Treningskamper LSK 2017

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tvilling
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 1468

    Tja,, noen få betraktninger i full fart: - i dag synes jeg egne cornere var svake, noe vi er programfestet til å bli gode på?
    Synes vi tidvis i 2 omgang rygger (presses?) litt vel langt inn mot eget mål.
    Bra at det skytes når man kan, men av og til er det pasningsløsninger som kunne gitt bedre mulighet.
    Prøvespillere så ruver jo amerikaneren i lufta, spissen synes jeg var noe anonym, svensken var kanskje ok.. *Blir kanskje litt høye skuldere når de er så ferske med laget og må vise seg fram?

    Kommentar

    • McGuffy
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 5096

      Christy Manzinga syns jeg faktisk så relativt spennende ut. Han fikk ikke til så mye, men det var noe med teknikken, steget og kvikkheten som virket interessant. Håper han blir med til La Manga, og blir vurdert nøye. Han har bare hatt to treninger med laget, og er sikkert ikke ekspert på innendørs kunstgress i februar. Slik jeg forstår det, så har han siden sommeren spilt for Charleroi CF på nivå 4 (!) i Belgia. 12 kamper, 7 mål. Tidligere har han vært i akademiet til PSG, og spilt B-kamper for Angers og Lorient.

      Svenske Layouni imponerte meg ikke. Virket som en Haddad/Pellegrino type? Lang, teknisk og slepen, men fikk ikke fram så mye, i mine øyne.

      Antonijevic syns jeg vi kan signere. Glimrende i lufta, offensivt og defensivt, ok posisjonering, og litt å hente med ball i beina. Farta er vel ikke helt krise heller.
      Last edited by McGuffy; 10.02.2017, 19:16.

      Kommentar

      • ynnor
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 857

        Selv om det er treningskamp må det være mulig å finne ordentlige dommere. Så lei av at det skal hentes noe rask som er værre enn Tippeligaen. Se på første målet som er umulig å se om er inne, da står assistent dommer 20 meter fra linja og liksom ser det og vinker så fornøyd. Frisparkene i matchen er så horribelt dømt tvers igjennom så det er umulig å forstå noen linje. Hver gang Fagermo skrek så blåste dommeren 4 sekunder etterpå. Finn noe ordentlig til neste match(ikke Edwardsen)

        Kommentar

        • vermu
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2008
          • 1729

          Det ble 1-3 tap, men det var også en del positivt, spesielt angrepsmessig denne gang. Vi klarte å sette opp flere etablerte angrep på Odd sin banehalvdel. Rulla opp via midtbanen og ut på kant for innlegg. I tillegg til hurtige kontringer selvsagt. Defensivt derimot var det klart tilbakeslag, hvor vi lar Odd bruke rommene på sidene å skape overtall, samt å trykke oss langt tilbake.

          Synes at Mathew var vår beste spiller (endelig en god kamp) og tar gode initiativ sammen med Krogstad som også gjør en ny bra kamp. Megalvis har vært stabilt god i samtlige kamper. Rafn har mye fotball i seg. Origi tilbake med flere gode redninger.

          Tynt på topp. Malec pirker inn et mål, men er fortsatt sterk bekymret for at han skal være et klart førstevalg på topp.Stort sett det eneste han har bidratt med bortsett i fra 3 mål i kampene er å klare "uavgjort" i hodeduellene.

          Stefan Anonijevic er det bare å få signert med en gang. Sterk i lufta, tøff i duellspillet. Bra tempo. Svakheten hans er nok ferdighetene med ballen i beina. Minner om en ung Kippe i spillestil.

          Synes forøvrig det har vært ganske bra besøkt i LSK hallen i år, tidspunkt på kampene tatt i betraktning.
          Last edited by vermu; 11.02.2017, 12:08.

          Kommentar

          • KanariLance
            Medlem
            Hoffnarr
            • May 2006
            • 59

            Enig. Til tross for tap, var det mye positivt. Som du sier, kantene defensivt var svakere enn på lenge, men det er det tid til å få retta på.
            Jeg syns Haakenstad har vært en av våre klart beste i denne oppkjøringa, sammen med Krogstad, men nesten samtlige har vist gode takter.
            Malec er for svak syns jeg. Han binder opp spillere, og det er bra, men han taper jo nesten alle hodeduellene han er involvert i. Men ok med beina.
            Stefan Anonijevic er en vi må signere, ferdig snakka. For en hodestyrke! Han direkte knuste Occean til støv ved et par anledninger.
            Så til tross for tap, er jeg veldig positiv ass...
            FORZA FUGLA
            I med og motgang, vi er Lillestrøm!
            FUGLA FOR LIFE!

            Kommentar

            • Bukkenbruse
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 515

              Ser mange er kritiske til Malec, og det er greit nok. Han ser til tider både tung og klønete ut. MEN: Han binder opp utrolig mye forsvarsspillere og det er en egenskap man ikke skal undervurdere på det nivået vi tross alt er på. Han skaper rom for både spissmakker, kanter og midtbanespillere. I tilllegg har han jo nå faktisk begynt å score mål. Får vi en spiss som pirker inn 15 mål og binder opp forsvarerne til motstanderlaget, men utover det er ræva....så tenker jeg at det er en førsteklasses tippeligaspiss. Er avhengig av å ha en løpssterk og smart spiss rundt seg. Sånn Malec er nå tror jeg faktisk at en "bedre" spiller, men som motstanderne gir mindre fokus vil gjøre det vanskeligere for oss fremover i banen.

              Kommentar

              • Wanker
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 632

                Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                Ser mange er kritiske til Malec, og det er greit nok. Han ser til tider både tung og klønete ut. MEN: Han binder opp utrolig mye forsvarsspillere og det er en egenskap man ikke skal undervurdere på det nivået vi tross alt er på. Han skaper rom for både spissmakker, kanter og midtbanespillere. I tilllegg har han jo nå faktisk begynt å score mål. Får vi en spiss som pirker inn 15 mål og binder opp forsvarerne til motstanderlaget, men utover det er ræva....så tenker jeg at det er en førsteklasses tippeligaspiss.
                Gøy å se at treningen på innlegg fra kant gir resultat som gjenskapes i kamper. Litt mer presisjon i innleggene, så kan til og med Malec putte en god del gåller.
                Spenst som en melsekk, men med litt spensttrening må det være mulig for ham å hoppe 20-40 cm høyere. Å utvikle god teknikk tar noen år, så det løpet er kjørt. Men å forbedre spensten må da kunne gjøres på noen måneder?
                Last edited by Wanker; 12.02.2017, 02:41.
                Hunter S. Thompson:

                There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                Kommentar

                • Rune
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2008
                  • 1229

                  Opprinnelig skrevet av Wanker

                  Gøy å se at treningen på innlegg fra kant gir resultat som gjenskapes i kamper. Litt mer presisjon i innleggene, så kan til og med Malec putte en god del gåller.
                  Spenst som en melsekk, men med litt spensttrening må det være mulig for ham å hoppe 20-40 cm høyere. Å utvikle god teknikk tar noen år, så det løpet er kjørt. Men å forbedre spensten må da kunne gjøres på noen måneder?
                  Blir sykt imponert hvis noen greier å øke spensten sin med 40 cm på noen måneder. For Malec tipper jeg det betyr en økning på rundt 70 prosent av nåværende spenst. Det er heller ikke nødvendig for en fyr på to meter å ha en meter i spenst. Timing derimot kan og bør man kanskje gjøre noe med.
                  "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                  Kommentar

                  • Wanker
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 632

                    Opprinnelig skrevet av Rune
                    Blir sykt imponert hvis noen greier å øke spensten sin med 40 cm på noen måneder.
                    ...
                    Timing derimot kan og bør man kanskje gjøre noe med.
                    Jeg er jo ingen ekspert på kroppens yteevne, så tallene var jo tatt litt ut av rumpa, stedet Trump finner sine facts.
                    Men en fyr på 2 meter med spenst som en sekk burde vel fort kunne klare å øke med minimum 20cm. Og legg til timing som du sier, så burde han være uslåelig.
                    Har ikke sett noen progresjon siden han kom, så jeg lurer jo litt på hva han bruker tida si på.
                    Hunter S. Thompson:

                    There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                    Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                    Kommentar

                    • armykanari
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2009
                      • 737

                      Opprinnelig skrevet av Wanker

                      Jeg er jo ingen ekspert på kroppens yteevne, så tallene var jo tatt litt ut av rumpa, stedet Trump finner sine facts.
                      Men en fyr på 2 meter med spenst som en sekk burde vel fort kunne klare å øke med minimum 20cm. Og legg til timing som du sier, så burde han være uslåelig.
                      Har ikke sett noen progresjon siden han kom, så jeg lurer jo litt på hva han bruker tida si på.
                      Nå er denne linken ment mot basketballspillere, men prinsippet er det samme. Så jo, det er absolutt mulig...

                      Kommentar

                      • vermu
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2008
                        • 1729

                        Problemet er at Malec ikke er tøff nok. Hadde han brukt alle kiloene og cm sine og tatt for seg litt, så hadde han knapt trengt å hoppe. Får Erlandsen inn litt agressivitet inn i spilleren som kan vinne "alt" i lufta, så har han i hvert fall en spisskompetanse som han ønsker.

                        Kommentar

                        • Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2911

                          Tromsø den 21., er det den eneste treningskampen på La Manga?

                          Kommentar

                          • Kroktåa
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2015
                            • 2911

                            Synspunkter på denne kampen? Hva forventer vi?

                            Kommentar

                            • Tvilling
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 1468

                              Ser TIL slo Sandefjord 5-0 på La Manga, og har bla islending Aron som de skryter av.
                              ​​​Noen prøvespillere fra Senegal på plass.
                              Tenker det er en grei motstander på dette tidspunkt - forventer ikke å bli overkjørt, men seier ingen «selvfølge».
                              Håper vi får se mer krydder foran eget mål, Origi enda er solid, og et fortsatt soild forsvar.
                              Midtbane med Bonke?

                              Kommentar

                              • Stray Cat
                                Moderator
                                • Aug 2008
                                • 5914

                                Sandefjord tapte sin andre kamp 0-1 mot nykommer Kristiansund, så jeg er noe usikker på hva Tromsø er gode for på dette tidspunktet, tross grusingen
                                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3192

                                  Start-11'er mot Tromsø, i følge Romerikes Blad:

                                  Fernandes
                                  Rafn-Amundsen-Mikalsen-Haakenstad
                                  Krogstad-Mathew-Innocent-Brenden
                                  Knudtzon-Malec

                                  Simen Kind Mikalsen mener Erlandsen er blitt litt rundere i kantene og en bedre pedagog siden han var trener for Simen i Ull/Kisa - men han er fortsatt like bestemt. Erlandsen tror ikke han har forandra seg så mye, men at det er Simen som er blitt mer voksen og lettere forstår det som blir sagt......

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • Kroktåa
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2015
                                    • 2911

                                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                                    Start-11'er mot Tromsø, i følge Romerikes Blad:

                                    Simen Kind Mikalsen mener Erlandsen er blitt litt rundere i kantene og en bedre pedagog siden han var trener for Simen i Ull/Kisa - men han er fortsatt like bestemt. Erlandsen tror ikke han har forandra seg så mye, men at det er Simen som er blitt mer voksen og lettere forstår det som blir sagt......

                                    gilbert
                                    :-D :-D :-D Alt er som det skal være internt i Sportsklubben, med andre ord!

                                    Kommentar

                                    • Brækken
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Jun 2007
                                      • 109

                                      Er det kun Eurosport Norge som viser dagens treningskamp?
                                      Team Wenche Myhre

                                      Kommentar

                                      • LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3338

                                        Vises visstnok gratis på Dplay i følge LSK på face.

                                        Kommentar

                                        • Lillestrøm Kirke
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2004
                                          • 1470

                                          Opprinnelig skrevet av LS89
                                          Vises visstnok gratis på Dplay i følge LSK på face.
                                          Sesongoppkjøring til Eliteserien fra La Manga.
                                          "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎