Magnus Knudsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sailor Man
    Moderator
    • Jun 2007
    • 1326

    #61
    Spillere som er i Knudsens situasjon er nok ikke så veldig interessante for store klubber heller. Han har stort potensial, men han blir jo et korttidsprosjekt siden han tross alt har kontrakt et annet sted. Tror det er gode sjanser for at vi beholder ham, jeg. Her får han mye spilletid og blir bedre og bedre for hver uke som går.

    Kommentar

    • banan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2018
      • 438

      #62
      Kommer fram på diverese utenlandske medier at utenlandske spillere som er under kontrakt med russiske klubber har fram til den 30. juni om å forhandle med klubbene sine. Og om de ikke kommer til enighet om annet så kan kontrakten suspenderes i 1 år.

      Det beste vil jo være om Knudsen kjører en Botheim og får kontrakten terminert.

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3942

        #63
        Med utgangspunkt i intervjuet med Magnus etter målet og seieren mot RBK, hvor han var overlykkelig og la ut om hvor viktig LSK har vært og er for ham og familien, synes jeg det var tydelig at han mer enn gjerne kunne tenke seg å være hjemme i LSK og bidra til det som allerede er en fantastisk sesong! Hvis han får kontrakten terminert, er vel sjansen stor for at han går til en annen klubb og får med seg en fet sign.on fee. Tror han blir, jeg!
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4289

          #64
          Magnus vil nok være med på resten av ferden tror jeg. Vil overraske meg om han ikke forlenger. Spørsmålet blir heller om han får terminert kontrakten med russerne.

          Og det er faktisk Kairinen som er i utfordrerposisjon nå. Må spille ut Knudsen skal han komme seg inn på laget igjen. Såpass god har sistnevnte faktisk vært i år.

          Kommentar

          • brune stakkeland
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2012
            • 863

            #65
            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
            Magnus vil nok være med på resten av ferden tror jeg. Vil overraske meg om han ikke forlenger. Spørsmålet blir heller om han får terminert kontrakten med russerne.

            Og det er faktisk Kairinen som er i utfordrerposisjon nå. Må spille ut Knudsen skal han komme seg inn på laget igjen. Såpass god har sistnevnte faktisk vært i år.
            Håper virkelig at han får en ordning på å terminere kontrakten så vi kan signere han igjen. Vil tro det kan være tiltalende for Knudsen og, må jo være mer fristende å kunne bli solgt et annet sted senere enn å sette en avgjørelse på vent ett år.

            Om vi skulle ha såpass flaks med både resultater og trekning at vi går videre i conference league så vil vi trenge både Kairinen og Knudsen

            Kommentar

            • EPA
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Aug 2013
              • 141

              #66
              Bekrefter at vi har mulighet til å beholde Knudsen 1 år til!

              Siste nytt fra Dagbladet: I mars bestemte FIFA (Fédération Internationale de Football Association) at utenlandske spillere i den russiske ligaen kan suspendere sine kontrakter ...

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2283

                #67
                Har ikke underskrevet ny kontrakt skriver RB og hinter om at dette var hans siste kamp. Synd, vi trenger han sårt mot KBK og Viking nå som Åsen er ute. Mathew og KKK er litt for like (les: lave/defensive)

                Kommentar

                • Zindrinho
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2019
                  • 448

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av kunden
                  (les: lave/defensive)
                  Akkurat den har jeg tenkt på og, Knudsen er den eneste naturlige angrepsretta på midten, KK og Mathew passer best til å ligge som den djupe av 2.
                  Kan det bane vei for Ulrik Mathisen tilbake før tida? Han har spilt alle minutter unntatt 1 kamp karantene for 4 gule og første runde cup sålangt, han har et litt lignende driv med ballen i beina som Magnus har

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3144

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                    Kan det bane vei for Ulrik Mathisen tilbake før tida?
                    Ulrik har vært strålende i Sogndal.

                    Nå er vel ikke noe bekreftet med hensyn til Magnus. Jeg nekter å tro at noen velger å reise frivillig tilbake til fasciststaten, det kommer til å hefte ved den spilleren i lang tid etterpå. Er det muligens andre friere på banen?

                    Kommentar

                    • Zindrinho
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2019
                      • 448

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av G-Man

                      . Er det muligens andre friere på banen?
                      Må vel være det, han har tatt enorme steg etter returen, han vil vel være gratis, han er ung og drivkraften bak veldig mye av det vi gjør offensivt. Gode danske lag f.eks, helt sikkert noen litt lavere ranka i belgia/nederland, mye ungt norskt som går dit for tida. Russland denna sesongen må være 100% uaktuelt.

                      Kommentar

                      • bjarmann
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 2859

                        #71
                        Har stor tro på Ulrik så henter han hjem om Magnus går.
                        I år så tar vi alt

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3324

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av kunden
                          Har ikke underskrevet ny kontrakt skriver RB og hinter om at dette var hans siste kamp. Synd, vi trenger han sårt mot KBK og Viking nå som Åsen er ute. Mathew og KKK er litt for like (les: lave/defensive)
                          Holst og Mathew er like i spillestilen. Det samme er Kairinen og Knudsen. Folk ser ut til å glemme at Mathew og Kairinen var strålende i tospann i fjor. At Kairinen blir litt mer defensiv når han spiller med Knudsen kontra Mathew er helt naturlig da vi ikke kan tømme den sentrale midtbanen hver gang vi går fremover.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • brune stakkeland
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2012
                            • 863

                            #73
                            I siste utgave av dødball så hinta Sves om at Magnus vil fortsette oppholdet i LSK og at han sannsynligvis skrev under denne uka

                            Kommentar

                            • Zindrinho
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2019
                              • 448

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av MortenA

                              like i spillestilen. Det samme er Kairinen og Knudsen.
                              Kaan og Knudsen like i spillestilen? Merkelig hvor forskjellig man kan oppfatte fotball etter å ha sett akkurat de samma kampa.
                              Jeg syns KK er klart best når han ligger dypt og styrer spillet bakfra og er linken mellom forsvar/def midtbane og de mer offensive spillerne våre. KK er helt enorm på å lese spillet og spille kloke pasninger, ikke miste ballen og vite når vi skal roe ned og når vi skal spille framover. Uten ham i den dypere rollen sliter vi mer med å spille oss ut bakfra.

                              Knudsen ser jeg mer på som en som løper med ball og finner seg rom og plass lenger frem i banen, det kler ham ikke like bra å skulle være dyptliggende ballspreder, han har et driv i spillet man kun får når han "slippes løs". Ikke at han ikke er god med ball, men han har en energi og forflyttningsevne og såpass god til å orientere seg at man ville mista mye av hans beste evner ved å gi han en dypere rolle. Et driv litt sånn som Ulrik Mathisen holdt på da han var enorm på vårsesongen i fjor (?), husker han fikk masser av skryt i spillertråden sin, tror det var tidlig i sesongen i fjor ca.

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3324

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                                Kaan og Knudsen like i spillestilen? Merkelig hvor forskjellig man kan oppfatte fotball etter å ha sett akkurat de samma kampa.
                                Jeg syns KK er klart best når han ligger dypt og styrer spillet bakfra og er linken mellom forsvar/def midtbane og de mer offensive spillerne våre. KK er helt enorm på å lese spillet og spille kloke pasninger, ikke miste ballen og vite når vi skal roe ned og når vi skal spille framover. Uten ham i den dypere rollen sliter vi mer med å spille oss ut bakfra.

                                Knudsen ser jeg mer på som en som løper med ball og finner seg rom og plass lenger frem i banen, det kler ham ikke like bra å skulle være dyptliggende ballspreder, han har et driv i spillet man kun får når han "slippes løs". Ikke at han ikke er god med ball, men han har en energi og forflyttningsevne og såpass god til å orientere seg at man ville mista mye av hans beste evner ved å gi han en dypere rolle. Et driv litt sånn som Ulrik Mathisen holdt på da han var enorm på vårsesongen i fjor (?), husker han fikk masser av skryt i spillertråden sin, tror det var tidlig i sesongen i fjor ca.
                                Holst og Mathew er ballvinnere. Kairinen og Knudsen er de kreative boksåpnerne. At Kairinen fortsatt legger seg litt bakover i banen henger nok med at han har vært lenge ute med skade. Jeg regner med at han vil bli mer med offensivt etterhvert som matchformen blir bedre. Som spillere er nok Knudsen og Kairinen litt forskjellige i at Knudsen gjerne fører ballen fremover mens Kairinen gjerne slår pasninger, men rollene deres er den samme.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • rEPPA
                                  *****istrator
                                  • Nov 2003
                                  • 3927

                                  #76
                                  Knudsen blir i LSK frem til 30. juni neste år -> LSK, Magnus Knudsen | Knudsen blir i LSK (rb.no)
                                  www.kfl.no/debatt

                                  Kommentar

                                  • BD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2006
                                    • 1384

                                    #77
                                    Noen som forstår dette fullt ut (hentet fra Knudsen forlenger låneavtalen med LSK / Lillestrøm)?

                                    Magnus er en spiller vi solgte for mange millioner i desember. Vi får og har fått lånt han gratis, og vi må derfor akseptere dersom Rostov ønsker salg av Magnus og slippe han ut av låneavtalen. Det vil i såfall medføre at LSK mottar et betydelig beløp, så vi anser dette som en god avtale for oss.

                                    Er det slik at vi låner Knudsen gratis, uten å betale kompenseasjon eller lønn, samtidig som Knudsen mottar full russisk lønning fra Rostov og at det er avtalt at vi mottar en bestemt sum dersom Rostov selger ham før "lånekontrakten" går ut? At Rostov "ønsker salg" kan vel ikke være nok til å bryte avtalen - regner med at det først blir aktuelt dersom de har kommet så langt at både Rostov og Knudsen vil ha en bestemt overgang / er enige med en annen klubb?

                                    Kommentar

                                    • plantemiddel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2012
                                      • 800

                                      #78
                                      Tipper "gratis" i denne sammenhengen betyr at LSK betaler lønn, men ingen kompensasjon til Rostov. Kan ikke tenke meg at Rostov betaler lønn til en spiller som er midlertidig fristilt fra arbeidsplikten.

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4289

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                                        Tipper "gratis" i denne sammenhengen betyr at LSK betaler lønn, men ingen kompensasjon til Rostov. Kan ikke tenke meg at Rostov betaler lønn til en spiller som er midlertidig fristilt fra arbeidsplikten.
                                        Dette stemmer nok. Jeg lurer imidlertid også på hva Mesfin mener med at vi kan tjene enda mer penger på Knudsen dersom han blir solgt. Er det videresalgsprosenter fra overgangsavtalen med Rostov han sikter til her, eller kan vi sitte igjen med en enda større bit av kaka dersom Knudsen selges til en ny klubb? Sves må grave litt her nå synes jeg.
                                        Last edited by Kanarivogel89; 07.07.2022, 17:22.

                                        Kommentar

                                        • niko
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2008
                                          • 440

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                          Dette stemmer nok. Jeg lurer imidlertid også på hva Mesfin mener med at vi kan tjene enda mer penger på Knudsen dersom han blir solgt. Er det videresalgsprosenter fra overgangsavtalen med Rostov han sikter til her, eller kan vi sitte igjen med en enda større bit av kaka dersom Knudsen selges til en ny klubb? Sves må grave litt her nå synes jeg.
                                          Vil tippe det er at siden vi nå har kontrakt med Magnus frem til neste sommer, må ev. klubber som ønsker å hente han i vinter (eller allerede i sommer) betale LSK en viss kompensasjon. Hvor sannsynlig det er så lenge han fremdeles har en avtale med Rostov er nå så.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎