Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • banan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2018
    • 438

    Håper at Magne Hoseth og Daniel Berg Hestad også vurderes seriøst som gode alternativer. Hva de får til med mikroskopiske ressurser er et stort stykke eventyr.
    16 seiere på 16 forsøk på Færøyene, og rent bord mot Goliater i Europa.
    ​​​​​

    Kommentar

    • Lillelord
      Medlem
      Hoffnarr
      • Aug 2004
      • 65

      Opprinnelig skrevet av banan
      Håper at Magne Hoseth og Daniel Berg Hestad også vurderes seriøst som gode alternativer. Hva de får til med mikroskopiske ressurser er et stort stykke eventyr.
      16 seiere på 16 forsøk på Færøyene, og rent bord mot Goliater i Europa.
      ​​​​​
      Utfordringen med å gå etter Hoseth og Hestad er at det er 100 % sikkert at de går videre til Molde hvis vi får et snev av suksess med dem. Vi trenger noen som kan være hos oss over tid, slik som Knutsen har gjort i B-G. Hvis ikke er vi tilbake til start om halvannet år.

      Kommentar

      • Playboy1
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 2109

        Opprinnelig skrevet av Lillelord

        Utfordringen med å gå etter Hoseth og Hestad er at det er 100 % sikkert at de går videre til Molde hvis vi får et snev av suksess med dem. Vi trenger noen som kan være hos oss over tid, slik som Knutsen har gjort i B-G. Hvis ikke er vi tilbake til start om halvannet år.
        Tja… skjønner tankegangen din , men har ikke enhver trener eller spiller eller arbeidstager en ambition å stadig komme seg videre steg videre mot sine endelige mål ?
        Nå sier jeg ikke at Hoseth/Berg Heistad bør være de rette for oss ? Men jeg tror om vi skulle ønske dem , så har jeg en følelse av at å trene LSK ville vært en kjempe utfordring for dem ?

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3954

          Gaute Helstrup hadde en utkjøpsklausul på rundt én million kroner da LSK blinket ham ut som en mulig Geir Bakke-erstatter på Åråsen.

          Det fikk Tromsø til å reagere lynraskt. Nå har Gaute Helstrup signert en ny kontrakt, med en ny klausul.

          – Den ble bra mye høyere, det er viktig selvfølgelig, sier Tromsø-sportssjef Lars Petter Kræmer-Andressen i Fotballrådet.

          Se Fotballrådet på TV 2 Play.

          Han er svært glad for at hovedtreneren har forlenget og sikret stabilitet.

          – Den var selvfølgelig viktig, og jeg er ganske sikker på at det nå blir ro rundt Gaute ut sesongen. Det er vi egentlig enige om. Så tipper jeg interessen rundt Gaute kommer til å fortsette å være stor fra neste sesong av, sier sportssjefen, ...

          Elska þetta félag

          Kommentar

          • Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1328

            Opprinnelig skrevet av Playboy1

            Tja… skjønner tankegangen din , men har ikke enhver trener eller spiller eller arbeidstager en ambition å stadig komme seg videre steg videre mot sine endelige mål ?
            Nå sier jeg ikke at Hoseth/Berg Heistad bør være de rette for oss ? Men jeg tror om vi skulle ønske dem , så har jeg en følelse av at å trene LSK ville vært en kjempe utfordring for dem ?
            Hoseth og Berg Hestad står utvilsomt bak en enorm bragd med et lite lag, men det er jo noe helt annet å trene LSK enn en bitte liten klubb på Færøyene. Vi kan gjerne være litt dristige i neste trenervalg, men de resultatete i europakvaliken er ikke kvalifikasjon nok i seg sjæl, spør du meg.

            Dessuten er det Molde-DNA (hvis noe sånt finnes) de representerer. Da vil jeg heller ha noe annet.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3347

              Opprinnelig skrevet av Sailor Man

              Hoseth og Berg Hestad står utvilsomt bak en enorm bragd med et lite lag, men det er jo noe helt annet å trene LSK enn en bitte liten klubb på Færøyene. Vi kan gjerne være litt dristige i neste trenervalg, men de resultatete i europakvaliken er ikke kvalifikasjon nok i seg sjæl, spør du meg.

              Dessuten er det Molde-DNA (hvis noe sånt finnes) de representerer. Da vil jeg heller ha noe annet.
              Hoseth og Berg Hestad var begge fotballintelligente spillere. Mislikte de som Molde-spillere, men det har gått lang nok tid til at jeg ville godtatt dem dersom de kom. At de fort kan havne i Molde må vi ta for gitt, men slik er det med alle trenere. Har de suksess, så blir de ettertraktet.

              Det jeg er mer usikker på er deres fotballfilosofi. Er de låst til en bestemt formasjon/taktikk? Hvordan ser de dagens stall spille under deres ledelse? Dette mener jeg blur avgjørende.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9370

                Som om Helstrup noen gang vurderte å bytte ut sitt velsmurte maskineri der oppi nord, mot vårt faens opplegg som går på sand!

                Kommentar

                • Zindrinho
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2019
                  • 455

                  Opprinnelig skrevet av knut
                  Som om Helstrup noen gang vurderte å bytte ut sitt velsmurte maskineri der oppi nord, mot vårt faens opplegg som går på sand!
                  Det er jo Helstrup sjøl som er olja der oppi nord! Og hvem enn i TIL som tørte å hente helstrup fra kamma! Kun K Knutsen som er bedre i tippeligaen, helstrup gjør gull av obosspillere, knutsen gjorde det på obos rejects.

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2870

                    Opprinnelig skrevet av knut
                    Som om Helstrup noen gang vurderte å bytte ut sitt velsmurte maskineri der oppi nord, mot vårt faens opplegg som går på sand!
                    Der oppe sklir det godt på isen, vøtt! Her nede i Raumariki er det bare morener og sandjord.

                    (Jeg ber om unnskyldning for et malapropotisk innlegg. De som føler seg støtt og krenket, kan sende klager, trusler og utskjelling på PM)

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3954

                      Ser nå et intervju med Magne Hoseth på nrk nyheter. Synes han fremstår på en veldig bra måte. Tror han kunne ha vært et godt valg for Sportsklubben, men om han eventuelt skulle bli vurdert og få et tilbud, er jeg ikke sikker på at han ville ha tatt jobben. Daniel Berg Hestad skal for øvrig tilbake til Molde fra 1. januar, i følge Hoseth.
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • *eLSKerLSK*
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2005
                        • 403

                        Hva er argumentene mot Hans Erik Ødegaard?

                        Kommentar

                        • Zindrinho
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2019
                          • 455

                          Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*
                          Hva er argumentene mot Hans Erik Ødegaard?
                          Den mest naive spillestilen vi noensinne har sett i eliteserien?

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2288

                            Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*
                            Hva er argumentene mot Hans Erik Ødegaard?
                            Hva er det som tilsier at han burde vurderes?

                            Kommentar

                            • armykanari
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2009
                              • 736

                              Opprinnelig skrevet av kunden

                              Hva er det som tilsier at han burde vurderes?
                              At vi får M. Ødegaard om 10 år

                              Kommentar

                              • *eLSKerLSK*
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2005
                                • 403

                                Opprinnelig skrevet av kunden

                                Hva er det som tilsier at han burde vurderes?
                                - Får mye ut av lite - spillerstall, støtteapparat, treningsfasiliteter mm

                                - Erfaring med talentutvikling fra Godset og Real Madrid

                                - Står for angrepsvillig (4-3-3) fotball. Ikke nødvendigvis naiv med bedre spillermateriell.

                                - Godt likt av de fleste og lite eller ingen støy rundt ham

                                - Riktig alder og sted i karrieren

                                - Sannsynligvis interessert i jobben

                                Kommentar

                                • Zindrinho
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2019
                                  • 455

                                  Jeg foretrekker en som spiller på spillernes styrker, at man ikke tvinger f.eks en Garnåstype til å spille seg ut bakfra med keiva i snegletempo bare fordi det er en stil trenern syns er kul. Hvis summen av spillerne kan bli mer enn hva de 11 kan få til fordi vi utnytter styrkene og skjuler svakhetene, da trenger man ikke de beste og dyreste folka for å få suksess, bare noen som kan utfylle en spesifikk rolle i et godt gjennomtenkt system.

                                  Kommentar

                                  • plantemiddel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2012
                                    • 801

                                    En får vel bare anta at en oppegående trener klarer å tilpasse spillestilen utifra tilgjengelig spillermateriell, kultur og krav satt av sportslig ledelse

                                    Det viktigste ved ansettelse av en ny trener må være faglig dyktighet, pedagogiske evner, menneskelige egenskaper, nettverk, osv

                                    Kommentar

                                    • Zindrinho
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2019
                                      • 455

                                      Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                                      En får vel bare anta at en oppegående trener klarer å tilpasse spillestilen utifra tilgjengelig spillermateriell, kultur og krav satt av sportslig ledelse

                                      Det viktigste ved ansettelse av en ny trener må være faglig dyktighet, pedagogiske evner, menneskelige egenskaper, nettverk, osv
                                      Poengterer du at Hansi er pålagt av styret i SF å spille 352 og at det da sikkert også gjelder mtp å spille seg ut bakfra sjøl om han ikke har spillerne til det og at det ender med 3-4 baklengs i hver kamp de blir pressa høyt på utspark fra egen keeper og at dette ville viskes vekk hvis vi ansatte ham?
                                      Jeg er usikker på om det er en sjanse jeg er villig til å ta, fram til han beviser noe annet vil Hansi være TLs mest naive trener, en nærmest blåkopi av det Jerv dreiv med bare at jerv hadde driblefanter med fart på topp mens SF ikke er i stand til å koble sammen 3 pasninger i eget lag.
                                      Jeg har tenkt på om billborn i sarp kunne vært noe, men så ble han denga av håpløse SF, da har man ikke fotballforståelsen jeg ønsker i en lsk-trener. Det er bare å stå høyt og ta imot alle de gavepakkene man vet kommer mot SF, som lehne gjorde mot dem.

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3954

                                        Greit at man på kort sikt må prøve å spille på styrkene til de spillerne som er under kontrakt med klubben. Og man skal selvfølgelig ikke på kort sikt endre til en helt annen spillemåte som ikke passer de spillerne som er her i dag.

                                        Men jeg mener vi trenger en trener som kan utvikle et eget spill som blir klubbens dna. Spillere må hentes, og utvikles, slik at de passer inn i klubbens spillemåte. Akademiet må utdanne spillere som kan gå mer eller mindre rett inn i vårt eget spillemønster. Det er langsiktig og bærekraftig.
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • Zindrinho
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2019
                                          • 455

                                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                          Greit at man på kort sikt må prøve å spille på styrkene til de spillerne som er under kontrakt med klubben.
                                          Jeg mener begge deler, at man også skal fortsette å hente folk basert på en rolle de er tiltenkt i laget hvor de utfører de spesifikke oppgavene trenern ønsker fra hver posisjon, sånn at de sammen som et lag utfyller hverandre. Da har det ikke noe å si om den faste venstrebacken ikke spiller, fordi backupen også er henta for å utføre de oppgavene trenern ønsker av en venstreback i puslespillet sitt.
                                          Nå ser vi jo fryktelig annerledes ut når edh spiller der enn dragsnes, åsen helt annerledes enn f.eks svendsen, det virker som vi henter spillere utfra hvilken posisjon de kan bekle heller enn hvilke styrker de har i spillet sitt. Da blir det ikke en rød tråd i spillet fra uke til uke når man må gjøre endringer i 11ern.
                                          ​​​​​​

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎