Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3933


    "Tromsøs ordfører vil ikke offisielt blande seg inn i det som skjer på Alfheim. Men han har helt klart meninger, uten at han vil komme med dem offentlig.

    Anleggsutvikling var nok et sentralt punkt på tirsdagens gåtur. Da Nordlys pratet med Helstrup på treningen tidligere på dagen var han innom det temaet.

    – Det som er viktig for oss er rammene her for å kunne trene og bli bedre. Det er fasiliteter, organisasjonen og rammen rundt sport. Der prater vi samme språk og vi er tydelig på hvor vi har lyst å øke. Vi har mål og ambisjoner om å øke rundt sport. Det synes jeg er spennende og artig å diskutere, sa Helstrup.

    – Nesten som du har signert ny kontrakt?

    – Blir det til det blir det til det. Det viktigste for oss er å være enige i hvor de neste stegene skal tas. I det ligger det også at dersom Sakarias (Opsahl, red. amn.) gjør det bra over tid og at resultatene våre blir bedre vil inntektene bli bedre. Da er det naturlig at spillere, trenere og støtteapparatet blir belønnet deretter. Jeg har ikke noe å klage på når det kommer til lønn og de rammene jeg har. Lønn har ingen betydning. Så får vi se om vi lander der etter hvert. Som sagt, vi har noen gode samtaler om hva som er viktig for TIL i årene som kommer, oppsummerte Helstrup."

    "Han vil heller ikke kommentere spekulasjonene rundt sin egen person - og en eventuell henvendelse fra Lillestrøm.

    – Av respekt for det arbeidet overfor de involverte. Både andre klubber og TIL, meddelte Helstrup."
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 3933

      Det virker for meg som om Helstrup er en klok mann med integritet. Det er veldig bra, uansett hva han lander på.
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • Pad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2022
        • 619

        Magne Hoseth? Låne han ut sesongen fra Færøyene.

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2281

          Opprinnelig skrevet av Pad
          Magne Hoseth? Låne han ut sesongen fra Færøyene.
          Man kan sikkert dra opp masse navn av hatten men som Mefsin har sagt personen må passe til kulturen man ønsker å bygge videre på.

          Kommentar

          • ChrisK
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2013
            • 295

            Nordlys melder at Helstrup blir i TIL. Hvem skal man gå for da?

            Kommentar

            • Svart og gul
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2004
              • 251

              Tror Christian Michelsen er neste på lista.

              Kommentar

              • Pad
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2022
                • 619

                Da blir det veldig spennende å se hvilke navn som dukker opp. Helstrup ble tatt veldig godt imot av de fleste. Michelsen f.eks vil bli møtt med veldig mye flere spørsmål og kritikk.

                Kommentar

                • ChristerH
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Apr 2006
                  • 199

                  Og der var jeg ikke så positiv lenger alikevell

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4284

                    Opprinnelig skrevet av ChrisK
                    Nordlys melder at Helstrup blir i TIL. Hvem skal man gå for da?
                    Får bare respektere valget hans. Jakten fortsetter, og det går også fint.

                    Kommentar

                    • Håvard Ottesen
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Aug 2012
                      • 126

                      Håper vi ikke går klart ut med hvem vi er interessert i. Blir som med rbk sist, skulle ha den og den men endte opp med det som var et åpenbart fjerdevalg.

                      Kan det være at vi tar oss litt mer tid nå? De to kampene post - Bakke har gått veldig bra. Virker som om det er Kippe/Schelander som gjør jobben på feltet, da krever det kanskje ikke SÅ mye av mesfin i en dobbeltrolle.

                      Er det noen det kan være verdt å vente på?

                      Kommentar

                      • Håvard Ottesen
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Aug 2012
                        • 126

                        Positivt og negativt med en type som Michelsen da?

                        Kommentar

                        • Kjøttkaka
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2012
                          • 289

                          Jeg får ikke akkurat vann i munnen av Michelsen. Håper vi har litt is i magen og går for en midlertidig intern løsning ut sesongen.

                          Nå har vi et såpass stort og bredt apparat på sport at vi bør kunne klare oss i noen måneder. Det siste jeg vil er at vi i panikk henter en trener.

                          Kommentar

                          • Fugggel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2020
                            • 487

                            Ser ikke for meg at vi kan ende opp med Michelsen og håper heller ikke at det skjer.

                            Det ble sagt at han var en het kandidat før han som ikke nevnes lenger signerte. Men vi har utviklet oss siden den tid, mens KBK kun har blitt dårligere.

                            Kommentar

                            • bjarmann
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 2855

                              Vi holder ut sesongen slik det er nå. Åsen og Helland får ekstra ansvar i garderoben og på feltet. Og så kommer Gud etter sesongen når han har fått fyken på landsen
                              I år så tar vi alt

                              Kommentar

                              • maxpayne
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 1206

                                Midlertidige løsninger blir fort permanente og Tom Nordlie hadde vært LSK trener hvis vi hadde vunnet 4 - 2 i desember 2019. Jeg er heller ikke særlig fan av at Mesfin sitter noe lengere da det selvsagt går utover hans viktigste jobb i klubben. Jeg stoler på at Mesfin slipper taket så fort som mulig og ansetter en permanent trener om ikke lenge. Det har selvsagt vært andre kandidater enn Helstrup. Michelsen er sikkert ett av navnene og at han nå er i Obos ligaen er det grunner til som store skadeproblemer tidlig i sesongen 2022. Når vi dessuten snakker om slitasje med Bakke/Myhre etter litt over 3 år så må de i så fall fly på veggen i KBK der Michelsen har regjert i snart 10 år.

                                Kommentar

                                • Lasse Johansen
                                  Juniormedlem
                                  Bøffelpromp
                                  • Jul 2020
                                  • 13

                                  Nå må vi ta en timeout i trenervalg. Hvis et nr 2 valg blir klar umiddelbart legges det mye last på skulderene til vedkommende. Hylekoret vil være på plass etter kamp nr. 2 antagelig. Vi må gi oss tid, la et et wild card prøve seg ut sesongen. Johan Andersson f.eks.

                                  Kommentar

                                  • fredpet76
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2004
                                    • 1206

                                    Må han være norsk? Skal ikke gjenta meg selv, men en ung spanjol med bakgrunn fra store engelske klubber er et spennende valg for meg. Har suksess, tenker moderne og kjører moderne taktikk.

                                    The Five Pillars of Play

                                    https://www.hudl.com/blog/how-to-play-horrible-and-win-the-analysis-of-sjk-seinäjoki

                                    Er ikke redd for at klubben ikke tør, for er det en klubb som nettopp gjør det så er det oss.

                                    Spørsmålet er jo selvsagt om det et realistisk.

                                    Kommentar

                                    • Svart og gul
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2004
                                      • 251

                                      Mesfin har vel sagt at de tenker langsiktig, og da ønsker man en norsk trener. Michelsen har hatt svake resultater de siste sesongene, men har hatt imponerende resultater med lille KBK før det. Han tikker nok av på mange av kriteriene.

                                      Kommentar

                                      • Dumbo
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2004
                                        • 463

                                        Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                                        Mesfin har vel sagt at de tenker langsiktig, og da ønsker man en norsk trener. Michelsen har hatt svake resultater de siste sesongene, men har hatt imponerende resultater med lille KBK før det. Han tikker nok av på mange av kriteriene.
                                        Jeg sliter litt med å se noen norske trenernavn som vil skape hallelujastemning blant alle og enhver. Helstrup var muligens det nærmeste vi kunne komme. Håper Mesfin overrasker med et navn utenom gjenbruksbunken.

                                        Kommentar

                                        • Kroktåa
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2015
                                          • 2857

                                          Er Landro (eks. Ull/Kisa) så inkompetent at han ikke engang vurderes som en midlertidig trener ut sesongen?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎