Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugggel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2020
    • 487

    Sves melder i et fantasy program på Twitter at dersom Helstrup ønsker blir han trener i LSK.

    Kommentar

    • Henke25
      Medlem
      Møteplager
      • Jun 2018
      • 79

      Opprinnelig skrevet av Fugggel
      Sves melder i et fantasy program på Twitter at dersom Helstrup ønsker blir han trener i LSK.
      Meget gode nyheter. Sier han nei så må klubben manøvrere seg derfra, men det er et klokt førstevalg.

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3141

        Er det bare jeg som synes at dette tilsynelatende går veldig fort? Hvor mye sondering i utlandet rekker man på 2 dager?

        Kommentar

        • Fugggel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2020
          • 487

          Opprinnelig skrevet av G-Man
          Er det bare jeg som synes at dette tilsynelatende går veldig fort? Hvor mye sondering i utlandet rekker man på 2 dager?
          Antar at det jobbes parallelt, men at Helstrup er ansett som førstevalget.

          Kommentar

          • Svart og gul
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2004
            • 251

            Opprinnelig skrevet av G-Man
            Er det bare jeg som synes at dette tilsynelatende går veldig fort? Hvor mye sondering i utlandet rekker man på 2 dager?
            Tror ikke det blir prioritert å sondere i utlandet. Toppkandidatene er norske.

            Kommentar

            • fredpet76
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2004
              • 1206

              Vi er vel enige om at Helstrup evt kommer til å takke høflig nei. Prosjektet hans går pr nå ganske bra, så tviler veldig på at han blir søring av seg med det første

              Kommentar

              • *eLSKerLSK*
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2005
                • 401

                Opprinnelig skrevet av fredpet76
                Prosjektet hans går pr nå ganske bra, så tviler veldig på at han blir søring av seg med det første
                Kanskje nettopp derfor er dette en god mulighet for ham å ta et steg opp hva de aller fleste parametre angår, bortsett fra tabellplasseringen pt. Det har åpenbart vært kontakt over lang tid, som trolig også fremstår mer seriøst enn innfallsmetoden til feks enga.

                Kommentar

                • niko
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2008
                  • 440

                  Opprinnelig skrevet av G-Man
                  Er det bare jeg som synes at dette tilsynelatende går veldig fort? Hvor mye sondering i utlandet rekker man på 2 dager?
                  Vil tro at Mesfin ikke begynte med to tomme hender, men alltid har en oppdatert liste over aktuelle alternativer i skuffen?
                  Last edited by niko; 15.07.2023, 11:36.

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4284

                    Opprinnelig skrevet av niko

                    Vil tro at Mesfin ikke begynte med to tomme hender, men alltid han en oppdatert liste over aktuelle alternativer i skuffen?
                    Stemmer nok dette, ja. Mesfin har jo uttalt at arbeidet begynte allerede da man fikk nyss om at Bakke kunne være på vei til Enga. Tror nok han begynte å sondere litt allerede for noen uker siden.

                    Kommentar

                    • fredpet76
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 1206

                      Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

                      Kanskje nettopp derfor er dette en god mulighet for ham å ta et steg opp hva de aller fleste parametre angår, bortsett fra tabellplasseringen pt. Det har åpenbart vært kontakt over lang tid, som trolig også fremstår mer seriøst enn innfallsmetoden til feks enga.
                      Kan hende. Vi har utløst klausulen, og det sies han har ambisjoner, så det kan hende. Krefter vil at han i såfall blir ut sesongen, men det har vi nok ikke tid til.

                      Kanskje hans første kamp blir 06.08

                      Mot TIL på Alfheim..

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4284

                        Opprinnelig skrevet av fredpet76

                        Kan hende. Vi har utløst klausulen, og det sies han har ambisjoner, så det kan hende. Krefter vil at han i såfall blir ut sesongen, men det har vi nok ikke tid til.

                        Kanskje hans første kamp blir 06.08

                        Mot TIL på Alfheim..
                        Jøss, er dette sant? Hva er kilden? For tre dager siden meldte Nordlys at det ikke var dialog mellom klubbene. Ser samme avis bekreftet i juni at han har en klausul som gjør TIL "maktesløse" dersom han ønsker å gå. Vil ikke tro de har særlig makt til å holde ham et halvår til dersom vi har utløst klausulen og han ønsker seg hit. Vi får se.

                        Sves melder mer kryptisk at Gaute blir trener dersom han selv ønsker det. Klausulen virker på så måte ikke å være et hinder, men jeg har ikke fått med meg at vi har utløst den allerede.

                        Kommentar

                        • plantemiddel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2012
                          • 799

                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                          Jøss, er dette sant? Hva er kilden? For tre dager siden meldte Nordlys at det ikke var dialog mellom klubbene. Ser samme avis bekreftet i juni at han har en klausul som gjør TIL "maktesløse" dersom han ønsker å gå. Vil ikke tro de har særlig makt til å holde ham et halvår til dersom vi har utløst klausulen og han ønsker seg hit. Vi får se.
                          Klausul eller ikke. Dersom en fotballtrener ønsker å bytte klubb kan han bare si opp stillingen sin og stå ut oppsigelsestida på tre måneder. Klausulen er bare for å få litt fortgang i sakene. Dessuten ønsker de færreste klubber å beholde en trener som ønsker seg bort.

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4284

                            Opprinnelig skrevet av plantemiddel

                            Klausul eller ikke. Dersom en fotballtrener ønsker å bytte klubb kan han bare si opp stillingen sin og stå ut oppsigelsestida på tre måneder. Klausulen er bare for å få litt fortgang i sakene. Dessuten ønsker de færreste klubber å beholde en trener som ønsker seg bort.
                            Joda, men om vi faktisk har utløst klausulen, så er dette det definitive beviset på at vi går etter Helstrup, derav spørsmålet mitt.

                            Kommentar

                            • plantemiddel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2012
                              • 799

                              Aha, da misforstod jeg. Når det er sagt, Mesfin var i alle fall ganske klar på at Bakke ikke hadde noen fremtid i klubben lenger med en gang han satte seg ned og hadde samtaler med søpla. Litt rart hvis Tromsø skulle sitte stille i båten mens treneren deres satt og prata med en konkurrerende klubb.

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4284

                                Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                                Aha, da misforstod jeg. Når det er sagt, Mesfin var i alle fall ganske klar på at Bakke ikke hadde noen fremtid i klubben lenger med en gang han satte seg ned og hadde samtaler med søpla. Litt rart hvis Tromsø skulle sitte stille i båten mens treneren deres satt og prata med en konkurrerende klubb.
                                Absolutt. Tror nok det foregår en del i kulissene. Kan bli en real stollek dette!

                                Kommentar

                                • fredpet76
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2004
                                  • 1206

                                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                  Jøss, er dette sant? Hva er kilden? For tre dager siden meldte Nordlys at det ikke var dialog mellom klubbene. Ser samme avis bekreftet i juni at han har en klausul som gjør TIL "maktesløse" dersom han ønsker å gå. Vil ikke tro de har særlig makt til å holde ham et halvår til dersom vi har utløst klausulen og han ønsker seg hit. Vi får se.

                                  Sves melder mer kryptisk at Gaute blir trener dersom han selv ønsker det. Klausulen virker på så måte ikke å være et hinder, men jeg har ikke fått med meg at vi har utløst den allerede.
                                  Ja, dette er sant. Kilden er troverdig men kan jo ikke røpes. Klausulen er mindre enn den Bakke ble løst ut for, så Sves har nok rett når han skriver at Helstrup blir LSK trener om han selv vil.



                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 3933

                                    Jeg har lagt ut et lengre referat fra en sak med Mesfin i rb som ble publisert fredag. Se nyhetstråden. Her sier Simon at han har godt håp om at trenerspørsmålet skal være løst i løpet av et par ukers tid.
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 3933

                                      Opprinnelig skrevet av fredpet76

                                      Ja, dette er sant. Kilden er troverdig men kan jo ikke røpes. Klausulen er mindre enn den Bakke ble løst ut for, så Sves har nok rett når han skriver at Helstrup blir LSK trener om han selv vil.


                                      Jeg mener å huske at det ble skrevet et sted at utkjøpssummen er på 1 million.
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4284

                                        Opprinnelig skrevet av fredpet76

                                        Ja, dette er sant. Kilden er troverdig men kan jo ikke røpes.


                                        Respekterer selvsagt dette. Spennende utvikling. Takk, sjef!

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 3933

                                          Opprinnelig skrevet av fredpet76

                                          Kan hende. Vi har utløst klausulen, og det sies han har ambisjoner, så det kan hende. Krefter vil at han i såfall blir ut sesongen, men det har vi nok ikke tid til.

                                          Kanskje hans første kamp blir 06.08

                                          Mot TIL på Alfheim..
                                          Hvis vi "har utlkøst klausulen" må jo det bety at kontrakten allerede er signert? Jeg gjetter på at det foreligger en smule begrepsforvirring her og at det betyr at vi er villige til å betale det klausulen krever. Hvis det stemmer at vi bokstavelig talt har utløst klausulen, må det i så fall bety at det som nå diskuteres er når overgangen de facto skjer! Samtidig vil det jo ikke utløse noen klausul hvis Helstrup står ut oppsigelsestida? Med mindre klubben vil opptre på en fair og ryddig måte og betaler klausulpengene, selv om det skulle vise seg at han ikke er på plass før etter sesongen!
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎