på banen. Og det tredje var slå lengre når vi skal slå i bakrom, men også spille hurtig langs bakken når vi angriper. Og de første 20 av andre omgang dominerer vi kampen.

                                        - Jevn kamp i dag og endelig tre poeng, ehh. jeg mener avansement, på en dag hvor det kunne bikket begge veier.

                                        - Få med at dette var ikke noen dårlig kamp, men det var krig og tøff kjemping.

                                        Deretter er det en av journalistene som siterer Semb som mener at Kippe skulle hatt tre gule kort i dag. Da nærmest eksploderer Tom.

                                        - Da skulle Powell ha hatt åtte gule og Edu fire, men hører du at vi klager og syter på det etter kampen. Jeg er dritt lei av at "alle" sier at Kippe og Ollie er så stygge og at dem sitter oppe og spiser lunch oppe i etagene her og snakker høylytt om dette. Kippe er fair. Tøff, men fair og langt fra stygg i spillestilen, men dette har nå etablert seg som en sannhet, godt hjulpet av media.

                                        - Fryktet du rødt på Kippe da det stormet som verst mot slutten med Edu og filminga?

                                        - Der synes jeg dommeren løste det bra, hadde vært meningsløst å vise ut begge to i den situasjonen. Men, skal du snakke om meningsløse kort, så ta med at jeg synes det gule Riise fikk sist var av den typen som fortjener bøter.

                                        - Riise er ute til neste kamp, har du begynt å tenke alternativer?

                                        - Har tre mann aktuelle nå, slik jeg ser det. Arild, Karim og Påsan, så får vi se hvem som holder seg skadefri, sukker Tom, vel vitende om en skadesituasjon som ikke innbyr til dobbeltdekning på hver posisjon.

                                        kfl.no stjeler en flaske med vann fra Otto, tømmer den og cruiser hjemover i pornolørja. Dagens Bøffel lar vi leserne kåre, men det er liten tvil om at det er sterke kandidater i Rambekk, Steffi og Bjørn Helge.

                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          RB

                                          Null tull!

                                          Otto Fredrikson har holdt nullen i 11 av 14 kamper

                                          ULLEVAAL:
                                          (Lyn – Lillestrøm 0-1). Otto Fredriksons enorme statistikk vil bli hans beste forhandlingskort når finnen snart skal diskutere ny kontrakt med LSK-ledelsen.

                                          Av Espen Solbakken
                                          Publisert 20.08.2007 - 06:30 Oppdatert 20.08.2007 - 07:37


                                          VANLIG SYN: Dette synet av jublende LSK-spillere har vært et vanlig syn på Ullevaal den siste uka.



                                          LSK til semifinalen

                                          I hele 11 (!) av de 14 kampene Otto Fredrikson har spilt siden januar har han holdt nullen. Ingen av de seks baklengsmålene har fått konsekvenser.

                                          Tre kom mot Flisa i cupen (6-3), og tre har vært i ubetydelige treningskamper. Når det gjelder og teller, er det "null tull" med sisteskansen.
                                          – Jøss, er det så bra! utbrøt finnen, da RB-sporten viste ham statistikken for 2007 i går kveld.
                                          – Det er pene tall, men jeg må dele denne æren med lagkameratene. Alle fra angrepet til forsvaret kjemper for å nekte motstanderne mål, sier Fredrikson.

                                          Lykkelig nå
                                          – Hvordan var det å vente på sjansen bak Heinz Müller?
                                          – Det er spesielt for oss keepere, ettersom kun en av oss får spille. Jeg ser ikke noe poeng i å sammenligne meg med Heinz, vi er to forskjellige typer. Men jeg innrømmer at det var både tøft og vanskelig å vente så lenge. Jeg er ambisiøs, og selvsagt ønsket jeg å spille.
                                          – Var det verdt ventetiden?
                                          – Ja, akkurat nå er jeg bare glad at all jobbingen har betalt seg. Jeg er så glad i denne klubben og byen generelt, og alt jeg ønsker er å være i LSK – og spille og vinne kamper! Jeg er tilfreds med min situasjon nå, og nå vil jeg gjøre en så god jobb som mulig. Da vet jeg også at ting kommer til å ordne seg for meg, sier Otto Fredrikson.
                                          Det Fredrikson tenker på er kontrakten med LSK. Han har en avtale som kun strekker seg over neste sesong, og ønsker ikke å forhandle om en ny kontrakt gjennom Romerikes Blad. Den praten tar han med Jan Åge Fjørtoft, LSK-manageren.

                                          En gigant
                                          Og det er en dypt imponert Fjørtoft som snakker varmt om klubbens nye førstekeeper. Han er glad for at det finnes rettferdighet i fotball. For ifølge Fjørtoft er det ingen som har fortjent suksess mer enn nettopp Otto Fredrikson.
                                          – Han er et stort forbilde for alle i klubben, vår mest komplette 24-timersutøver. Otto er en alle i den sportslige ledelsen unner suksess, sier Fjørtoft.
                                          – Og det betyr ny kontrakt også?
                                          – Han var en gigant igjen for oss mot Lyn. Når det gjelder ny kontrakt, vil jeg karakterisere samtalene våre som gode. Vi har en enorm tillit til Otto, og det var også grunnen til at vi valgte å selge Heinz Müller til Barnsley. Akkurat nå er det vanskelig å se for seg at vi finner noen bedre keeper.
                                          – Vil det medføre at dere ser mer etter en andrekeeper foran neste år?
                                          – Otto gjør det i hvert fall enklere for oss i keeperjakten, gliste Fjørtoft, før han forsvant ut i Oslo-natten søndag kveld. Det var en søt semifinale-eim som oste ut av LSK-garderoben på Ullevaal, et rom de gjerne kunne tenkt seg å besøke en søndag formiddag i november også.
                                          Keepertrener Frode Grodås mener at Fredrikson har vært god på trening hele tida – også da Müller var i klubben.
                                          – Det var små marginer som skilte de to i vinter også. Men Müller hadde vært førstekeeper, og da skal gjerne utfordreren være endel bedre for å overta, mener Grodås.

                                          Nytt Lyn-lag
                                          Men det ble tøffere for LSK å passere Lyn i cupen enn tilfellet var i serien på samme arena for en uke siden. Et veldig aggressivt – og på kanten til rått – Lyn-lag tok Lillestrøm på senga i 1. omgang. Bare en ineffektiv Espen Hoff stoppet Lyn fra å ta føringen.
                                          Edu skapte veldig mye på bakken rundt Frode Kippes lange bein. Etter pause kom LSK mer med. Khaled Mouelhi misbrukte et tvilsomt idømt straffespark, før Kippe endelig fant nettmaskene etter en Riise-corner. Kapteinen rykket fra oppasser Christian Brink og styrte kula i mål – mer med presisjon enn kraft.
                                          Kraft var det uansett nok av på Ullevaal. Både Magnus Powell og Edu var heldige som slapp røde kort før pause. Og da svenske Powell plantet albuen i fjeset på Pål Steffen Andresen i 2. omgang, kom omsider det røde kortet – en straffereaksjon som mer bar preg av når det skulle komme, enn om det skulle skje.
                                          Men selv med ti mann var Lyn med i kampen. Lyns 10. (!) og siste sjanse kom da keeper Gustafsson fløy som Eddie The Eagle gjennom LSK-feltet på en corner. Selv om svensken reddet straffe, var det kollega Otto som kunne feire en ny smultring.

                                          PS! Trekningen av semifinalen skjer i kveld. LSKs potensielle motstandere er Odd, Haugesund og Stabæk.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎