Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3141

    Opprinnelig skrevet av CFC1976
    Kan si følgende med 100 prosent sikkerhet etter å ha spurt en ansatte i sportsklubben...

    LSK har en liste av tre navn på en shortlist.
    RB kjenner til alle tre og derfor skrev Svesengen at den neste trener bør være norske og kjenner klubben godt.
    To av tre er norsk. Den tredje er svensk.

    Vi rykker ned i år.
    Høres direkte skremmende ut.

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3499

      Opprinnelig skrevet av CFC1976
      Kan si følgende med 100 prosent sikkerhet etter å ha spurt en ansatte i sportsklubben...

      LSK har en liste av tre navn på en shortlist.
      RB kjenner til alle tre og derfor skrev Svesengen at den neste trener bør være norske og kjenner klubben godt.
      To av tre er norsk. Den tredje er svensk.

      Vi rykker ned i år.
      Powell er vel den svenske da, så er det vel to nordmenn som har bevist at de var for dårlige for andre norske klubber og fått sparken der.
      I så fall er det bare å møte opp med høygaflene og fakler på Åråsen og frata de som styrer klubben all makt.
      Hvis man virkelig startet med over 100 mann og ender opp med 2/3 som tidligere spillere/trenere i klubben så har man altså ikke lært en dritt de siste årene.

      Jeg stemmer for å overlate beslutningene i klubben til et lykkehjul. Har mer trua på at vi i det minste treffer på noe da kontra om man skal analysere seg til dårlige avgjørelser hver gang.

      edit: det oser forresten igjennom hele innlegget til Svesengen at han ønsker å snakke inn Tom Nordlie i klubben igjen. Noe som ville vært en skandale.

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4376

        Har ikke peiling men frykter at Powell og Skullerud er to av tre. Så gjenstår det å se om man får sove i natt.
        ..................

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3141

          Jeg frykter at vi snakker om Powell, Nordlie og Gunnar Halle. Kan sistemann vennligst slukke lyset på veien ned i divisjonene?

          Kommentar

          • vermu
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2008
            • 1729

            Nordlie kan vel umulig være aktuell nå? Powell kan jeg virkelig ikke begripe skal være aktuell. Halle kan fort stå på denne lista. Jeg tipper også Leif G. Smerud har vært/er i diskusjonen. Hjelpe meg, jeg tåler ikke dette lenger. Får nesten håpe på en svenske.

            Kommentar

            • tarsen
              Medlem
              Bøffel
              • May 2015
              • 32

              Det var vel Einstein som sa at galskap er å gjøre det samme om og om igjen og forvente et annet resultat. Skal vi resirkulere eller kopiere det som ikke har fungert hos oss eller andre klubber tidligere, hva er da sjansen for at det skal fungere denne gangen?

              Mulig det er gambling, men jeg tror at vårt håp om å komme noen vei, må være å komne seg ut av fortiden og tørre å tenke nytt. Jeg ser faktisk heller at vi rykker ned med et ukjent trenerprospekt som faktisk kan bygge noe enn å ryke på en ny periode med Nordlie og status quo som bunnlag samt en ny trenerfallskjerm om et års tid.

              Kommentar

              • Stabekkfugl
                Juniormedlem
                Ferskenpels
                • Jan 2012
                • 6

                Morten Tandberg er så godt som klar for Arendal ifølge dagens Budstikke.

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9364

                  Opprinnelig skrevet av Stabekkfugl
                  Morten Tandberg er så godt som klar for Arendal ifølge dagens Budstikke.
                  Det var synd.

                  Powell veit jeg ikke nok om hva står for i trenergjerningen, men Skullerud ønskes ikke.

                  Kommentar

                  • Sailor Man
                    Moderator
                    • Jun 2007
                    • 1324

                    Ikke særlig positiv til Powell, jeg heller. Det er uklart for meg hva som skjedde i Sandefjord, men uansett hva det var burde det ikke være noen god jobbsøknad.

                    Nordlie har noen plusser ved seg, han er lokal, lsk-patriot og en karismatisk fyr som garantert vil skape litt blest rundt klubben - på godt og vondt. Dessuten liker jeg fotballen han ønsker å spille. Han burde likevel ikke være aktuell nå, både med tanke på den nære historikken hans som trener, men også med forrige periode i LSK i minne.

                    Så vidt jeg veit har Gunnar Halle stort sett vært assistent på seniornivå, med unntak av å lede et dødsdømt Lyn-lag. Jeg veit ikke mye om hva han står for som trener, men det er fort gjort å lure på hvorfor han ikke har fått flere sjanser som hovedtrener.

                    Enig med Knut i at Skullerud ikke ønskes, og han bør uansett ikke være aktuell siden han står for en litt annen type fotball enn det vi skal spille.

                    Smerud er det mest spennende navnet som har blitt nevnt her, hvis man ikke skal se til utlandet.

                    Kommentar

                    • norveggio
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • May 2008
                      • 65

                      Kan Steinar Pedersen tenkes å være en av de aktuelle?

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3141

                        I forhold til de fleste andre som nå diskuteres ville Steinar Pedersen være en befrielse. Smerud er vel også en løsning det kunne være mulig å leve med. Ingen av dem er vel dessverre noen frelser, selv om de begge er bedre alternativer enn Skullerud, Powell, Halle og Nordli.

                        Kommentar

                        • fredpet76
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2004
                          • 1206

                          Brian Deane gjorde det veldig bra i Sarpsborg før han av en eller annen årsak i 2014 måtte gå. Fikk mye skryt både som person og om det faglige
                          Last edited by fredpet76; 11.07.2018, 10:10.

                          Kommentar

                          • Dole
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 1505

                            Her har klubben mulighet til å ansette en trener som skaper entusiasme i og rundt klubben. Om spekulasjonene her på forumet stemmer, så ser det ut som de ikke ønsker en slik løsning.

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3499

                              Opprinnelig skrevet av fredpet76
                              Brian Deane gjorde det veldig bra i Sarpsborg før han av en eller annen årsak i 2014 måtte gå. Fikk mye skryt både som person og om det faglige
                              Han måtte gå fordi han krevde mer makt enn klubben ville gi han og som gikk på bekostning av klubbens filosofi. Dette på tross av den beste sesongen til da for Sarpsborg i eliteserien. Rett og slett eksemplarisk ledelse og hovedgrunnen til at Sarpsborg tar nye steg hele tiden. Klubben styrer og trenere kan komme og gå uten at klubben endrer kurs.

                              Jeg ønsker ikke en slik trenertype til Lillestrøm, men drømmer om en sportslig ledelse og struktur som man ser i Sarpsborg.

                              Kommentar

                              • CFC1976
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2015
                                • 341

                                Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                Brian Deane gjorde det veldig bra i Sarpsborg før han av en eller annen årsak i 2014 måtte gå. Fikk mye skryt både som person og om det faglige
                                Ian Burchnall tok 80% av alle treninger i Sarp. Ikke Deane

                                Kommentar

                                • Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

                                  Synes det er svakt dersom det stemmer at 2 av 3 aktuelle kandidater er norske. Dersom man skal sette som forutsetning at treneren prater norsk og kjenner norsk fotball godt før de starter i jobben vil man jo aldri noen sinne kunne teste trenere fra andre deler av verden. Det er ingen talentfulle trenerspirer i Tyskland, Spania, Nederland, Portugal m.m. som spesialiserer seg på norsk fotball før det blir aktuelt å ta over en klubb her. Synes det fremgår som vi nok en gang er feige når vi skal finne en ny trener, og for de som mener det er «mindre risiko» at trenere som Nordlie, Skullerud eller Pedersen tar over, så vil jeg heller si tvert i mot. Det å ansette trenere som beviselig har kjørt norske toppklubber i kjelleren er i høyeste grad risiko.

                                  For meg er det merkelig at det å «kjenne norsk fotball» er så uhyre verdifullt. Noen possession orienterte trenere fra utlandet vil kanskje bli overrasket over det ekstremt høye presset og tempoet (som langt på vei overstiger ferdighetene) og fokuset på langballer og dødballer, men man trenger jo ikke 10 års erfaring fra norsk fotball for å håndtere dette på en god måte.
                                  Lauken er vår venn!

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Begynte faktisk å tro at den nærmest totale mangelen på rykter, og på bakgrunn av at det stilnet fort etter at de vanlige navna dukka opp, at man nå endelig hadde noe på gang. Skulle ønske jeg ble skikkelig forbanna, men sirkuset har pågått altfor lenge til det.

                                    Kommentar

                                    • banan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2018
                                      • 438

                                      Er det ikke veldig svart-hvitt å skille mellom norske og utenlandske trenere? Jeg vil tro at det cv, samt inntrykket personen legger igjen på jobbintervjuene som avgjør om han/hun får jobben, ikke nasjonaliteten.

                                      Kommentar

                                      • Bibaboy
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2008
                                        • 712

                                        Opprinnelig skrevet av Totti21


                                        Hvis man virkelig startet med over 100 mann og ender opp med 2/3 som tidligere spillere/trenere i klubben så har man altså ikke lært en dritt de siste årene.
                                        Dette nekter jeg virkelig å tro. Om det kommer en tidligere LSK kjenning opp av hatten så gir jeg opp. Da bør det ryddes opp i alle klubbens ledd. Vi har feilet gang etter gang i 10 år nå. Om de styrende i klubben ikke har lært etter så mange feil grep så er det noe som er så graverende feil i klubben at jeg har ikke ord. Håper for guds skyld dette er feil. Jeg nekter å innse at dette er realitetene inntil en ny trener blir presentert.

                                        Fugla Forever

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3499

                                          Opprinnelig skrevet av banan
                                          Er det ikke veldig svart-hvitt å skille mellom norske og utenlandske trenere? Jeg vil tro at det cv, samt inntrykket personen legger igjen på jobbintervjuene som avgjør om han/hun får jobben, ikke nasjonaliteten.
                                          I og med at det finnes ekstremt mange flere høyt utdannede trenere utenfor Norge enn i Norge, så skulle jo sannsynligheten for at man da hadde funnet flere utenfor LSK sfæren vært betydelig større om dette ikke hadde betydning. Dessverre virker det å være viktig for oss....

                                          CV til en mann som Skullerud burde i alle fall diskvalifisere han fullstendig fra så mye som en telefonsamtale. Men mulig det at han er norsk og gjør et godt inntrykk hjelper.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎