Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • plantemiddel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2012
    • 799

    Opprinnelig skrevet av Zindrinho

    Poengterer du at Hansi er pålagt av styret i SF å spille 352 og at det da sikkert også gjelder mtp å spille seg ut bakfra sjøl om han ikke har spillerne til det og at det ender med 3-4 baklengs i hver kamp de blir pressa høyt på utspark fra egen keeper og at dette ville viskes vekk hvis vi ansatte ham?
    Haha, nei. Mener vi uansett bør legge lista høyere enn dette. Tror egentlig vi alle er enige, poenget var bare at (som nevnt over her) at spillestil må være gjennomsyra fra akademiet og opp til elitesatsinga. Selvsagt skal man også ha en faglig dyktig hovedtrener som kan spisse og utvikle spillet, men skal man lykkes med akademiet nytter det ikke å hoppe fra alt mulig random trenertyper slik man (desverre) har gjort tidligere. Som sagt, sats heller på noen som er faglig dyktig, jævlig bra pedagog og formidler, som har en plan for yngre spillere osv. Også får sportslig ledelse ta hovedansvar for "DNA"-et til klubben.

    Kommentar

    • Zindrinho
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2019
      • 445

      Opprinnelig skrevet av plantemiddel

      Haha, nei. Mener vi uansett bør legge lista høyere enn dette. Tror egentlig vi alle er enige, poenget var bare at (som nevnt over her) at spillestil må være gjennomsyra fra akademiet og opp til elitesatsinga. Selvsagt skal man også ha en faglig dyktig hovedtrener som kan spisse og utvikle spillet, men skal man lykkes med akademiet nytter det ikke å hoppe fra alt mulig random trenertyper slik man (desverre) har gjort tidligere. Som sagt, sats heller på noen som er faglig dyktig, jævlig bra pedagog og formidler, som har en plan for yngre spillere osv. Også får sportslig ledelse ta hovedansvar for "DNA"-et til klubben.
      Ja detta er vi nok helt enige om! Og den røde/gule tråden gjennom treneransettelser som ikke hopper fra ytterside til ytterside er Mesfins oppgave som du poengterer, mitt ønske var at det i tillegg skulle velges en trener som ikke bare er en god pedagog som satser på yngre, men at han også har en klar plan både med og uten ballen. Type Helstrup/Knutsen som er veldig tydelige på hva de ønsker fra laget og spillerne individuelt. Ha en plan for å skape trekanter både på sidene, sentralt og i mellomromma, og ha en plan for ikke bare hvem som støter ut i forsvar, hvem som sikrer etc, men også NÅR vi gjør det. Ser så altfor ofte at en i forsvars 3ern forlater markeringa si for å støte opp på noen som løper med ball, der MÅ vi ha klare instrukser på at mannsmarkering begynner bakfra, kall det gjerne direktiver. Main directive 1,2,3 i forsvar, følger man de så går det som regel bra, også slipper spillerne at rullgardina går helt ned når det først går dårlig og vi slutter å kommunisere og venter på at en kompis skal ta ballen.
      Det er ALTFOR mange trenere i TL som bare lar det gå på lykke og fromme, med en gang noen kommer med en klar plan og et one-track-mind om å vinne går de rett til topps. Igjen, kjetil knutsen, klar plan, tør å angripe, fortsetter å angripe sjøl på 3-0, og krever mer av laget sitt etter kampslutt fordi de begynte å tulle en liten periode i kampen. Med obos-rejects som brunstad fet som satt benken for ålesund i obos.
      Nå kommer gaute helstrup som igjen har en klar plan, han hadde som alle oss her sett hvilket enormt mellomrom LSK har fordi vi er redd for bakrommet, forsvaret står for dypt og midtbanen for høyt. Han maltrakterte oss i mellomrommet i 180min på 4-5 uker. Han så at T Svendsen som "skeiv spiss" i 352 ikke følgte TILs vingback men gikk rundt på midten for å dekke pasningsalternativer sentralt. Da fikk Diouf(Dioup?) løpe rett mot forsvaret vårt og lokke ut høyre stopper til å støte 30m opp i banen. Dette fortsatte da Paintsil spilte v-back, det var en konstant outlet for dem, og det så helstrup tidlig i kampen og utnytta det godt. En dårligere stall enn vår, men vi var ikke i nærheten av å få tak i ballen.
      DÉT ønsker jeg meg i en LSK trener :siklendehjerte-emoji:

      Kommentar

      • Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2001

        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
        Greit at man på kort sikt må prøve å spille på styrkene til de spillerne som er under kontrakt med klubben. Og man skal selvfølgelig ikke på kort sikt endre til en helt annen spillemåte som ikke passer de spillerne som er her i dag.

        Men jeg mener vi trenger en trener som kan utvikle et eget spill som blir klubbens dna. Spillere må hentes, og utvikles, slik at de passer inn i klubbens spillemåte. Akademiet må utdanne spillere som kan gå mer eller mindre rett inn i vårt eget spillemønster. Det er langsiktig og bærekraftig.
        Enig, men synes du begynner i feil ende. Man må begynne med å velge en trener som har en filosofi som matcher klubben. Man må starte med å definere klubbens DNA, ikke starte med en tilfeldig trener som får lov til å definere klubbens DNA hvis han lykkes. Regner med at det heller ikke var det du mente

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2281

          Hoseths heltestatus blir ikke mindre på balløya nå, KI gikk nettopp opp til 2-1 mot molde. Har vært en jevn affære. Ingen tilfeldighet at de har tuktet Ferenchevaros og Häcken.
          Utifra det jeg har sett er de en blåkopi av molde. Og de har spillere til å gjennomføre det. Der ligger vel kjernen til suksessen.

          Kommentar

          • banan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2018
            • 438

            Løp og kjøp Hoseth, Berg Hestad og ikke minst Fredriksberg!! Frederiksberg er 31 år, men bruk gjerne 10 mill på han!

            PS! Selv Reka sammenligner Klaksvik nå etter kampen med det å møte LSK på Åråsen i gamledager, hvor man ble trøkket bakover på dødball etter dødball i 4-5 minutter før man får ryddet unna ballen.
            Få det tilbake! Hoseth til Åråsen nå!
            Last edited by banan; 08.08.2023, 21:56.

            Kommentar

            • OlaG
              Oversetterdrone
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 875

              Opprinnelig skrevet av banan
              Hoseth til Åråsen nå!
              Hadde du satt odds ti år tilbake i tid på at noen ville si dette her på forumet hadde det vært grei utbetaling på en hundrelapp i innsats

              Kommentar

              • *eLSKerLSK*
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2005
                • 401

                Opprinnelig skrevet av OlaG

                Hadde du satt odds ti år tilbake i tid på at noen ville si dette her på forumet hadde det vært grei utbetaling på en hundrelapp i innsats
                Magne Maskara, som mange her inne kalte ham.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4283

                  Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                  Jeg har tenkt på om billborn i sarp kunne vært noe, men så ble han denga av håpløse SF, da har man ikke fotballforståelsen jeg ønsker i en lsk-trener.
                  Trener som kun har hatt suksess i Allsvenskan vil jeg ikke ha. Finnes knapt en trener eller spiller som kommer fra Allsvenskan og blir en hit i Norge. De spiller helt forskjellig fotball der borte. Nesten så det er bedre å hente spillere og trenere som ikke harlyktes i Allsvenskan. Se på Start som henter svenske middelmådigheter som Tom Strannegård, Oskar Fallenius og Sakaria Sawo. Langt større suksesser enn Wiedesheim-Paul, Andersson og Augustinsson i RBK. Man ser det andre veien og med spillere som Berisha og Mikkelsen som herjer i ES, men faller totalt gjennom i Sverige, mens karer som Tomas Totland og Oliver Berg er store suksesser.
                  Last edited by Kanarivogel89; 09.08.2023, 06:05.

                  Kommentar

                  • Zindrinho
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2019
                    • 445

                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                    Trener som kun har hatt suksess i Allsvenskan vil jeg ikke ha. Finnes knapt en trener eller spiller som kommer fra Allsvenskan og blir en hit i Norge. De spiller helt forskjellig fotball der borte.
                    Nå ville jo ikke billborn kommi fra Allsvenskan da, men sarp. Samtidig syns jeg ikke billborn spiller utprega svenskt, det går fort når de vinner ballen og han liker å presse høyt. Vi hadde ikke nubbsjans mot dem i mai. Men nå går vel ikke ting akkurat på skinner for ham lengre, har vel en lang tapsrekke nå og dreit seg loddrett ut mot SF. Så jeg er vel like blank som mesfin når det kommer til mulige trenere, dessverre :o

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3933

                      Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                      Så jeg er vel like blank som mesfin når det kommer til mulige trenere, dessverre :o
                      Bare en liten kommentar til dette: Jeg vet like lite som alle andre om hvem og hvor mange navn Mesfin har på lista over potensiell ny trener. Men jeg er forbannet glad for at han holder kortene tett til brystet og ikke går ut offentlig med dette!

                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • Zindrinho
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2019
                        • 445

                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                        Bare en liten kommentar til dette: Jeg vet like lite som alle andre om hvem og hvor mange navn Mesfin har på lista over potensiell ny trener. Men jeg er forbannet glad for at han holder kortene tett til brystet og ikke går ut offentlig med dette!
                        Han fikk vite først 3-4 uker før det skjedde at det var en mulighet for at trenern vår dro, så virka det som han skulle bli, men så dro han alikevel i.l.a 1 ukes tid. Jeg mistenker at mesfin slo seg til ro med at bakke ville bli, og avslutta sonderinger etter ny trener.
                        Hvis dette ikke stemmer, og mesfin faktisk har ei liste på en 5-10 mulige trenere ville nok deler av jakten blitt lekka til rb. Jeg klarer ikke å se at mesfin jobber seg nedover en liste og forhører seg om kandidater, spesielt mtp hvor hardt det lakk ut at vi ville ha helstrup. Sves hadde garantert "erfart" at mesfin har forhørt seg om trener fra land X eller liga Y hvis det var tilfelle nå. Enig i at man ikke skal si navna så høyt som vi sa helstrup, men bekreft nå i det minste at vi er på ballen og at å finne ny trener har høyeste prioritet. Jeg er skikkelig bekymra for åssen detta skal gå, mesfin kan ikke være manager ut året, og han kan for all del ikke delegere videre til f.eks Kippe nå hvis resultata uteblir etter mesfin sa han skulle ta detta på sin kappe. Redd vi har malt oss inn i et hjørne.

                        Kommentar

                        • fredpet76
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2004
                          • 1206

                          Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                          Han fikk vite først 3-4 uker før det skjedde at det var en mulighet for at trenern vår dro, så virka det som han skulle bli, men så dro han alikevel i.l.a 1 ukes tid. Jeg mistenker at mesfin slo seg til ro med at bakke ville bli, og avslutta sonderinger etter ny trener.
                          Vet ikke hva din kilde er, men dette er jeg ganske sikker på ikke stemmer via mine veldig troverdige kilder.

                          Kommentar

                          • Zindrinho
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2019
                            • 445

                            Opprinnelig skrevet av fredpet76

                            Vet ikke hva din kilde er, men dette er jeg ganske sikker på ikke stemmer via mine veldig troverdige kilder.
                            Detta er fra dødball tror jeg, jeg har ingen kilder annet enn rb, lsk og her, bor langt unna klubben nå. Mulig Simon sjøl har sagt det.

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3933

                              Vi får se hva som skjer. Jeg gidder ikke bekymre meg søvnløs pga spekulasjoner eller hva man måtte tro eller ikke tro. Kan hende vi ender opp med en god løsning. Kanskje ikke. Time will show. Og selv om det er dørgende kjedelig (eller neglebitende spennende) her og nå, og at det kanskje betyr at denne sesongen "ryker", er det tross alt viktigere å tenke langsiktig og jobbe mot de løsningene man mener tjener klubben best i det lange bildet, enn å hente trener eller spillere i panikk.
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • *eLSKerLSK*
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2005
                                • 401

                                Spennende!

                                Sjokk at det skjedde noe rundt klubben.

                                Kommentar

                                • Lynginator
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Aug 2020
                                  • 52

                                  Måtte erstatte Bakke med Bakke ja. Her har jeg ingen formening om hvem denne karen er, hva han er god til og om han i det hele tatt holder nivå.

                                  God signering ut sesongen?

                                  Kommentar

                                  • maxpayne
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 1206

                                    Nice, nice, nice. Bakke var absolutt på på topp 3 lista mi.

                                    Kommentar

                                    • Dumbo
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2004
                                      • 463

                                      En litt spesiell situasjon at man ansetter en midlertidig trener samtidig som man forsøker å finne en langvarig løsning.
                                      Betyr dette at Mesfin utsetter trenerjakten til etter sesongen? Eller kan vi ende opp med at Bakke har stor suksess, men at han uansett må finne veien ut døra etter sesongen fordi klubben finner en annen kandidat i løpet av høsten?

                                      Kommentar

                                      • brune stakkeland
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2012
                                        • 863

                                        Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                        Nice, nice, nice. Bakke var absolutt på på topp 3 lista mi.
                                        Som nidlertidig eller permanent?

                                        Kommentar

                                        • banan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2018
                                          • 438

                                          Virker som et veldig solid og godt valg. Hans foretrukne spillestil er 3-4-3, har mye erfaring, vet hva som skal til for å lykkes som spiller, og virker å være en veldig fin fyr.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎