Magnus Knudsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sailor Man
    Moderator
    • Jun 2007
    • 1326

    #41
    Hvordan det funker aner jeg ikke, men han har jo kontrakt der borte som de har betalt 15 mill for å inngå for bare noen måneder siden? Drømmen er jo så klart å få’n tilbake gratis, men det er vel mer sannsynlig at det blir utlån så lenge FIFA/UEFA sier det er greit..

    edit: ellers må jeg si at han har imponert så langt i år. Virker veldig solid og god som ballfordeler. Mye bedre uten ball også, sammenligna med for et år siden. Bedre duellspiller, god på å posisjonere seg defensivt, tar med ballen gjennom ledd og er en sånn spiller som virker å ha bedre tid med ballen enn andre. Litt mer målfarlig, så minner’n om Ståle.

    Kommentar

    • Fugggel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2020
      • 488

      #42
      Slik jeg har forstått var det et ønske fra den internasjonale spillerorganisasjonen at kontraktene skulle termineres med engang. Men dette gikk ikke FIFA med på, men de gikk da inn for fristilling til 30.06. Man kan jo tenke seg at det vil bli terminering etter 30.06 da krigen etter all sannsynlighet ikke har sluttet da.

      Kommentar

      • *eLSKerLSK*
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2005
        • 403

        #43
        Botheim har terminert kontrakten med Krasnodar pga krigen uten at det vil få økonomiske konsekvenser. Artig at Glimt tror de skal få alle utbetalingene etter dette.

        Knudsen burde dersom Botheim/Solbakken er på trygg grunn juridisk, ha en minst like god sak med tanke på Rostovs geografiske avstand til Donbas.

        Kommentar

        • Sailor Man
          Moderator
          • Jun 2007
          • 1326

          #44
          «Solbakken» og «trygg grunn juridisk» høres ikke ut som noen slam dunk, akkurat.

          Samtidig har jeg store problemer med å se at Knudsen drar til Rostov i sommer. Håper vi får beholde ham, da får vi solgt ham igjen!

          Kommentar

          • *eLSKerLSK*
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2005
            • 403

            #45
            Opprinnelig skrevet av Sailor Man
            «Solbakken» og «trygg grunn juridisk» høres ikke ut som noen slam dunk, akkurat.

            Samtidig har jeg store problemer med å se at Knudsen drar til Rostov i sommer. Håper vi får beholde ham, da får vi solgt ham igjen!
            Tja. Jeg er heller ingen fan av Solbakken, men bruker han ikke å komme godt ut av de fleste saker han er involvert i?

            Jeg finner ingen nyhetssaker angående andre utlendinger som har brutt kontrakter med russiske klubber på permanent basis. Tviler uansett på at Krasnodar vil akseptere løsningen der Glimt forventer full betaling. «Leit».

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4289

              #46
              Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*
              Tviler uansett på at Krasnodar vil akseptere løsningen der Glimt forventer full betaling. «Leit».
              Nå er ikke jeg noen jussekspert, men regner med at det finnes en Force Majeure-klausul i overgangsavtalen som Krasnodar kan utløse. Tviler sterkt på at Glimt ser noe til resten av overgangssummen. Vi gjorde lurt i å kreve hele summen utbetalt i én omgang.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4289

                #47
                Sakset fra Eurosports artikkel om Olden Larsen, som gikk til russiske Nizhnyj Novgorod etter fjorårssesongen:

                Etter alle solemerker kommer FIFA sent denne uken eller tidlig neste uke med ny informasjon rundt ikke-russiske spillere som spiller i den russiske eliteserien. Der skal det, ifølge Discoverys opplysninger, komme frem at spillere får forlenget opphevelsen rundt kontrakten i ett år til, frem til 30. juni 2023.

                Ser ut til at vi kan få beholde Knudsen!

                Kommentar

                • niko
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2008
                  • 440

                  #48
                  Ikke bare gunstig for spillerne, tror jeg? Vil tro de både går glipp av inntekt (klubben i Russland betaler sikkert ikke ut lønn, og LSK betaler nok vesentlig mindre), og siden de ikke er løst fra kontrakten, får de vanskelig signert for en ny klubb med litt lenger tidsperspektiv. Blir litt limbo over det hele, og med en seniorkarriere på tolv-femten sesonger, er halvannet år ganske lenge.

                  En annen sak: hvordan blir prioriteringen av spilletid i forhold til Kairinen, som nå ser ut til å være friskmeldt igjen (spilte hele kampen mot Kamma, tror jeg)?

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4289

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av niko
                    Ikke bare gunstig for spillerne, tror jeg? Vil tro de både går glipp av inntekt (klubben i Russland betaler sikkert ikke ut lønn, og LSK betaler nok vesentlig mindre), og siden de ikke er løst fra kontrakten, får de vanskelig signert for en ny klubb med litt lenger tidsperspektiv. Blir litt limbo over det hele, og med en seniorkarriere på tolv-femten sesonger, er halvannet år ganske lenge.

                    En annen sak: hvordan blir prioriteringen av spilletid i forhold til Kairinen, som nå ser ut til å være friskmeldt igjen (spilte hele kampen mot Kamma, tror jeg)?
                    Absolutt et poeng. Tror likevel Magnus vil ha godt av å utvikle seg litt til under trygge rammer. Om Kaan skulle henvise Knudsen til benken, så vil jeg tro førstnevnte blir solgt i løpet av sommeren neste år. Da har Magnus hatt et år til å vokse på, og vil fortsatt bare så vidt ha fylt 22. Og med kampprogrammet de neste månedene vil det uansett bli masse spilletid på Magnus framover.

                    Jeg regner nesten med at kontrakten med Rostov blir brutt om det blir full stans i russisk fotball fram til sommeren 2023. Ser ut som man har hjemmel for det ref. Botheim, og jeg tror ikke spillerne har lyst til å være i limbo i ett år til. Kan fort bli mer enn ett år og.

                    Kommentar

                    • plantemiddel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2012
                      • 800

                      #50
                      Merkelig at FIFA ikke bare kan ta en avgjørelse og godta at spillerne kan kansellere kontrakten. Krigen i Ukraina er ikke over om ett år og uansett om den skulle det så blir ikke Russland mindre spiselig av den grunn.

                      Kommentar

                      • niko
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2008
                        • 440

                        #51
                        I forhold til spillerne er det en grei avgjørelse å ta. Potensielt litt mer kinkig i forhold til klubbene, ikke minst der det gjenstår flere avdrag. Vil tro at Glimt og Krasnodar ikke ser helt likt på om resten av penga for Botheim skal betales. Vi har vel fått "payment in full" for Magnus?

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9366

                          #52
                          Helt enorm i dag!

                          SIste 10 var han en vandrende skåring; dvs måtte komme!

                          Kommentar

                          • armykanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2009
                            • 736

                            #53
                            Ja, for en speller! Kjære gud i himmelen, plis la han bryte kontrakten og signere med oss. Amen!

                            Kommentar

                            • Playboy1
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 2106

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av armykanari
                              Ja, for en speller! Kjære gud i himmelen, plis la han bryte kontrakten og signere med oss. Amen!
                              Sagt det hele veien , hvilken klassespiller han er!
                              men hvis det ikke går hans/våres vei? Så har vi jo Karinen i bakhand. Klasse mot Klasse , jeg ville ikke vært uten noen av dem jeg da

                              Kommentar

                              • WAK
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 959

                                #55

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 3942

                                  #56
                                  Hentet fra artikkelen:

                                  Ordningen har bidratt til at Magnus Knudsen fikk returnere til Lillestrøm på lån, kort tid etter overgangen til Rostov. Nå kan Lillestrøm forlenge avtalen med Knudsen til å vare ett år til.
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • Sailor Man
                                    Moderator
                                    • Jun 2007
                                    • 1326

                                    #57
                                    VG melder at utenlandske stillere i russisk liga kan pause kontraktene fram til 30 juni 2023, altså ytterligere et år. Altså kan vi låne Knudsen i et år til uten at den russiske klubben hans kan gå imot det.

                                    Kommentar

                                    • Egumen
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Sep 2011
                                      • 174

                                      #58
                                      Blir spennende å se om det kommer noen andre klubber på banen eller om han signerer for et år til. Hvem skal i så fall benkes av Knudsen, Mathew og Kairinen når Kairinen er tilbake i toppform? Den er tøff for Bakke og Myhre.

                                      Kommentar

                                      • plantemiddel
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2012
                                        • 800

                                        #59
                                        Må i så fall være en utenlandsk klubb. Neppe interessant å spille for klubber lenger nedover på tabellen liksom

                                        Kommentar

                                        • Egumen
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Sep 2011
                                          • 174

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                                          Må i så fall være en utenlandsk klubb. Neppe interessant å spille for klubber lenger nedover på tabellen liksom
                                          Ja, og de fleste har pause nå, så det spørs om han er interessert i det.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎