Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maxpayne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 1209

    #61
    Strengt tatt så holder det å la Sundgodt ta over LSK ut denne sesongen. Denne stallen er ikke moden eller god nok for nok for store endringer.

    Kommentar

    • fjacob82
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 1507

      #62
      Opprinnelig skrevet av maxpayne
      Strengt tatt så holder det å la Sundgodt ta over LSK ut denne sesongen. Denne stallen er ikke moden eller god nok for nok for store endringer.
      Enig i at stallen ikke er moden for store endringer, men spørs om Sundgot ønsker å ta på seg hovedtrener ansvaret nå. .
      Er det duket for en gjeste opptreden av Henning Berg? Hadde ihvertfall vært rimelig rolig på at han ville fått oss gjennom sesongen uten nedrykk.
      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
      *Brasseberget*

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4376

        #63
        Opprinnelig skrevet av maxpayne
        Strengt tatt så holder det å la Sundgodt ta over LSK ut denne sesongen. Denne stallen er ikke moden eller god nok for nok for store endringer.
        Så en umoden stall trenger en totalt umoden trener mener du? Har ingen tro på det. Mulig Sundgot fungerer som en assistent men han har overhodet ingen erfaring som hovedtrener. Sjansespill uten like. Spesielt når vi ligger så utsatt til. Hadde vi vært nr 6 og på trygg grunn så kunne man eventuelt brukt litt lenger tid. Han kan ta laget mot Godset og kanskje EL-kval, men en erstatter for Arne bør på plass ganske raskt.
        ..................

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4376

          #64
          Forøvrig er jeg stygt redd for at det kommer til å bli Nordlie som tar laget ut sesongen (og hvem veit hva som skjer etter det). Jeg mener ikke det er riktig, men du kjenner Sportsklubben!
          ..................

          Kommentar

          • heidar
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2114

            #65
            Når man setter seg i en sånn situasjon, er det bedre å bruke tid på et permanent valg. Men har lite tru på Sundgot ut sesongen, så ser ikke mange bedre alternativer enn Nordlie.
            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

            Endelig er mørketida over.

            Kommentar

            • fjacob82
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 1507

              #66
              Opprinnelig skrevet av maxpayne
              Svesengens artikkel i går begynner å minne mer og mer om clickbait. Jeg tror Arne fortsatt er LSK trener i alle fall ut sesongen.
              Når det gjelder Hege Riise så kunne det muligens vært aktuellt sammen med en mann som tålte å dele ansvaret med en kvinne. Sundgodt og Riise kunne kanskje funket?
              Hvis det er en mann jeg ville forventet tålte å være assistenten til en kvinne så er det Sundgot. Makan til fin fyr skal man lete lenge etter. Gode verdier og tror ikke han bryr seg om kjønn på treneren, bare det er en som kan få dette laget på rett spor.

              Jeg er pro Hege.
              Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
              *Brasseberget*

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1209

                #67
                Opprinnelig skrevet av _Jonern
                Forøvrig er jeg stygt redd for at det kommer til å bli Nordlie som tar laget ut sesongen (og hvem veit hva som skjer etter det). Jeg mener ikke det er riktig, men du kjenner Sportsklubben!
                Det er bare å skrive Tom N i google søket og alle vil skjønne hvorfor han ikke er aktuell. Det er like greit. Nå må det bli slutt på sirkus i denne klubben, Sundgodt har tjent LSK i over 20 år og er snart den som kjenner dette skipet best.

                Kommentar

                • McGuffy
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 5092

                  #68
                  For å slenge ut noen navn som man har hørt mye godt om fra lavere divisjoner: Morten Tandberg, Jørgen Isnes, Ole Martin Nesselquist

                  Kommentar

                  • scages
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 1292

                    #69
                    Kjøp fri Rösler eller Solbakken...

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4376

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av maxpayne

                      Det er bare å skrive Tom N i google søket og alle vil skjønne hvorfor han ikke er aktuell. Det er like greit. Nå må det bli slutt på sirkus i denne klubben, Sundgodt har tjent LSK i over 20 år og er snart den som kjenner dette skipet best.
                      Nordlie var, sammen med Arne, veldig aktuell for å ta over LSK høsten 2016 så jeg tror ikke han er så uaktuell. Selvom jeg er enig med deg i at han bør være det.
                      ..................

                      Kommentar

                      • Herman
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2010
                        • 1101

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Totti21

                        Mest spennende navnet til nå i alle fall. Kan du si mer om han? Hva slags stil står han for? Vil han se potensial i stallen vi allerede har?
                        En meget spennende trener som sammen med typer som Graham Potter, Poya Asbaghi og Olof Mellberg er en del av den nye trenertrenden i svensk fotball. Kort oppsummert er han en taktisk fleksibel trener med et fokus på å kontrollere kamper både med og uten ball. Skal innrømme å ikke ha sett nok kamper til å gi en dyp spillemessig analyse, men på lik måte som Potter har nådd store fremganger i Östersund med, så har den offensive fotballen handlet om å styre spillet med ball gjennom et sofistikert possession-spill og en generell offensiv tilnærming til alle kamper. Dalkurd-laget som han rykket opp til Allsvenskan med i fjor jobbet ut ifra en 3-5-2-struktur. Minner sånn sett en del om det Valakari har implementert i Tromsø.

                        Fremstår som en moderne metodisk trener, og vet at han har vært inspirert av Portugal og vært på studiebesøk der nede. Snakket en del om periodisering i podcaster jeg har hørt med ham, og er opptatt av belastningsstyring og gradvis fysiologisk oppbygging av treningen sånn at laget ikke skal peake tidlig eller midt i sesong.

                        Har en ganske interessant CV. Oppnådd suksess i lavere divisjoner og har håndtert klubber som Dalkurd og AFC som er i konstante kaos-situasjoner rent spillerlogistisk. Trent både U19 og U21 i Hammarby der han vant SM-gull med U21. Trent et svensk guttelandslag. Rykket som sagt opp med Dalkurd i fjor og var IFK Göteborg sitt førstevalg som ny hovedtrener i vinter. Var mer eller mindre klar for IFK og støtteapparatet der hadde fått beskjed om at Brännström skulle ta over, men Dalkurd og IFK ble tilslutt aldri enige og de hentet Asbaghi i stedet, som tidligere hadde hatt nettopp Brännström som mentor. Det hele endte med at Dalkurd sparket ham noen måneder senere, så han er akkurat nå arbeidsledig og behøver ikke kjøpes fri fra noen klubb.
                        Twitter

                        Kommentar

                        • Funchaloe
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2011
                          • 511

                          #72
                          Se utenfor Norden. Frankrike, Italia, Spania, Portugal, Balkan, Sveits og Tyskland. Kanskje også England. Nok av godt kvalifiserte trenere som sliter med å få jobber i toppligaene der, som holder et høyere nivå enn norske trenere.
                          Custodes
                          Contra o futebol moderno!

                          Kommentar

                          • Stray Cat
                            Moderator
                            • Aug 2008
                            • 5914

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Funchaloe
                            Se utenfor Norden. Frankrike, Italia, Spania, Portugal, Balkan, Sveits og Tyskland. Kanskje også England. Nok av godt kvalifiserte trenere som sliter med å få jobber i toppligaene der, som holder et høyere nivå enn norske trenere.
                            Du ser det ikke som en fordel at treneren kjenner til norsk fotball?
                            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                            Kommentar

                            • Funchaloe
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2011
                              • 511

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Stray Cat

                              Du ser det ikke som en fordel at treneren kjenner til norsk fotball?
                              Tvert i mot. Jeg mener norsk fotball, og LSK, trenger nye impulser. Nye idéer. Rett og slett få inn nye tanker.
                              Custodes
                              Contra o futebol moderno!

                              Kommentar

                              • McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5092

                                #75
                                Fra februar i år: Svennis avslører: Vil bli trener i Norge.

                                - Jeg vil gjerne trene et norsk lag. Fordi jeg har troen på norsk fotball. At den vil forbedre seg mye i årene framover, sier Svennis.

                                https://www.dagbladet.no/sport/svenn...laget/69411328

                                Kommentar

                                • Funchaloe
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2011
                                  • 511

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                  Fra februar i år: Svennis avslører: Vil bli trener i Norge.

                                  - Jeg vil gjerne trene et norsk lag. Fordi jeg har troen på norsk fotball. At den vil forbedre seg mye i årene framover, sier Svennis.

                                  https://www.dagbladet.no/sport/svenn...laget/69411328
                                  Selv om jeg gjerne vil ha en trener fra Sør-Europa, så hadde Svennis vært meeeeget kult.
                                  Custodes
                                  Contra o futebol moderno!

                                  Kommentar

                                  • Klimtkongen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2014
                                    • 419

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Funchaloe
                                    Selv om jeg gjerne vil ha en trener fra Sør-Europa, så hadde Svennis vært meeeeget kult.
                                    Tipper en korttidsløsning med Henning Berg er det mest aktuelle. Svennis er over 70, så spørs vel det.

                                    Kommentar

                                    • TomLundby
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 616

                                      #78
                                      Må LSK på død og liv resirkulere en gammal trener hadde jeg gått for Haglund.

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                        Strengt tatt så holder det å la Sundgodt ta over LSK ut denne sesongen. Denne stallen er ikke moden eller god nok for nok for store endringer.
                                        Trenger ikke store endringer, får gutta innfridd ønsket om å presse høyere vil laget fremstå helt annerledes. Slik vi vant cupfinalen og gjennomgående har spilt i de få seirene (dårligere poengsnitt enn Runar) vi hadde under Arne. Skal man til enhver tid snakke ned kvaliteten på laget bør man også kunne argumentere for det.

                                        Kommentar

                                        • Funchaloe
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2011
                                          • 511

                                          #80
                                          Vær så snill, se utenfor Norden. Selv om jeg får vann i munnen av å se for meg Svennis som LSK trener. Utlandet er fremtiden. Norske trenere går på rundgang i klubbene i Eliteserien. Fra avskjed til avskjed. Se til utlandet!
                                          Custodes
                                          Contra o futebol moderno!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎