Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3956

    Det blir interessant å høre klubbens begrunnelse for hvorfor dette er mannen som skal løfte oss til det neste nivået. Han sier han har jobbet en del med scouting for flere klubber, så her bør det vel komme noen solide forsterkninger som vi ikke har sett for oss. Også veldig opptatt av videoanalyse. Håper han har autoritet og karisma til også å være en leder og hærfører og en som klarer å styre laget i kamp og gjøre de rette taktiske grepene. Jeg ønsker selvsagt at han er rett mann og at han klarer å løfte oss! Blir mer spennende enn på lenge å se hvordan vi fremstår når treningskampene begynner!
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • plantemiddel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2012
      • 801

      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
      Det blir interessant å høre klubbens begrunnelse for hvorfor dette er mannen som skal løfte oss til det neste nivået. Han sier han har jobbet en del med scouting for flere klubber, så her bør det vel komme noen solide forsterkninger som vi ikke har sett for oss. Også veldig opptatt av videoanalyse. Håper han har autoritet og karisma til også å være en leder og hærfører og en som klarer å styre laget i kamp og gjøre de rette taktiske grepene. Jeg ønsker selvsagt at han er rett mann og at han klarer å løfte oss! Blir mer spennende enn på lenge å se hvordan vi fremstår når treningskampene begynner!
      Jeg ba chatGPT generere en begrunnelse basert på denne artikkelen, som klubben kan bruke i pressemeldingen sin:

      Denne trenerkandidaten har imponert med sin visjonære tilnærming og ambisjon. Han har vist en sterk forståelse for å bygge et kollektivt og utviklingsorientert miljø, med fokus på prestasjoner fremfor kun resultater. Hans erfaring med et offensivt spillestil matcher klubben godt. Under intervjuene har han fremvist tydelige visjoner og overbevist styret om hans evner til å løfte klubben tilbake til toppen av fotballen.?

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7029

        Vi får gi ham en sjanse før vi hogger huet av ham, men jeg frykter både at vi skal starte på nytt med å innføre en spillestil som spriker fullstendig med den fotballen vi har spilt de siste tre åra, for det første, og også at vi blåser penga på nye stjernesigneringer a la Jesper Westerberg, det må jeg bare si.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3352

          Opprinnelig skrevet av Lillelord

          Satt på spissen - du vil heller selge spillere til utlandet for å tjene på en videresalgsklausul enn å holde på som Glimt? Jeg tipper Adams hadde blitt solgt for over 100 mill hvis han ble solgt fra Glimt, vi skal ha et enormt stort videresalg på Adams for å i det hele tatt komme i nærheten av noe sånt.

          Ser vi på de siste 30 årene er det også helt åpenbart at de klubbene som har hatt størst suksess over tid uten å ha blitt dopet finansielt (les: Molde) er RBK under Eggen og Glimt under Knutsen. Begge disse var bygget på klare spillprinsipper og rollespillere. Det samme gjelder eksempelvis Brighton. Jeg tror absolutt at det kunne vært noe for LSK å utvikle.


          Nei. Det som blir spennende er om Glimt klarer å fortsette suksessen over tid. De har hatt noen fantastiske sesonger og solgt spillere for enorme summer. Utfordringen blir å unngå et rykte i utlandet at Glimt-spillere lykkes kun i Bodø. At profiler som Berg og Bjørken returnerer etter kort tid og Evjen selges fra Italia til Alkmaar kan gjøre at klubber stiller spørsmål ved Glimts spillere, og da synker kjøpelysten. Da er de helt avhengig av Europacup-spill for å dekke inn utgiftene. Det er bare å se på RBKs fall og hvilke problemer klubben har hatt de siste årene.

          Jeg håper LSK fortsetter å utvikle gode spillere som gjør suksess når de tar det neste steget. Da fortsetter LSK å være attraktiv som selgende klubb.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3150

            Opprinnelig skrevet av trigz

            1) Vi får gi ham en sjanse før vi hogger huet av ham

            Enig. Er skeptisk men håpefull

            2) jeg frykter at vi skal starte på nytt med å innføre en spillestil som spriker fullstendig med den fotballen vi har spilt de siste tre åra.

            Håper da inderlig det. 3-5-2 bør være historie, samt den totale vaksinasjonen mot overgangsspill og høyt press (spesielt mot dårlige lag)

            3) at vi blåser penga på nye stjernesigneringer a la Jesper Westerberg
            Det er min frykt også. Det bør legges ned forbud mot å hente fra den svenske ligaen.


            Kommentar

            • Dumbo
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2004
              • 466

              Opprinnelig skrevet av MortenA

              Nei. Det som blir spennende er om Glimt klarer å fortsette suksessen over tid. De har hatt noen fantastiske sesonger og solgt spillere for enorme summer. Utfordringen blir å unngå et rykte i utlandet at Glimt-spillere lykkes kun i Bodø. At profiler som Berg og Bjørken returnerer etter kort tid og Evjen selges fra Italia til Alkmaar kan gjøre at klubber stiller spørsmål ved Glimts spillere, og da synker kjøpelysten. Da er de helt avhengig av Europacup-spill for å dekke inn utgiftene. Det er bare å se på RBKs fall og hvilke problemer klubben har hatt de siste årene.
              Alternativet til å bygge et lag slik som Kjetil Knutsen har gjort, ville trolig vært å gjøre det langt dårligere i Europa og ikke spilt inn enorme beløp. Norske klubber vil neppe noen gang klare å konkurrere med utenlandske basert kun på individuelle ferdigheter. Knutsen har klart akkurat det samme som Eggen i sin tid gjorde; å bygge lag.

              Mens enkelte Glimt-spillere, som du nevner har slitt i utlandet, er det andre som klarer seg bra. Boniface herjer i Tyskland og spillere som Vetlesen og Zinckernagel ble også forvandlet fra gråstein til gull i Glimt og har klart seg greit på et høyere nivå.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3352

                Opprinnelig skrevet av Dumbo

                Alternativet til å bygge et lag slik som Kjetil Knutsen har gjort, ville trolig vært å gjøre det langt dårligere i Europa og ikke spilt inn enorme beløp. Norske klubber vil neppe noen gang klare å konkurrere med utenlandske basert kun på individuelle ferdigheter. Knutsen har klart akkurat det samme som Eggen i sin tid gjorde; å bygge lag.

                Mens enkelte Glimt-spillere, som du nevner har slitt i utlandet, er det andre som klarer seg bra. Boniface herjer i Tyskland og spillere som Vetlesen og Zinckernagel ble også forvandlet fra gråstein til gull i Glimt og har klart seg greit på et høyere nivå.
                Det handler ikke bare om individuelle ferdgheter, men også evnen til å fungere i forskjellige systemer. Vi kan vel være enig i at Glimtspillere i utlandet har en ca. 50% suksessrate. Dersom det står seg over tid, så vil også utenlandske klubber ikke være villig til å betale like mye siden det er stor usikkerhet rundt suksessen.

                Dersom spillersalgene uteblir, så er de avhengig av Europacup-deltakelse for å dekke inn utgiftene som virker å skyte i været der oppe. Vi ser problemer i RBK som henger igjen etter Eggens avgang og det blir spennende å se om den nye treneren klarer å stabilisere laget. De må ut med store summer for å styrke stallen og slik jeg forstår så er det ikke penger i klubben. Det er ikke gitt at RBK kommer tilbake i toppen allerede neste år. Glimt kan fort lide samme skjebne i løpet av noen få år.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2087

                  Opprinnelig skrevet av MortenA

                  Det handler ikke bare om individuelle ferdgheter, men også evnen til å fungere i forskjellige systemer. Vi kan vel være enig i at Glimtspillere i utlandet har en ca. 50% suksessrate. Dersom det står seg over tid, så vil også utenlandske klubber ikke være villig til å betale like mye siden det er stor usikkerhet rundt suksessen.

                  Dersom spillersalgene uteblir, så er de avhengig av Europacup-deltakelse for å dekke inn utgiftene som virker å skyte i været der oppe. Vi ser problemer i RBK som henger igjen etter Eggens avgang og det blir spennende å se om den nye treneren klarer å stabilisere laget. De må ut med store summer for å styrke stallen og slik jeg forstår så er det ikke penger i klubben. Det er ikke gitt at RBK kommer tilbake i toppen allerede neste år. Glimt kan fort lide samme skjebne i løpet av noen få år.
                  Hva ER en akseptabel suksessrate på spillere man henter? 50% er faktisk ikke så galt
                  Parallellene til RBK er åpenbare, men en sterk, systemorientert trener bak resultatene. At RBK har hatt problemer etter Eggen tror jeg har mer med en kombinasjon av naturlige sykler (Det er veldig få lag som klarer å holde seg konstant i toppen over mange tiår) og ikke minst RBKs manglende evne til å fornye seg. Hver gang det butter litt, så skal de tilbake til røttene (som for øvrig er langt i fra røttene) og tror de kan gjenskape Eggens tid 30 år senere. Med eller uten Eggen i gangene var det dømt til å mislykkes. Drillo var heller ikke en særlig stor suksess for landslaget når han prøvde å gjøre nøyaktig det samme 10 år senere. Verden går videre. Om Glimt kollapser når Knudsen går henger mye på om de klarer å bygge klubben eller bare lene seg på en trener som tar med seg alt når han går. Når all den sportslige tenkningen er knyttet opp mot en mann graver man sin egen grav som klubb.

                  Kommentar

                  • kunden
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 2292

                    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                    Hva ER en akseptabel suksessrate på spillere man henter? 50% er faktisk ikke så galt
                    Parallellene til RBK er åpenbare, men en sterk, systemorientert trener bak resultatene. At RBK har hatt problemer etter Eggen tror jeg har mer med en kombinasjon av naturlige sykler (Det er veldig få lag som klarer å holde seg konstant i toppen over mange tiår) og ikke minst RBKs manglende evne til å fornye seg. Hver gang det butter litt, så skal de tilbake til røttene (som for øvrig er langt i fra røttene) og tror de kan gjenskape Eggens tid 30 år senere. Med eller uten Eggen i gangene var det dømt til å mislykkes. Drillo var heller ikke en særlig stor suksess for landslaget når han prøvde å gjøre nøyaktig det samme 10 år senere. Verden går videre. Om Glimt kollapser når Knudsen går henger mye på om de klarer å bygge klubben eller bare lene seg på en trener som tar med seg alt når han går. Når all den sportslige tenkningen er knyttet opp mot en mann graver man sin egen grav som klubb.
                    Fallet tl Glimt er uungåelig. De har allerede lagtr seg på et unormalt høyt nivå på overgangsmarkedet og sikkert lønn.
                    Når det begynner å butte, som det vil, kommer de til å desperat kjøpe seg ut av problemet, noe som vil bli ekstremt kostbart og risikabelt. Og det vil ikke lykkes i lengden når man har begrensede midler. Men de kan godt klare å surfe noen år til på suksessen. Men det er sårbart. Merker allerede nå "slitasje". Ikke helt den samme entusiasmen i laget og et par av kjøpene har ikke infridd. Allikevel har det veldig forsprang de fleste andre lag i ES men vi så i inneværende sesong at de svingte kraftig og at flere lag var på høyde med det, samt at de slapp veldig mye mål. Mange jalla-kamper. Som igjen er et bevis at konsentrasjon og motivasjon ikke er helt på topp.

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3150

                      Kanskje dere kan ta diskusjonen om Bodø Glimt i en annen tråd? Her vil jeg helst lese om vår nye trener.

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 3956

                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                        Kanskje dere kan ta diskusjonen om Bodø Glimt i en annen tråd? Her vil jeg helst lese om vår nye trener.
                        Enig. Og i den forbindelse lurer jeg på hvorfor denne nyheten er sluppet uten at det er bekreftet at det blir ham. Svesengen skriver at han har fått et tilbud. Hvis han nå skulle si nei, vil den (neste) som vi ønsker å hente vite at han i beste fall er tredjevalget. Håper for all del dette er i boks, selv om både jeg, og vel de aller fleste, er usikker på hvor bra det måtte bli.
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • kunden
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 2292

                          Svenske Andreas Georgson (41) vil etter det RB-sporten erfarer komme til Lillestrøm en av de nærmeste dagene. Besøket betyr mest sannsynlig at han vil signere kontrakt som ny LSK-trener.

                          Svenske Andreas Georgson (41) vil etter det RB-sporten erfarer komme til Lillestrøm en av de nærmeste dagene. Besøket betyr mest sannsynlig at han vil signere kontrakt som ny LSK-trener.

                          Kommentar

                          • banan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2018
                            • 438

                            Får håpe at han har en god del av æren for at the Saints nå har spilt 14 kamper på rad uten tap

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3956

                              Opprinnelig skrevet av banan
                              Får håpe at han har en god del av æren for at the Saints nå har spilt 14 kamper på rad uten tap
                              Det at han kommer fra og har vært en del av en vinnerkultur, er utelukkende positivt!
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • fredpet76
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2004
                                • 1214

                                Han har en CV som ingen annen tidligere trener vi har hatt om en ser bort ifra at han aldri har vært hovedtrener. Det var vel heller aldri Arteta før han tok over Arsenal?

                                Er veldig spent på hvem som danner trenerapparatet, så håper på Schelander & co, men en ny assistent blir det jo. Aasmund Bjørkan?

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3150

                                  Blir i det minste en trener som ikke har tradisjon for å klamre seg til 3-5-2 uansett motstand. Kanskje vi også endelig får en trener som evner å legge opp kamp-planen i forhold til hvem vi møter? Håpet lever...

                                  Kommentar

                                  • hekk
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Mar 2019
                                    • 221

                                    Stemmer, men Arteta hadde vel en ganske bra karriere som spiller først da.

                                    Men Mourinho f.eks hadde ikke en veldig mye bedre CV enn Georgson før han fikk hovedtreneransvaret i Benifica. Samme kan sies om Nagelsmann før Hoffenheim, Tuchel før Mainz eller Sebastian Hoeneß før Hoffenheim. Så finnes nok av eksempler på trenere uten en nevneverdig spillerkarriere som har debutert som hovedtrenere i relativt store klubber.

                                    Så at CVen til Georgson er "begrenset" har jeg ingen store problemer med.

                                    Kommentar

                                    • maxpayne
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 1212

                                      Hadde man gitt norske trenere i de øverste divisjonene i Norge tilgang til verdens beste fotballspillere så hadde mange av de selvsagt prestert i PL de også. Det finnes rett og slett ingen grunn til å ansette svensken før en del andre norske trenere. Jeg kan nesten ikke vente på begrunnelsen fra sportssjefen i LSK for dette valget. Denne ansettelsen fører Tom Nordlie, DEF og Kjetil Rekdal nærmere LSK ansettelse høsten 2024. At svensken er fotballfaglig skikket kan selvsagt være mulig men det og ikke kjenne norsk arbeidsmiljø mener jeg er den største grunnen til å være skeptisk. For å sitere Svesengen. De svenske trenerene i klubben blir fort til korven, eller mener han tjorven. Der svenske arbeidstakere stort sett lojalt følger sine ledere når målet er uttalt så krever det en del omveier og bearbeidelse i Norge. Hvis ikke svensken er klar over dette så ender han fort opp som både korven og tjorven før vi har feiret 17.mai.

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3352

                                        Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                        Hadde man gitt norske trenere i de øverste divisjonene i Norge tilgang til verdens beste fotballspillere så hadde mange av de selvsagt prestert i PL de også. Det finnes rett og slett ingen grunn til å ansette svensken før en del andre norske trenere. Jeg kan nesten ikke vente på begrunnelsen fra sportssjefen i LSK for dette valget. Denne ansettelsen fører Tom Nordlie, DEF og Kjetil Rekdal nærmere LSK ansettelse høsten 2024. At svensken er fotballfaglig skikket kan selvsagt være mulig men det og ikke kjenne norsk arbeidsmiljø mener jeg er den største grunnen til å være skeptisk. For å sitere Svesengen. De svenske trenerene i klubben blir fort til korven, eller mener han tjorven. Der svenske arbeidstakere stort sett lojalt følger sine ledere når målet er uttalt så krever det en del omveier og bearbeidelse i Norge. Hvis ikke svensken er klar over dette så ender han fort opp som både korven og tjorven før vi har feiret 17.mai.
                                        Min hypotese rundt svenske trenere i Eliteserien er at Allsvenskan er en veldig annerledes liga rent taktisk og spillestilmessig. Jeg har ikke detaljert kunnskap om Allsvenskan til å kunne si hvordan dette utspiller seg, men resultatene viser seg. Nå kommer Georgson fra Championship, så jeg er mer optimistisk. Inntil det motsatte er bevist, så har jeg troen. Jeg sliter med å se en norsk trener som er tilgjengelig som har mye større forutsetninger. Dersom Georgson begynner å snakke om seriegull i 2024 som Norling i Bergen, så kan meningen endre seg fort.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • McGuffy
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 5093

                                          Jeg er skeptisk til Goggen. Jeg må si det. Men når det er sagt, så hadde jeg vært enda mer skeptisk hvis han kom med en CV som sa to 8.plasser med Elfsborg, en hederlig prestasjon med Degerfors, og midt på tabellen med GIF Sundsvall. Det er en oppside her, som ikke skal undervurderes. Vi blir hans første klubb som hovedtrener, vi aner ikke hva vi får, og det er jaggu meg rimelig spennende.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎