Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Henke25
    Medlem
    Møteplager
    • Jun 2018
    • 79

    Enig i det. Men naiv som jeg er så begynner jeg så smått å få trua. Vi trenger raske resultater, så god tid får han ikke på seg.

    Kommentar

    • Funchaloe
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2011
      • 511

      Opprinnelig skrevet av maxpayne

      Lennartsson skal få sjansen han men alle som har tapt 0 7 for LSK de siste årene kan bli møtt med lettere hoderisting
      Vi hadde Ujah og Bergmann på samme lag. Ingen skam å tape 0-7 mot et lag med de to spillerne. Hva selve ansettelsen angår er jeg forsiktig optimist. Ikke kjempehappy, men heller ikke nevneverdig sur. Det kunne DEFINITIVT ha vært verre.
      Custodes
      Contra o futebol moderno!

      Kommentar

      • Herman
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2010
        • 1101

        Opprinnelig skrevet av Xavi
        Noen med som sitter med info ang hvorfor han fikk sparken i Elfsbort & IFK, evt spillestil osv?
        Kom til relativt dekket bord i begge klubber etter hhv. Haglund og Stahre, og hadde suksess i første sesong begge steder gjennom å ri litt videre på spillestilen som allerede fantes. På lengre sikt ble Lennartssons spillestil for enkel og både Elfsborg og IFK ble dårligere over tid.

        Det er en ganske old school direkte 4-4-2, der han særlig har fokus på press- og omstillingsspillet. En litt mer moderne variant enn Arnes spillestil, og tror definitivt han kan ha kortsiktig suksess.

        Da Sebastian Eriksson sammenlignet nye treneren Poya Asbaghi treningsregimé med Lennartssons så sa han direkte at det føltes som "steinalderen" endelig var over. 2,5 år synes jeg derimot høres ganske lenge ut for en trener som ikke har vist å kunne utvikle noe over tid.


        Last edited by Herman; 13.07.2018, 14:50.
        Twitter

        Kommentar

        • Playboy1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 2105

          Er posetiv til Lennartson.
          kan ikke utdype dette med mere enn at jeg
          er lei av å stadig være negativ på vegne sv LSK

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            En oppgradering fra Arne Erlandsen, men ingen ansettelse som gir meg det helt store håpet for fremtiden dette heller, og rett og slett ganske grått og lite spennende, selv om det har blitt nevnt verre navn her inne. Skulle gjerne sett en halvannet års kontrakt, så kunne det vært ok som et steg i riktig retning før man henter inn den som kan ta oss ytterligere et steg videre.

            Med mer enn 100 kandidater fra hele verden synes jeg fremdeles dette er en merkelig og ganske svak ansettelse med mye risiko involvert. Men det er utvilsomt et hakk opp fra både Arne E og mange av de andre kandidatene man har hørt rykter om, og sånn sett er jeg i også litt lettet når jeg så hans navn.

            Forsiktig optimist med tanke på denne sesongen i det minste, men håper sportslig ledelse ikke slutter å se fremover selv om man skulle oppnå ok suksess på kort sikt.

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4376

              Det positive er at vi henter en trener som bygger videre på det vi har holdt på med, men som forhåpentligvis er litt mer moderne og mer offensiv. Sånn sett bør han også på kort sikt få mer ut av stallen enn det Erlandsen klarte. Han kjenner norsk fotball og trenger ingen ekstra tid sånn sett. Har trua på at han kan redde oss i år. Hvis man ser på lang sikt så blir man litt bekymra over at han ikke har noe å vise til over tid. Men når man seriøst frykta Skullerud eller Nordlie så må jeg si at Lennartsson er over det jeg forventa.
              ..................

              Kommentar

              • TomLundby
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 616

                Jeg er svært overrasket over at det bare er en halvlunken OK stemning her over Jörgen Lennartsson som ny trener. Hvem er de realistiske alternativene som ville gitt mer entusiasme?

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Den norskeste utlendingen man kunne finne, genialt å lekke mer info noen dager før ansettelsen slik at vi la forventningene på flyndrenivå.

                  Kommentar

                  • Sailor Man
                    Moderator
                    • Jun 2007
                    • 1324

                    Opprinnelig skrevet av TomLundby
                    Jeg er svært overrasket over at det bare er en halvlunken OK stemning her over Jörgen Lennartsson som ny trener. Hvem er de realistiske alternativene som ville gitt mer entusiasme?
                    Jeg tenker Lennartsson er et finfint valg av klubben, men voldsom entusiasme blir det ikke fra min side før klubben begynner å vinne kamper.
                    Nå har vi underprestert i over ti år i strekk med mange ulike trenere, og jeg tror ikke denne ansettelsen er noen vidunderkur, selv om det kanskje er et godt steg i riktig retning.

                    Kommentar

                    • barte
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Oct 2011
                      • 145

                      begredlig lesning.når vi har fått en trenerprofil.vær litt positive nå!

                      Kommentar

                      • maxpayne
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 1206

                        Opprinnelig skrevet av Herman
                        Kom til relativt dekket bord i begge klubber etter hhv. Haglund og Stahre, og hadde suksess i første sesong begge steder gjennom å ri litt videre på spillestilen som allerede fantes. På lengre sikt ble Lennartssons spillestil for enkel og både Elfsborg og IFK ble dårligere over tid.

                        Det er en ganske old school direkte 4-4-2, der han særlig har fokus på press- og omstillingsspillet. En litt mer moderne variant enn Arnes spillestil, og tror definitivt han kan ha kortsiktig suksess.

                        Da Sebastian Eriksson sammenlignet nye treneren Poya Asbaghi treningsregimé med Lennartssons så sa han direkte at det føltes som "steinalderen" endelig var over. 2,5 år synes jeg derimot høres ganske lenge ut for en trener som ikke har vist å kunne utvikle noe over tid.

                        Lennartsons spillestil for enkel? Det blir vel som å påstå at Poya Asbaghi spillestil er for komplisert for IFK når en ser på hva de har prestert i år.... Jeg er hundre prosent sikker på at Lennartson kan mere fotball enn Poya Asbaghi, men så gjelder det å være en leder som får spillergruppa til å tro på hva han vil. Når en kjenner IFK historikken så er det klart at en 3-4-3, 5-4-1 formasjon hos Poya Asbaghi kjennes ut som en revolusjon, men det er da jammen ikke sikkert det er det riktige i en klubb som IFK.
                        Last edited by maxpayne; 13.07.2018, 21:39.

                        Kommentar

                        • vermu
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2008
                          • 1729

                          Jeg løfta ikke en finger i jubel da Kristinson blei ansatt. Var skeptisk da Erlandsen fikk fornya kontrakt. Men Jørgen Lennartsson må da være en positiv signering. Kanskje ikke stormende jubel, men her har vi funnet en mann som sannsynligvis passer veldig godt.

                          Han er lang erfaring, både i medgang og motgang, og fra forskjellige roller. Lennartsson har har vunnet titler. Han kjenner norsk fotball. Når det gjelder filosofi, er han ikke fastlås, men ønsker å tilapsse stil etter spillertyper. Han ønsker likevel variasjon i flere deler av spillet. Både hurtig spill og mer oppbyggende spill. Korte og lange pasninger. Det må jo være musikk i ørene, og tilpasset klubbens ønsker.


                          Noen kritiserer at han ofte får sparken. Hallo!! Alle trenere blir jo sparka.

                          Som leder er han positiv og "godt likt". Da han var trener i Stabæk fikk jeg inntrykk at han var litt for snill. Men dette har jeg lite belegg om.

                          Tror vi skal være veldig godt fornøyd med denne løsningen.

                          Kommentar

                          • Grankanari
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Jun 2018
                            • 125

                            Foreløpig fornøyd med signeringen. Tror Lennartsson kan være riktig mann for LSK i dagens situasjon. Jeg håper bare at han tørr å bytte ut enkelte i startelleveren så hurtig som mulig. Og at han tørr å slå neven hardt nok i bordet til å forsterke stallen før vinduet stenger.

                            Kommentar

                            • plantemiddel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2012
                              • 799

                              Opprinnelig skrevet av Herman
                              Kom til relativt dekket bord i begge klubber etter hhv. Haglund og Stahre, og hadde suksess i første sesong begge steder gjennom å ri litt videre på spillestilen som allerede fantes. På lengre sikt ble Lennartssons spillestil for enkel og både Elfsborg og IFK ble dårligere over tid.
                              Kristinsson kom også til et relativt dekket bord etter Haglund.

                              Kommentar

                              • Herman
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2010
                                • 1101

                                Opprinnelig skrevet av plantemiddel

                                Kristinsson kom også til et relativt dekket bord etter Haglund.
                                Ja, og ledet laget til en akseptabel plassering i sin første sesong, hvilket gjorde at klubb, styre og en stor del av fansen trodde han var en god trener. Over tid setter en trener mer av sitt eget stempel på laget, og da viste 2016-sesongen hvor sjanseløs Runar var på dette nivået.

                                Jögge er heldigvis bedre enn Runar og tror han definitivt kan ha 1,5 solide sesonger med oss. Selv om jeg ikke er helt fan av denne ansettelsen, er inntrykket at han spillemessig er en ok "mellomstasjon" etter Arne som har stått for noe helt ekstremt spillemessig, før man forhåpentligvis neste gang tør å tenke mer moderne og langsiktig.
                                Twitter

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4376

                                  Opprinnelig skrevet av Totti21

                                  Med mer enn 100 kandidater fra hele verden synes jeg fremdeles dette er en merkelig og ganske svak ansettelse med mye risiko involvert. Men det er utvilsomt et hakk opp fra både Arne E og mange av de andre kandidatene man har hørt rykter om, og sånn sett er jeg i også litt lettet når jeg så hans navn
                                  Av ren nysgjerrighet; Hvorfor mener du det er stor risiko ved denne ansettelsen? Han har masse erfaring, har trent en norsk klubb og kjenner til norsk fotball og LSK ganske så godt. Sammenlignet med f.eks Sandefjord sin ansettelse så vil jeg vel påstå at dette er langt mindre risikabelt.
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3318

                                    Tror dette er en trygg signering. Tilnærmet ingen norske navn som har blitt nevnt som har gitt gode vibber, og risikoen med en utenlandsk trener er vurdering av norsk fotball. Magnus Haglunds sjokkmøte med Tippeligaen, og ikke minst Richard Norlings møte med Brann, gir litt skepsis mot utenlandske trenere. Kjenner lite til Lennartson, men er positiv inntil videre.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3499

                                      Opprinnelig skrevet av _Jonern

                                      Av ren nysgjerrighet; Hvorfor mener du det er stor risiko ved denne ansettelsen? Han har masse erfaring, har trent en norsk klubb og kjenner til norsk fotball og LSK ganske så godt. Sammenlignet med f.eks Sandefjord sin ansettelse så vil jeg vel påstå at dette er langt mindre risikabelt.
                                      Det var litt feil ordbruk. Han har dog vist at han har slitt med å skape det helt store når har får tid til å sette sitt preg på lagene han har trent, og sånn sett tar man jo en risiko i form av at man ansetter han. Det jeg liker med han er at han er veldig tydelig på at det ikke er noe "one man show" og at han er pragmatisk og lojal mot klubbens filosofi fremfor at han skal dyrke sin egen stil.
                                      Derfor tror jeg han er en type som kan lykkes så lenge opplegget rundt han er godt, og sånn sett hadde han kanskje vært den perfekte Sarpsborg 08 treneren. Men, nå får vi se hvor langt vi har kommet på vei her med Arne Erlandsen som trener den siste tiden som verken er pragmatisk eller spesielt åpen for innflytelse fra de rundt seg.

                                      Etter å ha tenkt meg litt om tror jeg tiden med Jørgen Lennartsson vil defineres i stor grad av hvor sterk sportslig ledelse og hvor sterkt støtteapparat vi har. La oss nå bruke de neste to og et halvt årene med han på plass til å skape et fundament som gjør at man kan gjøre ansettelser som dette og føle seg trygge på at omgivelsene er på plass for at de skal lykkes.

                                      Dessverre frykter jeg at klubben har blitt ganske skakkjørt med Arne E sin ledelse, og at vi er på barnehagestadiet når det kommer til alt rundt treneren som vi er vant med at skal styre alt selv. Men håpet er at Mesfin har jobbet i det stille med å forberede klubben på dette.

                                      Så det jeg mente med risiko ligger først og fremst i hvor klare klubben er for en mann som Lennartsson.

                                      Kommentar

                                      • Kay
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2004
                                        • 763

                                        Opprinnelig skrevet av Herman
                                        Ja, og ledet laget til en akseptabel plassering i sin første sesong, hvilket gjorde at klubb, styre og en stor del av fansen trodde han var en god trener. Over tid setter en trener mer av sitt eget stempel på laget, og da viste 2016-sesongen hvor sjanseløs Runar var på dette nivået.

                                        Jögge er heldigvis bedre enn Runar og tror han definitivt kan ha 1,5 solide sesonger med oss. Selv om jeg ikke er helt fan av denne ansettelsen, er inntrykket at han spillemessig er en ok "mellomstasjon" etter Arne som har stått for noe helt ekstremt spillemessig, før man forhåpentligvis neste gang tør å tenke mer moderne og langsiktig.
                                        Ingen trener har kommet til dekket bord i LSK de siste 10 årene.
                                        Berg kom inn og måtte rydde opp etter at TomTom og Fjørtoft hadde brukt penger som fulle sjømenn, vi klarte å hente inn noen billige spillere og spillere på lån som gjorde at vi tidvis presterte bra.

                                        Haglund om ikke han kom til dekket bord fikk han handle alle råvarene selv, allikevel brukte han over 2 sesonger før han klarte å dekke bordet. Dog det han etterlot seg var igjen en klubb med store økonomiske utfordringer og nøkkelspillere i Haglund fotballen som forsvant sammen med Haglund.

                                        RK og AE har vel hatt relativt like forutsetninger, resultatet ser vi. Når spillerne ikke er gode nok trenger som regel treneren lang tid med gruppa for å få ting til å fungere ok. Nå kan det virke som Lennartsson også skal få hente inn noen nye spillere, økonomien tilsier at vi ikke har penger å bruke, men vi har ett par spillere som kanskje forsvinner og da regner jeg med at det åpner seg diverse muligheter. Så får vi se om han har noen gode innspill i forhold til å få inn de rette typene.

                                        De siste 10 årene har vi hatt en spillestil som er helt avhengig av nøkkelspillere, jeg hadde håpet at vi kunne fått på plass ett system som gjør at vi kan fortsette og ikke klappe sammen hver gang vi selger 1 eller 2 profiler (eller pådrar seg skader). Usikker på om Lennartsson er riktig type i så måte, og var skeptisk da jeg først så navnet men er blitt litt mer positiv til at han kanskje er en bra valg på dette tidspunktet.

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Det er åpenbare store plusser med Lennartsson. Det jeg vil legge vekt på er god kunnskap i form av hva som rører seg i det store utland gjennom jobben som Danmarks scout og tida han brukte der da han gikk ledig mellom jobbene I Elfsborg og IFK. Og massiv erfaring i jobb med yngre spillere. En ballast som automatisk vil gi ham respekt i spillergruppa. Ingen tvil om at vi får inn en trener med en oppdatert virkelighetsforståelse, så back to basics er man tross alt etter sirkus Erlandsen. Det jeg ikke er like glad for er en samlet "ekspertise" med ulike motiver for å mene noe om LSK som er ubetinget positive og at det er kopisvar over hele linja. Selv Gud kommer med et pliktløp-svar som forteller oss at vi vi med Lennartsson nok kan holde en stø kurs i samsvar med klubbens historie, men ikke ta en klubb som står ved et veiskille steget videre.

                                          Mantraet om å hente noen som kan norsk fotball blottlegger bare usikkerhet og manglende sportslig kompetanse i styret. Valakari og Bradley viser og viste at tydelig lederskap og det å kunne skape klare relasjoner på og utenfor banen er universelle egenskaper som skaper resultater og reduserer alt annet til unnskyldninger. Det unnskylder også en slags stollek, selv om vi endte opp med en ganske fin en denne gangen i Lennartsson. Det kunne vært så meget verre. Otto Fredriksson anbefalte forresten Valakari til Tromsø.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎