Treningskamper LSK 2017

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vermu
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2008
    • 1729

    #81
    Et steg opp fra første treningskamp i dag mot KIL. Defensivt er det allerede trygt og godt. Slapp til en målsjanse i dag, straffe til KIL. Noen gode og hurtige angrep, men noe etablert angrepsspill finnes ikke enda.

    Kind Mikalsen endelig en god kamp som vikar-stopper og var vel vår beste spiller. Unge Sandberg klarte seg godt ved siden av Mikalsen. Fin assist og godkjent omgang av Walstad på venstreback. Megalvis var god igjen, men lagde et klønete straffespark.

    Rafn positiv på venstrekant. Blir en nyttig spiller. Krogstad er den som tar tak i midtbanen og er til tider god, flott scoring. Matthew skuffet sentralt. Knutzon livlig med en ok kamp på høyrekant.

    Ajeti med fin scoring, ellers lite innvolvert. Malec var ikke dårlig, men må vise mer i den rollen han har.

    Haakenstad har helt klart spennende ferdigheter. Men jeg vil se han på kanten på midtbanen.
    Obs obs!! Mathias Adah vår nye superspiss?

    Kommentar

    • fjacob82
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 1507

      #82
      Mathias Adah? Han nigerianeren på prøvespill?
      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
      *Brasseberget*

      Kommentar

      • vermu
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2008
        • 1729

        #83
        Opprinnelig skrevet av fjacob82
        Mathias Adah? Han nigerianeren på prøvespill?

        Ja, men ikke han som scoret i første kamp.

        Kommentar

        • maggot
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • Nov 2015
          • 8

          #84
          Lillestrøm klart best i dag. KIL hadde sin første treningskamp og sin første trening på stor bane, samt at de hadde halve laget ute med skader.
          Sånn sett vet jeg ikke hvor mye man skal få ut av selve kampen.........men det er jo aldri dumt med seire i fotball uansett )
          Tror vi har noe spennende på gang.

          Kommentar

          • armykanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2009
            • 737

            #85
            Ingen som har sett denne av Mats Haakenstad???

            video, deling, kameratelefon, videotelefon, gratis, upload


            Han må helt seriøst bli et SCOOP!!! Håper han er like god defansiv som offensiv :-D

            Kommentar

            • Emil
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 306

              #86
              Keeperne som nevnt ikke satt på store prøver. Keeper i førsteomgang (Fernandes) er veldig vokal og prater mye bakfra. Walstad med en god omgang på venstreback, men som flere har nevnt virker Haakenstad som en åpenbaring i denne posisjonen. Er med fremover HVER gang, og sjeldent eller aldri dårlige involveringer. Matthew definitivt best på siste tredjedelen av banen, synes ikke han er like god dypt eller sentralt i banen. Sandberg med en veldig god kamp til å være 16. Melgalsvis er nok et steg opp fra Skogseid. Veldig vokal også han, prater mye og retter på leddene foran seg, men lager en noe unødvendig straffe. Krogstad gjør en fin kamp med et frisparkmål som rosinen i pølsa. Har ikke lagt noe spesielt merke til Ajeti i noen av de to treningskampene, men han gjorde et mål i dag, så det er jo bra. Jeg har ikke fått et like sterkt inntrykk av den nigerianske spissen som andre her. La ikke merke til noe spesielt med han. Brenden igjen med et ålreit innhopp, ikke langt unna mål i dag heller. Kolstad utmerket seg ikke, og brukte stort sett innhoppet sitt på å bli irettesatt av Arne. Han trenger et utlån.

              Kommentar

              • OlaG
                Oversetterdrone
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 896

                #87
                Opprinnelig skrevet av armykanari
                Ingen som har sett denne av Mats Haakenstad???

                video, deling, kameratelefon, videotelefon, gratis, upload


                Han må helt seriøst bli et SCOOP!!! Håper han er like god defansiv som offensiv :-D
                Går fort i lengderetning ihvertfall

                Ellers håper jeg at 2017 blir året med noe annet enn generisk EDM i bakgrunnen for spillervideoer på Youtube. Klarte ikke mer enn tre minutter før jeg måtte stoppe videoen :P

                Kommentar

                • Trooond
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2015
                  • 1039

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av armykanari
                  Ingen som har sett denne av Mats Haakenstad???

                  video, deling, kameratelefon, videotelefon, gratis, upload


                  Han må helt seriøst bli et SCOOP!!! Håper han er like god defansiv som offensiv :-D
                  Bra driv, og god fart, hadde han lært å avslutte også så....

                  Nå var dette 2 div. så håper han tar av seg litt å prøve å forsere så mye, men det går nok bra, er veldig positiv til både han og Melgavis.

                  Kommentar

                  • Wanker
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 632

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av armykanari
                    Han må helt seriøst bli et SCOOP!!! Håper han er like god defansiv som offensiv :-D
                    Han er ihvertfall mindre defensiv i hodet enn Stian Ringstad, det er en god start om man skal få ut potensialet...


                    Hunter S. Thompson:

                    There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                    Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3188

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Emil
                      Kolstad utmerket seg ikke, og brukte stort sett innhoppet sitt på å bli irettesatt av Arne. Han trenger et utlån.
                      Uenig. Har sett hele kampen i opptak på rb.no. Kolstad hadde minst fem-seks gode involveringer (initiativ og gjenvinninger) på de 18 minuttene han spilte, og jeg fikk ikke med meg noen irettesettelser på lyden fra opptaket. Mulig en i hallen kunne høre noen meldinger fra Erlandsen til Kolstad, men ikke på opptaket, så vidt jeg kunne høre. Noen store feil eller balltap noterte jeg heller ikke. Han utmerka seg kanskje ikke, men hadde et helt greit og brukbart innhopp.

                      gilbert

                      Kommentar

                      • Gjest

                        #91
                        Jeg synes også Kolstad kom godt ut av det de minuttene han fikk.
                        Tror han kommer til å bli veldig god. Men viktig med spilletid for å utvikle seg raskere, så jeg tror utlån hadde vært det beste om han ikke greier å spille seg til fast plass. Noe som ikke virker veldig sannsynlig med tanke på at det vil komme inn en erfaren sentral midtbanespiller før sesongen starter, slik jeg forstår intervjuet av Bjarmann.
                        ​​​​

                        Kommentar

                        • Tvilling
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 1467

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av biggie
                          Jeg synes også Kolstad kom godt ut av det de minuttene han fikk.
                          Tror han kommer til å bli veldig god. Men viktig med spilletid for å utvikle seg raskere, så jeg tror utlån hadde vært det beste om han ikke greier å spille seg til fast plass. Noe som ikke virker veldig sannsynlig med tanke på at det vil komme inn en erfaren sentral midtbanespiller før sesongen starter, slik jeg forstår intervjuet av Bjarmann.
                          ​​​​
                          "Noe som ikke virker veldig Usannsynilig.." .. i så fall er jeg enig

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3384

                            #93
                            Dette hører vel mer hjemme i spillertråden til Jørgen, men dersom det kommer inn en ny sentral midtbanespiller, så tror jeg et utlån frem til sommeren i første omgang kan gjøre mye godt for han. Regelmessig matching på et høyere nivå enn 3. div. kan være det han trenger for ¨å ta det neste steget. Bare sammenlign med Fredrik Krogstad som kommer tilbake fra U/K med stor selvtillit og ny kontrakt. Han passerte nok Jørgen i løpet av fjorårssesongen, og ser ut til å være foran i køen om spilletid.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

                              #94
                              Ull/Kisa vil gjerne låne Kolstad, og jeg tror han hadde hatt behov for det. 12 mnd utlån, med mulighet for å hente han tilbake i sommer. Det er spilletid på høyest mulig nivå som er viktig, så klarer han ikke å spille seg inn på laget akkurat nå er det bedre med Kisa enn LSK2. Kolstad blir garantert eliteseriespiller fast tilslutt, men trenger mer erfaring.

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3499

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av Folke
                                Ull/Kisa vil gjerne låne Kolstad, og jeg tror han hadde hatt behov for det. 12 mnd utlån, med mulighet for å hente han tilbake i sommer. Det er spilletid på høyest mulig nivå som er viktig, så klarer han ikke å spille seg inn på laget akkurat nå er det bedre med Kisa enn LSK2. Kolstad blir garantert eliteseriespiller fast tilslutt, men trenger mer erfaring.
                                Han er jo en av spillerne i troppen som faktisk har bevist at han har et brukbart Eliteserienivå allerede, så jeg kan ikke skjønne annet enn at vi trenger han i stallen vår. Spesielt fordi vi mangler kantspillere pr.dd, og fordi han kan bekle en sentral midtbanerolle også.
                                Er kanskje utenfor 11'eren akkurat nå, men har definitiv potensial til å spille seg inn i løpet av sesongen. Vi tåler jo heller ikke å gå i gang med sesongen med kun en 11'er som er god nok, og trenger spillere på nivået til Kolstad som kan utfordre og erstatte spillere som pr.dd er i 11'eren. Det vil på ingen måte sjokkere meg om vi ryker på noen skader tidlig i sesongen med et nytt treningsregime, og da er det krise om vi ikke har noen på eliteserienivå på benken.

                                Jeg vil heller beholde han, og vurdere et utlån til sommeren om han skulle vise seg å ikke få nok kamper samtidig som vi har kommet unna den verste tiden ift skader.

                                Kommentar

                                • Gjest

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av Totti21

                                  Han er jo en av spillerne i troppen som faktisk har bevist at han har et brukbart Eliteserienivå allerede, så jeg kan ikke skjønne annet enn at vi trenger han i stallen vår. Spesielt fordi vi mangler kantspillere pr.dd, og fordi han kan bekle en sentral midtbanerolle også.
                                  Han er en sentral midtbanespiller, og der har han allerede Krogstad, Bonke, Matthew og en erfarne usignert spiller foran seg i køen tror jeg. Og med tanke på at han har potensial til å bli en klassespiller, så ville et utlån til en klubb han får spille fast vært genialt. For pr dags dato så er han 4.-, og snart 5. valg. Så for både sin egen og klubben sin del så tror jeg at det beste hadde vært utlån til en klubb i 1. divisjon, eventuelt i Tippeligaen hvor han får spille fast.

                                  Men på den annen side så viste han glimt av storhet i de minuttene han spilte i forrige treningskamp, og noen enkeltstående kampen på høsten i forfjor og på våren i fjor. Så ikke noe hadde gledet meg mer enn om han hadde tatt steget opp og spilt seg inn i førsteelleveren allerede i år.

                                  Men magefølelsen sier utlån.
                                  Last edited by Gjest; 24.01.2017, 19:48.

                                  Kommentar

                                  • Kroktåa
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2015
                                    • 2889

                                    #97
                                    Er vi i riktig tråd nå'a, gutta?

                                    Kommentar

                                    • woodford
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2004
                                      • 162

                                      #98
                                      Noen som vet hvem vi stiller med i morgen ? Endel skader etter det jeg forstår, åpner kanskje opp for noen prøvespillere som skal testes.

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3188

                                        #99
                                        Start-11'er i følge Romerikes Blad:

                                        Fernandes
                                        Melgalvis-Amundsen-Mikalsen-Haakenstad
                                        Knudtzon-Mathew-Krogstad-Rafn
                                        Ajeti-Malec

                                        Den serbiske midtstopperen Stefan Antonijevic vil også få en del spilletid.

                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        • Stray Cat
                                          Moderator
                                          • Aug 2008
                                          • 5914

                                          Fra LSK.no:

                                          I dag kl 13:00 møter vi Strømmen IF til treningskamp i LSK-hallen.
                                          "Det er et nabo-oppgjør, så det blir en ekstra nerve" sier Arne Erlandsen før kampen.

                                          Billetter selges i døren:
                                          Voksne (18+) kr. 100,-
                                          Alle under 18 år og sesongkortinnehavere gratis

                                          Vi starter med følgende lag:

                                          1. Daniel Fernandes (GK)
                                          33. Aleksander Melgalvis
                                          4. Marius Amundsen
                                          3. Simen Kind Mikalsen
                                          2. Mats Haakenstad
                                          11. Erling Knudtzon
                                          6. Ifeanyi Mathew
                                          14. Fredrik Krogstad
                                          5. Simen Rafn
                                          9. Bajram Ajeti
                                          7. Tomas Malec

                                          Benken:

                                          12. Emil Gundelach Ødegaard (GK)
                                          15. Erik Brenden
                                          16. Tobias Gran
                                          19. Adnan Haidar
                                          21. Petter Mathias Olsen
                                          22. Stefan Antonijevic
                                          23. Remi Svindland
                                          24. Erik Tobias Sandberg
                                          28. Mathias Ogwliche Adah
                                          30. Nikolas Walstad
                                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎