Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    Opprinnelig skrevet av Totti21
    Midlertidige løsninger bør i alle fall være veldig tilpasset spillerstallen slik den er nå. Det mener jeg utelukker en typisk 4-3-3 trener slik det er nå. Det er naturligvis noe annerledes om man ser på et langsiktig alternativ og vil bygge om stallen litt med Akor Adams pengene når han blir solgt, men stallen er nå veldig lite 4-3-3 vennlig slik jeg ser det.

    Av midlertidige alternativer kunne kanskje Eirik Bakke vært en løsning? Han også brukt mye trebackslinje, men også en trener som har tilpasset seg etter stallen og variert med tre og fire bak.

    Håper vi holder oss unna Tom Nordlie og Arne Erlandsen denne gang.

    Dette er forøvrig hvis en trener på død og liv må være Norsk. Utenfor landets grenser er det mer risiko, men også betydelig mer potensial.
    ​​​​
    Skrev jo dette for når Geir Bakke forlot oss og foreslo Eirik Bakke som midlertidig trener. Tror det er en god match og fin løsning ut sesongen i alle fall, og en trener som passer inn til spillerstallen man har og hvordan man har spilt i det siste. Tror dette er en av de bedre løsningene man kunne funnet på kort sikt i alle fall på papiret. Mer usikker på han langsiktig, så det blir spennende å se hvordan klubben håndterer dette. Er det en åpning her for forlengelse, eller en tydelig korttidsavtale mens man jobber videre med langsiktie løsninger?

    Uansett deilig å få Mesfin inn på kontoret igjen, fordi stallen trenger noen nye spillere også.

    Kommentar

    • plantemiddel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2012
      • 801

      Opprinnelig skrevet av Dumbo
      En litt spesiell situasjon at man ansetter en midlertidig trener samtidig som man forsøker å finne en langvarig løsning.
      Betyr dette at Mesfin utsetter trenerjakten til etter sesongen? Eller kan vi ende opp med at Bakke har stor suksess, men at han uansett må finne veien ut døra etter sesongen fordi klubben finner en annen kandidat i løpet av høsten?
      Har stor nok tiltro til Mesfin at jeg regner med at jakten etter en permanent trener pågår for fult fortsatt. Hvis en avventer nå for å se an hvordan det går med Bakke har man ikke kjøpt seg tid, bare utsatt et problem.

      Satt på spissen, men uansett om Bakke skulle vinne resten av kampene eller tape resten av kampene så håper jeg uansett at man ser på andre parameter enn bare kortsiktige resultater når en senere skal en permanent trener.

      Kommentar

      • *eLSKerLSK*
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2005
        • 403

        Lukter Helstrup fra 2024. Mannen kan gå fra TIL med æren i behold, i motsetning til luksushora Bakke.

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3150

          Meget bra løsning, som åpner opp for 3 mulige scenarier: 1) Bakke blir permanent trener. Er i utgangspunktet veldig positiv til tanken. Bakke er kjent for å våre fleksibel, god med unge spillere og har en vinnermentalitet med seg fra England (pluss at det er et par Sogndal-spillere som ville kledd gult og sort usedvanlig godt)... 2) Helstrup kommer i 2024 (forutsetter da at det foreligger en eller annen form for gentlemans-agreement i bunn). 3) Mesfin får tid nok til å reise til Tyskland og hente en ny trener fra Dortmund-systemet

          Kjenner uansett at jeg er veldig positiv nå, og at Eirik Bakke (enten midlertidig eller permanent) er et stort skritt opp fra den like sjarmløse som hjelpeløse fyren jeg jublet over å bli kvitt.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*
            Lukter Helstrup fra 2024. Mannen kan gå fra TIL med æren i behold, i motsetning til luksushora Bakke.
            Skjønte først ikke hva du mente Eirik hadde gjort feil.

            Kommentar

            • Lynginator
              Medlem
              Hoffnarr
              • Aug 2020
              • 52

              En god nyhet med en dårlig nyhet med Mesfin rett i fleisen.

              Kommentar

              • 007
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2013
                • 271

                En Bakke i Norge, det er bare en Bakke i Norge, en Bakke i Norge, det er bare en Bakke i Norge!

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7029

                  Vet ikke nok om hva Bakke fikk til i Sogndal, men de spilte iallfall fysisk nok og var vel jevnt over på opprykksplayoff mens han trente dem. Det er ganske bra for en såpass liten klubb.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2875

                    Vil heller ha EB som trener enn som sportsdirektør, for å si det sånn. Midlertidig, helt glimrende.

                    Kommentar

                    • Lillelord
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Aug 2004
                      • 65

                      Dette er en long shot, men er det helt utenkelig med Ståle Solbakken inn døra fra 2024? Landslaget har tøffe kamper mot Spania og Skottland i høst, med tap i begge disse vi ha en nær skandaløst dårlig EM-kvalifisering. Selv om kontrakten med NFF ble forlenget for litt siden, kan man ikke utelukke at ting kan skje allerede mot nyåret. I tillegg har vi situasjonen med Markus Solbakken - fortsetter han utviklingen er det et tidsspørsmål før han er på landslaget, og Ståle har vel selv antydet at han i så fall vil vurdere å trekke seg.

                      Kommentar

                      • *eLSKerLSK*
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2005
                        • 403

                        Opprinnelig skrevet av Lillelord
                        Dette er en long shot, men er det helt utenkelig med Ståle Solbakken inn døra fra 2024? Landslaget har tøffe kamper mot Spania og Skottland i høst, med tap i begge disse vi ha en nær skandaløst dårlig EM-kvalifisering. Selv om kontrakten med NFF ble forlenget for litt siden, kan man ikke utelukke at ting kan skje allerede mot nyåret. I tillegg har vi situasjonen med Markus Solbakken - fortsetter han utviklingen er det et tidsspørsmål før han er på landslaget, og Ståle har vel selv antydet at han i så fall vil vurdere å trekke seg.
                        Hva skal vi ikke bruke penger på for å finansiere dette?

                        Kommentar

                        • kunden
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 2291

                          Opprinnelig skrevet av Lillelord
                          Dette er en long shot, men er det helt utenkelig med Ståle Solbakken inn døra fra 2024? Landslaget har tøffe kamper mot Spania og Skottland i høst, med tap i begge disse vi ha en nær skandaløst dårlig EM-kvalifisering. Selv om kontrakten med NFF ble forlenget for litt siden, kan man ikke utelukke at ting kan skje allerede mot nyåret. I tillegg har vi situasjonen med Markus Solbakken - fortsetter han utviklingen er det et tidsspørsmål før han er på landslaget, og Ståle har vel selv antydet at han i så fall vil vurdere å trekke seg.
                          Denne evige trua på og dyrkingen av gamle helter som man håper skal bli en frelser for klubben. Har man ikke lært noe av BBS saken.
                          Og hvor genial er han egentlig som trener. Har gjort taktiske blemmer på slutten av de siste 2 eller 3 kampene som antagelig har vært hovedårsaken til at landslaget har tapt viktige poeng.
                          Som så mye annet i fotball er det tilfeldigheter og timing. Kanskje var Ståle og FCK kun et lykketreff som han aldri vil klare å gjenskape andre steder.
                          FCK var en klubb som var ledende på alle området i sin hjemliga liga og kunne sope markedet for spillere. På den tiden hadde de også en lettere vei til Champions League og fikk således bygget opp en solid økonomi så de kunne være med konkurere om de neste- og tredjebeste spillerne i Europa.

                          Men hvis han kan ta til takke med den "kummerlige" lønna LSK kan tilby og se på det som en utfordring der han virkelig fikk vise sine trener- og manager ferdigheter så er han selvsagt velkommen.

                          Enn så lenge får vi avvente å se hva Egentlige Bakke har å komme med. Pdd er det vel 50/50 om han fortsetter neste år enn så lenge det ikke er andre reelle kandidater og Simon høyst sannsynlig forsvinner

                          Kommentar

                          • Svirre
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • Aug 2015
                            • 5

                            En ting er sikkert, Ståle er overkvalifisert for jobb som trener i LSK. Hadde han takket ja til det, hadde det vært en gavepakke for LSK. Men det er vell ganske urealistisk ift hans lønnskrav og ambisjoner.

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3954

                              Opprinnelig skrevet av Svirre
                              En ting er sikkert, Ståle er overkvalifisert for jobb som trener i LSK. Hadde han takket ja til det, hadde det vært en gavepakke for LSK. Men det er vell ganske urealistisk ift hans lønnskrav og ambisjoner.
                              Det er vel eventuelt som sportsdirektør, med enda større fullmakter enn Simon har opparbeidet seg, Ståle Solbakken kunne ha vært aktuell for Sportsklubben. Hvis det ender med at Simon drar, ville han muligens ha vært et godt valg i den posisjonen.

                              Når det gjelder det folk skriver om "lønnskravene" til Ståle, lurer jeg på hvor de har sine opplysninger fra! Hvis det noen gang skulle bli aktuelt for ham å ta jobben i LSK, vil han gjøre det fordi LSK er laget hans i Norge. Alle vet at på "det åpne markedet" vil det være utallige andre klubber og posisjoner som vil gi Ståle langt høyere lønn.

                              Men dette er selvfølgelig hundre prosent uaktuelt nå og i overskuelig framtid. Ståle får aldri sparken som landslagssjef, uansett hvor elendige resultatene skulle fortsette å være.
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • brune stakkeland
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2012
                                • 864

                                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                Det er vel eventuelt som sportsdirektør, med enda større fullmakter enn Simon har opparbeidet seg, Ståle Solbakken kunne ha vært aktuell for Sportsklubben. Hvis det ender med at Simon drar, ville han muligens ha vært et godt valg i den posisjonen.

                                Når det gjelder det folk skriver om "lønnskravene" til Ståle, lurer jeg på hvor de har sine opplysninger fra! Hvis det noen gang skulle bli aktuelt for ham å ta jobben i LSK, vil han gjøre det fordi LSK er laget hans i Norge. Alle vet at på "det åpne markedet" vil det være utallige andre klubber og posisjoner som vil gi Ståle langt høyere lønn.

                                Men dette er selvfølgelig hundre prosent uaktuelt nå og i overskuelig framtid. Ståle får aldri sparken som landslagssjef, uansett hvor elendige resultatene skulle fortsette å være.
                                Det er faktisk HamKam som er klubben hans i Norge, han er inne og bidrar økonomisk der og har vel også uttalt at det er den eneste norske klubben han kunne ha trent.

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3150

                                  Opprinnelig skrevet av kunden
                                  Denne evige trua på og dyrkingen av gamle helter som man håper skal bli en frelser for klubben.
                                  Takk - begynte nesten å tro at jeg var den eneste som tenkte på den måten. Listen over "gamle helter" som ikke lykkes er mye lenger enn den med de som lykkes, og det gjelder ikke bare i LSK (selv om vi har flere grelle eksempler: Runar, anyone?)

                                  Solbakken hverken er eller vil bli noen form for frelser, hvilket han har bevist ganske greit med landslaget. Regner han som en trener helt på det jevne, og tror ikke et øyeblikk at han ville ha oppnådd en millimeter mer enn f.eks Rekdal.

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2291

                                    Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

                                    Det er faktisk HamKam som er klubben hans i Norge, han er inne og bidrar økonomisk der og har vel også uttalt at det er den eneste norske klubben han kunne ha trent.
                                    Som alle andre, eller de aller fleste (unntatt Tommy og Simon), så er klubben i hjertet den klubben som betaler lønninga.

                                    Kommentar

                                    • Lars Henrik Dahl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2020
                                      • 2087

                                      Opprinnelig skrevet av kunden

                                      Som alle andre, eller de aller fleste (unntatt Tommy og Simon), så er klubben i hjertet den klubben som betaler lønninga.
                                      La oss ta med Ivar og Frode også på den lista

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3150

                                        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                        La oss ta med Ivar og Frode også på den lista
                                        Ivar er på prøvetid etter å ha foreslått Fagermo som ny trener...

                                        Kommentar

                                        • kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2291

                                          Ikke direkte knyttet till "ny trener" sak, men TIL ser ut til å være villig til å selge til en kokurrent (molde).
                                          Det må være en falitt når deet laget man selger til ligger bak TIL, og TIL er med i medaljekampen. Og summen er heller ikke slik at det på noen måte forandrer livene der oppe i nord.
                                          Jeg antar dette frustrerer Helstrup veldig. Er et signal om at TIL ikke vil være med å spise kirsebær med de store i ES og tredje, fjerde og femte beste i Europa..
                                          Dette er/kan være Helstrups escape plan / mulighet.
                                          Last edited by kunden; 23.08.2023, 05:52.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎