LSK - Brann 11/9 kl. 18

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tjodleif
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2017
    • 848

    Opprinnelig skrevet av fredpet76
    Er det offside?
    Jeg har konkludert med at det er et par titalls cm off side var en kameravinkel som viste det godt.

    Kommentar

    • Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2001

      Opprinnelig skrevet av fredpet76
      Er det offside?
      Nei,og uinteressant ettersom kampen er ferdigspilt. Mer interessant er hva som skjer i forkant. Studio Åråsen legger mye av skylda på Ranger. De har åpenbart mer kompetanse enn meg, men Ranger har en mann bredt, Ogbu blir liggende i ingenmannsland. Garnås verken støter eller faller.

      Kommentar

      • Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2001

        En ting jeg reagerte på som ikke ble kommentert av Norlie & co. Kairinnens defensive innsats. På 1-0 blir han stående og se på ball og lar Taylor ta plass alene på straffemerket. På 2-1 er han passiv, og støter ikke før det er for sent. På 3-2 ligger han på høyde med Edh i overgangen. Edh løper opp, og får litt kritikk for at han ikke tar en for laget. Han burde være mer kynisk, tatt et gult kort der. Kairinnen småjogger etter og er ikke i situasjonen, selv om han fint kunne vært der. Se det igjen. Han er ikke involvert i noen av baklengsmålene, men kunne forhindret alle.

        Kommentar

        • sigurdsen
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 1817

          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
          En ting jeg reagerte på som ikke ble kommentert av Norlie & co. Kairinnens defensive innsats. På 1-0 blir han stående og se på ball og lar Taylor ta plass alene på straffemerket. På 2-1 er han passiv, og støter ikke før det er for sent. På 3-2 ligger han på høyde med Edh i overgangen. Edh løper opp, og får litt kritikk for at han ikke tar en for laget. Han burde være mer kynisk, tatt et gult kort der. Kairinnen småjogger etter og er ikke i situasjonen, selv om han fint kunne vært der. Se det igjen. Han er ikke involvert i noen av baklengsmålene, men kunne forhindret alle.
          Så akkurat samme. Årets dårligste kamp av Kairinen, til tross for assist? Vi taper kampen på midtbanen, blir overkjørt der gang på gang. Bakke nevnte at de skulle justere dette etter pause, men jeg så ingen stor forskjell.

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3141

            Lett å peke på forsvaret etter denne kampen, men virkeligheten er (som vanlig) ikke så enkel. Vi svikta defensivt, men det var en kollektiv svikt. Midtbanen ga forsvaret null hjelp, både Mathew og Kairinen virket aldri påskudd, vant knapt en duell og gadd sjelden eller aldri jage en tapt ball. Derfor kom Brann oftere og med flere spillere inn mot oss en det forsvaret er vant til. Det blir altfor enkelt å peke på at Skjærstein ikke dirigerer like mye som Mads eller at Garnås hadde skoa på feil bein. Begge deler er riktig, men totalt sett får begge disse mer enn godkjent, det var ingen av dem som tapte kampen for oss, Det laget som ville mest vant, og så enkelt er det faktisk noen ganger.

            Kommentar

            • Holterkanari
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2009
              • 560

              VG-Børsen sier 43/64, om det er rett eller feil kan være det samme, men vi lå er par hakk under maks prestasjon med nesten hele laget- da taper man knokkelkampene….
              ________________________
              TB

              Kommentar

              • lsk_rob
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Mar 2016
                • 139

                Opprinnelig skrevet av G-Man
                Lett å peke på forsvaret etter denne kampen, men virkeligheten er (som vanlig) ikke så enkel. Vi svikta defensivt, men det var en kollektiv svikt. Midtbanen ga forsvaret null hjelp, både Mathew og Kairinen virket aldri påskudd, vant knapt en duell og gadd sjelden eller aldri jage en tapt ball. Derfor kom Brann oftere og med flere spillere inn mot oss en det forsvaret er vant til. Det blir altfor enkelt å peke på at Skjærstein ikke dirigerer like mye som Mads eller at Garnås hadde skoa på feil bein. Begge deler er riktig, men totalt sett får begge disse mer enn godkjent, det var ingen av dem som tapte kampen for oss, Det laget som ville mest vant, og så enkelt er det faktisk noen ganger.
                Helt enig, det var kollektiv svikt hele veien, ikke bare forsvaret som kan klandres. Vi hadde svært mange feilpasninger offensivt som førte til brudd imot, gang på gang, spesielt siste halvtimen av førsteomgang slet vi kolossalt med dette. Ble ikke stort bedre i 2.omgang, men vi klarte i det minste å skape flere sjanser. De feilpasnigene førte til at Brann fikk kjøre over oss og skape overtall på midten, noe de utnyttet godt. Vi var faktisk heldige som ikke lå under mer enn 0-1 til pause. Nå håper jeg vi viser en langt bedre side av oss mot Odd til helga.

                Kommentar

                • Fugggel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2020
                  • 487

                  Opprinnelig skrevet av G-Man
                  Lett å peke på forsvaret etter denne kampen, men virkeligheten er (som vanlig) ikke så enkel. Vi svikta defensivt, men det var en kollektiv svikt. Midtbanen ga forsvaret null hjelp, både Mathew og Kairinen virket aldri påskudd, vant knapt en duell og gadd sjelden eller aldri jage en tapt ball. Derfor kom Brann oftere og med flere spillere inn mot oss en det forsvaret er vant til. Det blir altfor enkelt å peke på at Skjærstein ikke dirigerer like mye som Mads eller at Garnås hadde skoa på feil bein. Begge deler er riktig, men totalt sett får begge disse mer enn godkjent, det var ingen av dem som tapte kampen for oss, Det laget som ville mest vant, og så enkelt er det faktisk noen ganger.
                  100% enig.

                  Man kan også slakte frontleddet og midtbanespillerne når det kommer til bevegelse i etablert angrepsspill. Ikke lett for blant annet Garnås å finne ledig mann, når bevegelsene er så og si fraværende. Frontleddet er også de som setter press og førsteforsvar, ikke all verden prestasjon der heller.
                  Det vi kan ta med oss er definitivt at vi er avhengig av alle mann for å vinne en kamp i Eliteserien, når flere ikke har dagen så kom smellen.

                  Kommentar

                  • niko
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2008
                    • 440

                    Kudos til alle for gode diskusjoner i kamptråden! Spesielt etter en såpass svak forestilling på banen.

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎