Kamptråd: Lillestrøm SK - Start, søndag 23.10.16, kl. 1800

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Wanker
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 632

    Opprinnelig skrevet av _Jonern
    Denne fyren har reist landet rundt for å følge LSK i hele sesongen. Vært på de aller fleste både hjemme og borte. Hvem er du til å tildele andre tittelen "fans" eller ikke?
    Når folks handlinger skader klubbens image som det gjør her, går det for langt. Jeg bryr meg ikke om han har vært på flere bortekamper enn meg.
    Hvor lenge kan en sponsor akseptere slike situasjoner? Hvordan vil unger som kommer på kamp håndtere dette? I en kamp tidligere i høst virket det som det var invitert noen asylsøkere, blant annet en far med to yngre barn. Hvis du hadde sett øynene til den yngste jenta da fullt av idioter plutselig var oppe i skiltene rett nedenfor dem og hytta med nevene, ville (burde) du spurt deg sjøl om hva som rører seg i hodene til elementer i fanskaren, og om det ikke snart er nok. Nå husker jeg ikke om de skulle "ta" motstandere, dommere eller kjefte på Origi, men i mine øyne er det uansett så jævlig ødeleggende og unødvendig.

    Opprinnelig skrevet av _Jonern
    Han sier jo definitivt ikke at det er greit så lenge man tar bota selv. Det er dine ord.
    Hver gang en ubalansert supporter gjør noe galt så sies det at vedkommende selv tar bota. Jeg klarer ikke se at det er noe formildende element.

    Opprinnelig skrevet av _Jonern
    Pinlig å be medsupportere å brenne i helvete. Men du er vel kanskje feilfri, og har aldri gjort noe dumt i livet?
    Brenne i helvete var kanskje litt strengt, utestengt ett år er kanskje riktigere. Feilfri? Nei, tabbelista er etterhvert lang, men de går praktisk talt aldri ut over andre.
    Hunter S. Thompson:

    There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
    Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3401

      I denne situasjonen er det viktig å skille mellom person og handling. Handlingen i seg selv er idiotisk, selv om karen ikke nødvendigvis er idiot av den grunn. Dersom han ikke vil be om unnskyldning etter at Sanksjonsutvalget har sagt de vil se på saken, så er det meget skuffende, og sier mye om hans karakter. Det taler ikke til hans fordel at han ikke vil be om unnskyldning. Man kan snakke om poenger som er tapt, men faktum er at LSK er i den situasjonen vi er, og da hjelper ikke hodeløse gjerninger.

      Mitt ønske hadde vært at vedkommende tok initiativ til å rydde opp etter seg. Å snakke om at han vil ta bota dersom den kommer er ikke å ta ansvar. Klubben og Kanarifansen burde gått ut og gitt utestengelse fra alle arrangementer ut 2017. Det hadde sendt et sterkt signal om at klubb og fans tar saken alvorlig, og da har Sanksjonsutvalget mindre spillerom. Så lenge Sanksjonsutvalget får sette premissene kan de gjøre hva som helst. Dette er tross alt NFF vi snakker om, og sammenligne med lignende saker fra utlandet er meningsløst. NFF lager sine egne regler, og man kan håpe og tro, men vi vet aldri hva den gjengen kan finne på.

      En pressemelding fra klubb og supporterklubb med en reaksjon som nevnt ovenfor ville gitt Sanksjonsutvalget mindre spillerom fordi våre aktører har vist at det som sjedde ikke er greit, og vi tar konsekvensen og reagerer umiddelbart. Dersom straffen fra oss er strengere (noe den fort ikke vil være) enn Sanksjonsutvalgets, så får det være så. Er man mann nok til å gjøre noe dumt, bør man være mann nok til å rydde opp etter seg.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎