Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3318

    Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
    TLO har vel spilt en god del ving i karrieren, og kan vel fungere der også? Ikke at jeg ser noen grunn til å vrake ham som midtspiss etter de to første kampene, men det er i hvert fall en mulighet å bruke ham på kanten.

    Jeg syns de første minuttene av kampen var veldig oppløftende med bra balltempo og godt spill. Det var mange gode kombinasjoner mellom indreløper, ving og back, særlig på høyresiden. Melgalvis skåret riktignok en perle på tirsdag, men jeg tror laget vil bli betraktelig bedre når Ranger kommer tilbake om han er på noenlunde samme nivå som i oppkjøringen. Han har såpass mye høyere tempo og framstod i vinter som et av våre sterkeste kort offensivt.
    Mulig at jeg er utdatert når det gjelder vingegenskaper, men for meg er det viktigste fart, dribleegenskaper og gode innlegg. Det er ikke TLOs sterke sider heller, selv om han kan spille der. Kippe har ett innhopp på kant, selv om han ikke nødvendigvis er den første jeg ville plassert der. Mot Ham-Kam jobbet TLO godt nok til å forsvare plassen på tross av måltørke, men mot Grorud var det litt mer labert. Så lenge vi vinner er jeg ikke så opptatt av hvem som scorer, men jeg forventer topp innsats.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2001

      Opprinnelig skrevet av MortenA

      Er i utgangspunktet enig, men de to høstsesongene med TLO har vært ganske magre. Han har en del å bevise i år.
      Spørsmålet er om en annen spiss hadde fått veldig mye mer ut av de samme sesongene. TLO har ikke hatt bare go'baller å jobbe med

      Når det gjelder starten på denne sesongen, skal vi huske på at han har en heading i tverrliggeren og en i hjørnet som vel de fleste så i mål. Små centimetre fra 2 mål, mao. Han kommer til sjanser, til tross for kompakte forsvar, og selv om han så langt har brent de mulighetene han har fått, så har det vært få dårlige forsøk. Når Gustafson får en sjanse, så blir det enten spektakulært eller bare dumt, sjelden "nesten bra". Synes Moses også faller litt i den kategorien.

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9364

        Etter at vi rykka ned bryr jeg meg ikke om jobben TLO legger ned så lenge han ikke skårer eller får seg assist. Jobbekortet kan fort bli en hvilepute i OBOS, også.

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3318

          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

          Spørsmålet er om en annen spiss hadde fått veldig mye mer ut av de samme sesongene. TLO har ikke hatt bare go'baller å jobbe med

          Når det gjelder starten på denne sesongen, skal vi huske på at han har en heading i tverrliggeren og en i hjørnet som vel de fleste så i mål. Små centimetre fra 2 mål, mao. Han kommer til sjanser, til tross for kompakte forsvar, og selv om han så langt har brent de mulighetene han har fått, så har det vært få dårlige forsøk. Når Gustafson får en sjanse, så blir det enten spektakulært eller bare dumt, sjelden "nesten bra". Synes Moses også faller litt i den kategorien.
          Høsten 2018 med Smarason fikk han så mye sjanser at man mistet tellingen. Skal være enig i at 2019 var det magert, men av de tre foran er det TLO som har mest å bevise. Jeg tar heller mål og skivebommer fremfor ‘nesten’.

          Er fortsatt av den oppfatningen av at dersom han jobber steinhardt og laget vinner, så er jeg ikke så opptatt av hvem som scorer. Men argumentet for å hente TLO til tross for at vi nettopp hadde signert Gary Martin var at TLO var en målgarantist.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • OptimistFugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2008
            • 462

            Opprinnelig skrevet av MortenA

            Høsten 2018 med Smarason fikk han så mye sjanser at man mistet tellingen. Skal være enig i at 2019 var det magert, men av de tre foran er det TLO som har mest å bevise. Jeg tar heller mål og skivebommer fremfor ‘nesten’.

            Er fortsatt av den oppfatningen av at dersom han jobber steinhardt og laget vinner, så er jeg ikke så opptatt av hvem som scorer. Men argumentet for å hente TLO til tross for at vi nettopp hadde signert Gary Martin var at TLO var en målgarantist.
            Det viste seg jo riktig å hente et alternativ til Gary Martin...

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9364

              Sheriff redder oss sånn at vi har råd til nok en sesong i OBOS, for detta laget blir snart avslørt.

              Kommentar

              • ynnor
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 857

                Grusomme bytter i dag. Helt feil spillere som blir byttet ut. Hadde mer tro på de nye kostene ,men busta er visst like slappe som de gamle

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3141

                  Tror sannsynligheten for en ny sesong i OBOS er ganske stor, og det er kanskje like greit.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    Vi må opp i år. Alle egg er lagt i den kurven. Veldig lite som tyder på at vi bygger lag for neste sesong. Tror fortsatt det er veldig sannsynlig at vi klarer opprykket.

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4284

                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      Vi må opp i år. Alle egg er lagt i den kurven. Veldig lite som tyder på at vi bygger lag for neste sesong. Tror fortsatt det er veldig sannsynlig at vi klarer opprykket.
                      Skuffelsen er stor akkurat nå, men 7 av 9 poeng etter to bortekamper på plastikk er en fin start. Vi har et nytt trenerteam og en ny formasjon – vi kommer til å bli bedre, men arven etter Lenny henger som en skygge over spillerne. Må klare å riste det av oss. Vi skulle vunnet i dag, men marginene var ikke der. Hjemme på ekte gress er vi et helt annet lag. Bring on Stjørdals/Blink!

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        Vi avslutta kampen med en midtbanetrio som alle forlater klubben om noen måneder. Skal vi ha ett år til i Obos så må vi begynne på nytt med nye spillere.

                        Enig med siste taler. Vi har fortsatt alle muligheter til opprykk. Når Kallevåg, Knudsen og Krogstad får spille er vi farligere, Olsen må komme i gang etterhvert og laget kan bare bli bedre offensivt.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          Krogstad er også på utgående kontrakt så trolig vil alle 4 som spilte på midtbanen i dag ikke være her om noen måneder om vi ikke rykker opp.

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3933

                            Det er aldri for tidlig å gi opp! Selvsagt skuffende at vi ikke vinner i dag, men det er fortsatt et par poeng igjen å kjempe om.
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • ynnor
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 857

                              Det mangler jo en spiss som er smart. Akkurat nå er Lehne på feil plass til enhver tid. Det kan illustreres med at venstrebacken var først på ballen ved målet i dag

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                Burde jo vært mer enn en spiller der inne. Er ikke noe fan av at vingene våre ligger så bredt som de gjør.

                                Kommentar

                                • Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2001

                                  Opprinnelig skrevet av HSft
                                  Burde jo vært mer enn en spiller der inne. Er ikke noe fan av at vingene våre ligger så bredt som de gjør.
                                  Det er detsom gjør at indreløperne får plass til å komme inn, som skjedde gang på gang. Krogstad, Kallevåg og Kairinen sto vel for 80% av avslutningene innenfor 16-meteren. Dessverre var avslutningene for dårlige. Vingene prøver også innimellom å skjære inn, men det ble for vanskelig i dag med et så overbefolket forsvar.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    Det er ikke helt min fotball. Jeg synes det finnes bedre måter å skape plass enn å plassere en tredjedel av laget langs krittet. Motstander kan bare la de henge i fred ved krittet. Får de ballen så kommer det innlegg som normalt er helt ufarlig. Backen bør opp i banen når vi spiller mot etablert og da holder det med en breddeholder.

                                    Det hender de skjærer inn, men alt for sjeldent synes jeg. Går de på løp i og rundt boksen blir det vanskeligere for motstander å ikke bli trukket ut av posisjon.

                                    Men dette er bare min mening. Bakke har utvilsomt mer peiling på fotball enn meg, men det er flere måter å gjøre det på, og den måten vi spiller angrep på nå er ikke en fotball jeg har sansen for.
                                    Last edited by HSft; 15.07.2020, 08:34.

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3318

                                      Opprinnelig skrevet av OptimistFugl

                                      Det viste seg jo riktig å hente et alternativ til Gary Martin...
                                      Utdyp gjerne. Usikker på hva du mener.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7027

                                        Jeg syns det er helt opplagt at Kairinen ikke er en indreløper. Slik jeg ser det blir midtbanen vår for flat og for lav, både i etablert og i overgangsspillet. Ut fra det jeg har sett er Kallevåg og Knudsen mer bevegelige og fremoverrettet enn både Kairinen og Krogstad. Kairinens naturlige posisjon er den Matthew har, Krogstad er mer en ballvinner og grovarbeider enn boks til boks-spiller.

                                        Gustavsson har vært like puslete hittil som han var i fjor. Moses er bra i glimt, men over 90 minutter er han ikke god nok, og han tar ofte merkelige valg med og uten ball. Lehne Olsen frikjenner jeg faktisk, for han er stort sett pakket inn mellom to stoppere når vi kommer til legg fra kant, og når ballen slås inn fylles det ikke godt nok på i boksen slik at vi får reelle muligheter på første- og andreball. Mot lag som ligger dypt (som vi kommer til å møte i hele år) blir det for spedt å angripe på den måten.

                                        Når det er sagt var det et ran at Sandnes fikk poeng i går, selv om vi ikke spilte bra. Hvis dette er nivået i ligaen bør vi faktisk gå ubeseiret gjennom sesongen.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • hthaug
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2004
                                          • 397

                                          Burde være mulig å løfte ballen inn når det står 18 spillere der inne, men virker som om det er kun ving som får lov til å løfte inn, men så har vi jo ingen hodespillere. Tapte omtrent hver duell i går.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎