FÅ UT FINGERN: Bli med og krev boikott av Quatar-VM

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kay
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 763

    #21
    Opprinnelig skrevet av Zindrinho
    Boikotten handler vel like mye om hvorvidt man syns det er greit at diverse diktatur med elendig rykte på seg bruker sporten vi alle elsker kun for "sportswashing", or hvorvidt det er riktig av sjefene i fifa å ta imot bestikkelser for å la slike land få mesterskap.
    Flere av disse landene i regionen har infiltrert topp idretten i hele verden i ett forsøk på å få ett bedre rykte og ha noe å gjemme seg bak. Dette er nøye planlagt og har pågått i lang tid. Kina gjør forøvrig det samme.

    Om Kanarifansen støtter dette har ingen betydning annet enn klapp på skulderen. Norge kan spille høyt og trekke seg fra kvaliken, men hvis ingen andre større tar opp stafettpinnen vil det bli en kortvarig parentes internasjonalt.

    Kan legge til at Amnesty og internasjonal presse har tatt opp dette problemet i 8 år nå uten at noe skjedde. Så spørsmålet står, ønsker man å utrette noe eller å klappe seg selv på skulderen?
    Last edited by Kay; 07.03.2021, 22:22.

    Kommentar

    • Zindrinho
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2019
      • 455

      #22
      En boikott kan helt klart utrette noe, får den medvind nok kan hovedsponsorer trekke seg, da vil fifa måtte endre måte å tildele mesterskap på og f.eks sette noen krav ved tildelninga. En boikott starter sjeldent fra hovedsponsorene til mesterskapet, så jeg ser ikke helt poenget med at coca cola ikke fronter kampanjen, eller sammenligninga mellom diktaturstater på den ene sida, og profesjonelle fotball-lag fra f.eks russland som kun representerer seg selv og har kommi til EL/CL gjennom idrettsprestasjoner.

      Det er mange grunner til at en boikott nå kanskje ikke er den beste løsninga, men de grunnene jeg har sett så langt her i tråden er ikke blant dem. Møte opp og tale makta midt imot når man først er der f.eks, men det skjer jo aldri, NFFs posisjon er at det er den beste løsninga men de kommer jo såvidt med noen kommentarer på bakrommet, de bruker ikke scenen de har fått til å si hvorfor Qatar aldri burde fått VM.

      Under dame-VM bua publikum på Infantino da han skulle gi USA pokalen (sjekk det på youtube), og USAs kaptein sa ho var enig i buinga. Syns gjerne herrefotballen kunne tatt slike standpunkt snart før hele idretten forsvinner inn i storkapitalen, jeg syns det er helt merkelig at ikke flere fans oftere snakker om hvor sporten vår er på vei. Det er jo tross alt vi som eier den.

      Kommentar

      • Kay
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 763

        #23
        Opprinnelig skrevet av Zindrinho
        Syns gjerne herrefotballen kunne tatt slike standpunkt snart før hele idretten forsvinner inn i storkapitalen, jeg syns det er helt merkelig at ikke flere fans oftere snakker om hvor sporten vår er på vei. Det er jo tross alt vi som eier den.
        Før hele idretten.... Se hvem som eier klubbene rundt om i verden, det har skjedd for lenge siden. Mange city supportere som har det tungt i dag, men det er glemt når seriemesterskapet innkasseres med araber penger.

        Ta en titt her https://en.wikipedia.org/wiki/City_Football_Group

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3349

          #24
          Opprinnelig skrevet av Kay

          Før hele idretten.... Se hvem som eier klubbene rundt om i verden, det har skjedd for lenge siden. Mange city supportere som har det tungt i dag, men det er glemt når seriemesterskapet innkasseres med araber penger.

          Ta en titt her https://en.wikipedia.org/wiki/City_Football_Group
          En av grunnene til at jeg har sluttet å bry meg om annet enn norsk fotball.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • Kjøttkaka
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2012
            • 290

            #25
            Jeg er tilhenger av at både klubben og KFL tar tydelige standpunkt politisk. Man er allerede tydelige på miljø, rasisme, homofobi osv, men jeg støtter helhjertet opp om engasjement om menneskerettigheter og sportsvasking. Derfor håper jeg vi stiller oss bak initiativet «Vår fotball», og gjerne går lenger for min del. Jeg syns for eksempel at klubben skal takke pent nei dersom sponsorer som Huawei banker på døren med 20 millioner kroner.

            Den internasjonale toppfotballen er så gjennomsyrer av råte at det er knapt så jeg bryr meg. Når leketøyet til Qatar spiller mot leketøyet til Abu Dhabi i CL, så gidder ikke jeg å se på. At vi i norsk fotball fortsatt har så stor medlemsmakt og supportermakt gjør at vi faktisk kan ta avstand fra disse tingene. Vi kan til og med gjøre klubbene våre til pådrivere i kampen mot diverse onder. Så ja takk til at klubben tar tydelige standpunkt og blir mer «politisk» i kampen mot menneskerettighetsbrudd, rasisme, diskriminering, sportsvasking osv. Det vil kle en klubb som Lillestrøm.

            Basert på det jeg har skrevet over kan det virke naturlig å støtte en boikott av VM i 2022, men det kan jeg ikke stille meg bak. Det er fordi den pågående boikottkampanjen bærer preg av massesuggesjon og en kollektiv mangel på kildekritikk når folk i fullt alvor tror at 6500 har dødd i arbeidet med å bygge stadioner. Det reelle tallet er 37 døde av de 30000 som bygger stadioner, og av disse døde tre i arbeidsrelaterte ulykker. De 6500 er samtlige døde innvandrere fra India, Bangladesh, Pakistan, Nepal og Sri Lanka, en gruppe på nesten to millioner mennesker. At ca 650 av disse har dødde hvert år siden 2010 er faktisk oppsiktsvekkende lite, men skyldes at denne befolkningen er ung og sprek. Vi kan uansett ikke stille som krav til arrangører av idrettsarrangementer at innvandrerbefolkningen deres er udødelig.

            Disse 6500 er altså ingenting å hisse seg opp over, og når dette brukes som argument for å boikotte VM så viser det like mye at orientalistiske stereotyper om «den onde araberen» lever i beste velgående blant norske fotballsupportere som det viser engasjement for VM-arbeideres rettigheter.

            Så jeg håper LSK ikke hopper på dette boikottoget, men heller inntar generelle standpunkt mot sportsvasking og menneskerettighetsbrudd.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3146

              #26
              Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
              Jeg er tilhenger av at både klubben og KFL tar tydelige standpunkt politisk. Man er allerede tydelige på miljø, rasisme, homofobi osv, men jeg støtter helhjertet opp om engasjement om menneskerettigheter og sportsvasking. Derfor håper jeg vi stiller oss bak initiativet «Vår fotball», og gjerne går lenger for min del. Jeg syns for eksempel at klubben skal takke pent nei dersom sponsorer som Huawei banker på døren med 20 millioner kroner.

              Den internasjonale toppfotballen er så gjennomsyrer av råte at det er knapt så jeg bryr meg. Når leketøyet til Qatar spiller mot leketøyet til Abu Dhabi i CL, så gidder ikke jeg å se på. At vi i norsk fotball fortsatt har så stor medlemsmakt og supportermakt gjør at vi faktisk kan ta avstand fra disse tingene. Vi kan til og med gjøre klubbene våre til pådrivere i kampen mot diverse onder. Så ja takk til at klubben tar tydelige standpunkt og blir mer «politisk» i kampen mot menneskerettighetsbrudd, rasisme, diskriminering, sportsvasking osv. Det vil kle en klubb som Lillestrøm.

              Basert på det jeg har skrevet over kan det virke naturlig å støtte en boikott av VM i 2022, men det kan jeg ikke stille meg bak. Det er fordi den pågående boikottkampanjen bærer preg av massesuggesjon og en kollektiv mangel på kildekritikk når folk i fullt alvor tror at 6500 har dødd i arbeidet med å bygge stadioner. Det reelle tallet er 37 døde av de 30000 som bygger stadioner, og av disse døde tre i arbeidsrelaterte ulykker. De 6500 er samtlige døde innvandrere fra India, Bangladesh, Pakistan, Nepal og Sri Lanka, en gruppe på nesten to millioner mennesker. At ca 650 av disse har dødde hvert år siden 2010 er faktisk oppsiktsvekkende lite, men skyldes at denne befolkningen er ung og sprek. Vi kan uansett ikke stille som krav til arrangører av idrettsarrangementer at innvandrerbefolkningen deres er udødelig.

              Disse 6500 er altså ingenting å hisse seg opp over, og når dette brukes som argument for å boikotte VM så viser det like mye at orientalistiske stereotyper om «den onde araberen» lever i beste velgående blant norske fotballsupportere som det viser engasjement for VM-arbeideres rettigheter.

              Så jeg håper LSK ikke hopper på dette boikottoget, men heller inntar generelle standpunkt mot sportsvasking og menneskerettighetsbrudd.
              Veldig bra innlegg, og er på mange måter enig i konklusjonen din. Det handler egentlig ikke om hvorvidt det er 6500, 37 eller ingen for den saks skyld, det handler om å si at nok er nok og ta tydlige standpunkt. I Norge kan vi gjerne starte med et oppgjør mot det korrupte gubbeveldet innad, både i fotballen og i idretten generelt.

              Kommentar

              • Kay
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 763

                #27
                Norsk verneombud var på inspeksjon av arbeidene på stadion. Han rapporterer at på stadion så alt bra ut, men i taxituren til stadion ville han stoppet alle byggeplasser han kjørte forbi.

                Kommentar

                • Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1328

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
                  Jeg er tilhenger av at både klubben og KFL tar tydelige standpunkt politisk. Man er allerede tydelige på miljø, rasisme, homofobi osv, men jeg støtter helhjertet opp om engasjement om menneskerettigheter og sportsvasking. Derfor håper jeg vi stiller oss bak initiativet «Vår fotball», og gjerne går lenger for min del. Jeg syns for eksempel at klubben skal takke pent nei dersom sponsorer som Huawei banker på døren med 20 millioner kroner.

                  Den internasjonale toppfotballen er så gjennomsyrer av råte at det er knapt så jeg bryr meg. Når leketøyet til Qatar spiller mot leketøyet til Abu Dhabi i CL, så gidder ikke jeg å se på. At vi i norsk fotball fortsatt har så stor medlemsmakt og supportermakt gjør at vi faktisk kan ta avstand fra disse tingene. Vi kan til og med gjøre klubbene våre til pådrivere i kampen mot diverse onder. Så ja takk til at klubben tar tydelige standpunkt og blir mer «politisk» i kampen mot menneskerettighetsbrudd, rasisme, diskriminering, sportsvasking osv. Det vil kle en klubb som Lillestrøm.

                  Basert på det jeg har skrevet over kan det virke naturlig å støtte en boikott av VM i 2022, men det kan jeg ikke stille meg bak. Det er fordi den pågående boikottkampanjen bærer preg av massesuggesjon og en kollektiv mangel på kildekritikk når folk i fullt alvor tror at 6500 har dødd i arbeidet med å bygge stadioner. Det reelle tallet er 37 døde av de 30000 som bygger stadioner, og av disse døde tre i arbeidsrelaterte ulykker. De 6500 er samtlige døde innvandrere fra India, Bangladesh, Pakistan, Nepal og Sri Lanka, en gruppe på nesten to millioner mennesker. At ca 650 av disse har dødde hvert år siden 2010 er faktisk oppsiktsvekkende lite, men skyldes at denne befolkningen er ung og sprek. Vi kan uansett ikke stille som krav til arrangører av idrettsarrangementer at innvandrerbefolkningen deres er udødelig.

                  Disse 6500 er altså ingenting å hisse seg opp over, og når dette brukes som argument for å boikotte VM så viser det like mye at orientalistiske stereotyper om «den onde araberen» lever i beste velgående blant norske fotballsupportere som det viser engasjement for VM-arbeideres rettigheter.

                  Så jeg håper LSK ikke hopper på dette boikottoget, men heller inntar generelle standpunkt mot sportsvasking og menneskerettighetsbrudd.
                  Dette var et godt innlegg!

                  Ja, tallene er usikre og jeg er enig med forrige taler i at det ikke skal være det førende her, men det er veldokumentert at denne gruppa er utsatt for systematiske brudd på helt grunnleggende rettigheter. At dødsfallene har en sammenheng med levekårene hos en del migrantarbeidere er noe av det de prøver å bevise i guardian-artikkelen som virkelig helte bensin på bålet.

                  At andre har et annet syn på det enn meg er helt ok, men personlig skulle jeg ønske at norsk fotball bruker denne muligheten til å ta et litt radikalt standpunkt mot utviklinga i den moderne fotballen.

                  Kommentar

                  • Stray Cat
                    Moderator
                    • Aug 2008
                    • 5914

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Kay

                    Hvorfor nå ? har du levd under en stein ? Dette stinker cancel culture og some. Hva er det du ønsker å oppnå?

                    Hvorfor ikke når de første millionene byttet eier under bordet, hvorfor ikke når de første 50, 100, 1000 var døde ?
                    Kjære deg, prøver du å si at for mange millioner har skiftet hender og for mange har dødd til at det er anstendig å si fra at vi ikke kan leve med et VM bygd på lik? Til din info så er det svært mange som har sagt fra hele tiden. Det er på tide at noen lytter.

                    "Det motsatte av kjærlighet er ikke hat, men likegyldighet"
                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2288

                      #30
                      En ev avstemningen utsatt til høsten

                      Kommentar

                      • Kay
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 763

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Stray Cat

                        Kjære deg, prøver du å si at for mange millioner har skiftet hender og for mange har dødd til at det er anstendig å si fra at vi ikke kan leve med et VM bygd på lik? Til din info så er det svært mange som har sagt fra hele tiden. Det er på tide at noen lytter.
                        Må si det virker som du bare understreker poenget mitt. Det er 8 år siden problemstillingen ble tatt opp første gang og fikk mer oppmerksomhet internasjonalt enn dette stuntet i lille Norge gjør nå. Svenskene trekker på skuldrene når vi prøver å gire opp dem til boikott. Norsk boikott er meningsløst og bortkastet. Og ikke minst det er for sent. Med mindre målet er at du skal ha en bedre samvittighet.

                        Og du skriver, det er på tide at noen lytter. Det var faktisk noen som lyttet for 8 år siden, forhold for de som jobbet stadion ble bedre. Men det hjelper lite når resten av landet sliter med samme slavedriften.

                        Man må gjerne jobbe for endringer i FIFA og Quatar, men denne boikotten bidrar ikke til det.

                        Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                        "Det motsatte av kjærlighet er ikke hat, men likegyldighet"
                        8 år med likegyldighet, hvorfor nå ?
                        Last edited by Kay; 09.03.2021, 19:31.

                        Kommentar

                        • Stray Cat
                          Moderator
                          • Aug 2008
                          • 5914

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Kay

                          8 år med likegyldighet, hvorfor nå ?
                          Fordi det er nå den går av stabelen og det som ble spådd for 8 år siden har skjedd. Så hvorfor ikke nå.

                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                          Kommentar

                          • Kay
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 763

                            #33
                            Det ble ikke spådd, det ble avdekket.

                            slavedriften har holdt på siden lenge før FIFA kom inn i bilde, avsløringen for 8 år siden gjorde at det ble satt inn tiltak for de som jobbet med stadion bygging. Men problemet er jo i hele landet. Veldig kort oppsummert.
                            Last edited by Kay; 09.03.2021, 22:04.

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3349

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
                              Disse 6500 er altså ingenting å hisse seg opp over, og når dette brukes som argument for å boikotte VM så viser det like mye at orientalistiske stereotyper om «den onde araberen» lever i beste velgående blant norske fotballsupportere som det viser engasjement for VM-arbeideres rettigheter.
                              Kan du utdype nærmere hva du mener her? Jeg har ikke lyst til å mistolke meningen din.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2870

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
                                Basert på det jeg har skrevet over kan det virke naturlig å støtte en boikott av VM i 2022, men det kan jeg ikke stille meg bak. Det er fordi den pågående boikottkampanjen bærer preg av massesuggesjon og en kollektiv mangel på kildekritikk når folk i fullt alvor tror at 6500 har dødd i arbeidet med å bygge stadioner. Det reelle tallet er 37 døde av de 30000 som bygger stadioner, og av disse døde tre i arbeidsrelaterte ulykker. De 6500 er samtlige døde innvandrere fra India, Bangladesh, Pakistan, Nepal og Sri Lanka, en gruppe på nesten to millioner mennesker. At ca 650 av disse har dødde hvert år siden 2010 er faktisk oppsiktsvekkende lite, men skyldes at denne befolkningen er ung og sprek. Vi kan uansett ikke stille som krav til arrangører av idrettsarrangementer at innvandrerbefolkningen deres er udødelig.

                                Disse 6500 er altså ingenting å hisse seg opp over, og når dette brukes som argument for å boikotte VM så viser det like mye at orientalistiske stereotyper om «den onde araberen» lever i beste velgående blant norske fotballsupportere som det viser engasjement for VM-arbeideres rettigheter.

                                Så jeg håper LSK ikke hopper på dette boikottoget, men heller inntar generelle standpunkt mot sportsvasking og menneskerettighetsbrudd.
                                Hvor i all verden har du hentet disse argumentene? På resett.no? document.no eller hrs.no?

                                Ingen har skrevet at 6500 mennesker er dokumentert omkommet i direkte arbeidsrelaterte ulykker (fall, klem, elektrisk støt o.l.) under byggingen av disse stadionene. For det første, er det ikke veldig dristig anta et tre er et så lavt reelt tall at det knapt fremkaller latter. Det reelle tallet er antakelig veldig, veldig, veldig mye høyere. Om det finnes noen HMS-ansvarlige på disse byggeplassene, kan de neppe sammenliknes med våre vestlige standarder.

                                For det andre: Flertallet av de 6500 er, som di skriver, sannsynligvis ikke døde direkte på byggeplassene i direkte arbeidsrelaterte ulykker. Men hvor mange har skadet seg, for så å dø seinere av skadene på grunn av mangel på adekvat behandling og oppførlging? Og, ikke minst, hvor mange har dødd av sykdom og annet som følge av de mildt sagt forferdelige forholdene de blir tvunget til å bo under?

                                For det vi veit, er at flertallet av disse "gjestearbeiderne" jobber under reine slavekontrakter. De fleste får fratatt passene sine, og de jobber ikke akkurat 37,5 timers uker.

                                Så kan man sammenlikne dette med forholdene de kommer fra, og de forholdene de lever og jobber under i hjemlandene. Men hvaskal dette ha med saken å gjøre? Her jobber de i verdens kanskje aller rikeste land, for megaarramgementet til den aller største pengemaskinen i verden; Internasjonal toppfotball. Det er en hel, sammenhengende verdikjede fra Erling Braut Haaland (som "arbeider", jeg snakker ikke om eierne) helt ned til den srilankesiske bonden som står i støp og dieselolje i over hundre timer i uka med ei timelønn som er så ussel at den knapt er verdt å nevne.

                                Ble fotballstadionene til mesterskapene (EN og VM) i andre land de siste 20 årene bygget under tilnærmet like forhold som dette? Nei, sjølsagt ikke, sjøl om mye kritikkverdig kunne vært trukket fram også her.

                                Om en fattig arbeider fra Nepal dauer av en infeksjon han fikk etter en kanskje bagatellmessig ulykke på arbeidsplassen to uker før, fordi han ikke fikk den nødvendige oppfølgingen og legehjelpen, så daua han like fullt under bygginga av fotballstadionet.

                                "There have been 37 deaths among workers directly linked to construction of World Cup stadiums, of which 34 are classified as “non-work related” by the event’s organising committee. Experts have questioned the use of the term because in some cases it has been used to describe deaths which have occurred on the job, including a number of workers who have collapsed and died on stadium construction sites."

                                "The Guardian has previously reported that such classifications, which are usually made without an autopsy, often fail to provide a legitimate medical explanation for the underlying cause of these deaths."

                                Kilde: The Guardian

                                Det finnes masse rapporter fra troverdige instanser om det fullstendig uakseptable forholdene disse gjestearbeiderne har vært nødt til å jobbe under, for å tilrettelegge for en terapengemaskin i et absurd rikt familiestyrt voldelig og ekstremt undertrykkende diktatur. Det er vanskelig å bestemme seg for hvor man skal begynne å kritisere.

                                Ditt apologetiske innlegg er enten preget av en svært mangelfull refleksjon rundt dette, eller så har du et menneskesyn som er mildt sagt skremmende. Jeg velger å tro det første.

                                Kommentar

                                • maxpayne
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 1211

                                  #36
                                  Omtrent 2,3 millioner av Qatars befolkning på 2,8 millioner er arbeidere fra andre land. Fremmedarbeidere har en lang historie før Qatar fikk vm og kommer til å ha det langt inn i framtiden. Hvorfor roper ingen store arbeidsgiverorganisasjoner om boikott? Heller ingen menneskerettighetsorgsnisssjoner ber foreløpig om boikott. Qatar burde aldri ha fått vm, men vi bør ikke rope om boikott før det manifisterer seg fra organisasjoner som kjenner kompleksiteten med arbeidere i Qatar.

                                  Kommentar

                                  • sigurdsen
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 1817

                                    #37
                                    Anbefaler å høre Wolfgang Wees podcastepisode med Andreas Selliaas som streifer innom temaet om sportsvasking og boikott av Qatar-vm.

                                    Kommentar

                                    • kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2288

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                      Ditt apologetiske innlegg er enten preget av en svært mangelfull refleksjon rundt dette, eller så har du et menneskesyn som er mildt sagt skremmende. Jeg velger å tro det første.
                                      Dette var eksakt det jeg meldte i et par meldinger ovenfor. At de som mener å ha de edleste hensikter begynner med hersketeknikker for å få fram sine meninger og for
                                      å snakke ned andre, som om deres meninger er "dummere" eller mindre reflekterte.
                                      Jeg synes du med ditt innlegg viser å ha en liten innsikt i sakens eller rettere sagt regionens problemer, som også er tidligere påpekt av Kay og maxpayne.
                                      Ingen av de som er kritiske til boikott har heller ikke på noen som helst måte tatt Qatar eller FIFA i forsvar, så den siterte setningen er ganske upassende.

                                      Litt sånn på siden kan jeg informere deg at det var LSK som introduserte den "moderne fotballen" i Norge da vi gikk over til non-amatørkontrakter og begynte å legge mer penger på bordet
                                      når vi skulle handle spillere(Mener det var 50K i 77/78). Da Trevor Francis gikk til Forest i 79 kostet han £999.999, noe som på den tiden var uhørt. Men poenget er ikke summen, men at det faktisk går penger over eller under bordet. Da er man en del av det samme økosystemet. Hvis man ikke liker dette så blir man rett og slett nødt til å følge lag som drives kun på dugnadsånd, altså lavere enn PostNord.

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3146

                                        #39
                                        Bydelslaget er for boikott, da er jeg programforpliktet til å være mot!

                                        Kommentar

                                        • OptimistFugl
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2008
                                          • 462

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                                          Bydelslaget er for boikott, da er jeg programforpliktet til å være mot!
                                          Styret vårt vil utrede mer først. Jeg er enig. Har et naivt håp om at trusselen om at Braut sitt lag kan bli hjemme får fifa til å komme på banen. Norge er ikke bare et lite land når Europas kanskje mest spennende spiller om dagen er med på laget. Fifa vil nok veldig gjerne unngå at så store profiler blir hjemme.

                                          molde mener det samme, det gjør vondt og får meg til å tvile på min egen vurderingsevne.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎