Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maxpayne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 1209

    #81
    Opprinnelig skrevet av Funchaloe
    Vær så snill, se utenfor Norden. Selv om jeg får vann i munnen av å se for meg Svennis som LSK trener. Utlandet er fremtiden. Norske trenere går på rundgang i klubbene i Eliteserien. Fra avskjed til avskjed. Se til utlandet!
    ...og det skjer bare i Norge?

    Kommentar

    • occean-fan!
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 648

      #82
      Big Sam

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        #83
        Angående Brannstrøm bør svaret på siste spørsmål i dette intervjuet falle i god jord for de fleste:

        Kommentar

        • tarsen
          Medlem
          Bøffel
          • May 2015
          • 32

          #84
          Opprinnelig skrevet av Funchaloe
          Selv om jeg gjerne vil ha en trener fra Sør-Europa, så hadde Svennis vært meeeeget kult.
          Svennis er en legende og det hadde vært kult, men er det å gå baklengs inne i fremtiden?

          Jeg tror som deg at klubben trenger nye tanker og impulser utenfra som ikke tar med seg ballast fra LSK og norsk fotball. I så fall er ikke veien å resirkulere en tidligere eliteserietrener med i beste fall middels resultater.

          Kommentar

          • Klimtkongen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2014
            • 419

            #85
            Nå må vi ha en trener som klarer minimum 22 poeng på de siste 16 kampene. Jeg tror ikke en utenlandsk trener som skal legge om til possesionorientert 3-5-2 i løpet av sommern er særlig smart.

            hvem som skal lede laget etter det igjen kan vi ta etter sesongen.

            Kommentar

            • Funchaloe
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2011
              • 511

              #86
              Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
              Nå må vi ha en trener som klarer minimum 22 poeng på de siste 16 kampene. Jeg tror ikke en utenlandsk trener som skal legge om til possesionorientert 3-5-2 i løpet av sommern er særlig smart.

              hvem som skal lede laget etter det igjen kan vi ta etter sesongen.
              Utenlandsk er synonymt med total football / tiki-taka? Neppe.
              Custodes
              Contra o futebol moderno!

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #87
                Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                Nå må vi ha en trener som klarer minimum 22 poeng på de siste 16 kampene. Jeg tror ikke en utenlandsk trener som skal legge om til possesionorientert 3-5-2 i løpet av sommern er særlig smart.

                hvem som skal lede laget etter det igjen kan vi ta etter sesongen.
                Hva er dette et svar på og til hvem? Vi står uten trener og dette er vel ment å invitere til en vid debatt og brainstorming der ansettelsestidspunkt er fullstendig irrelevant. Jeg tilhører de som vil ha en skikkelig prosess og tror laget lett klarer seg ut sesongen med en caretaker som lytter til deres ønsker spillemessig.

                Kommentar

                • vermu
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2008
                  • 1729

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av maxpayne
                  Svesengens artikkel i går begynner å minne mer og mer om clickbait. Jeg tror Arne fortsatt er LSK trener i alle fall ut sesongen.
                  Når det gjelder Hege Riise så kunne det muligens vært aktuellt sammen med en mann som tålte å dele ansvaret med en kvinne. Sundgodt og Riise kunne kanskje funket?
                  Du er så langt unna realiteter. Du liker virkelig ikke endringer du?

                  Kommentar

                  • maxpayne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 1209

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av vermu

                    Du er så langt unna realiteter. Du liker virkelig ikke endringer du?
                    Selv jeg må få lov til å ta feil en gang i blant men det er jammen ikke ofte jeg har feilet med hensyn til hvem som tar over LSK etter trenerbytte. Se intervjuet med Hege Riise fra i dag så kanskje jeg er inne på noe denne gangen også. https://www.dagbladet.no/video/BiNPFeQI0os?t=190

                    Kommentar

                    • Emil
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 306

                      #90
                      Jeg tror ikke Nordlie er aktuell. Kanskje for LSK sin del, men av det jeg har hørt tror jeg ikke han kommer til å gå fra Skeid for et korttidsengasjement.
                      Hege Riise, som en annen nevner har hun ikke trent et lag på dette nivået tidligere. Du ser sjeldent trenere fra G16-nivå eller nivå 4-5 i herrefotbellen gå direkte til en eliteserieklubb heller. Dette er det sportslige nivået, når det gjelder profesjonalitet er de på nivå 3-4, altså på linje med andre- og tredjedivisjon. Her er noen av spillerne proffe, andre har jobber ved siden av, og det trenes som regel 5 dager i uke på kveldstid. Nivået er altså veldig forskjellig.
                      Høyt på min liste er Luis Pimenta, han gjorde det utrolig bra med Kongsvinger, men det var nok for tidlig for han å gå til LSK når han takket nei til ny kontrakt med KIL. Etter min mening trengte han å "feile" et sted før han gikk til et nivå som f.eks. LSK. Nå har han jo gjort det omtrent som ønsket med Brommapojkarna, så jeg antar at han er uaktuell. Han var forøvrig ofte på Åråsen og så kamper i fjor mens han var arbeidsledig.

                      Kommentar

                      • heidar
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2114

                        #91
                        Betryggende at Mesfin - som ikke har gjort noe rett så langt - skal skaffe ny trener
                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                        Endelig er mørketida over.

                        Kommentar

                        • brune stakkeland
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2012
                          • 863

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av heidar
                          Betryggende at Mesfin - som ikke har gjort noe rett så langt - skal skaffe ny trener
                          Det var da veldig bastant. Har da inntrykk av at han prøver å implementere nye analyseverktøy, prøver å ligge i forkant av den teknologiske utviklinga, snakket om sportsplan (er den på plass? Noem som har sett den?). Vi vet vel ikke engang om styret forlenget med arne på tross av eller på grunn av simons anbefalinger

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3942

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av heidar
                            Betryggende at Mesfin - som ikke har gjort noe rett så langt - skal skaffe ny trener
                            Du er helt sikker på at du ikke mente å poste denne i positivitetstråden?

                            Når det gjelder Mesfin, har jeg hatt trua på ham. Hvis det derimot er hans verk å forlenge med Erlandsen på det tidspunktet det ble gjort, mener jeg det alene nesten er grunn til avskjedigelse. Men jeg har svært liten tro på at Mesfin har så mye makt i klubben. Hvis vi tenker positivt så kan det jo hende at Mesfin kanskje har en større del av ansvaret for at Erlandsens avslutning kom så raskt. Ingen seigpining som vi dessverre har blitt vant til fra styre og (u)stell i LSK de siste årene.

                            Jeg er villig til å gi Mesfin en sjanse.
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • Snefall
                              Juniormedlem
                              Ferskenpels
                              • Nov 2017
                              • 1

                              #94
                              Henke Larsson trenger litt utenlandserfaring før han stikker over pytten til England.
                              Henrik Larsson, 46, kan göra comeback som tränare. I en intervju med Independent berättar han om framtidsplanerna – och om sista tiden i Helsingborg. – Jordan

                              Kommentar

                              • Klimtkongen
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2014
                                • 419

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                                Hva er dette et svar på og til hvem? Vi står uten trener og dette er vel ment å invitere til en vid debatt og brainstorming der ansettelsestidspunkt er fullstendig irrelevant. Jeg tilhører de som vil ha en skikkelig prosess og tror laget lett klarer seg ut sesongen med en caretaker som lytter til deres ønsker spillemessig.
                                Det er et svar til alle de kreative forslagene.

                                Vi må tenke kortsiktig og langsiktig. Den kortsiktige løsningen trenger ikke være den langsiktige løsningen. Men akkurat nå så trenger vi en trener som kan ta 22 poeng på 16 kamper. Det er ikke tid til å eksperimentere.

                                Kommentar

                                • 10theri
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2010
                                  • 438

                                  #96
                                  Når Nordlie og Berg nevnes, er jeg litt overrasket over at ikke Haglund nevnes. Eneste treneren siden Røsler som faktisk lykkes med å løfte klubben.
                                  Heia Lillestrøm......

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3142

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av 10theri
                                    Når Nordlie og Berg nevnes, er jeg litt overrasket over at ikke Haglund nevnes. Eneste treneren siden Røsler som faktisk lykkes med å løfte klubben.
                                    Men med tilgang til et spillermateriale de andre ikke engang kunne drømme om.

                                    Kommentar

                                    • Ketil Cantona
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6813

                                      #98
                                      Kommer ikke unna Kjell Jonevret jeg ass... Kjenner ligaen, kjenner svenske ligaen med tanke på potensielle signeringer. Likandes kar! Positiv.

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3499

                                        #99
                                        Er det denne lista vi jobber etter, så blir jeg ekstremt skuffet. Både håper og tror vi er litt mer kreative, og viktigst av alt, grundige, denne gangen her.
                                        For all del kan f.eks en Magnus Powell være en potensiell kandidat, men da skal han i det minste vurderes opp mot mange andre først.

                                        Magnus Powell trekkes frem av eksperter som den klare kandidaten til å ta over som hovedtrener i Lillestrøm etter Arne Erlandsen.



                                        Kommentar

                                        • maxpayne
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 1209

                                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                                          Er det denne lista vi jobber etter, så blir jeg ekstremt skuffet. Både håper og tror vi er litt mer kreative, og viktigst av alt, grundige, denne gangen her.
                                          For all del kan f.eks en Magnus Powell være en potensiell kandidat, men da skal han i det minste vurderes opp mot mange andre først.

                                          Magnus Powell trekkes frem av eksperter som den klare kandidaten til å ta over som hovedtrener i Lillestrøm etter Arne Erlandsen.


                                          Nå er jo Toni Ordinas ledig for alle romantikerene.....

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎