Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maxpayne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 1212

    Drit i Bakke og enga nå. De ser vi ikke igjen før det har vært en real opprydding i den klubben. Jeg skrev allerede her den dagen JJ ble ansatt at måtte det bli en rask og smertefri død for den klubben. Dog tok det ett år lengere enn ventet.
    Lillestrøm sportsklubb bør ikke være en klubb der umeriterte trenere får sjansen. Jeg blir ganske oppgitt når jeg ser Johan Andersson bli nevnt. Jo da, det kunne selvsagt gått i spann med en tydelig hovedtrener men ikke mer. Svenske trenere, fysj. Dansk trener, nja bedre enn de de fleste danske spillere men fortsatt skeptisk. Jeg tror det er viktig at vi får en trener der dynamikken mellom sportssjef og trenere er god. Personlig er jeg litt redd for at sportssjefen ser etter en trener der han kan styre og stelle litt for mye. Få på plass en tydelig hovedtrener som tør å utfordre klubben, spillere og gjerne oss fans også. Det vi må forvente er en fotballklok pedagogisk trener med en viss merittliste, og folkeskikk innenfor normale rammer.
    Last edited by maxpayne; 11.12.2023, 13:47.

    Kommentar

    • Sailor Man
      Moderator
      • Jun 2007
      • 1330

      Opprinnelig skrevet av G-Man

      Joda, men hadde han ikke hoppa av selv, så hadde han fortsatt vært her, og vi fortsatt vært like ubeskrivelig kjedelige. Uten Akor Adams kunne det like gjerne vært LSK som spilte kvalik i går.

      Når det gjelder ny trener så må det viktigste kriteriet være å gå for ALT ANNET enn det den taperen på Intility stod for, både her og der. Fotball er underholdning, og ingen synes det er særlig underholdende å se et drit-defensivt lag trille ball frem og tilbake, før de likevel taper til slutt. Og nesten enda verre: Måtte se en trener med samme karisma som en overkjørt rotte stå og lire av seg nonsens etterpå.

      Nå må vi ikke går for noe traust og forutsigbart - det bør være noe friskt og annerledes, noe som ligger så langt fra Geir Bakke som det er mulig å komme.
      Resultatene må komme først, det er mye artigere å se LSK vinne med stygg fotball enn tape med pen.

      Samtidig er det verdt å verke seg at de to øverste lagene på tabellen i år har gjort det bra med en utprega offensiv spillestil. Horneland var inntil i fjor kjent for å stå for en defensiv og kynisk fotball - i år har Brann vært virkelig gode offensivt. Leste i et intervju med ham at i en klubb som Brann må man tørre å være offensiv i alt man gjør - jeg tror det samme gjelder hos oss. Legg mer vekt på offensiv samhandling, få inn noen faste mønstre i angrepsspillet og hent inn spillere som kan gjøre litt på egen hånd!

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen
        Gøy å drite på Geir i dag.

        Burde han fått mye mer ut av spillermaterialet han hadde?

        Dragsnes, Knudsen, Adams, Ogbu, Kairinen, Røsler, Pettersson, Mathew...omtrent samtlige har gått rett inn i like store eller større klubber og blitt viktige spillere.

        Der f.eks Glimt selger til utlandet og ingen slår gjennom?

        Har Mesfin egentlig lagt til rette for mye bedre prestasjoner enn Geir har vært i nærheten av?
        Definitivt. Mista helt gnisten av å se hvordan Bakke utvikla LSK. Mange trenere som kan være spennende. Jeg hadde gjerne tatt Pimenta. Hva med Bradley? Spennende å se hva Helstrup vil i vinter også.

        Kommentar

        • OlaG
          Oversetterdrone
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 884

          Opprinnelig skrevet av maxpayne
          Lillestrøm sportsklubb bør ikke være en klubb der umeriterte trenere får sjansen. Jeg blir ganske oppgitt når jeg ser Johan Andersson bli nevnt.
          ...
          Det vi må forvente er en fotballklok pedagogisk trener med en viss merittliste, og folkeskikk innenfor normale rammer.
          Jeg er enig med deg i dag, men jeg tror Johan Andersson kan bli en trener som tilfredsstiller kravene du avslutter med. Han har allerede alt annet enn merittlista, så hvis/når den er på plass ser jeg han gjerne i LSK. Så får det heller være at han er svensk

          Kommentar

          • Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2875

            Opprinnelig skrevet av OlaG

            Jeg er enig med deg i dag, men jeg tror Johan Andersson kan bli en trener som tilfredsstiller kravene du avslutter med. Han har allerede alt annet enn merittlista, så hvis/når den er på plass ser jeg han gjerne i LSK. Så får det heller være at han er svensk
            Johan Andersson tror jeg må være den eneste svenske treneren som ikke ville blitt møtt med øyeblikkelige mishagsytringer fra fansen. Sjøl mener jeg det er for tidlig. Men få ham gjerne med som assistent, til en merittert trener som vil det samme som klubben. Han er absolutt spennende, en mann for framtida.

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3956

              Opprinnelig skrevet av Kroktåa

              Johan Andersson tror jeg må være den eneste svenske treneren som ikke ville blitt møtt med øyeblikkelige mishagsytringer fra fansen. Sjøl mener jeg det er for tidlig. Men få ham gjerne med som assistent, til en merittert trener som vil det samme som klubben. Han er absolutt spennende, en mann for framtida.
              Hva er det med Johan Andersson som jeg ikke har fått med meg? Og dette er ikke et spørsmål spesielt til deg, Kroktåa, og det er heller ikke et uttrykk for at jeg nødvendigvis er uenig. Men jeg har altfor lite kjennskap til ham som trener og det er derfor jeg spør.

              Johan Andersson var en eminent tekniker og han virker som en balansert og rimelig sympatisk kar. Og han har suksess med Eidsvold Turn. Er det grunnen til at tilsynelatende flere mener han kunne være klar til å trene LSK nå? Allerede?

              Slik jeg husker Johan gikk det stadig saktere fremover mot slutten av hans tid i LSK. Jo, han var usedvanlig god til å skjerme og beholde ballen - bedre enn de fleste. Men det ble vel også stadig flere "æresrunder" tilbake mot eget mål, før det eventuelt ble satt fart, eller rettere sagt, slått en pasning fremover? Og hvordan er fotballen han får Turn til å spille? Hvis det er noe i nærheten av hvordan han var selv som spiller, måtte vi vel ha skiftet ut så og si hele stallen?

              Jeg banner nok i kjerka nå! Men jeg vil gjerne bli opplyst!
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • ChrisK
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2013
                • 302

                VG melder at Andreas Georgson er en het kandidat. Han har hatt ulike roller i Malmö tidligere og er nå dødballtrener i Southampton.

                Kommentar

                • Kjøttkaka
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2012
                  • 290

                  *stønn*

                  Kommentar

                  • Kjøttkaka
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2012
                    • 290

                    For å være en smule seriøs og ikke bare avfeie en svenske som trener fordi han er svensk(selv om det strengt tatt er helt innafor).

                    Jeg får virkelig ikke vann i munnen av en trener som har null og niks å vise til som hovedtrener. Dødballtreneren til en Engelsk klubb på nivå to er ikke noe jeg hopper i taket over. Han har ikke Wikipedia-artikkel en gang!

                    Vi kan jo håpe at en dødballtrener vil styrke oss på defensiv dødball og kanskje til og med lære oss innkast. Utover det er det eneste positive jeg ser her at en sånn trener kun kan overgå forventningene mine, for de er solid plassert på bunn.

                    Kommentar

                    • fredpet76
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 1214

                      Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
                      For å være en smule seriøs og ikke bare avfeie en svenske som trener fordi han er svensk(selv om det strengt tatt er helt innafor).

                      Jeg får virkelig ikke vann i munnen av en trener som har null og niks å vise til som hovedtrener. Dødballtreneren til en Engelsk klubb på nivå to er ikke noe jeg hopper i taket over. Han har ikke Wikipedia-artikkel en gang!

                      Vi kan jo håpe at en dødballtrener vil styrke oss på defensiv dødball og kanskje til og med lære oss innkast. Utover det er det eneste positive jeg ser her at en sånn trener kun kan overgå forventningene mine, for de er solid plassert på bunn.
                      Med andre ord, du kjenner han ikke men har mange meninger likevel. Vent å se da inntil han får presentert seg og kubben forklarer hvorfor de gikk for han.

                      Han har jobbet i Arsenal og sist i Southampton der han får gode skussmål. Har UEFAs prolisens som er Europas høyeste offisielle trenerutdanning i fotball.

                      Synes dette er spennende.

                      Kommentar

                      • Lillestrømer
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • Jul 2023
                        • 1

                        Andreas Georgson currently serves as the First Team Assistant Coach at Southampton FC in the EFL Championship. Andreas is the former Technical Director at Ma...


                        Fin prat om video-analyse og dødball. Bare å børste støv av Kippe så blir det gull med han der.

                        Kommentar

                        • Kjøttkaka
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2012
                          • 290

                          Opprinnelig skrevet av fredpet76

                          Med andre ord, du kjenner han ikke men har mange meninger likevel. Vent å se da inntil han får presentert seg og kubben forklarer hvorfor de gikk for han.

                          Han har jobbet i Arsenal og sist i Southampton der han får gode skussmål. Har UEFAs prolisens som er Europas høyeste offisielle trenerutdanning i fotball.

                          Synes dette er spennende.
                          Ingen kjenner den fyren her, men på et diskusjonsforum må vi jo kunne ha meninger selv om vi vet lite. Skulle han bli presentert vil han naturligvis få min fulle støtte, og jeg vil jo selvsagt ingenting mer enn at det skal gå bra, men jeg tillater meg å være ekstremt skeptisk til en svenske uten hovedtrenererfaring.

                          Bare det at hans PRO-lisens trekkes fram viser jo hvor tynt dette er. Det er jo et krav at man skal ha det for å trene lag i Eliteserien.

                          Det hender jo at umeritterte trenere lykkes som bare det, og han har jo heldigvis erfaring fra England i tillegg til Sverige. Men at vi skulle ha to svensker med svake CV’er som de heiteste navnene som ny trener er deprimerende. Men jeg håper og tror at dette er sondering, og at vi også har andre navn på blokka.


                          Kommentar

                          • fredpet76
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2004
                            • 1214

                            Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka

                            Ingen kjenner den fyren her, men på et diskusjonsforum må vi jo kunne ha meninger selv om vi vet lite. Skulle han bli presentert vil han naturligvis få min fulle støtte, og jeg vil jo selvsagt ingenting mer enn at det skal gå bra, men jeg tillater meg å være ekstremt skeptisk til en svenske uten hovedtrenererfaring.

                            Bare det at hans PRO-lisens trekkes fram viser jo hvor tynt dette er. Det er jo et krav at man skal ha det for å trene lag i Eliteserien.

                            Det hender jo at umeritterte trenere lykkes som bare det, og han har jo heldigvis erfaring fra England i tillegg til Sverige. Men at vi skulle ha to svensker med svake CV’er som de heiteste navnene som ny trener er deprimerende. Men jeg håper og tror at dette er sondering, og at vi også har andre navn på blokka.

                            Om det ikke oppstår noe veldig spesielt så blir det han. Har sikre kilder på det.

                            Kommentar

                            • Dumbo
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2004
                              • 466

                              Opprinnelig skrevet av fredpet76

                              Om det ikke oppstår noe veldig spesielt så blir det han. Har sikre kilder på det.
                              Et spennende navn med erfaring som assistenttrener fra langt større klubber enn Lillestrøm. Forhåpentligvis har han lært mye av Arteta. Litt underlig at han skifter jobb etter kun noen få måneder i England, men han har tydeligvis hatt for vane å stadig flytte på seg.

                              Kommentar

                              • fredpet76
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2004
                                • 1214

                                En liten kurrositet for den som er interessert:


                                Kommentar

                                • Fugggel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2020
                                  • 489

                                  Opprinnelig skrevet av fredpet76

                                  Om det ikke oppstår noe veldig spesielt så blir det han. Har sikre kilder på det.
                                  Du nevnte jo Aasmund Bjerkan i ryktetråden for noen uker siden. Kan dette ses i sammenheng? En Georgson uten hovedtrenererfaring med Bjerkan som en slags erfaren førstelagstrener?

                                  Kommentar

                                  • fredpet76
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2004
                                    • 1214

                                    Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                    Du nevnte jo Aasmund Bjerkan i ryktetråden for noen uker siden. Kan dette ses i sammenheng? En Georgson uten hovedtrenererfaring med Bjerkan som en slags erfaren førstelagstrener?
                                    Aasmund Bjerkan sitt navn ble nevnt, men kan ikke bekrefte om han fortsatt er aktuell pr nå

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3352

                                      Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                      Du nevnte jo Aasmund Bjerkan i ryktetråden for noen uker siden. Kan dette ses i sammenheng? En Georgson uten hovedtrenererfaring med Bjerkan som en slags erfaren førstelagstrener?
                                      Har Bjørkan erfaring som førstelagstrener? Kan ikke huske at han har vært det, men har noen anelser om at han var i trenerteamet til Glimt frem til sønnen ble tatt opp i stallen.

                                      Når det gjelder Georgson, så ligger Southampton på 4. Plass og er med i kampen om opprykk. Det blir derfor litt enkelt å avfeie han som ‘cornertrener i Championship’. Sist jeg så en oversikt var Championship den 4. rikeste ligaen i Europa, så det er ingen bakgårdsliga vi snakker om. Jeg har tidligere sagt at jeg gjerne ser en ambisiøs akademitrener fra Nederland eller Tyskland, og da er ikke en assistenttrener fra Championship så veldig langt unna.

                                      Dersom Georgson blir vår neste trener, så er jeg forsiktig optimist. Det vil være en typisk Mesfin signering som ikke har vært på radaren til noen. At han har ansvaret for dødballer betyr ikke at han ikke har peiling på hva resten av spillet går ut på. Dersom han får skikk på innkastene våre, så blir han en suksess uansett hvordan resultatene forøvrig ser ut.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • Fugggel
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2020
                                        • 489

                                        Opprinnelig skrevet av MortenA

                                        Har Bjørkan erfaring som førstelagstrener? Kan ikke huske at han har vært det, men har noen anelser om at han var i trenerteamet til Glimt frem til sønnen ble tatt opp i stallen.
                                        Ja, vært hovedtrener både i Alta, Ranheim og Bodø Glimt. Er også en del av trenerteamet der i dag.

                                        Min tanke var egentlig at han ville fått en utvidet assistentrolle, på lik linje som Myhre hadde.

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3352

                                          Opprinnelig skrevet av Fugggel
                                          Ja, vært hovedtrener både i Alta, Ranheim og Bodø Glimt. Er også en del av trenerteamet der i dag.

                                          Min tanke var egentlig at han ville fått en utvidet assistentrolle, på lik linje som Myhre hadde.
                                          Takker. Husker at det var noe greier rundt han for noen år siden som nevnt ovenfor. At han flyttet til sportssjefrollen for å få litt avstand til sønnen, men har ikke fulgt treneropplegget i Glimt i detalj. Det som taler mot han er hvordan Glimt har blitt et spillesystem som plugger spillerne inn i bestemte posisjoner uten å utvikle de til å fungere i andre lag. Skal vi fortsette å være en selgende klubb, så er vi avhengig av at de vi selger oppnår suksess i sin neste klubb.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎