Romerikes Blads dekning av LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Patriot
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2010
    • 437

    Romerikes Blads dekning av LSK

    Har en stund irritert meg over den noe tamme dekningen rundt LSK, og vet ikke om andre føler det samme?

    Jeg skjønner at RBs sportsredaksjon er liten, og det hjelper neppe at Sødal ikke jobber der lenger, men det er liksom ikke noe trøkk i dekningen. Når jeg ser på hva slags journalistisk produkt Stavanger Aftenblad gir Viking-fansen, BT/BA gir Brann-fans, Nidaros/Adressa gir RBK-fans osv. klarer jeg ikke unngå å bli sjalu.

    Takk og lov for Harde Mottak, ellers hadde det vært begredelig dekning av klubben vår.

    Greit nok at Svesengen får servert noen nyheter han får lov til å publisere en time før LSK.no, og Studio Åråsen er veldig bra, men ellers er det fryktelig tafatte greier som blir servert. På kampdag har de jo til og med sluttet å publisere kampreferater, bare børs, og de tar liksom ikke tak i snakkisene rundt klubben.

    For å eksemplifisere: Hvorfor har ikke RB fulgt opp hva som skjer med Rasmussen-bud #2 de sa var på vei. Ble det avslått, har LSK gitt opp? Eller hva er ståa med prøvespiller Eric Taylor? Hva skjer med hovedsponsor? Hvorfor får daglig leder lov å bruke LSK som sin private promokanal for fyrverkerisalg? Hva tror Ordinas om LSKs talentfremtid? Hvordan står det til med klubbøkonomien nå som LSK-hallen snart er nedbetalt og LSKs rentebinding snart går ut?

    Det er så enormt mye de kunne skrevet om, men RB virker liksom ikke å gjøre mer enn de . Svesengen er flink, men han er jo ikke akkurat nytenkende. Skulle ønske RB-ledelsen vedtok en skikkelig LSK-satsing og ga sportsredaksjonen ressurser til å virkelig gi en god dekning. Nå er det, i mitt hode, litt for tamt.

    Eller er jeg bare kravstor?
  • Svart og gul
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 251

    #2
    Enig i mye her. Du er så vidt inne på det selv, men ofte får en inntrykk av at det egentlig hadde holdt å lese lsk.no. Unntaket er selvsagt overganger som ennå ikke er landet, men ellers har nettstedene stort sett de samme sakene (for eksempel Edh-forlengelsen). Det er absolutt rom for mer kritisk og undersøkende journalistikk.

    Kommentar

    • Oldtimer
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2011
      • 316

      #3
      Mye riktig her, vurderer faktisk å avslutte abonnementet.
      Bor i Oslo og har AP på papir ,så da er jeg godt dekket m nyheter etc, så det er kun LSK jeg er intr i, ikke lokale nyheter. Ikke så spennende med "disse traff vi på byen " o.l

      Kommentar

      • Tvilling
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 1462

        #4
        Angående Rasmussen så var det Bt.no som var først ute med den. BA og RB har siden begge hatt saker om den, inntil BT (som trolig i denne saken sitter på "kilden") informerte om at LSK hadde lagt inn nytt bud.
        Siden det har alle avisene vært helt tause il temaet.
        Og det kan faktisk være at alle parter ønsker det slik.
        Og da vil ikke det være noe mer for avisene å hente, til det blir noen som ønsker å fortelle noe.
        I spilleoverganger kan vi ikke forvente mer, tenker jeg.
        Synes Harde Mottak hadde en god refleksjon rundt akkurat denne biten.

        Kommentar

        • Patriot
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2010
          • 437

          #5
          Forsåvidt enig i at RB er gode nok på å dekke overganger, og det er bra de ikke driver ryktebørs, slik Harde Mottak konkluderte fint. Men når det går to uker fra RB melder at LSK skal komme med nytt bud på Rasmussen, må man som leser forvente at avisen følger opp sin egen sak og oppdaterer hva som skjer eller har skjedd med budet.

          Uansett, det som jeg savner mest er de gode reportasjene, den kritiske journalistikken, den debattskapende dekningen. Harde Mottak har jo episoder på to timer hver gang fordi det er så mye å snakke om, men i RB får vi liksom ikke servert mer enn det absolutt minimum.

          Se forskjellen på RB og Stavanger Aftenblad i måten de dekker sin lokale klubb på, den er ganske massiv. Der er det fullt trøkk, podkaster, web-tv-sendinger, daglige reportasjer, små og store nyheter og lidenskap i dekningen hele veien. I RB sitter Sves igjen med alt ansvaret og gjør alt selv. Han er flink, men skulle ønske RB satset enda mer på regionens beste og viktigste klubb.

          Kommentar

          • Oldtimer
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2011
            • 316

            #6
            Stavanger Aftenblad erkans

            Kommentar

            • Oldtimer
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2011
              • 316

              #7
              Beklager feil, mente å si at de kanskje er mer selvstendige

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2281

                #8
                Markedsavdelingen til RB kjenner ihvertfall ikke sin besøkelsestid. Jeg, og sikkert mange andre, kjøper bare RB når de har kampanjer. Er nok muligheter for mange flere faste abonenter hvis de satset litt mer på stoff om LSK. For oss som heller ikke tilhører Støre Jugend er de fleste artikler bortsett fra "nyheter" uintressante. Usminka venstrevridd propaganda over hele fjøla.
                Trenger ikke side opp og side ned om LSK. Trenger ikke overeksponere heller, men en og annen trenings- og stemningsrapport feks. - Ansett gilbert

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3318

                  #9
                  Hadde også hjulpet om de hadde en egen link i menyen til sport/LSK. Altfor ofte må man scrolle nedover for å finne en artikkel som ikke er siste nytt.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3163

                    #10
                    Du har sett denne når du klikker "Meny"?

                    Aktuelle temaer

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2281

                      #11
                      Amedia har forandret templaten til forsiden (for en god stund siden). Tidligere var det LSK lenke direkte fra forsiden. Er litt klønete nå. Men er jo ikke verre enn at man bookmaker eller velger den som startside ved oppstart av preferert nettleser

                      Kommentar

                      • armykanari
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2009
                        • 736

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        Dødsannonser ligger øverst som aktuelt tema ja…

                        Kommentar

                        • Tvilling
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 1462

                          #13
                          Rb prøver seg nå med podcast, noe som definitivt handler om LSK.
                          Varsler der at de ønsker å sende flere intervjuer fra Marbella.

                          Kommentar

                          • Patriot
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2010
                            • 437

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Tvilling
                            Rb prøver seg nå med podcast, noe som definitivt handler om LSK.
                            Varsler der at de ønsker å sende flere intervjuer fra Marbella.
                            RB prøver altså å lage det eneste LSK-fansen IKKE trenger, nemlig en pod om LSK. Der gjør HM jobben for dem allerede.

                            Mitt råd til RB: Bruk tiden på gode reportasjer og nyheter om klubben. Mye å ta tak i der. Jeg har ikke tid til å høre på nok en pod, og vil naturligvis da prioritere Harde Mottak.

                            Kommentar

                            • *eLSKerLSK*
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2005
                              • 401

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Patriot

                              RB prøver altså å lage det eneste LSK-fansen IKKE trenger, nemlig en pod om LSK. Der gjør HM jobben for dem allerede.

                              Mitt råd til RB: Bruk tiden på gode reportasjer og nyheter om klubben. Mye å ta tak i der. Jeg har ikke tid til å høre på nok en pod, og vil naturligvis da prioritere Harde Mottak.
                              Snakk for deg selv. Denne podkasten er helt annerledes HM. Dessuten hører jeg gjerne nye podkaster om LSK hver dag så fremt kvaliteten er god. Sves og TN leverer. Usikker på hva jeg synes om den siste deltagerens bidrag.

                              Kommentar

                              • Tvilling
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 1462

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Patriot

                                RB prøver altså å lage det eneste LSK-fansen IKKE trenger, nemlig en pod om LSK. Der gjør HM jobben for dem allerede.

                                Mitt råd til RB: Bruk tiden på gode reportasjer og nyheter om klubben. Mye å ta tak i der. Jeg har ikke tid til å høre på nok en pod, og vil naturligvis da prioritere Harde Mottak.
                                HM leverer svært godt. Det hindrer ikke at også RB har sin plass.. den hadde dog både ris og ros til LSK, og fakta (om feks Hedenstad)
                                At du vil ha mer, og på annen måte- er betimelig det.. men det fjerner ikke dette som et positivt skritt i riktig retning. Også innslag fra Marbella kan være positivt.

                                Kommentar

                                • Egumen
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Sep 2011
                                  • 172

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Patriot

                                  RB prøver altså å lage det eneste LSK-fansen IKKE trenger, nemlig en pod om LSK. Der gjør HM jobben for dem allerede.

                                  Mitt råd til RB: Bruk tiden på gode reportasjer og nyheter om klubben. Mye å ta tak i der. Jeg har ikke tid til å høre på nok en pod, og vil naturligvis da prioritere Harde Mottak.
                                  Snakk om å være surmaga og å lete etter feil... Etter å ha publisert en rekke nyhetssaker om LSK de siste syv dagene lager attpåtil RB en egen podcast om LSK. Hvordan presterer du å få vinkla dette negativt? Jesus... Var det ikke nettopp etterspørsel om bedre dekning av LSK du starta denne tråden for?

                                  Kommentar

                                  • Aderyn
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Dec 2020
                                    • 133

                                    #18
                                    Synes RB podden virker bra, og ja det er plass til flere enn en podcast om Fugla. Flere norske klubber som har både supporterpodcaster og pod fra lokalavisa. RB podden virker det som har nært fokus på det sportslige, og Sves har god koll rundt A-laget. Var info i første episoden om et par spillere som jeg ikke har hørt om tidligere. HM er jo en meget bra pod men har nok litt bredere blikk på alt mulig som rører seg i klubben. Også alltid greit å få høre flere innfallsvinkler om saker og spillere.

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3318

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                                      Jeg leser RB på Ipaden, og der ser det ikke ut til å være noen menyer.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • Patriot
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2010
                                        • 437

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Egumen

                                        Snakk om å være surmaga og å lete etter feil... Etter å ha publisert en rekke nyhetssaker om LSK de siste syv dagene lager attpåtil RB en egen podcast om LSK. Hvordan presterer du å få vinkla dette negativt? Jesus... Var det ikke nettopp etterspørsel om bedre dekning av LSK du starta denne tråden for?
                                        Misforstå meg rett, det er supert med alt LSK-stoff, men jeg synes bare det hadde vært mer taktisk tidsbruk av en liten sportsredaksjon å bruke tiden og kreftene på noe annet siden vi uansett har Norges beste supporterpod i Harde Mottak. Jeg hadde fått mer ut av flere intervjuer og debattskapende journalistikk enn en ny pod, men for all del, bra RB vier tid til LSK.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎