Lillestrøm SK - Bodø Glimt, søndag kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugggel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2020
    • 487

    #61
    Opprinnelig skrevet av maxpayne

    Det er bare sprøyt fra ende til annen. Se førsteomgangen igjen så ser du lett hvor LSK største problem var. Nå er det selvsagst ikke håpløst defensivt men det skulle bare mangle med så mange LSK spillere bak ballen og med en solid treer og Dragsnes bak så er det ikke så ille men jeg mener at DG må spille i slike kamper.
    Haha, okei. Hjelper kanske ikke oppfordre deg til å se kampen på nytt når du ikke evner å se at det er kollektive som ikke klarer å prestere på nivå vi har sett tidligere i år. Din analyse er at det er høyresiden som er problemet, da er det vanskelig å ta deg seriøst. Samme er det uansett hvem kamp vi har spilt. Det er selvfølgelig involveringer Edh gjør som ikke var så bra i dag, men når du evner å dra opp det som hovedproblemet i dag så sier det mer om din spillforståelse. Attpåtil har du tidligere hevdet at spillere som haakenstad og rafn er bedre enn de vi har på høyreside nå. Parodisk er det.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3319

      #62
      Problemet i kampen er at vi faller tilbake og lar Glimt bygge opp bakfra. Vi lar Glimt bli komfortable på hjemmebane, og det er skuffende. Der vi gikk rett i strupen på Bart og Molde, så trekker vi oss tilbake og blir passive. Når vi presset høyt, så ble det en del muligheter når Glimt ble stresset og gjorde feil. Ellers synes jeg Åsen og TLO får til lite, noe de for så vidt har slitt med i flere kamper, men har reddet seg inn med et øyeblikks magi.

      Jeg synes Svendsen gjør en brukbar kamp, men har fremdeles den x-faktoren som er gull verdt å kunne sette inn utover i kampen. Forsvaret og kantene gjør en nær prikkfri kamp, og Mads er et kapittel for seg. Mathew misser en del med ball, men gjør en uvurdelig forsvarsjobb. Kaan ble veldig usynlig i denne kampen.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • McGuffy
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 5092

        #63
        Opprinnelig skrevet av maxpayne
        Konkuransen er for svak på høyrebacksiden bak selv om Ranger og Edh selvsagt forsvarer en plass på laget nå og har fremtiden foran seg, så betyr ikke det at vi ikke trenger noen med mere rutine i kamper som i dag.
        Vi står med to lokale, relativt unge spillere på høyre vingback, Mener du at vi skal hente inn en rutinert vingback, som kan posisjonen, og leverer fra dag én? Og sette de to ungutta på vent? Hva er alternativene dine? Hvem skal vi hente?

        For min egen del er jeg hellig overbevist at på høyre vingback så står vi med de gutta vi har, og om vi må, så dør vi med de gutta vi har.
        Last edited by McGuffy; 16.08.2021, 07:27.

        Kommentar

        • maxpayne
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 1206

          #64
          Skal 3 - 4 - 3 utvikle seg relasjonsmessig og ha en stor fremtid på Åråsen så vil jeg påstå at vi trenger vingbacker som holder høyere klasse en det vi har nå. Så får tiden vise om Ranger og Dragsnes tar det steget. Dragsnes er et par hestehoder foran Ranger i min bok.

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5092

            #65
            Opprinnelig skrevet av maxpayne
            Skal 3 - 4 - 3 utvikle seg relasjonsmessig og ha en stor fremtid på Åråsen så vil jeg påstå at vi trenger vingbacker som holder høyere klasse en det vi har nå. Så får tiden vise om Ranger og Dragsnes tar det steget. Dragsnes er et par hestehoder foran Ranger i min bok.
            Vi ser alle alle at Edh og Ranger trenger å utvikle seg. Hva er grunnen til at du vil hente andre backer, enn å gi de tiden de trenger?

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3141

              #66
              Opprinnelig skrevet av maxpayne
              Dragsnes er et par hestehoder foran Ranger i min bok.
              Og der fant vi enda en ting vi er uenige om

              Kommentar

              • ynnor
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 857

                #67
                Satt veldig nærme Lode og Lehne situasjonen ,og kan ikke forstå at det ikke er rødt kort. De starter med å være like «gode» men kraften Lode bruker armene på for å dytte Lehne mot asfalt og gjerde på er vannvittig stygg. Hvor mange kamper hadde Kippe fått for det der ? Når vi legger til svalestupet som gir straffe så mener jeg at dommeren er kampens klart dårligste aktør

                Kommentar

                • niko
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2008
                  • 440

                  #68
                  Synes Tom Petterson gjorde god figur i kampen.

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2003

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av knut
                    Fortjent seier til tannbørstenissene.

                    Vi hadde null spill og bortsett fra strafferedninga hadde vi ingen enkeltmannsprestasjoner å vise til.

                    ​​​​
                    Vil påstå at enhåndsredningen kort tid etter straffa var en større prestasjon. Straffa holder det at man legger seg i riktig hjørne så tar man den...

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2003

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Playboy1

                      Enig angående fansen.
                      Men synes ikke Glimt er normalt spesielt usportslige da.
                      De opptrer bare som fleste andre lag ville gjort i samme situasjon .
                      Opptrer vel omtrent som vi har gjort borte, og innimellom hjemme når vi ville holde på en ledelse. Det eneste jeg reagerte på var at de ropte på straffespark noe sånt som 7(!) ganger. Et av dem var muligens vel så mye straffe som den som ble dømt.

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2003

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av maxpayne

                        Det er bare sprøyt fra ende til annen. Se førsteomgangen igjen så ser du lett hvor LSK største problem var. Edh ble alfor høy og brei i førsteomgang men B/G klarte ikke å utnytte det.
                        ... Man ser det lett, men B/G klarer ikke å utnytte det? Noe som skurrer her?

                        Tilbøyelig til å være enig med deg når det gjelder Svendsen vs DG, synes vi får mer ut av førstnevnte som innbytter. Dette begrenses ikke til kamper som denne, men generelt.

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2003

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av maxpayne
                          Skal 3 - 4 - 3 utvikle seg relasjonsmessig og ha en stor fremtid på Åråsen så vil jeg påstå at vi trenger vingbacker som holder høyere klasse en det vi har nå. Så får tiden vise om Ranger og Dragsnes tar det steget. Dragsnes er et par hestehoder foran Ranger i min bok.
                          Ingen av dem tar steget hvis de ikke får spille...

                          Kommentar

                          • LS89
                            Kamptrådkongen
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2013
                            • 3320

                            #73
                            Pettersson var meget oppløftende i går. Lover godt for fortsettelsen.

                            Kommentar

                            • BD
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2006
                              • 1380

                              #74
                              Noen tanker etter at gårsdagens inntrykk har sunket inn:

                              - Vi sleit voldsomt med å spille oss ut bakfra i går. Glimt var gode i det høye presset sitt og vi mislyktes gang på gang. Vi blir imidlertid ikke bedre på dette uten at vi prøver på det i kamp. Og vi prøver, som nyopprykket, mot regjerende seriemester, å spille ball. Vi taper fortjent med ett mål, men vi var ikke langt unna å få med oss poeng. Vi får ikke panikk eller kollapser, men holder fast ved taktikken. En del unge, urutinerte, har blitt en erfaring rikere og laget har lært noe. Jeg spår seier mot Glimt på Åråsen i 2022.

                              - Det som skjer med fansen når 0-1 kommer er helt unikt i Norge og sjelden kost uansett hvor i fotballverdenen. Volumet bare økte og økte de neste par minuttene og var kanskje på det høyeste igjennom hele kampen. Et skoleeksempel på hvordan man skal være supporter. Nå går gutta hjem og er forbannet over at man ikke fikk poeng, men de vet samtidig at de har fansen i ryggen. Håper man klarer å gjøre det samme også når laget er inne i dårligere perioder.

                              - Ogbu er altfor god for Eliteserien allerede. Etter å ha sett han tidligere i år tar man det liksom for gitt at han vinner duellen, løper opp gjennomspillet, finner et pasningsalternativ i presset situasjon etc., men iblant kommer man på hvordan dette har pleid å være i LSK. I mange år har man hatt hjertet i halsen når en av våre forsvarere har havnet i lignende situasjoner. Han kommer nok til å bli den dyreste forsvarsspilleren vi har solgt noen gang. Håper klubb og spiller har litt is i magen, for her kommer store klubber til å stå i kø etter hvert. Petterson ser også ut til å være en god signering, selv om mangel på fart, som kanskje er hans hemsko, ikke ble veldig synlig i denne kampen (hvor vi stort sett ligger lavt). Garnås er en herlig spillertype som vi skal ha i startoppstillingen i LSK. I det hele tatt har vi en baklengs i snitt de siste 10 kampene. Fortsetter vi slik blir det mange poeng, i en serie hvor det scores over 3 mål i snitt pr. kamp.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7027

                                #75
                                Jeg mener vi tapte denne kampen mye på grunn av at Bakke spilte med en mann mindre sentralt på midten helt frem til Braut kom på. Mathew og Kairinen jagde skygger når Bodø spilte seg ut, for de var alltid i undertall, og bevegelsene til det Bodø-laget er virkelig gode. Etter hvert våknet Berg til live også, og da tok de over kampen. Vi burde nok startet i en mer markert 3-5-2, jeg ville ofret Svendsen og brukt Krogstad fra start.

                                Bortsett fra det var det omtrent det kampbildet jeg regnet med. Vi kjempet bra og kunne med flyt ha scoret et par, men det er ikke noe å si på at Bodø vant, de var rett og slett litt bedre enn oss. Det er fair nok, men vi gav dem kamp til døra.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2857

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Jeg mener vi tapte denne kampen mye på grunn av at Bakke spilte med en mann mindre sentralt på midten helt frem til Braut kom på. Mathew og Kairinen jagde skygger når Bodø spilte seg ut, for de var alltid i undertall, og bevegelsene til det Bodø-laget er virkelig gode. Etter hvert våknet Berg til live også, og da tok de over kampen. Vi burde nok startet i en mer markert 3-5-2, jeg ville ofret Svendsen og brukt Krogstad fra start.

                                  Bortsett fra det var det omtrent det kampbildet jeg regnet med. Vi kjempet bra og kunne med flyt ha scoret et par, men det er ikke noe å si på at Bodø vant, de var rett og slett litt bedre enn oss. Det er fair nok, men vi gav dem kamp til døra.
                                  Vi tapte denne kampen fordi B/G er raskere og mer presise i pasningsspillet sitt, og var mer aggressive i presset. Vi ble engstelige i dette presset da vi hadde ballen, og fikk lite til. Mathew satte ny personlig rekord i støttepasninger, det var null progresjon fra 10 meter inne på egen halvdel og framover. Nå sier jeg ikke at det var Mathew sin feil at vi tapte, men det var betegnende.

                                  Kommentar

                                  • brune stakkeland
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2012
                                    • 863

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                    Vi tapte denne kampen fordi B/G er raskere og mer presise i pasningsspillet sitt, og var mer aggressive i presset. Vi ble engstelige i dette presset da vi hadde ballen, og fikk lite til. Mathew satte ny personlig rekord i støttepasninger, det var null progresjon fra 10 meter inne på egen halvdel og framover. Nå sier jeg ikke at det var Mathew sin feil at vi tapte, men det var betegnende.
                                    Når glimt er i overtall sentralt så vil det si at vi er i overtall andre steder. Vi ble som du nevner litt for stressa med ballen til å utnytte det. Kanskje også litt for engstelige til å bevege oss nok og skape alternativer foran ballfører.

                                    Men det kommer til å komme. Kjetil Knutsen kalte det vel en god fotballkamp og ga kred til oss, og jeg noterer at ekspertene kaller det en god fotballkamp. For min del ser det ut til at det eneste vi mangler for å kunne kjempe i toppen er litt justeringer og litt utvikling. Og det føler jeg meg trygg på at kommer.

                                    Neste år så tar vi alt

                                    Kommentar

                                    • Lars Henrik Dahl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2020
                                      • 2003

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                      Vi tapte denne kampen fordi B/G er raskere og mer presise i pasningsspillet sitt, og var mer aggressive i presset. Vi ble engstelige i dette presset da vi hadde ballen, og fikk lite til. Mathew satte ny personlig rekord i støttepasninger, det var null progresjon fra 10 meter inne på egen halvdel og framover. Nå sier jeg ikke at det var Mathew sin feil at vi tapte, men det var betegnende.
                                      De kampene hvor Matthew ikke fungerer som offensiv ballfordeler er det lett å peke på det som et problem. Jeg mistenker at det er et symptom. Matthew slår støttepasninger når han ikke ser rom eller bevegelser å slå i/på. Det kan skyldes to ting. At det ikke er rom eller bevegelse foran ham, eller at han får ballen i situasjoner hvor han allerede er trengt og har begrenset med handlingsrom. Ingen av de situasjonene er i utgangspunktet hans feil, selv om han sikkert kunne blir enda bedre til å løpe seg fri for å få dette rommet. Det ble nesten komisk i en del situasjoner hvor spesielt han og Petterson kastet den varme poteten fram og tilbake seg i mellom.

                                      I første omgang synes jeg vi hadde mer av det høye presset enn i mange av de siste kampene, og det ofte fungerte godt. I andre omgang var det fraværende og fungerte ikke de få gangene det inntraff. Forskjellen i balltempo mellom oss og B/G var til tider påtakelig, og her synes jeg mye av problemet lå. Vi har sett at vi har øyeblikk hvor vi spiller ut hvem som helst når ballen går klikk-klakk. Lite av det mot Glimt...

                                      Kommentar

                                      • Tjodleif
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2017
                                        • 848

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Tjodleif

                                        Det var det som var min tanke også, helt til i dag. Stor enighet på tribunen om Glimts drøying med småskader og tøying og ruging i enhver situasjon etter målet.
                                        Opprinnelig skrevet av Dole

                                        Det var i så fall helt ubegrunnet.
                                        Harde Mottak ved Hogner snakker om det samme i den nyeste episoden av podcasten Ca. 1:18:30 og utover.

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4284

                                          #80
                                          Glimt får utrolig nok pisk i Litauen nå. De er såpass ustabile at det ikke er umulig for oss å skvise oss forbi på tabellen. Hårete mål, men såpass må vi tillate oss. Det beste er vel egentlig om de karrer seg videre over to kamper og får et knalltøft program til høsten, samtidig som de samler inn noen koeffisientpoeng for Norge til når Fugla skal ut i Europa igjen. Som sagt, hårete mål

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎