Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maxpayne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 1206

    Dårlig løsning som selvsagt går utover jobben til SM. Han jobber allerede 24 timer i døgnet og hvordan det er mulig å kombinere disse to jobbene over lengere tid stiller jeg meg undrende til. Ting går fint i medgang men motgangen for SM kommer garantert i en eller annen form snart, og da er disse jobbene ikke mulig å kombinere.

    Kommentar

    • occean-fan!
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 646

      Redd dette kan skade rollen hans som sportssjef på sikt. Ikke bra.

      Kommentar

      • Diamanten
        Medlem
        Hoffnarr
        • Nov 2006
        • 67

        Den beste løsninga gitt sit. Vi er i... All kred for å ikke hoppe(pi) på en gammel traver, men vente til man får scouta inn rett person. Ordinas bistår garantert nok i treningshverdagen, Kippe og Schelander får prøvd seg og utviklet sin trener spire og SM tar seg av media som han er best på i klubben. Null stress.

        Kommentar

        • Dole
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 1505

          Ulempen med denne løsningen er at den nye treneren som etterhvert skal på plass ikke får innflytelse på hvilke spillere som skal hentes inn i sommer.

          I tillegg kan det bli vanskeligere å konkurrere om attraktive spillere så lenge det er uvisst hvem som får trenerjobben.

          Kommentar

          • superveteran
            Juniormedlem
            Bøffelpromp
            • Jan 2008
            • 14

            Hva med dette akademiet? Skulle tro det var aktuelle spillere der som burde få mulighet. Det har vel ikke blitt generert noen derfra i offensive posisjoner ever? Hvorfor lykkes ikke kreative spillere i klubben? Tenker det må ligge noen fundamentale sperrer i opplegget? Lurer bare på hvorfor.. virker som vi er overadministrert uten mål og mening..

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3933

              [QUOTE=Kanarivogel89;n964968]... nå som Helstrup-overgangen falt gjennom. Om noe så kan man heller kritisere klubben for å gå såpass bastant ut med Helstrup som den heiteste av kandidatene våre./QUOTE]

              Er vi nå så sikre på at Helstrup-overgangen falt igjennom? Svesengen skrev noe litt kryptisk rundt dette for et par dager siden. Han skrev noe ala "ikke mulig, i hvert fall ikke akkurat nå i sesongen".

              Helstrup har vel ikke sagt nei til LSK. Han forlenget kontrakten og utkjøpssummen ble økt, såvidt jeg har forstått. Som en person med høy integritet, slik jeg oppfatter ham, kan det meget vel hende at han ikke ville sette Tromsø i en vanskelig situasjon nå i sesong og med den flyten de har/har hatt, og at han (og eventuelt vi) lever greit med at utkjøpet blir noe dyrere enn etter den gamle kontrakten hans. Kanskje er det en slags enighet om å jobbe videre med sikte på denne løsningen når sesongen er over?

              Elska þetta félag

              Kommentar

              • plantemiddel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2012
                • 799

                I så fall er jeg veldig enig med Tom Nordlie. Er virkelig Helstrup så forbanna god at det er verdt å vente seks måneder på han?

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3319

                  Det virker som at klubben kjører en mer ‘kontinental’ stil med Mesfin som manager fremfor trener. Tror det kan gå greit i en periode. Nå har jeg ikke oversikt om Mesfin har vært på treningsfeltet under tidligere regime, men han har jo reist med laget så om han sitter nederst på benken eller i midten spiller neppe stor rolle.

                  At denne ‘manager’-rollen skal gå utover spiller- og trenerjakt er jeg også usikker på. At Mesfin jobber lange dager tviler jeg ikke på, men han har drømmejobben og da tåler man uendelig mye mer enn dersom man hater jobben. Så lenge han og styret klarer å legge gode planer og har god kommunikasjon så ser jeg heller ikke så mange problemer. Tross alt, hvor mange av oss har ikke opplevd at arbeidsdagen kuttes betraktelig ned grunnet unødvendige møter o.l.?
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • kanarisuper
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2019
                    • 544

                    Opprinnelig skrevet av Pad
                    Da blir det veldig spennende å se hvilke navn som dukker opp. Helstrup ble tatt veldig godt imot av de fleste. Michelsen f.eks vil bli møtt med veldig mye flere spørsmål og kritikk.
                    Må innrømme at jeg håper det ikke blir Michelsen for min del. Klarer ikke helt å se at han skal bli noe suksess. Men har ikke noe alternativer selv heller da

                    Kommentar

                    • kimmern
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2005
                      • 1173

                      Skal vi gå for Mesfin som en god gammeldags manager?

                      Kommentar

                      • Zindrinho
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2019
                        • 445

                        Opprinnelig skrevet av kanarisuper

                        Men har ikke noe alternativer selv heller da
                        Det virker rimelig tomt for alternativer både blant oss her og i ledelsen i LSK. Sjøl om jeg syns det virker rart at ikke Simon av alle skal ha laga seg en fin shortlist i det Bakke først begynte å snakke om vif som et alternativ, så får håpe det bare er at klubben holder helt tyst utad mens de forhører seg nedover/bortover lista.

                        I Norge er det ikke særlig mange offensivt anlagte trenere som også kunne passa vår litt mer fysiske stil, kan ikke ha sidelengs balltrilling på Åråsen. Skulle man prøvd seg på Sarpetrener igjen da? Tør å presse høyt, vil mye og får til mye. Vi sleit skikkelig mot stilen dems tidligere i år. Ellers må man fort ut av landet, evt ned i Obos eller inn på NFFs kontorer...:S

                        Kommentar

                        • niko
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2008
                          • 440

                          Med Moen Foss har vi seks seniorstoppere (ikke medregnet Slørdahl som jeg regner med er ferdig etter sesongen). Det kan man tolke dithen at planen er å fortsette med tre bak, og dermed skal ha inn en trener som ønsker å spille på den måten.

                          Jeg synes at det ikke nødvendigvis er negativt at det er litt stille hvis det tar litt tid å finne "den rette" - hvis det hele tiden går mye rykter om forskjellige navn, risikerer vi at "alle vet" at den nye treneren var sjettevalget, og dermed har en litt dårligere standing allerede fra første dag, lignende det Horneland fikk på Lerkendal.

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3933

                            Jeg både tror og håper Simon jobber etter prinsippet vist på denne tegningen!

                            like a duck.jpg
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3141

                              Opprinnelig skrevet av niko
                              Jeg synes at det ikke nødvendigvis er negativt at det er litt stille hvis det tar litt tid å finne "den rette"
                              Helt enig. Kudos til klubben for at ikke Fagermo (og til dels Rekdal) trillet inn på møterommet i det øyeblikket Helstrup (antagelig) ikke ble noe av.

                              Kommentar

                              • *eLSKerLSK*
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2005
                                • 402

                                Opprinnelig skrevet av G-Man

                                Helt enig. Kudos til klubben for at ikke Fagermo (og til dels Rekdal) trillet inn på møterommet i det øyeblikket Helstrup (antagelig) ikke ble noe av.
                                Hadde vært fryktelig rart. Helt feil profiler, først og fremst pga personlige egenskaper.

                                Kommentar

                                • plantemiddel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2012
                                  • 799

                                  Opprinnelig skrevet av niko
                                  Jeg synes at det ikke nødvendigvis er negativt at det er litt stille hvis det tar litt tid å finne "den rette" - hvis det hele tiden går mye rykter om forskjellige navn, risikerer vi at "alle vet" at den nye treneren var sjettevalget, og dermed har en litt dårligere standing allerede fra første dag, lignende det Horneland fikk på Lerkendal.
                                  i så fall har man plutselig forandret måten å jobbe på. I perioden det fortsatt var aktuelt å hente Helstrup så var ikke akkurat klubben stille om det

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2281

                                    Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

                                    Hadde vært fryktelig rart. Helt feil profiler, først og fremst pga personlige egenskaper.
                                    Føler meg ikke helt sikker før et annet alternativ er på plass.
                                    Sjansen for en av disse øker hvis vi ikke har andre alternativer etter sesongen, er jeg redd. Uansett hva som sies og skrives. Når det kommer til fotball og avtaler er minnet kortere seiersrekka til bakke i vif

                                    Kommentar

                                    • Kroktåa
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2015
                                      • 2857

                                      Opprinnelig skrevet av kunden

                                      Føler meg ikke helt sikker før et annet alternativ er på plass.
                                      Sjansen for en av disse øker hvis vi ikke har andre alternativer etter sesongen, er jeg redd. Uansett hva som sies og skrives. Når det kommer til fotball og avtaler er minnet kortere seiersrekka til bakke i vif
                                      Otto von Bismarck sa noe om pølser og politikk som godt kan beskrive også hvordan mange fotballklubber drives. Ikke LSK, håper jeg...

                                      "Den som vet hvordan pølser og politikk lages, får aldri mere en god natts søvn"

                                      Kommentar

                                      • blahbla
                                        Medlem
                                        Bøffel
                                        • Jul 2008
                                        • 35

                                        Kanskje en trener som er inspirert av Fluminense. Artig video om Malmø, vi liker jo allerede å ha endel av spillet og spillere på samme side så ikke så langt unna?
                                        (har aldri vært noe fan av vridning av spill, for meg blir det bare defensivt og drøying av tid)

                                        Fluminense’s tactics explained - https://www.youtube.com/watch?v=IevycgbLct0&t=480sHenrik Rydström full interview (in Swedish) - https://www.cafe.se/henrik-r...

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4284

                                          Ser banan nevnte Mikkjal Thomassen like etter at Geir gikk. Dette synes jeg er et godt og spennende forslag litt utenom det vanlige. Spiller 3-5-2 (regner med at dette er planen for oss framover mtp. at vi jakter Sigurd Haugen) og har gjort sine saker meget godt i Fredrikstad. Ikke all verdens erfaring mtp. at han bare har trent klubber på Færøyene før han gikk til Plankebyen, men de er virkelig strålende fornøyde med ham der nede i Østfold. Tror jeg må sette meg ned og se litt OBOS framover. Holdt blant annet Viking unna i cupen fram til Tripic satte karrierens 7543. overtidsstraffe.

                                          Tar mye heller en kar som dette enn en av disse norske nomadene som er på jakt etter en ny klubb å kjøre i dass.
                                          Last edited by Kanarivogel89; 02.08.2023, 06:57.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎