Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3933

    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

    Absolutt. Tror nok det foregår en del i kulissene. Kan bli en real stollek dette!
    Enig! Ser at en i kommentarfeltet i Nordlys foreslår Rekdal som ny TIL-trener.
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4284

      Sakset fra Sves sin kommentar i RB: LSK, Fotball | Full klaff fra første dag, men dette er ikke en varig løsning (rb.no)

      Etter det RB erfarer skal Helstrup være mer interessert i LSK-jobben enn Tromsøs supportere sikkert skulle ønske. Det betyr ikke at han er klar for å overta treneransvaret på Åråsen, men det er vel så sannsynlig at det skjer som at det ikke blir noe av.

      Egen kommentar: Nå er det så mange stemmer som begynner å melde det samme at jeg tror dette går i havn. Gjetter at Helstrup er inne fra og med neste uke.

      Kommentar

      • banan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2018
        • 438

        Siste nytt Helstrup-sagaen:
        Spekulasjonene rundt Gaute Helstrup og den ledige trenerjobben i Lillestrøm fortsetter. Tromsø ønsker å avslutte saken snarest mulig.

        Kommentar

        • Smukken
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2004
          • 718

          Opprinnelig skrevet av banan
          Tror Tromsø forlenger og endrer utkjøpsklausul. Tror mao ikke han kommer
          Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4284

            Opprinnelig skrevet av Smukken

            Tror Tromsø forlenger og endrer utkjøpsklausul. Tror mao ikke han kommer
            Tviler på at Helstrup går med på å fjerne klausulen. Er mest sannsynlig han som har presset den inn til å begynne med.

            Om han forlenger? Tja, kanskje, og det ville absolutt stått respekt av det. Jeg tror dog ikke Tromsø er i stand til å strekke seg lenger enn oss hva gjelder betingelser. Slitt voldsomt med økonomien i lang tid. Litt bedring nå etter gode salg de siste par årene, men de henta ikke spillere i vinter fra Kjelsås for moro skyld for å si det sånn. Det var det de hadde råd til. Jeg tviler litt på at Helstrup har lyst til å forverre klubbøkonomien ved å signere feit kontrakt. Han vil jo bygge klubb der oppe hvis han først velger å bli.
            Last edited by Kanarivogel89; 18.07.2023, 13:47.

            Kommentar

            • kimmern
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2005
              • 1173

              Akkurat nå føler jeg dette er ganske 50/50, hva tror vi plan b er om Helstrup takker nei?

              Kommentar

              • sigurdsen
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 1817

                Opprinnelig skrevet av kimmern
                Akkurat nå føler jeg dette er ganske 50/50, hva tror vi plan b er om Helstrup takker nei?
                Da tror jeg vi går for en midlertidig løsning ut sesongen, usikker på hvem dog.

                Kommentar

                • plantemiddel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2012
                  • 799

                  Tom Nordlie burde være på lista over midlertidige kandidater. En spillestil som bryter lite med hva den forrige treneren stod for og har fremdeles et stort hjerte for klubben.

                  Kommentar

                  • Zindrinho
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2019
                    • 445

                    Opprinnelig skrevet av kimmern
                    Akkurat nå føler jeg dette er ganske 50/50, hva tror vi plan b er om Helstrup takker nei?
                    Mtp uttalelsene som er gitt så langt virker detta som plankekjøring, "ingen kommentar" fra helstrup, kokkim sier nærmest rett ut at vi vil ha helstrup og går for det, tromsø prøver seg på å gi ny kontrakt såklart, men jeg regner det som svært sannsynlig at han kommer.
                    hvis helstrup takker nei fordi tromsø kaster mange penger etter ham trenger vi'n ikke alikevel, sånne folk har vi hatt nok av. Tror ikke gaute er sånn da, bare for å ha poengtert det. Tipper han fristes av nok en større utfordring som lsk klart er, med mer press, krav om resultater og en oppgradering på alle mulige punkter sånn jeg ser det (ok, minus lokal tilhørighet da)

                    Kommentar

                    • fredpet76
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 1206

                      At Tromsø vil ha en avklaring i løpet av uka og Mesfin i kveld sier at vi sannsynligvis ikke har ny trener klar før i slutten av juli, så anser jeg det som lite sannsynlig at det blir Helstrup. Nå skal vel Helstrup i samtale med oss, så vi får nå se. 80-20 at han blir på Alfheim er mitt tips

                      Kommentar

                      • mrognan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2008
                        • 845

                        Mesfin sier vel ikke noe annet enn at det ikke kommer ny trener inn som skal lede laget i kamp før etter Haugesundkampen og antyder tidligst at ny trener kan være klar for hjemmekampen mot Ham-Kam 30. juli.
                        Sånn sett ingen motsetning mellom Tromsøs forventning om avklaring denne uka og Mesfins uttalelser.
                        Morten

                        Kommentar

                        • Dumbo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2004
                          • 463

                          Opprinnelig skrevet av fredpet76
                          At Tromsø vil ha en avklaring i løpet av uka og Mesfin i kveld sier at vi sannsynligvis ikke har ny trener klar før i slutten av juli, så anser jeg det som lite sannsynlig at det blir Helstrup. Nå skal vel Helstrup i samtale med oss, så vi får nå se. 80-20 at han blir på Alfheim er mitt tips
                          Hvor har du snappet opp den uttalelsen fra Mesfin? I RB kan man lese noe annet, men den artikkelen er noen timer gammel.

                          Kommentar

                          • fredpet76
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2004
                            • 1206

                            Opprinnelig skrevet av Dumbo

                            Hvor har du snappet opp den uttalelsen fra Mesfin? I RB kan man lese noe annet, men den artikkelen er noen timer gammel.
                            Det er nok i samme artikkel som du referer til:

                            »Med så kort tid mellom kampene vil en ny trener tidligst være på plass til hjemmekampen mot HamKam 30. juli»




                            Kommentar

                            • Zindrinho
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2019
                              • 445

                              Opprinnelig skrevet av fredpet76

                              Det er nok i samme artikkel som du referer til:

                              »Med så kort tid mellom kampene vil en ny trener tidligst være på plass til hjemmekampen mot HamKam 30. juli»



                              På plass i klubben eller på plass på benken i en sjefsrolle?
                              Ville vel vært rart å bli klar på fredag f.eks og lede kamp allerede på søndag uansett?
                              Ser ikke helt at dette betyr at gaute ikke kommer.

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4284

                                Gunnar Wilhelmsen, Gaute U. Helstrup | Her er ordføreren på spasertur med TIL-treneren (nordlys.no)

                                Nå engasjerer de ordføreren der oppe i nord for å prøve å beholde Gaute. Noen som kan gjengi kort om det står noe interessant å lese i artikkelen?

                                At Gutan spiller ut absolutt alle kortene de har, vil jeg påstå betyr at Helstrup er ganske så interessert i å flytte sørover. Blir noen spennende dager framover!

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4284

                                  Opprinnelig skrevet av mrognan
                                  Mesfin sier vel ikke noe annet enn at det ikke kommer ny trener inn som skal lede laget i kamp før etter Haugesundkampen og antyder tidligst at ny trener kan være klar for hjemmekampen mot Ham-Kam 30. juli.
                                  Sånn sett ingen motsetning mellom Tromsøs forventning om avklaring denne uka og Mesfins uttalelser.
                                  Ja, Mesfin har for lengst bekreftet at vi vil kjøre samme opplegg både i kveld og mot Haugesund på søndag. Helstrup ville uansett ikke ledet laget i helga, men han kommer nok inn neste uke om han kommer. Da er vi jo i "slutten av juli", så dette henger i hop.

                                  Kommentar

                                  • fredpet76
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2004
                                    • 1206

                                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                    Ja, Mesfin har for lengst bekreftet at vi vil kjøre samme opplegg både i kveld og mot Haugesund på søndag. Helstrup ville uansett ikke ledet laget i helga, men han kommer nok inn neste uke om han kommer. Da er vi jo i "slutten av juli", så dette henger i hop.
                                    Dere har nok rett, pessimismen tok litt overhånd. Avklaringen får vi uansett denne uken, dvs om han blir på Alfheim eller fortsatt ønsker å forhandle med oss.

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4284

                                      Opprinnelig skrevet av fredpet76

                                      Dere har nok rett, pessimismen tok litt overhånd. Avklaringen får vi uansett denne uken, dvs om han blir på Alfheim eller fortsatt ønsker å forhandle med oss.
                                      Hehe, pessimisme er jo litt sånn default setting for oss etter tiår med motgang, så jeg forstår den. Gammel vane er vond å vende.

                                      Hører sirkussvensken til Vålerenga melder i podcasten 69. mann at han tror Helstrup kommer. Sier at lokalavisene ikke ville meldt så hardt om dette ikke går i boks.

                                      Samtidig melder jo også denne premieidioten at vi har hatt mest flaks og marginer så langt i sesongen sammen med Tromsø. Nevner xG og greier. Hadde fjotten tatt seg en titt på disse statistikkene han slenger rundt seg med, så ville han sett at vi har fått betalt i scoringer akkurat som xG tilsier. På xGA har vi blitt i overkant hardt straffet. Faktisk har vi nest lavest xGA i hele ligaen. Kun Glimt har lavere. Er nok fortsatt bitter over at kamper varer i 90 minutter, Jokke. Dersom dette er argumentet hans, så får han slenge inn Viking og, som har henta inn tre seire og to uavgjort på overtid eller helt på slutten i år.
                                      Last edited by Kanarivogel89; 19.07.2023, 06:54.

                                      Kommentar

                                      • kimmern
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2005
                                        • 1173

                                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                        Gunnar Wilhelmsen, Gaute U. Helstrup | Her er ordføreren på spasertur med TIL-treneren (nordlys.no)

                                        Nå engasjerer de ordføreren der oppe i nord for å prøve å beholde Gaute. Noen som kan gjengi kort om det står noe interessant å lese i artikkelen?

                                        At Gutan spiller ut absolutt alle kortene de har, vil jeg påstå betyr at Helstrup er ganske så interessert i å flytte sørover. Blir noen spennende dager framover!
                                        Det er snakk om at ordføreren sitt private as skal inn i klubben for å investere videre. Så jeg vil tro Helstrup har fått litt info om hva planene faktisk er.

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4284

                                          Opprinnelig skrevet av kimmern

                                          Det er snakk om at ordføreren sitt private as skal inn i klubben for å investere videre. Så jeg vil tro Helstrup har fått litt info om hva planene faktisk er.
                                          Huff. Lærte de ingenting av Mohns innblanding i klubben? Dette lukter skikkelig desperasjon.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎