Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dumbo
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2004
    • 466

    Et spennende men usikkert valg. Forhåpentligvis inngår vi ikke en kontrakt som det vil koste flere årslønner å avslutte dersom det skulle bli nødvendig.

    Kommentar

    • Fugggel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2020
      • 489

      Opprinnelig skrevet av Dumbo
      Et spennende men usikkert valg. Forhåpentligvis inngår vi ikke en kontrakt som det vil koste flere årslønner å avslutte dersom det skulle bli nødvendig.
      Hva er et sikkert valg?

      Kommentar

      • Dumbo
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2004
        • 466

        Opprinnelig skrevet av Fugggel

        Hva er et sikkert valg?
        Et sikrerer valg hadde vært en trener med dokumenterte resultater som hovedtrener.

        Kommentar

        • Fugggel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2020
          • 489

          Opprinnelig skrevet av Dumbo

          Et sikrerer valg hadde vært en trener med dokumenterte resultater som hovedtrener.
          Som Jørgen Lennartsson var for eksempel ?

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 3956

            Opprinnelig skrevet av Dumbo

            Et sikrerer valg hadde vært en trener med dokumenterte resultater som hovedtrener.
            Jeg forstår argumentet ditt, men samtidig må vi spørre oss hvilke trenere vi da hadde kunnet hente. Lennartson er nevnt. Rekdal, Fagermo eller andre i den kategorien?

            George er selvsagt en form for gambling, men ikke en hodeløs gambling etter min mening. Jeg tror dette kan bli alt fra gull til gråstein, og egentlig alt imellom der.

            Men når vi først henter ham, velger jeg å være forsiktig optimist (nok en gang) og tenke at dette kan jo bli veldig bra! Et spennende valg, langt mer spennende enn den grå gjenbruksmassen som går igjen i ES!
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • TheFugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2006
              • 343

              Opprinnelig skrevet av Fugggel
              Som Jørgen Lennartsson var for eksempel ?
              Det finnes ekstremt mange trenere med bedre resultater/CV enn Georgson. Det er ikke å bestride.

              Han har jo nesten ikke vært hovedtrener før så det er jo vanskelig å se hva han står for fotballmessig. Så vidt jeg ser har han bare vært manager i 16 kamper totalt for Malmø (6 kamper i 2018 og 10 kamper i 2022)?. Han har 16 kamper totalt som hovedtrener og aldri vunnet noenting.

              Dopaminreseptorene mine går ikke i bajasstemning av dette.

              Det mest spennende med denne ansettelsen er assistent rollen hans under Arteta. Håper han lærte seg en del der som han tar med seg.

              håper dette blir knall, men er forsiktig pessimist basert på det vi vet.

              Kommentar

              • Fugggel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2020
                • 489

                Opprinnelig skrevet av TheFugl

                Det finnes ekstremt mange trenere med bedre resultater/CV enn Georgson. Det er ikke å bestride.

                Han har jo nesten ikke vært hovedtrener før så det er jo vanskelig å se hva han står for fotballmessig. Så vidt jeg ser har han bare vært manager i 16 kamper totalt for Malmø (6 kamper i 2018 og 10 kamper i 2022)?. Han har 16 kamper totalt som hovedtrener og aldri vunnet noenting.

                Dopaminreseptorene mine går ikke i bajasstemning av dette.

                Det mest spennende med denne ansettelsen er assistent rollen hans under Arteta. Håper han lærte seg en del der som han tar med seg.

                håper dette blir knall, men er forsiktig pessimist basert på det vi vet.
                Det at Georgson har lite å vise til hersker det ingen tvil om. Samtidig så er alle ansettelser/spillersigneringer forbundet med risiko. Jeg velger å ha tillit til prosessen og samtalene LSK har hatt med Georgson som har resultert i et tilbud om jobben.

                Med CV’en til Georgson så legger beslutningstakerne hodet på blokka. Dersom dette er skivebom bør øynene rettes mot sportsdirektør også. Med det tatt i betraktning bør de ha stor tro på at Georgson er rett mann.

                Kommentar

                • TheFugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2006
                  • 343

                  Opprinnelig skrevet av Fugggel

                  Det at Georgson har lite å vise til hersker det ingen tvil om. Samtidig så er alle ansettelser/spillersigneringer forbundet med risiko. Jeg velger å ha tillit til prosessen og samtalene LSK har hatt med Georgson som har resultert i et tilbud om jobben.

                  Med CV’en til Georgson så legger beslutningstakerne hodet på blokka. Dersom dette er skivebom bør øynene rettes mot sportsdirektør også. Med det tatt i betraktning bør de ha stor tro på at Georgson er rett mann.
                  Ja klubben har nok mer innsikt enn oss om selve personen, og det blir spennende å høre hva som blir sagt under pressekonferansen når den tid kommer.

                  Men sett utenfra så ser dette bare rart ut. Det minst risikofylte dersom vi ønsker å vinne/oppnå noe er jo å ansette en som allerede har vunnet noe. I det minste ansette en som har solide resultater å vise til f.eks rykket opp en divisjon med mindre gode lag.

                  Her er et intervju hvor han prater litt om jobben under Arteta:
                  Andreas Georgson, who is now the Sporting Director at Malmo, recalls what it was like to work alongside Mikel Arteta at Arsenal. "The level of tactical detai...


                  Synes han formulerer seg bra og virker som en empatisk type.

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3499

                    Jeg skjønner virkelig ikke at man mener det hadde vært bedre å hente en utprøvd trener fremfor noe så spennende som dette. Man forsvarer ansettelse av eks-spillere med at de har lært av de beste og meritter som spiller, men hvorfor skal ikke det samme gjelde for en trener? En trener som har vært i Skandinavias beste klubb (og akademier) over flere år, vært i Arsenal under forvandlingen fra et godt topplag til en tittelutfordrer og hatt treneroppgaver i Southampton og Brentford som begge må sies å være to av Englands best drevne klubber siste 10-15 årene gitt deres utgangpunkt. Den utviklingsarenaen der er det få realistiske trenere som oppfyller i dag. I alle fall i en alder av 41.

                    Blir dette mannen vi satser på, så vil jeg si at det er stor kudos til Mesfin og de andre som har jobbet frem denne kandidaten. Dette ser veldig spennende ut. Så får det heller være at det innebærer en form for risiko. Fordi taket her er så utrolig mye høyere enn om man hadde ansatt en av disse trenerne som går på rundgang og har "dokumentert resultater". Felles for disse er også at de har "dokumentert sparkinger pga dårlige resultater".

                    Dette gleder jeg meg virkelig til, og skulle det vise seg at han ikke lykkes som hovedtrener for oss, så kan det fremdeles være elementer ved tilnærmingen hans klubben kan lære av og ta med seg videre inn i fremtiden. Fordi det er jo ganske tydelig at han sitter på en spennende kompetanse som har gjort han aktuell for de klubbene han har vært i.

                    Ser han lyktes med å ta Malmø FF inn i Europa League også på de få kampene han var vikarierende hovedtrener. Et gruppespill de ikke tok et eneste poeng i etter at han overlot jobben til nestemann.

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3956

                      Ikke det at jeg på noen måte har noen grunn til å tro at noen har tenkt i de baner. Men hva med Johan Andersson som assistenttrener under Georg?
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • fredpet76
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2004
                        • 1214

                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                        Ikke det at jeg på noen måte har noen grunn til å tro at noen har tenkt i de baner. Men hva med Johan Andersson som assistenttrener under Georg?
                        Han ønsker å hente assistent selv. Ser for meg han henter en fra MFF eller annen tidligere kollega

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2087

                          Anbefaler siste blogginnlegg fra "Jobba Hårdare". Om ikke obligatorisk pensum, så i hvert fall mange ting som er verdt å tenke over når (før) man skriver innlegg om vår (sannsynligvis) nye hovedtrener. https://www.hardemottak.com/blog/jh-...4Qh5edHvg7miP4

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3956

                            Opprinnelig skrevet av fredpet76

                            Han ønsker å hente assistent selv.
                            Ønsker'n å hente assistent selv? Egenrådig type, denne George!

                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • fredpet76
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2004
                              • 1214

                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                              Ønsker'n å hente assistent selv? Egenrådig type, denne George!
                              Dette er helt vanlig da blant trenere.

                              Kommentar

                              • Kjøttkaka
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2012
                                • 290

                                Skepsisen til Georgson bunner selvsagt veldig nye i at han er svensk. Det er nok litt urettferdig, men samtidig har jo LSK en fæl historikk. Det hjalp heller ikke at ryktene om Brännström kom først. Hadde du bedt meg lage en profil over min marerittrener, så hadde den ligner veldig på ham. Det skaper et inntrykk av at Helstrup har sagt nei, ingen andre i Norge er aktuelle, så la oss sjekke Sverige da.

                                Sånn er det helt klart ikke, men det er unektelig et valg med høyere risiko. Oppsiden er det jo at vi kan ha gjort et skikkelig funn. Det kan være et trenertalent som ingen andre har sett. Vår egen Kjetil Knudsen. Nedsiden er jo at det kan være vår Billy McKinlay.

                                Det positive er at han mest sannsynlig er på plass før jul. Vi har hovedsponsor på plass, masse penger på bok og er er lag etablert på øvre halvdel. Det er ingen unnskyldninger for å ikke lykkes, og jeg tror vi er nødt til å ta det siste steget for å komme på Europa-toget. Selv om jeg er lei Europa-maset, så er det der pengene ligger. Molde kommer til å tjene nærmere 200 millioner på Europa i år, og nærmere 500 millioner totalt med spillersalg. Neste sesong kan det fort være fem plasser som gir Europa og de to øverste til Champions League. Kommer et norsk lag dit er de sikret 300 millioner.

                                Derfor må vi være med i toppen og sikre inntekter. Vi er nødt til å ha noen turer ut i Europa og ha noen gode spillersalg om vi skal ha noe håp om å vinne noe det neste tiåret. En Billy McKinlay hadde vært en katastrofe, men vi har heller ikke råd til en Magnus Haglund som trenger to groteske sesonger på å tilpasse seg før vi kan nærme oss noe som ligner på noe.

                                Selv om jeg har blitt litt mer optimistisk etter å ha lest litt mer fra folk som er positive og har adskillig mer peiling enn meg, så klarer jeg ikke helt å fri meg fra den iboende skrekken for at dette stinker 2010-tallet. Mye avhenger av hvilke spillere vi henter, og hvordan Georgson presenterer seg selv. Vi skal ikke hente noen Finnurer og Westerberger denne gangen.

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 3956

                                  Opprinnelig skrevet av fredpet76

                                  Dette er helt vanlig da blant trenere.
                                  Men da er vi jo enige da!
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2087

                                    Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
                                    Skepsisen til Georgson bunner selvsagt veldig nye i at han er svensk. Det er nok litt urettferdig, men samtidig har jo LSK en fæl historikk. Det hjalp heller ikke at ryktene om Brännström kom først. Hadde du bedt meg lage en profil over min marerittrener, så hadde den ligner veldig på ham. Det skaper et inntrykk av at Helstrup har sagt nei, ingen andre i Norge er aktuelle, så la oss sjekke Sverige da.

                                    Sånn er det helt klart ikke, men det er unektelig et valg med høyere risiko. Oppsiden er det jo at vi kan ha gjort et skikkelig funn. Det kan være et trenertalent som ingen andre har sett. Vår egen Kjetil Knudsen. Nedsiden er jo at det kan være vår Billy McKinlay.

                                    Det positive er at han mest sannsynlig er på plass før jul. Vi har hovedsponsor på plass, masse penger på bok og er er lag etablert på øvre halvdel. Det er ingen unnskyldninger for å ikke lykkes, og jeg tror vi er nødt til å ta det siste steget for å komme på Europa-toget. Selv om jeg er lei Europa-maset, så er det der pengene ligger. Molde kommer til å tjene nærmere 200 millioner på Europa i år, og nærmere 500 millioner totalt med spillersalg. Neste sesong kan det fort være fem plasser som gir Europa og de to øverste til Champions League. Kommer et norsk lag dit er de sikret 300 millioner.

                                    Derfor må vi være med i toppen og sikre inntekter. Vi er nødt til å ha noen turer ut i Europa og ha noen gode spillersalg om vi skal ha noe håp om å vinne noe det neste tiåret. En Billy McKinlay hadde vært en katastrofe, men vi har heller ikke råd til en Magnus Haglund som trenger to groteske sesonger på å tilpasse seg før vi kan nærme oss noe som ligner på noe.

                                    Selv om jeg har blitt litt mer optimistisk etter å ha lest litt mer fra folk som er positive og har adskillig mer peiling enn meg, så klarer jeg ikke helt å fri meg fra den iboende skrekken for at dette stinker 2010-tallet. Mye avhenger av hvilke spillere vi henter, og hvordan Georgson presenterer seg selv. Vi skal ikke hente noen Finnurer og Westerberger denne gangen.
                                    Han er svensk og har begrenset cv hva gjelder erfaring som hovedtrener. Men han har i det minste trent et seniorlag før, i motsetning til bartenes nye trener "Affe" kommer i hvert fall ikke til å få mye arbeidsro hvis det lugger litt gjennom vårsesongen...

                                    This is the profile site of the manager Alfred Johansson. The site lists all clubs he coached and all clubs he played for.

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 3956

                                      Den mulige oppsiden av denne ansettelsen kan være stor. Den som intet våger, intet vinner! Bedre å ta en viss risiko, enn å sementere klubben som en middelhavsfarer. Kanskje "denne svensken" blir vår King George!
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • TheFugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2006
                                        • 343

                                        Noen som vet når han presenteres?

                                        Begynner å bli litt vel utålmodig

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 3956

                                          Opprinnelig skrevet av TheFugl
                                          Noen som vet når han presenteres?

                                          Begynner å bli litt vel utålmodig
                                          Enig! Hva er det som tar så veeldig lang tid?

                                          Mesfin har jo lovet flere harde pakker i form av nye spillere også før jul, så vi må forvente at det kommer en tre-fire solide forsterkninger også denne uka. Kan det være at de jobber med en eller et par spillere som George skal ha med seg inn?
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎