Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3352

    Det hadde vært veldig i Mesfins ånd å hente inn en trener ingen andre har hatt på sin radar.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4314

      Opprinnelig skrevet av AB40
      Hørte på podkasten Spiss Vinkel at LSK sonderer markedet (naturligvis) og at Finland er et land man ser spesifikt på. Tidligere har jo SJK sin trener blitt nevnt da han spiller 352-ball.
      Jævla kul CV for alle fotballhipsterne der ute da:

      Joaquín Gómez (football manager) - Wikipedia

      Dessverre for fotballhipsterne valgte han pengene og signerte for en saudisk klubb forrige uke. Gjetter vi tapte drakampen eller ikke var nok frampå. Kan ikke se for meg hvilke andre trenere i Finland vi skulle være interessert i. Dette var nok en mann etter Mesfins smak

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3352

        Med sesongen nå over, så kan jakten på ny trener og våre spekulasjoner begynne for fullt. Rent taktisk må den nye treneren etter min mening ta tak i de følgende områdene:

        1. Styrke offensiv mentalitet; de siste årene har vi blitt veldig defensive så fort vi har tatt ledelsen. I år har vi vunnet søpla hjemme (2-0), Bart hjemme (3-1), Ham-kam hjemme (3-1), Sandefjord hjemme (4-2), Aafk hjemme (5-1). 5 av 13 seire har vært på mer enn ett mål. Til sammenligning vant Glimt 15 av 22 kamper med lignende tall. Brann 11 av 19 seiere. Tromsø var mer lik oss med 14 av 19 seiere med kun ett mål.

        Poenget er at vi sjelden går for å øke en ledelse, men har vært fornøyd med å gi ifra oss initiativet og legge oss bakpå. Jeg håper vår neste trener er mer villig til å fortsette å legge press på motstander. Først da kan Åråsen bli et virkelig fryktet sted å besøke.

        2. Overgang fra forsvar til angrep og motsatt; jeg sitter med en følelse av at treningene våre har hyppig blitt stoppet for at trenerne kan forklare hva som ble gjort feil og hva som bør gjøres. Den følelsen virker laget å ha tatt med seg inn i kamp. Sammenlign måten Glimt jobber for å gjenerobre ball med en gang vi mister den med oss. Glimt gjenvinner ballen ofte før motstander klarer å slå en positiv pasning og det gjør noe med motstanders mentalitet. Når vi mister ballen, så er det noen gode defensive løp som hjelper forsvaret mens mange bare jogger hjemover. På samme måte er vi elendige på kontringer. Hvor mange hadde vi i år?

        3. Utspilling bakfra; dersom vi skal fortsette å spille ut bakfra, så må vi utvikle det spillet. Hvor mange ganger så vi laget spille seg i trøbbel? Hvor mange ganger endte det med at Garnås måtte slå langt fra eget cornerflagg med laget strukket som et trommeskinn over halve banen? Skal vi fortsette med dette, så må det utvikles slik at vi ikke ender med å slå langt eller at vi får ballen ut til en vingback som kun har en støttepasning som eneste alternativ.

        Dette er etter min mening områdene vår neste trener må ta tak i.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4314

          Spennende uker i vente! Fra RB:

          Før LSK kan signere de fleste av de 5–6 nye spillerne som helt sikkert skal inn i troppen, må en ny trener på plass. Der jobber LSK, etter det RB erfarer, både med norske og utenlandske alternativer. Målet er å få på plass den nye hovedtreneren før jula ringes inn.

          Virker ikke som at noe som helst er klart med Helstrup i alle fall...

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3150

            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
            Spennende uker i vente! Fra RB:

            Før LSK kan signere de fleste av de 5–6 nye spillerne som helt sikkert skal inn i troppen, må en ny trener på plass.
            Høres i utgangspunktet spennende ut, det er ingen tvil om at vi må forsterke. Så får vi håpe at det denne gangen ikke bare er "spennende talenter med stort potensiale" som sakte men sikkert forsvinner bakover i køen. Vi trenger kvalitet mer enn kvantitet akkurat nå, dvs spillere som går rett inn på laget og ikke utfordrere til dem som allerede er der.

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3954

              Opprinnelig skrevet av G-Man

              Høres i utgangspunktet spennende ut, det er ingen tvil om at vi må forsterke. Så får vi håpe at det denne gangen ikke bare er "spennende talenter med stort potensiale" som sakte men sikkert forsvinner bakover i køen. Vi trenger kvalitet mer enn kvantitet akkurat nå, dvs spillere som går rett inn på laget og ikke utfordrere til dem som allerede er der.
              Og for all del: la oss slippe flere "gamle helter" som av den ene eller andre grunnen ikke innfrir!
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3150

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                Og for all del: la oss slippe flere "gamle helter" som av den ene eller andre grunnen ikke innfrir!
                Ja absolutt, det er vel heller et par, tre "gamle helter" som bør takkes av...

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3954

                  Bare et spørsmål til de som måtte ha noen meninger: Kunne Bob Bradley vært en kandidat?
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • pondus73
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2004
                    • 612

                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                    Bare et spørsmål til de som måtte ha noen meninger: Kunne Bob Bradley vært en kandidat?
                    Det er ikke sikkert at Bob er den guden som mange ser ut til å tro. Her er hentet fra @ringo på stabæk-support forumet:
                    Jeg kunne også pekt på at han i Toronto over 59 kamper hadde et snitt på 1,05. Tar man med de to siste sesongene i LAFC, har han over de 4 siste sesongene før stabæk et snitt på 1,17. Det er nesten eksakt samme snittet som han klarte i Stabæk (1,18). Så resultatene i høst var akkurat som vi kunne forventet, slik jeg har kommentert tidligere.
                    Jeg kjenner denne figuren godt og han er ikke særlig positiv til Bob så det er sagt, men jeg mener han har noen gode poenger.
                    Denne artikkelen er heller ikke sånn veldig positiv mtp på Bobs resultater i Toronto:
                    Struggling Toronto FC have relieved head coach and sporting director Bob Bradley of his duties on Monday. The club also announced that assistant coach and technical director Mike Sorber will also leav [...]


                    Noen som kjenner vår kanadiske leiesoldat som kan spørre om hans meninger rundt Bradley? ?
                    ------eLSKe-------

                    Kommentar

                    • niko
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2008
                      • 442

                      Bradley spiller primært med fire bak, tror jeg? Og siden vi har overfylt stallen med stoppere er det et ganske tydelig signal på at vi skal spille med tre bak.

                      Kommentar

                      • blahbla
                        Medlem
                        Bøffel
                        • Jul 2008
                        • 35

                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                        Og for all del: la oss slippe flere "gamle helter" som av den ene eller andre grunnen ikke innfrir!
                        Er ikke dette ett dårlig kriterie? Uten å ha sjekket spesielt, så tipper jeg de fleste topptrenere har fått starten i en av gamleklubbene sine. Synes det er mer spennende for en klubb som LSK å gi en fersk trener sjansen. Johan Andersson f.eks.

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3150

                          Opprinnelig skrevet av blahbla
                          Synes det er mer spennende for en klubb som LSK å gi en fersk trener sjansen. Johan Andersson f.eks.
                          Ikke avvisende til tanken, men det må i så fall baseres på et vedtak innad i klubben om hvem vi skal være og hvordan vi skal spille - over tid. Men avviser ikke tanken, personlig hadde jeg foretrukket Andersson fremfor Bradley.

                          (Og DoubleHi5 sin kommentar var myntet på nye spillere, ikke trener)

                          Kommentar

                          • fredpet76
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2004
                            • 1214

                            Intervju med Helstrup:

                            – Har det allerede kommet tilbud?

                            – Jeg forstår det kan komme ting etter sesongen, men det har ikke vært noe ennå. De får eventuelt henvende seg til agentene jeg sparrer med.


                            Om vi ikke er ordentlig på ballen nå og har som mål å signere trener før jul, spørs det om Helstrup er den vi går for.

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3954

                              Opprinnelig skrevet av fredpet76
                              Intervju med Helstrup:

                              – Har det allerede kommet tilbud?

                              – Jeg forstår det kan komme ting etter sesongen, men det har ikke vært noe ennå. De får eventuelt henvende seg til agentene jeg sparrer med.


                              Om vi ikke er ordentlig på ballen nå og har som mål å signere trener før jul, spørs det om Helstrup er den vi går for.
                              Tror ikke man skal legge for mye i denne typen uttalelser.
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • fredpet76
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2004
                                • 1214

                                Ellers kan man jo lese i dag at tidligere AIK trener Andreas Brännström muigens er aktuell. Han kan jo være spennende om han får rett spllere inn.

                                Michael Silberbauer er forøvrig også et navn som nevnes andre steder
                                Last edited by fredpet76; 09.12.2023, 13:19.

                                Kommentar

                                • Lynginator
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Aug 2020
                                  • 52

                                  Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                  Ellers kan man jo lese i dag at tidligere AIK trener Andreas Brännström muigens er aktuell. Han kan jo være spennende om han får rett spllere inn.

                                  Michael Silberbauer er forøvrig også et navn som nevnes andre steder
                                  Han ser jo veldig populær ut i denne Tweeten:

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4314

                                    Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                    Ellers kan man jo lese i dag at tidligere AIK trener Andreas Brännström muigens er aktuell. Han kan jo være spennende om han får rett spllere inn.

                                    Michael Silberbauer er forøvrig også et navn som nevnes andre steder
                                    Fint med rykter, men begge disse to får et «huff, nei» fra meg.

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3150

                                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                      Fint med rykter, men begge disse to får et «huff, nei» fra meg.
                                      Enig, er egentlig ferdig med svenske trenere. Vi har et lillebrorkompleks i Norge som får oss til å tro at alle svenske trenere kan gå på vannet - men det er faktisk unntaket og ikke regelen.

                                      Kommentar

                                      • LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3324

                                        Får virkelig håpe dette bare er kartlegging og ikke noe mer enn det. Skremmende hvis det er dette vi ender opp med.

                                        Kommentar

                                        • Kjøttkaka
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2012
                                          • 290

                                          En svensk trener som nylig har floppet i en storklubb og hadde suksess noen år tilbake. Sikkert kul og hyggelig og alt det der med kavai og en internasjonal væremåte. En oppskrift på katastrofe med andre ord.

                                          Jeg orker virkelig ikke flere svensker. Det er 198 land her i verden. Vi kan finne en trener i et av de 197 landene som ikke er Sverige.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎