Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4284

    Hvis Flo tar med seg Ørjasæter på lasset, så

    Kommentar

    • kanarisuper
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2019
      • 544

      Opprinnelig skrevet av banan
      Hvem skal bli vår nye hovedtrener?

      Her er noen som kan være aktuelle:

      Gjermund Åsen - en den fødte leder, og skal ha mye av æren for den sportslige progresjonen til fugla

      Gaute Helstrup - har et bedre grunnspill enn oss og får mye ut av lite

      Tore Andre Flo - kjenner lite til hans kvaliteter annet enn at laget fra saftbygda spiller 4-3-3 og gjør det bra i Obos.

      Mikkjal Thomassen - førte Klaksvik på Færøyene fra å være en middelhavsfarer til å bli den mest dominerende klubben og gjør det særdeles bra med FFK i Obos.
      Kanskje Høgmo vil hjem fra Sverige. Ikke sikkert han passer oss så godt men...

      Kommentar

      • blahbla
        Medlem
        Bøffel
        • Jul 2008
        • 35

        er ikke spillende trener litt gøy da: https://www.transfermarkt.com/andres...l/spieler/7600

        Kommentar

        • Nosferatu
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 667

          Ref. nyhetstråden: hvis det er et alternativ å se på Gaute Helstrup og si "nei... sku'kke bare oppgradert a?", så... så er jo dette i sannhet en gledens jævla dag.

          EDIT: Nordlys sier at dette er rene spekulasjoner, og siterer TIL-ledelsen på at "dette vil skje hver gang en trenerjobb blir ledig i Norge" og at det ikke har vært noen kontakt mellom TIL og LSK. Alt dette for ordens skyld.

          Men likevel!
          Your importance in this world is incalculable.

          Now get some sleep.

          Kommentar

          • banan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2018
            • 438

            Ifølge avisen Nordlys så har Helstrup en utkjøpsklausul på ca 1 million kroner, ref: https://www.nordlys.no/ukjent-detalj...s/5-34-1817268
            Og ifølge samme avis så tegnet han kontrakt med agenten Solbakken for en uke siden, så han er tydeligvis åpen for nye jaktmarker. Så det kan være at alt ligger til rette for å signere Helstrup

            Kommentar

            • Pad
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2022
              • 619

              Håper virkelig ikke man går for noen av de "vanlige". Utenfor Norden er drømmen, men om ikke annet gi en lovende og noe mer ukjent trener muligheten ut året. Man rykker ikke ned og europa vil være bonus pdd.

              Kommentar

              • superveteran
                Juniormedlem
                Bøffelpromp
                • Jan 2008
                • 14

                Kan ikke skjønne annet enn at vi nå står i en vanskelig situasjon. Spillestil og ny trener? Valget vil bli avgjørende for neste utvikling av A-laget. Type Rekdal trener vil passe dagens spillergruppe mye bedre enn type Helstrup trener på kort sikt. Velges en ballspillene Helstrup variant bør det inn 3-4 raske , spillende og hardtarbeidende typer så raskt som mulig. Dette vil bli krevende og kostbart. Lykke til Mesfin. Håper valget ditt uansett blir mer underholdene angrepsfotball både på kort og lang sikt.

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3318

                  Zindrinho foreslo i sesongen 2023 Pimenta som ny trener. Et spennende navn med tanke på alder og variert bakgrunn. Noen usikkerhetsmomenter er det fordi det er et mantra om at suksess som landslagstrener ikke automatisk kan overføres til klubbfotball, og omvendt. Drillo var aldri noen suksess som klubbtrener, og Solbakken viser vel også at hans tilnærming er bedre tilpasset klubb enn landslag. På lik linje tror jeg Rekdal og Nordlie vil fungere bedre som landslagstrenere enn i klubber.

                  I tillegg har Gaute Helstrup blitt nevnt, som også er et spennende navn. Han får mye ut av Tromsø, og bør absolutt være på blokka, men kjenner for lite til han til å bli umiddelbart entusiastisk. Har nevnt i andre tråder at det hadde vært spennende å hente en ung og ambisiøs akademi-trener fra utlandet.

                  Når jeg har nevnt Nordlie, så er det kun som en akutt, korttidsansettlse som gir oss tid til å finne treneren som vil ta oss helt til topps. Han er ikke aktuell for mer enn max. ut sesongen. Fagermo, Rekdal og Kåre bør ikke være på blokka en gang.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Dumbo
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2004
                    • 463

                    Opprinnelig skrevet av MortenA

                    Når jeg har nevnt Nordlie, så er det kun som en akutt, korttidsansettlse som gir oss tid til å finne treneren som vil ta oss helt til topps. Han er ikke aktuell for mer enn max. ut sesongen. Fagermo, Rekdal og Kåre bør ikke være på blokka en gang.
                    Enig i at Rekdal ikke bør være på blokka, selv om han utvilsomt har trenerkvalifikasjonene som skal til. Trolig en av landets beste klubbtrenere.


                    Kommentar

                    • fredpet76
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 1206

                      Et navn som er ukjent for mange, men som vi ble noe kjent med i fjor er Joaquin Gomez i SJK, Finland. En ung trener med bakgrunn fra England, og som har suksess med SJK der de leder serien. Trumfer til 3-4-3 og 3-5-2.





                      Last edited by fredpet76; 12.07.2023, 20:00.

                      Kommentar

                      • Kimito
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 2600

                        Opprinnelig skrevet av banan
                        Ifølge avisen Nordlys så har Helstrup en utkjøpsklausul på ca 1 million kroner, ref: https://www.nordlys.no/ukjent-detalj...s/5-34-1817268
                        Og ifølge samme avis så tegnet han kontrakt med agenten Solbakken for en uke siden, så han er tydeligvis åpen for nye jaktmarker. Så det kan være at alt ligger til rette for å signere Helstrup
                        Dersom dette stemmer, så må Mesfin legge ut lokkeduer med én gang. Helstrup har imponert med stadig fremgang med få ressurser. Ellers hadde jeg ikke hatt noe imot en gammel god variant med Gjermund Åsen som spillende trener midlertidig, med strek under midlertidig; altså midlertidig.
                        Last edited by Kimito; 12.07.2023, 21:43.
                        Ferdigskåra

                        Kommentar

                        • Zindrinho
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2019
                          • 445

                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                          Zindrinho foreslo i sesongen 2023 Pimenta som ny trener. Et spennende navn med tanke på alder og variert bakgrunn. Noen usikkerhetsmomenter er det fordi det er et mantra om at suksess som landslagstrener ikke automatisk kan overføres til klubbfotball, og omvendt.

                          I tillegg har Gaute Helstrup blitt nevnt, som også er et spennende navn. Han får mye ut av Tromsø, og bør absolutt være på blokka, men kjenner for lite til han til å bli umiddelbart entusiastisk.
                          Skulle gjerne tatt æren for å foreslå pimenta, men jeg kommenterte bare videre på en annens forslag. Cupfinale med Kongsvinger er da suksess i min bok, han har vært under mourinhos vinger og starta trenerutdannelsen som 15åring, så slipper vi forhåpentligvis mer tilfeldig røring i gryta og jævla diamant442 forsøk på å få innlegg i boks.. lenge siden bakke (les myhre) tactically outclassed en motstander. Haugesund hjemme i 21, evt rbk hjemme samma året?

                          Helstrup er vel mye det samme, virker å være en plan og en grunn bak alt han gjør, bare se hvordan han mista kamanzi,kitolano og mikkelsen men alikevel har klart å bli enda bedre i år. Sikkert lettere med mindre press og, de har hatt god flyt i år og langtfra dominert kamper de har vinni, men får vi plassert spillere i riktige posisjoner og gå litt mer for godfot-teorien er vi ikke himla langt unna vi heller.
                          Satt bak mål på lerkendal, det var en pine å se hvor smale vi var, superenkelt for rbk å tette igjen sentralt, vi hadde rett og slett ikke folk i korridorene gjennom hele kampen. Et heltent høytpressende lag ville fillerista oss, flaks av dimensjoner for vår del at rbk var så håpløst rævva og feige sjøl, max 3 pasninger før en håpløs ball i ingenmannsland.

                          Ikje rart døra er vidåpen for lag som glimt til å dominere med andre lags vrakgods når såpass mange lag ikke virker å være i nærheten av å tørre, ville eller få til. Altfor mye går på lykke og fromme i tippeligaen, veldig få lag har en offensiv plan. Se på dragsnes i år, han står stort sett og tråkker på ballen uten å vite hvor han skal finne medspillere, finn på noen spillmønster så litt mer kan gå på automat i angrep. Her tror jeg både pimenta og helstrup vil være enorme forbedringer!

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2001

                            Fri meg fra Fagermo og Høgmo. Rekdal? Litt mer ambivalent. Husk da Riseth kom til oss - Hva sa vi? "Han er en drittsekk, men nå er han vår drittsekk". Liten tvil om at Rekdal i norgessammenheng er en av de dyktigste vinnerskallene i landet. Synes også at han - i likhet med Nordlie har blitt "mer voksen", og med det mer spiselig. Kanskje en av de beste taktikkerne. Spillestil - forsvar først, men det er ikke det samme som at han ikke vil spille positiv fotball. En ting jeg håper vi er ferdig med er Erlandsen fotballen. Rekdals fotballfilosofi framstår som tiki-taka på speed sammenlignet med Erlandsens 0-0 er den perfekte fotballkamp filosofi.

                            Hvis vi ikke har noen optimal langsiktig løsning rundt på brettet i løpet av kort tid håper jeg på Nordlie. Vesentlig mer spiselig enn for 10-15 år siden, kjenner klubben og spillerne, kan gå rett inn på kort tid.

                            Kommentar

                            • Dole
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 1505

                              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                              Fri meg fra Fagermo og Høgmo. Rekdal?
                              I følge Svesengen i kveldens Dødball er både Fagermo og Rekdal uaktuelle. Som han skriver i RB virker Helstrup å være førstevalget. Han var visstnok aktuell også på et tidligere tidspunkt som assistent dersom ikke Myhre hadde forlenget kontrakten.

                              Kommentar

                              • banan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2018
                                • 438

                                Helstrup blir lovprist oppe i nord for hva han har fått til, som her: https://www.nordnorskdebatt.no/vet-d...o/5-124-244798

                                Jo mer jeg tenker over det jo mer håper jeg at vi lander en avtale med Helstrup.

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2857

                                  Dessverre er det litt for tidlig for Johan Andersson. Kanskje assistent?

                                  Kommentar

                                  • Aderyn
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Dec 2020
                                    • 133

                                    Håper vi går for noen uten tilknytning til klubben. Tenker at noen nye impulser er fint nå. Noe utenlands hadde vært spennende, gjerne et navn jeg aldri har hørt om. Men slipper gjerne en Svenske, de pleier å være en total fiasko i Norge.

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3318

                                      Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                      Dessverre er det litt for tidlig for Johan Andersson. Kanskje assistent?
                                      Ser gjerne Åsen som spillende assistent, men Andersson bør absolutt følges tett i årene som kommer.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • Kjøttkaka
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2012
                                        • 289

                                        Nordlie på midlertidig kontrakt kommer sikkert til å funke bra sportslig, men fyren er kontroversiell, og det vil garantert oppstå gnisninger.

                                        Jeg frynter også at det kan gå såpass bra sportslig de første månedene at det kommer til å bli mye mas fra omgivelser og Nordlie selv om lenger kontrakt. Nordlie på lang kontrakt vet vi jo at vil bety voldsom slitasje, sportslig nedtur og etter hvert sparken innen tre år.

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 3933

                                          Når det gjelder hvem som blir vår nye trener, er det interessant å merke seg det Mesfin sier i Svesengens artikkel fra i går, hvor han (Svesengen) skriver at Gaute Helstrup kan være mannen.

                                          – Det er ekstremt mange kandidater der ute. Spesielt når du tenker internasjonalt. Akkurat nå er det ikke så mange når du tenker nasjonalt. Men det handler ikke bare om at du skal treffe på riktig spillestil, kulturforståelse og at den nye treneren skal treffe spillergruppa.

                                          Det er også noe som er ufravikelig i jakten på en ny hovedtrener.

                                          – Du skal treffe på riktig personlighet og en trener som ønsker å jobbe etter de samme strategiene som klubben har. Vi skal ikke tilpasse oss for noen trener. Vi må finne en trener som er villig til å jobbe etter våre strategier.

                                          Klubben har altså åpenbart også utenlandske trenere med i vurderingen.

                                          For øvrig vil jeg si at da Mesfin (klubben) ansatte Bakke, var dette et scoop, gitt den posisjonen klubben da var i med nedrykket. Nå, også selvfølgelig takket være at Bakke faktisk har gjort en tildels god jobb med laget, er vi i en helt annen posisjon til å hente en enda bedre trener! Jeg hadde egentlig aldri turt å håpe på at vi så raskt skulle komme tilbake såpass sterkt som vi har gjort.

                                          Derfor tenker jeg at jeg har ganske stor tillit til at Mesfin og resten av regimet på Åråsen vil finne en trener som løfter oss enda et nivå opp. Spennende tider!
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎