Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4314

    Opprinnelig skrevet av kunden
    Ikke direkte knyttet till "ny trener" sak, men TIL ser ut til å være villig til å selge til en kokurrent (molde).
    Det må være en falitt når deet laget man selger til ligger bak TIL, og TIL er med i medaljekampen. Og summen er heller ikke slik at det på noen måte forandrer livene der oppe i nord.
    Jeg antar dette frustrerer Helstrup veldig. Er et signal om at TIL ikke vil være med å spise kirsebær med de store i ES og tredje, fjerde og femte beste i Europa..
    Dette er/kan være Helstrups escape plan / mulighet.
    https://www.nettavisen.no/sport/stor...s/5-95-1280671
    Tromsø har ikke råd til å si nei til et bud i den størrelsesordenen. De uttalte jo før Helstrup forlenget at de hadde strukket seg lenger enn de egentlig hadde råd til. Økonomien der oppe er relativt skakkjørt, og dette er en monstersum for en spiller som Øyvann. Molde liker å grine om hvor slemme resten av klubbene i Norge er som forlanger så mye penger for spillerne sine, men de er neimen ikke spesielt kreative heller. Tromsø får altså like mye for Øyvann som for Mikkelsen. Sjukt. Mikkelsen er for øvrig en jeg håper Helstrup fortsatt har en dialog med. Floppa totalt i Hammarby og kan fort finne på å ønske seg tilbake til trygge rammer.

    Men til poenget ditt: Ja, dette må være frustrerende for Helstrup. Alt av gode spillere blir solgt så fort de leverer. Umulig å bygge klubb der oppe. Håper dette skyver ham i vår retning.

    Så får vi også se hvordan dette påvirker medaljejakten til TIL. Venter litt på at de skal få statistikkene i fleisen. Til info har Gjermund Åsen alene skapt like mange store sjanser for oss i år som det hele TIL har gjort til sammen.

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 3954

      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
      Men til poenget ditt: Ja, dette må være frustrerende for Helstrup. Alt av gode spillere blir solgt så fort de leverer. Umulig å bygge klubb der oppe. Håper dette skyver ham i vår retning.
      Jeg for min del tror ikke at dette kommer som noen som helst slags overraskelse på Helstrup! Han virker for meg som hel ved, som både er lojal og har integritet, og som samtidig er opptatt av at Tromsø skal utvikle seg på en sunn måte. Jeg tolker blant annet uttalelsene hans da denne ordføreren var ute og gikk tur med ham rett før han forlenget, som at han var mer opptatt av at økonomien i klubben kommer på rett kurs, og at de gjør rette valg for å bygge klubb, enn av sin egen situasjon. Hans bidrag, i tillegg til å ha vært med på å presse noen kroner til ut av samarbeidspartnerne der opp, kan da være blant annet at de vil få mer i kompensasjon for ham når/hvis han forsvinner etter denne sesongen. Som du skriver, er det vanskelig å bygge klubb der oppe, men Helstrup kan ønske å bidra på en så god måte han mener han kan, selv om han da eventuelt velger å gå videre til større muligheter etter sesongen.

      Det er godt mulig jeg tillegger Helstrup egenskaper han ikke har eller står for, men det må da finnes noen flere "good guys" enn bare Mesfin?

      For øvrig vil jeg tillegge at jeg var mer skeptisk, og overrasket, enn mange andre da Eirik Bakke ble midlertidig trener. Men hvis Bakke kan fortsette det han såvidt har påbegynt og han klarer å få laget til å fremstå mer og mer med ekte LSK-dna, blir det jo vanskelig å la ham gå.

      Jeg klarer ikke helt å legge fra meg trua på at det kan være en plan å hente Helstrup og at Bakke blir hans "assistent", eller hva man nå måtte velge å kalle det. Jeg har ikke noen gode svar på hvor forskjellige eller like de er i spillestil, ei heller om det vil være vanskelig for Bakke å jobbe "under" Helstrup, slik det ble spurt om tidligere. Men jeg tenker at hvis man er mer opptatt av å gjøre en god jobb og å utvikle seg og vokse, bør personlig prestisje eller tittelen på navneskiltet være av underordnet betydning. Jeg har en, kanskje urealistisk, fantasi om å se Helstrup i en mer managerlignende rolle og Bakke som treneren på feltet og hærføreren under kampene. Ikke helt ulik rollefordeling enn den vi har sett under han som ble navnløs og assistenten. Med den forskjellen at dette teamet antageligvis vil være langt mer fremoverrettet og målbevisst enn det vi så av de tidligere!

      Elska þetta félag

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4314

        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

        Jeg for min del tror ikke at dette kommer som noen som helst slags overraskelse på Helstrup! Han virker for meg som hel ved, som både er lojal og har integritet, og som samtidig er opptatt av at Tromsø skal utvikle seg på en sunn måte. Jeg tolker blant annet uttalelsene hans da denne ordføreren var ute og gikk tur med ham rett før han forlenget, som at han var mer opptatt av at økonomien i klubben kommer på rett kurs, og at de gjør rette valg for å bygge klubb, enn av sin egen situasjon. Hans bidrag, i tillegg til å ha vært med på å presse noen kroner til ut av samarbeidspartnerne der opp, kan da være blant annet at de vil få mer i kompensasjon for ham når/hvis han forsvinner etter denne sesongen. Som du skriver, er det vanskelig å bygge klubb der oppe, men Helstrup kan ønske å bidra på en så god måte han mener han kan, selv om han da eventuelt velger å gå videre til større muligheter etter sesongen.

        Det er godt mulig jeg tillegger Helstrup egenskaper han ikke har eller står for, men det må da finnes noen flere "good guys" enn bare Mesfin?

        For øvrig vil jeg tillegge at jeg var mer skeptisk, og overrasket, enn mange andre da Eirik Bakke ble midlertidig trener. Men hvis Bakke kan fortsette det han såvidt har påbegynt og han klarer å få laget til å fremstå mer og mer med ekte LSK-dna, blir det jo vanskelig å la ham gå.

        Jeg klarer ikke helt å legge fra meg trua på at det kan være en plan å hente Helstrup og at Bakke blir hans "assistent", eller hva man nå måtte velge å kalle det. Jeg har ikke noen gode svar på hvor forskjellige eller like de er i spillestil, ei heller om det vil være vanskelig for Bakke å jobbe "under" Helstrup, slik det ble spurt om tidligere. Men jeg tenker at hvis man er mer opptatt av å gjøre en god jobb og å utvikle seg og vokse, bør personlig prestisje eller tittelen på navneskiltet være av underordnet betydning. Jeg har en, kanskje urealistisk, fantasi om å se Helstrup i en mer managerlignende rolle og Bakke som treneren på feltet og hærføreren under kampene. Ikke helt ulik rollefordeling enn den vi har sett under han som ble navnløs og assistenten. Med den forskjellen at dette teamet antageligvis vil være langt mer fremoverrettet og målbevisst enn det vi så av de tidligere!
        Godt resonnert. Veldig enig i alt du skriver. At Helstrup fikk høyere utkjøpsklausul da han signerte ny kontrakt, er nok et bevis på at han ønsker å forlate klubben på et godt sted den dagen han drar. Virker som en veldig fin og ærlig type.

        Ang. Bakke og Helstrup i tospann så synes jeg det er en veldig spennende tanke. Tror det kunne fungert veldig bra, og Bakke virker som en jordnær kar som er opptatt av å lære. Eiriks erfaring som spiller på høyt nivå sammen med fotballhjernen til Gaute tror jeg kunne blitt dynamitt.

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3352

          Tror ikke Helstrup ville signert ny kontrakt dersom han ønsket å forlate Tromsø. Han hadde hatt bedre forhandlingskort med sin gamle kontrakt. Han er også fullstendig klar over situasjonen i Tromsø, så spillersalg kommer ikke som en overraskelse på han. Tromsø er der vi var for noen år siden, og det er nok grunnen til at han er opptatt av å bygge klubb og fasiliteter slik at de kan foredle talenter på en enda bedre måte.

          Et scenario med Helstrup som manager og Bakke som assistent er neppe realistisk. En manager jobber på mange måter slik Mesfin gjorde når han var kampleder. Jeg ser Helstrup mer trener enn manager. Inntil vi får vite mer, så avskriver jeg Helstrup som ny trener i nær fremtid.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • niko
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2008
            • 442

            Kristiansund BK, Christian Michelsen | Christian Michelsen er ferdig som hovedtrener i Kristiansund (nettavisen.no)
            Har vært nevnt av enkelte som et mulig navn på lista? Men aksjekursen hans har vel falt litt de siste to sesongene.

            Kommentar

            • hekk
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Mar 2019
              • 221

              Opprinnelig skrevet av niko
              Kristiansund BK, Christian Michelsen | Christian Michelsen er ferdig som hovedtrener i Kristiansund (nettavisen.no)
              Har vært nevnt av enkelte som et mulig navn på lista? Men aksjekursen hans har vel falt litt de siste to sesongene.
              Håper virkelig han står på samme liste som Rekdal og Fagermo; lista over totalt uaktuelle kandidater

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3352

                Opprinnelig skrevet av hekk

                Håper virkelig han står på samme liste som Rekdal og Fagermo; lista over totalt uaktuelle kandidater
                Jeg plasserer han på lista over mer usannsynlige kandidater, altså litt høyere enn de to forenevnte som ikke burde stå på noen som helst liste på Åråsen. Har sansen for Michelsen, men usikker på hvordan hans filosofi matcher LSK.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3352

                  Forsøker å flytte debatten om ny trener fra Sesongen 2023 og hit.

                  Dersom Tromsø kvalifiserer seg til Europa, så ser jeg det som relativt usannsynlig at Helstrup kommer. Da må det ramle mange skjeletter ut av skapene der oppe som gjør videre sportslig satsning umulig.

                  LSK har med ex-Bakke vist at klubben evner å tenke langsiktig og være rolig selv om det butter litt imot, så jeg tror vi er attraktive på markedet. Men at Helstrup forlater en klubb som skal ut i Europa til fordel for oss anser jeg som utopisk.

                  Dess mer jeg tenker, så fremstår Eirik Bakke som et spennende valg. Han har fått mye til med tanke på knappe ressurser i Sogndal, og rekken med talenter som ble foredlet der borte må betegnes som imponerende. At han tok jobben på kort kontrakt uten løfter om noe videre eller midler til spillere (Kosi og Elkjær er for fremtiden, ikke umiddelbar suksess) gir meg en god vibbe. Jeg er spent på hva han kan få til over en hel sesong.

                  Når det gjelder det øvrige norske trenermarkedet, så er det vel ingen navn ledige som gir meg umiddelbar entusiasme. Hva Mesfin og Kokkim klarer å grave frem er dog alltid spennende.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • plantemiddel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2012
                    • 801

                    Opprinnelig skrevet av niko

                    Jeg finner det sannsynlig at en kompetent sportsdirektør til enhver tid har en oppdatert liste over aktuelle kandidater i tilfelle nåværende trener får sparken, går til en annen klubb, eller blir alvorlig syk.
                    Finner du dette fremdeles sannsynlig?

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2087

                      Opprinnelig skrevet av plantemiddel

                      Finner du dette fremdeles sannsynlig?
                      Nå var det ikke jeg som skrev dette, men jeg finner det fortsatt svært sannsynlig, kanskje med noen modifikasjoner. Det finnes ganske mange trenere der ute, og status endrer seg hver dag. Trenere som var trygge for en uke siden kan være på vei ut nå. Trenere som var tilgjengelige for en uke siden kan være utilgjengelige i dag.

                      Jeg er overbevist om at man løpende følger med på markedet i form av at man har en tanke om hvilke 5-10 trenere i Norge/Skandinavia har en fotballfilosofi og resultater som gjør dem verdt å følge med på. Du kan selvfølgelig ikke ha løpede dialog med disse, av respekt for både egen trener og klubbene de andre trenerne er i. Det er ikke dermed sagt at disse trenerne er tilgjengelig når behovet dukker opp. Det er heller ikke gitt at de ønsker å gå til klubben.

                      Begynner å snakke meg langt bort fra utgangspunktet nå, men alt henger sammen med alt

                      Du kan gjøre ganske mye tull med spillerlogistikken og likevel slippe unna med det. Å bomme med trener er mye verre. Å ansette en trener som ikke får resultater kan fikses på med relativt små konsekvenser, men hvis du bommer med fotballfilosofien ender du opp med en spillerstall som er totalt uegnet for den fotballen man ønsker å spille. Se hva de har holdt på med oppe i Barteby de siste 10 årene. Det burde vært en klubb som var attraktiv å trene, (mer attraktiv enn LSK) men de har slitt med å få førstevalgene sine. De (sier at de) har en klar filosofi på hvordan fotball skal spilles, så ender de opp med andre, tredje, fjerde-valg som står for det stikk motsatte, med Reka som det grelleste eksempelet.

                      Nummer 1 er å ha en tydelig filosofi om hvordan klubben skal spille. Denne bør gjennomsyre alle valg fra de øvre aldersbestemte lag og oppover. Da kan du utvikle spillere i tydelige roller som gjør det enklere for dem å ta steget. Ideelt sett skal junior og 2. lag spille i samme grunnformasjon og tilnærming som A-laget, og de nestbeste bør spille i samme posisjon som de er aktuelle for i A-troppen. Det har større prioritet enn hvilket behov 2. laget har i en enkelt kamp.

                      Deretter skal treneren velges, og det må passe for begge

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2087

                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Dess mer jeg tenker, så fremstår Eirik Bakke som et spennende valg. Han har fått mye til med tanke på knappe ressurser i Sogndal, og rekken med talenter som ble foredlet der borte må betegnes som imponerende. At han tok jobben på kort kontrakt uten løfter om noe videre eller midler til spillere (Kosi og Elkjær er for fremtiden, ikke umiddelbar suksess) gir meg en god vibbe.
                        Hva er det med det som gir deg en god vibb? For meg er det mer et rødt flagg enn det motsatte.
                        Ikke misforstå - Jeg har sansen for Bakke, men klarer ikke å danne meg en sterk formening om han er rett mann på sikt. Til det har forutsetningene hans vært for dårlige og prestasjonene svingt for mye.

                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Når det gjelder det øvrige norske trenermarkedet, så er det vel ingen navn ledige som gir meg umiddelbar entusiasme. Hva Mesfin og Kokkim klarer å grave frem er dog alltid spennende.
                        Sliter med det samme. Det er umulig å ikke bli imponert over hva som skjer på Færøyene, i Fredrikstad, og for den sakens skyld i Kåffa, men jeg har liten sans for å dra en klassisk Rosenborg og bare kaste seg etter sistemann med suksess. Er derfor også litt forsiktig med å hive meg på Helstrup-toget. Det er veldig få trenere som lykkes med alt uavhengig av hvor de er. Helstrup har vel egentlig bare suksess i sin siste klubb? Rett match mellom klubb, trener og persongalleri betyr alt. Gleden oppi det hele er at Enga kan ansette hvem de vil, de flopper uansett.

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2087

                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                          Dersom Tromsø kvalifiserer seg til Europa, så ser jeg det som relativt usannsynlig at Helstrup kommer. Da må det ramle mange skjeletter ut av skapene der oppe som gjør videre sportslig satsning umulig.
                          Omtrent like usannsynlig som at ex-bakke skulle velge oss etter at vi rykket ned, året etter at han sa nei til bartene?

                          Folk motiveres av forskjellige ting.

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3954

                            Opprinnelig skrevet av plantemiddel

                            Finner du dette fremdeles sannsynlig?
                            Ikke bare sannsynlig. Ett hundre prosent sikkert! Og når Kokkim sier at de skal ha på plass ny trener i god til før treninga starter i januar, har de garantert enten en de har en avtale med allerede, eller en shortlist med kandidater de er sikre på å signere.

                            Selv om vi brenner etter å vite alt som foregår, behøver man vel ikke tro at ledelsen i klubben er idioter heller!
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3954

                              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                              Hva er det med det som gir deg en god vibb? For meg er det mer et rødt flagg enn det motsatte.
                              Ikke misforstå - Jeg har sansen for Bakke, men klarer ikke å danne meg en sterk formening om han er rett mann på sikt. Til det har forutsetningene hans vært for dårlige og prestasjonene svingt for mye.
                              Jeg er i grunnen også ganske ambivalent med tanke på Eirik som fast hovedtrener. Men jeg heiser ikke noe rødt flagg enda! Som du skriver, har forutsetningene hans (altså forutsetningene i klubben da han kom) vært for dårlige. Med bakgrunn i det, har jeg blitt mer positiv enn jeg var da han ble hentet. Det kan ikke ha vært lett å komme inn til en gjeng hvor viktige brikker enten ikke har vært tilgjengelige eller ikke har vært fokusert nok i hver kamp og i hele kamper. Jeg er usikker på om han har pondus nok til å styre alle "stjernene" på laget, så hvis han klarer å få dem til å prestere godt resten av sesongen, til tross for at den på en måte "er over" for vår del, vil jeg bli mer positiv.

                              Med de forutsetningene som lå der da han kom, er jeg ikke enig hvis du mener det er Eiriks prestasjoner som har svingt for mye. Før vi kan bedømme ham på en fair måte, trengs både bedre forutsetninger og bedre tid.

                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3150

                                Jeg graver meg ikke ned om det blir Eirik Bakke. Selv om det svinger under han (også), så gi meg når som helst hans mer direkte, mer innsatsfylte fotball enn den sirup-fotballen han andre Bakke stod for. Under han var vi grå og kjedelige, nå står vi i det minste for noe.
                                Det med pondus er et godt poeng, men regner med at han var lenge nok i England til å skjønne hva som skal til. Husk at Eirik er en trener som har overprestert i forhold til stall før, i motsetning til enkelte andre som kunne fått problemer med å få et Bundesliga-lag til å vinne tippeligaen.

                                (Er det foresten andre som har merket seg hvor mye mer sympatisk Fagermo fremstår så fort han kom seg vekk fra Oslo øst? Ikke at jeg lanserer han som trener, jeg bare nevner det som et eksempel på hvor viktig miljø er)

                                Kommentar

                                • Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2087

                                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                  Men jeg heiser ikke noe rødt flagg enda!
                                  Mulig jeg var utydelig, mulig jeg bare ble feiltolket...
                                  Jeg heiser heller ikke noe rødt flagg. Det var ikke det jeg skrev Jeg svarte på et utsagn: "At han tok jobben på kort kontrakt uten løfter om noe videre eller midler til spillere..." mener jeg fortsatt er nærmere å være et rødt flagg enn å være grunnlag for en god vibb.

                                  For å presisere: Ønsker man en trener som ikke stiller noen krav til klubben? Nå var omstendighetene så spesielle at det var greit akkurat da, men ikke noe som gir meg gode vibber.

                                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                  Med de forutsetningene som lå der da han kom, er jeg ikke enig hvis du mener det er Eiriks prestasjoner som har svingt for mye. Før vi kan bedømme ham på en fair måte, trengs både bedre forutsetninger og bedre tid.

                                  Føler at jeg på mange måter sa det samme. Jeg siktet til lagets prestasjoner, ikke trenerens, selv om det vel kan/bør henge sammen. Rævva forutsetninger for Bakke den Eneste, men laget har svingt enormt - på grensen til det uforklarlige. Kampene uten Lehne er en ting, men det var kamper hvor førsteelveren var den samme (AaFK, S08, Bart) hvor prestasjonene svingte fra Postnord til godt Tippeliga nivå. Mulig han trenger mer tid med gruppa, men en trener må kunne sette standarden.

                                  Forutsetningene har vært elendige, men de var kjent da han gikk inn. Det mest sannsynlige utfallet er at han egentlig ikke får en fair sjanse, men har vært en helt ok caretaker. Hadde han vært vurdert som den sterkeste kandidaten ville man allerede ha forlenget med ham. Jeg hører ingenting som tyder på at han ikke vil.

                                  Jeg ser noen åpenbare mulige utfall:

                                  1. Helstrup kommer, det offentliggjøres rett etter sesongslutt - er egentlig klart allerede
                                  2. Helstrup er uaktuell, og det er avklart. Lillestrøm har en annen på blokka som er (nær ved å være) klar. Ingen formening om hvem det kan være
                                  3. Vi vår ikke første-, andre-, eller tredjevalget, og Eirik Bakke blir ansatt. Alle er klar over at han ikke var førstevalget, men han velger å leve med det
                                  4. Eirik Bakke viser integritet (ref diskusjon rundt gode vibber og røde flagg) og takker nei til å være en nødløsning. Helt fint å være vikar, en annen ting er å gå inn i en langtidskontrakt som en åpenbar nødløsning. Det har vanligvis gått galt for de som har prøvd rundt omkring. Vi får inn en svenske eller danske som ingen har hørt om 3 dager før seriestart

                                  Kommentar

                                  • Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2087

                                    Opprinnelig skrevet av G-Man
                                    (Er det foresten andre som har merket seg hvor mye mer sympatisk Fagermo fremstår så fort han kom seg vekk fra Oslo øst? Ikke at jeg lanserer han som trener, jeg bare nevner det som et eksempel på hvor viktig miljø er)
                                    Vær så snill, ikke start den diskusjonen selv om det var en morsom vinkling. Han var like uspiselig i Odd. Forskjellen ligger ikke i miljø, men i rolle. Rekdal og Nordlie er også mye mer spiselige når de ikke er trenere, og ikke på samme måte er i en forsvarsposisjon i forhold til eget ego. (rett skrivemåte når det gjelder disse tre er vel strengt tatt EGO)

                                    Opprinnelig skrevet av G-Man
                                    Jeg graver meg ikke ned om det blir Eirik Bakke. Selv om det svinger under han (også), så gi meg når som helst hans mer direkte, mer innsatsfylte fotball enn den sirup-fotballen han andre Bakke stod for. Under han var vi grå og kjedelige, nå står vi i det minste for noe.
                                    Det med pondus er et godt poeng, men regner med at han var lenge nok i England til å skjønne hva som skal til. Husk at Eirik er en trener som har overprestert i forhold til stall før, i motsetning til enkelte andre som kunne fått problemer med å få et Bundesliga-lag til å vinne tippeligaen.
                                    Absolutt enig når det gjelder innsats og direkte spill. Her er det massiv forbedring, selv på de dårligste dagene. Synes det er interessant når Nordlie på diverse podder har snakket om at fotballen vi så (spesielt mot slutten) ikke var G.B. fotball, men Myhre fotball. Uten Myhre, men enga-utgaven på Åråsen lignet veldig på LSK under G.B. i spillestil. I skadefryd snubla jeg meg inn på et Enga-forum etter kampen. Frustrasjonen var en ren blåkopi av det man kunne lese i dette forumet når vi hadde dårlige kamper. Ballen dyttes på tvers uten noen framdrift eller presisjon. Høres kjent ut???

                                    Jeg er heller ikke negativ til Eirik Bakke. Jeg har bare ikke sett nok til å bli supertent. Jeg har egentlig et bilde av ham som relativt tøff, men har ikke sett det. Vil gjerne se litt mer drittsekk og vinnerskalle. Fagermo/Rekdal/Nordlie fyller de kravene, det som gjør dem uspiselige for meg er at alt handler om dem. Ledere som styrer basert på eget ego er gift. Eirik framstår for meg mye mer sympatisk (kanskje litt for mye?) og ikke minst mye mer lagorientert.

                                    Kommentar

                                    • Fugggel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2020
                                      • 489

                                      Jeg er negativ til Eirik Bakke. Han har ikke vist noe i sin trenerkarriere som tilsier at han er klar for å ta over en klubb som skal satse mot toppen av Norsk fotball.
                                      Helstrup er spennende, men man kan også si at han ikke har vist noe særlig mer enn hva han har fått til i Tromsø i denne sesongen.
                                      Tromsø slik de fremstår i år er et prakteksempel på hva jeg ønsker at LSK skal være. Bunnsolide defensivt, men allikevel evner å styre kamper igjennom en solid grunnspill. Om Helstrup kan gjenskape det samme i Lsk med antatt bedre spillermateriell, så kan dette være det som vi behøver for å ta det neste steget.

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3352

                                        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                        Hva er det med det som gir deg en god vibb? For meg er det mer et rødt flagg enn det motsatte.
                                        Ikke misforstå - Jeg har sansen for Bakke, men klarer ikke å danne meg en sterk formening om han er rett mann på sikt. Til det har forutsetningene hans vært for dårlige og prestasjonene svingt for mye.



                                        Sliter med det samme. Det er umulig å ikke bli imponert over hva som skjer på Færøyene, i Fredrikstad, og for den sakens skyld i Kåffa, men jeg har liten sans for å dra en klassisk Rosenborg og bare kaste seg etter sistemann med suksess. Er derfor også litt forsiktig med å hive meg på Helstrup-toget. Det er veldig få trenere som lykkes med alt uavhengig av hvor de er. Helstrup har vel egentlig bare suksess i sin siste klubb? Rett match mellom klubb, trener og persongalleri betyr alt. Gleden oppi det hele er at Enga kan ansette hvem de vil, de flopper uansett.
                                        Den gode vibben kommer av at Bakke har vist over tid at han kan hjelpe unge spillere ta det neste steget. Han har fått bra resultater i Sogndal til tross for begrensede ressurser. Enig i at prestasjonene våre har svingt mye, men så har skader/spillersalg også hemmet laget mye denne sesongen.

                                        Når det gjelder Hoseth, så ble vel grunnlaget lagt av treneren til Fredrikstad som kom fra Klaksvik. Ellers enig i å være skeptisk til å hive meg på samme tog. Har sansen for Helstrup også, men er usikker på om han er rett mann for oss og hvorvidt han kan gjenskape suksessen. Det er ikke mange år siden Landro var blant det hetere blant norske trenere og nå er det vel ingen som tar i han med ildtang.

                                        Rett match mellom klubb, trener og persongalleri er som du sier helt avgjørende. Jeg foretrekker de mer sindige typene fremfor de som slår seg på brystet. Vi har en keepertrener som er mer enn villig til å gå i krigen.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3352

                                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                          Omtrent like usannsynlig som at ex-bakke skulle velge oss etter at vi rykket ned, året etter at han sa nei til bartene?

                                          Folk motiveres av forskjellige ting.
                                          At Ex-Bakke vokste opp et steinkast fra Åråsen var nok avgjørende for det utfallet. At han fikk med seg bestekompisen som assistent gjorde saken nær uimotståelig. Å være bartetrener er ikke like attraktivt som det engang var.

                                          Poenget mitt var at Tromsø har gode kort for å beholde Helstrup. Han er vel også nordlending som gjør han litt mer ex-bakkeish til Tromsøs fordel. Med mindre Tromsø er et korthus som vakler uten at utenforstående ser det, så ville nok jeg i Helstrups posisjon nølt med å flytte på meg med mindre steget var til utlandet. Jeg tror vi fremstår som attraktive for trenere, men sliter litt med å se hva vi kan tilby som Tromsø ikke kan matche.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎