Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Smukken
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2004
    • 718

    Sagt det før sier det igjen Borussia Dortmund. De lager trenere i verdensklasse. Ta en fra youth mer enn bra nok
    Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

    Kommentar

    • Dumbo
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2004
      • 466

      Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
      En svensk trener som nylig har floppet i en storklubb og hadde suksess noen år tilbake. Sikkert kul og hyggelig og alt det der med kavai og en internasjonal væremåte. En oppskrift på katastrofe med andre ord.
      I hvilken klubb hadde han suksess?



      Kommentar

      • Kjøttkaka
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2012
        • 290

        Opprinnelig skrevet av Dumbo

        I hvilken klubb hadde han suksess?


        Han trente Dalkurd først opp til Superettan, og så i sin andre periode trente han dem opp til Allsvenskan. Jeg vet ikke nok om Dalkurd til å vite hvor bra den prestasjonen er, men det er jo uansett stor sportslig suksess for en klubb med færre supportere enn Strømmen.

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2087

          Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka

          Han trente Dalkurd først opp til Superettan, og så i sin andre periode trente han dem opp til Allsvenskan. Jeg vet ikke nok om Dalkurd til å vite hvor bra den prestasjonen er, men det er jo uansett stor sportslig suksess for en klubb med færre supportere enn Strømmen.
          Det er også enklere å trene en klubb hvor det ikke stilles noen krav. Så vidt jeg kan se trente han Dalkurd opp og ned igjen. Mjällby? som han hadde i 2022 sto omtrent på stedet hvil før og etter. I AIK (som kom fra 3 og 5 plass to foregående sesonger) fikk han fram til juli, hvor alltid smilende Henning Berg tok over. I serien sto de med 2-4-7 på de 13 første kampene. (0,77 poeng/kamp) Under Henning Berg tok det samme laget (med mulig justering for sommervinduet) 7-5-5. (1,53 poeng/kamp) De fleste av oss ville vel takket nei til sistnevnte trener også.

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2087

            Opprinnelig skrevet av fredpet76
            Ellers kan man jo lese i dag at tidligere AIK trener Andreas Brännström muigens er aktuell. Han kan jo være spennende om han får rett spllere inn.

            Michael Silberbauer er forøvrig også et navn som nevnes andre steder
            Har ingen formening om hva de to står for fotballmessig. Jeg håper at vi her ikke "tar en RBK", men lar fotballfilosofien styre mer enn størrelsen på navnet. Jeg ser ingenting i merittene som tilsier at Brännström bør være på blokka.

            Silberbauer holdt ikke veldig mye lenger i Utrecht som det Brännström gjorde i AIK, men får likevel noe bedre vibber her. Gjorde det ok da han tok over laget, men fikk en dårlig start på årets sesong og røk ut fort. Bra spillerkarriere og noen interessante klubber på cv som assistent. Litt lite erfaring som hovedtrener?

            Kommentar

            • fredpet76
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2004
              • 1214

              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

              Har ingen formening om hva de to står for fotballmessig. Jeg håper at vi her ikke "tar en RBK", men lar fotballfilosofien styre mer enn størrelsen på navnet. Jeg ser ingenting i merittene som tilsier at Brännström bør være på blokka.

              Silberbauer holdt ikke veldig mye lenger i Utrecht som det Brännström gjorde i AIK, men får likevel noe bedre vibber her. Gjorde det ok da han tok over laget, men fikk en dårlig start på årets sesong og røk ut fort. Bra spillerkarriere og noen interessante klubber på cv som assistent. Litt lite erfaring som hovedtrener?
              Vi må ikke glemme hvem vi er og hvor vi er på rankinglista. Ingen av navnene som er nevnt kjenner vi, men dette er navn som har erfaring fra enormt mye større klubber enn oss. At de i det hele tatt vurderer oss må vi ta som et stort kompliment.

              Så er det også sånn at trenere har suksess noen steder og mindre suksess andre steder, og nettopp det er viktig å ha i bokhodet

              Ønsker vi å være sikre på hva vi får så bør Eirik Bakke og Aasmund Bjørkan være vårt første valg. Hvorfor skal de være noe dårligere alternativ?

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2087

                Opprinnelig skrevet av fredpet76

                Vi må ikke glemme hvem vi er og hvor vi er på rankinglista. Ingen av navnene som er nevnt kjenner vi, men dette er navn som har erfaring fra enormt mye større klubber enn oss. At de i det hele tatt vurderer oss må vi ta som et stort kompliment.

                Så er det også sånn at trenere har suksess noen steder og mindre suksess andre steder, og nettopp det er viktig å ha i bokhodet

                Ønsker vi å være sikre på hva vi får så bør Eirik Bakke og Aasmund Bjørkan være vårt første valg. Hvorfor skal de være noe dårligere alternativ?
                Selvfølgelig kan vi ikke hente Klopp eller Guardiola. Vi kan jo hente Rekdal, Ingebrigtsen, Sollied eller Berg. De har fått sparken fra større klubber enn vår. Vi skal være realistiske i forhold til hva vi kan få, men man skulle tro det finnes folk med solid cv fra vår hylle også. De to nevnte faller tilsynelatende ikke i den kategorien.

                Jeg vet ikke om Bakke/Bjørkan er noe dårligere alternativ enn de to nevnte. Jeg vet at det Eirik Bakke presterte (selv hensyntatt tilgjengelig materiale) ikke holder det nivået jeg ønsker til klubben.

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2087

                  Opprinnelig skrevet av fredpet76

                  Vi må ikke glemme hvem vi er og hvor vi er på rankinglista. Ingen av navnene som er nevnt kjenner vi, men dette er navn som har erfaring fra enormt mye større klubber enn oss. At de i det hele tatt vurderer oss må vi ta som et stort kompliment.
                  CV tatt i betraktning synes jeg ikke det er noe stort kompliment fra noen av dem. Vi vet heller ikke (i hvert fall ikke jeg) hvor seriøst dette er, om det er reelle samtaler, eller om de reelt vurderer oss. Utrecht og AIK er større klubber, men ikke så mye større klubber at to trenere som har fått sparken fra dem - begge i løpet av veldig kort tid - skulle være "out of our league".

                  Kommentar

                  • Sailor Man
                    Moderator
                    • Jun 2007
                    • 1330

                    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                    Har ingen formening om hva de to står for fotballmessig. Jeg håper at vi her ikke "tar en RBK", men lar fotballfilosofien styre mer enn størrelsen på navnet. Jeg ser ingenting i merittene som tilsier at Brännström bør være på blokka.

                    Silberbauer holdt ikke veldig mye lenger i Utrecht som det Brännström gjorde i AIK, men får likevel noe bedre vibber her. Gjorde det ok da han tok over laget, men fikk en dårlig start på årets sesong og røk ut fort. Bra spillerkarriere og noen interessante klubber på cv som assistent. Litt lite erfaring som hovedtrener?
                    Vi kan gjerne ta sjansen på en litt umerittert, men talentfull trener for min del. Sånn sett virker jo Silberbauer mye mer interessant enn Brännström. Han er 1. ikke svensk og 2. har erfaring som assistent i store klubber. Særlig bakgrunn fra Midtjylland er jo spennende for oss, tenker jeg.

                    Brännström, på sin side, har mye mer erfaring som hovedtrener, men har, som flere har vært inne på, labert med resultater å vise til i det siste. Da kan vi like gjerne gå for Johan Andersson eller Eirik Bakke, spørru meg.

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2291

                      Hvordan har denne Brennstrøm dukket opp? Fordi han foretrekker 352, er ledig og billig, annet? Noe så ufattelig tafatt og kjedelig. 2024 er over før vi har skutt opp den første raketten.
                      Heller JA eller EB, eller Nordlie.
                      Har forøvrig ikke trua på en spesiell trener med mindre man får 5-6 vellykede spillerkjøp.
                      Hva med de som kom i sommer. Kan de sendes videre?

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3352

                        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                        Selvfølgelig kan vi ikke hente Klopp eller Guardiola. Vi kan jo hente Rekdal, Ingebrigtsen, Sollied eller Berg. De har fått sparken fra større klubber enn vår. Vi skal være realistiske i forhold til hva vi kan få, men man skulle tro det finnes folk med solid cv fra vår hylle også. De to nevnte faller tilsynelatende ikke i den kategorien.

                        Jeg vet ikke om Bakke/Bjørkan er noe dårligere alternativ enn de to nevnte. Jeg vet at det Eirik Bakke presterte (selv hensyntatt tilgjengelig materiale) ikke holder det nivået jeg ønsker til klubben.
                        Ser man på spillerne Eirik utviklet og solgte i Sogndal, så viser han evner. At det har gått på tverke i høst var å forvente etter alt kaoset i sommer. Eirik blir som en vikarlærer på skolen; holder orden i klasserommet, men læringsutbyttet er begrenset. Jeg tror han vil gjøre en bedre jobb dersom han fikk vinteren til å sette sitt eget lag ogsin egen stil.

                        Når det er sagt, så hadde jeg ikke vært fremmed for å hente trener fra Tyskland/Nederland, evt. England. Det er ikke tilfeldig at vi sist vant serien med en skotte. Finner vi en ung og ambisiøs akademitrener som er klar for hovedtreneransvaret, så hadde det vært spennende.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • Dumbo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2004
                          • 466

                          Opprinnelig skrevet av MortenA

                          Ser man på spillerne Eirik utviklet og solgte i Sogndal, så viser han evner. At det har gått på tverke i høst var å forvente etter alt kaoset i sommer. Eirik blir som en vikarlærer på skolen; holder orden i klasserommet, men læringsutbyttet er begrenset. Jeg tror han vil gjøre en bedre jobb dersom han fikk vinteren til å sette sitt eget lag ogsin egen stil.

                          Når det er sagt, så hadde jeg ikke vært fremmed for å hente trener fra Tyskland/Nederland, evt. England. Det er ikke tilfeldig at vi sist vant serien med en skotte. Finner vi en ung og ambisiøs akademitrener som er klar for hovedtreneransvaret, så hadde det vært spennende.
                          Han var vel ikke akkurat alene om å utvikle disse spillerne i Sogndal?

                          I mine øyne er Bakke en god kandidat dersom vi satser på å forbli en middelhavsfarer. Han står for en relativt enkel fotball som vil gjøre det utfordrende å ta ytterligere steg mot toppen.

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9372

                            At enga nå rykker ned, bør føre til litt goodwill i og rundt trenerjakten vår.

                            Vi ble kvitt en trener, på en jævla lumpen måte, som klarte å kjøre en ok minus klubb ned en divisjon, selv med en klassespiss, fordi han ikke tørte å benke Strandberg før i ekstraomgangene i går, som kjørte defensiv oppstilling hjemme mot KBK uten å ha særlig defensive muskler(!) mens de faktisk har klart å sprudle offensivt tidligere... I alleste for en elendig trenergjerning. Nydelig!

                            Jeg veit at mange stresser som faen: "Vi må ha på plass ny trener innen nyttår, hvis ikke så må hoder rulle!" Bla, bla, bla

                            Mesfin er beviselig på jobb. Eneste feilen han har gjort er at vi er tynt bedekka offensivt, men det er ikke nok til at vi ikke skal stole på'n! Han lever jo i den virkelige verden, ikke sånn som fotballedere ellers, i typ enga.

                            Pust inn og ut, og nyt fotball-livet!

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3954

                              Opprinnelig skrevet av knut
                              At enga nå rykker ned, bør føre til litt goodwill i og rundt trenerjakten vår.

                              Vi ble kvitt en trener, på en jævla lumpen måte, som klarte å kjøre en ok minus klubb ned en divisjon, selv med en klassespiss, fordi han ikke tørte å benke Strandberg før i ekstraomgangene i går, som kjørte defensiv oppstilling hjemme mot KBK uten å ha særlig defensive muskler(!) mens de faktisk har klart å sprudle offensivt tidligere... I alleste for en elendig trenergjerning. Nydelig!

                              Jeg veit at mange stresser som faen: "Vi må ha på plass ny trener innen nyttår, hvis ikke så må hoder rulle!" Bla, bla, bla

                              Mesfin er beviselig på jobb. Eneste feilen han har gjort er at vi er tynt bedekka offensivt, men det er ikke nok til at vi ikke skal stole på'n! Han lever jo i den virkelige verden, ikke sånn som fotballedere ellers, i typ enga.

                              Pust inn og ut, og nyt fotball-livet!
                              Det du skriver her, om denne look-a-like en trener, er et godt poeng! Det er faktisk en skandaløst elendig prestasjon å gå til gårsdagens kamp med en intensjon om å forsvare ledelsen fra første kamp! Utrolig! Den ansiktsløse fikk flere ganger spørsmålet etter at den ultimate fadesen var et faktum, om inngangen til kampen hadde vært feil, men eh, nei, jeg vet ikke, eeeh tror ikke... Dette er jo et poeng og en grenseløs feighet som flere påpekte også da han var hos oss, men som kanskje aldri tidligere har vært så tydelig som i kampen i går! Greit nok at søpla er en skandaløst dårlig drevet klubb, men nedrykket er åpenbart den ansiktsløses ansvar alene! Skjønner godt at søplafansen vil ha ham bort og at de tror han er på en "mission from Romerike"! Ufattelig stor humor!
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3150

                                Opprinnelig skrevet av knut
                                Vi ble kvitt en trener, på en jævla lumpen måte, som klarte å kjøre en ok minus klubb ned en divisjon, selv med en klassespiss, fordi han ikke tørte å benke Strandberg før i ekstraomgangene i går, som kjørte defensiv oppstilling hjemme mot KBK uten å ha særlig defensive muskler(!) mens de faktisk har klart å sprudle offensivt tidligere... I alleste for en elendig trenergjerning. Nydelig!
                                Joda, men hadde han ikke hoppa av selv, så hadde han fortsatt vært her, og vi fortsatt vært like ubeskrivelig kjedelige. Uten Akor Adams kunne det like gjerne vært LSK som spilte kvalik i går.

                                Når det gjelder ny trener så må det viktigste kriteriet være å gå for ALT ANNET enn det den taperen på Intility stod for, både her og der. Fotball er underholdning, og ingen synes det er særlig underholdende å se et drit-defensivt lag trille ball frem og tilbake, før de likevel taper til slutt. Og nesten enda verre: Måtte se en trener med samme karisma som en overkjørt rotte stå og lire av seg nonsens etterpå.

                                Nå må vi ikke går for noe traust og forutsigbart - det bør være noe friskt og annerledes, noe som ligger så langt fra Geir Bakke som det er mulig å komme.

                                Kommentar

                                • Håvard Ottesen
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Aug 2012
                                  • 132

                                  Gøy å drite på Geir i dag.

                                  Burde han fått mye mer ut av spillermaterialet han hadde?

                                  Dragsnes, Knudsen, Adams, Ogbu, Kairinen, Røsler, Pettersson, Mathew...omtrent samtlige har gått rett inn i like store eller større klubber og blitt viktige spillere.

                                  Der f.eks Glimt selger til utlandet og ingen slår gjennom?

                                  Har Mesfin egentlig lagt til rette for mye bedre prestasjoner enn Geir har vært i nærheten av?

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9372

                                    Opprinnelig skrevet av G-Man

                                    Joda, men hadde han ikke hoppa av selv, så hadde han fortsatt vært her, og vi fortsatt vært like ubeskrivelig kjedelige. Uten Akor Adams kunne det like gjerne vært LSK som spilte kvalik i går.
                                    Enig.

                                    Det jeg mener er at det var lumpent av Geir Onkel Skrue Bakke å gå fra oss til erkerivalen.

                                    Vålerenga gir jeg null skyld, og takk for handelen. De må jo slite med det du nevner "det ubeskrivelig kjedelige" og en fyr som sier han er både gul og blå. Optikken der da!?

                                    Han er uansett ikke gul og blå. Han er en kjip fyr som er glad i 25 millioner kroner (hvem ække det?)

                                    Ler uansett så jeg griner!


                                    Kommentar

                                    • glasgow
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 1251

                                      Hva med Petter Myhre som hovedtrener da.

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3150

                                        Opprinnelig skrevet av glasgow
                                        Hva med Petter Myhre som hovedtrener da.
                                        Nei x 200 millioner. For å gjenta meg selv: Nå må vi ikke går for noe traust og forutsigbart - det bør være noe friskt og annerledes, noe som ligger så langt fra Geir Bakke som det er mulig å komme

                                        Kommentar

                                        • Holterkanari
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2009
                                          • 561

                                          Hva med Solskjær?
                                          ________________________
                                          TB

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎