Treningskamper LSK 2017

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kristian
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 690

    Bra framover!

    Kommentar

    • nebbjævel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2009
      • 511

      Jøss, en feilfri stream på rb.no. Mange takk.
      4-0 over Sarp er jo OK. Mye positivt å se. Men keeperen til bortelaget hører vel benken kalle etter dette oppgjøret ? Hvis dette er deres beste mann i buret blir det ikke mye moro for sarpingene i år. 1-0 ved Ajeti var grei etter backtabbe og Rafn sin var sløy, men ikke utagbar. De to andre var vel noe en normal keeper skulle tatt. Vår mann mellom stengene var på bærtur én gang, det påfølgende langskuddet gikk i stolpen og bare sekunder etterpå fikk vi corner på ei lynrask kontring. Det lover godt.

      Neste helg kommer Odd. Da får vi nok et mer realistisk bilde av hva vi kan vente oss når gresset grønnes. Å holde nullen igjen er uansett lovende. Ingen av de nye gjorde seg bort.

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        Mine umiddelbare refleksjoner:

        - Vi behersker ganske godt å ligge dypt og ta kontringer, jeg er spent på å se hvordan vi vil gjøre det mot lag der vi trenger å styre kampene
        - Vi skaper bra med målsjanser og er også ganske effektive foran mål
        - Tror fortsatt vi behøver forsterkninger på topp, ikke overbevist av duoen og Ajeti lukter mange kort
        - Mathew hører hjemme lenger framme i banen selv om han gjør en bra defensiv innsats i dag
        - Prøvespilleren på midten imponerte ikke med stort annet enn hårsveis, ikke en spiller eller spillertype jeg kan se at vi har behov for
        - Vi slipper til litt sjanser og er vel heldige at ikke Sarp putter et par. Fernandes har et også et par tvilsomme involveringer..

        Oppløftende resultat selv om det kanskje ikke tegner et helt riktig bilde av kampen. Synes likevel vi var gode, og dette bør være et signal på at vi er godt i rute til seriestart. Jeg står på mitt og tror fortsatt vi bør være i stand til å havne midt på tabellen i 2017.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • Frode D. Homb
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 982

          Nå har vi 9-0 på to treningskamper hjemme. Det er lov å slutte å leke Drillo og heller være supporter nå. Skål.

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            Enig, når vi vinner kamper skal vi la være og ha meninger og refleksjoner rundt spillet. Nisse.
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • Frode D. Homb
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 982

              Men selv nå er du misfornøyd. Det skinner jo igjennom. Det blir for dumt.

              Kommentar

              • Percy Nilegård
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 5146

                Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                Men selv nå er du misfornøyd. Det skinner jo igjennom. Det blir for dumt.
                Hvordan får du til det? Han er fornøyd med noen ting, og mindre fornøyd med andre. Oppsummerer med at vi gjorde en god kamp, og er godt i rute til seriestart.
                "Alltid blodsprengt"!
                Fong/Macho

                Even Nordlien

                Kommentar

                • Frode D. Homb
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2003
                  • 982

                  Du prater jo mot deg sjøl. Du skriver jo at han er misfornøyd før du kritiserer meg for å skrive at han er misfornøyd. Synes det var mye negativt oppgulp der; hvorfor mobbe spillere for sveisen? Å skrive at resultatet er ufortjent for LSKs del vitner om et lite edruelig syn på kampen.

                  Kommentar

                  • Percy Nilegård
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 5146

                    Joa. Om man leser ting som fanden leser bibelen så er vel alt mulig.
                    "Alltid blodsprengt"!
                    Fong/Macho

                    Even Nordlien

                    Kommentar

                    • Frode D. Homb
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2003
                      • 982

                      Jeg er jo full av faen i kveld, så da leser jeg selvbiografien min. Ville bare fyre opp litt.

                      Kommentar

                      • Percy Nilegård
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 5146

                        Haha, da lykkes du godt med formålet. Hva heter boken?
                        "Alltid blodsprengt"!
                        Fong/Macho

                        Even Nordlien

                        Kommentar

                        • Frode D. Homb
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2003
                          • 982

                          Full som faen!

                          Kommentar

                          • armykanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2009
                            • 737

                            Faen.... Dette kan faktisk bli bra

                            Kommentar

                            • Oldtimer
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2011
                              • 316

                              Årets første for min del, er gledelig overrasket, men gleder meg vel litt til at Origi er tilbake.
                              Vurdering av enkeltspillere overlater jeg til andre, venter på nye briller og lyset er jo ikke altfor sterkt.
                              Blir spennende med Odd, fortsatt kampstart kl 12.00?

                              Kommentar

                              • Ivailo Kirov
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Jul 2012
                                • 62

                                Synes han amerikanske stopperen har noe i seg. Har sett han de siste kampene og han er ikke ille på fart ei heller på hodet.
                                "Det er de gule som spiller spillet"

                                Sitat : Kong Haakon

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 3972

                                  Jøss! Er langt borte fra Norge, men ble skikkelig overrasket over resultatet i denne kampen.

                                  Når i tillegg nesten flertallet av innleggene er mer krangling mellom supporterne enn om selve kampen, begynner jo ting å normalisere seg!

                                  Kan bli bra dette!
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • Gjedda
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Apr 2015
                                    • 147

                                    Kan se ut som om Arne har noe virkelig interessant på gang. Resultatene fra de to siste treningskampene er råsterke.
                                    Vi scorer mye og slipper ikke inn mål. Hadde det ikke vært for at noe av skepsisen som ble etablert i
                                    fjorårets miserable sesong fortsatt ikke helt har sluppet taket, hadde jeg nå begynt å bli veldig optimistisk.

                                    En løpssterk og hardarbeidende midtbane, som faktisk evner å veksle mellom defensiv trygghet og bra offensiv slagkraft, er en
                                    av de store forskjellene fra tidligere. Det virker som om Arne nå er i ferd med å bygge et lag som har en god forventning for å greie seg bra begge veier samtidig. Kompakt forsvarspill hvor avstandene mellom lagdelene og spillerne er så små at det gir lite handlingsrom for motstander, har begrenset risikoen merkbart for å bli overspilt sentralt. Arne har nok noe mindre aksept enn det Runar hadde, for avvik fra den defensive grunnformasjonen med den konsekvens at det nå oftere er flere spillere som sammen kan dekke de farligste sonene. Han er nok veldig bevisst på hvor det defensive tyngdepunktet bør være i forsvarsmodus og hvilken spredning fra tyngdepunktet som er tillatt. Med små tillatte avstander mellom spillerne vil jo naturligvis de enkelte avvik fra tyngdepunktet være mindre enn før. Han ofrer noe av dekningen på kant for å prioritere å ha bedre dekning sentralt. Svakheten er at det øker handlingsrommet for motstander på kantene, men greier man å sideforskyve raskt og kooridnert hele den defensive formasjonen, uten at intensiteten i presset blir for mye skadelidende, er det ikke sikkert at denne svakheten kan utnyttes så lett. Men det kan nok tidvis bli særs utfordrende å møte motstandere som utnytter bredden med hurtige kantspillere som er særdeles flinke til å utfordre på kant. For da vil vi helt sikkert få mye innlegg fra gunstige inleggs posisjoner i mot oss, og spørsmålet er hvor flinke vil vi være til å rydde unna disse.

                                    Foreløpig status er at dette virker veldig lovende. Og jeg er meget postivt overrasket over at denne måten å spille på også skaper så mange sjanser som resulterer i tellende resultater. Er også positiv til Arnes satsing på å få mer robust løpsstyrke inn i laget, men er derimot noe betenkt til at den økningen av å satse på mer løpstrening i treningsarbeidet har gått for fort frem. Jeg frykter at mange av spillerne ikke så godt tåler denne merbelastningen, og at man må påregne økt skadeomfang denne sesongen. På en måte er det helt ålreit at forventningene til denne sesongen ikke er all verden, fordi da kommer det til å smake så mye bedre dersom vi faktisk gjør det virkelig bra. Arne har vel tidligere blitt kåret som årets trener både i Norge og Sverige, så det hadde ikke vært meg i mot om han nå får en ny tittel.

                                    Kommentar

                                    • vermu
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2008
                                      • 1729

                                      Absolutt en god kamp dette. Jeg er fortsatt mest imponert av det defensive. RB telte tre målsjanser i mot. Jeg kom kun til den ene da Fernades rota det voldsomt til. Vi ligger så lavt og tett at vi er veldig vanskelig å bryte ned. Håper dog på varierende presshøyde etter hvert.

                                      Ingen var vel glitrende, men jeg synes Ajeti gjør jobben sin. Rolig med ball, tempo og fin scoring. Både Haakenstad og Melgalvis er fortsatt positive på backplass. Kind Mikalsen er blitt tryggere som stopper. Mathew imponerer fortsatt ikke sentralt, men gjør i hvert fall sin klart beste kamp for året, lager et flott mål og prøver å ta litt mer ansvar på midten.

                                      Mest bekymret for kvaliteten til keeperen med ballen i beina. Og ikke minst at Malec er et klart førstevalg i denne viktige spissrollen. Han har ikke vært god hverken i lufta eller langs bakken. I går brant han i tillegg en sjanse han absolutt skal sette. Men har ikke gitt han opp enda.

                                      NB! Mathias Adah er fortsatt på prøvespill.

                                      Kommentar

                                      • Steinar Pedersen
                                        Juniormedlem
                                        • Feb 2017
                                        • 0

                                        Jeg vet ikke om det er postet noen link her ... men her er et videosammendrag fra kampen igår.

                                        (Og for de som leser dette en gang i fremtiden : "igår" var 4.februar 2017 og kampen var Lillestrøm mot Sarpsborg 08 i LSK-hallen.)
                                        Last edited by Steinar Pedersen; 05.02.2017, 17:13.

                                        Kommentar

                                        • Lars
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6156

                                          Velkommen til forumet! Vet at jeg snakker for mange når jeg sier tusen takk for alle videoer fra lokal/aldersbestemt fotball!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎