Romerikes Blads dekning av LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3174

    #21
    Opprinnelig skrevet av MortenA
    Jeg leser RB på Ipaden, og der ser det ikke ut til å være noen menyer.
    På min forrige, ni år gamle iPad ga rb.no meg beskjed om at de ikke lengre støtta formatet. På min nye, ett år gamle padde får jeg samme meny og samme Aktuelle temaer som på min Androidmobil.

    gilbert

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3174

      #22
      Forsterka og utvida treårsavtale mellom RB og LSK:

      Romerikes Blads salgsdirektør Terje Kjos Johansen og LSKs daglige leder Robert Lauritsen har inngått den mest omfattende samarbeidsavtalen mellom de to bærebjelkene på Romerike. Det betyr blant annet at et eventuelt Europa-eventyr vil bli vist på rb.no.


      gilbert

      Kommentar

      • Patriot
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2010
        • 437

        #23
        Synes det går så tregt med RB. Hva skjer med spiller nummer tre som kanskje blir klar, der skulle det jo komme en avklaring i går. Hadde forventet i alle fall en oppdatering.

        Kommentar

        • niko
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2008
          • 442

          #24
          Opprinnelig skrevet av Patriot
          Synes det går så tregt med RB. Hva skjer med spiller nummer tre som kanskje blir klar, der skulle det jo komme en avklaring i går. Hadde forventet i alle fall en oppdatering.
          Totalt ukvalifisert gjetning: på et kontor i Sveits sitter det noen UEFA-folk og har en tjukk stabel med transfers som kanskje/kanskje ikke gikk gjennom før vinduet stengte, og det tar litt tid for dem å komme gjennom alt.

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2087

            #25
            Opprinnelig skrevet av niko

            Totalt ukvalifisert gjetning: på et kontor i Sveits sitter det noen UEFA-folk og har en tjukk stabel med transfers som kanskje/kanskje ikke gikk gjennom før vinduet stengte, og det tar litt tid for dem å komme gjennom alt.
            Antagelig ikke noen dårlig gjetting, og gjenspeiler at ikke alt som skjer eller ikke skjer kan skyldes på den man har lyst til å peke på, være seg Sves, Mesfin, Ranger, dommeren, været eller Haakenstad.

            Kommentar

            • Patriot
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2010
              • 437

              #26
              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

              Antagelig ikke noen dårlig gjetting, og gjenspeiler at ikke alt som skjer eller ikke skjer kan skyldes på den man har lyst til å peke på, være seg Sves, Mesfin, Ranger, dommeren, været eller Haakenstad.
              Men da bør jo RB omtale hvorfor det tar tid, er poenget. Når de skriver at avklaring kommer torsdag, bør det forventes av et nyhetsmedium å omtale hvorfor dette ikke ble tilfelle.

              Kommentar

              • Grankanari
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Jun 2018
                • 125

                #27
                Jeg har RB abonnement kun for å lese om LSK, men jeg vet om flere som ikke er interesert i å betale for en relativt dyr avis de kun er ute etter 5% av. På vinteren abonnerer jeg ikke.

                Hva med at man kunne abonnert for kun RB-sport, til en rimeligere pris enn hele avisa?
                flere LSK-interesserte ville abonnert = mer penger til å lage reportasjer osv. ++ spør du meg. Kunne betalt for et år av gangen/års abn. På den måten kan de ta lavere pris, fordi folk da ikke vil "hoppe av" på vinteren. Så kunne vi fått servert LSK- stoff hele året.

                Kommentar

                • Lynginator
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Aug 2020
                  • 52

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Patriot

                  Men da bør jo RB omtale hvorfor det tar tid, er poenget. Når de skriver at avklaring kommer torsdag, bør det forventes av et nyhetsmedium å omtale hvorfor dette ikke ble tilfelle.
                  Helt enig. Er ikke snakk om at det er Sves eller Mesfin sin skyld at overganger ikke er i orden enda, det er nok bare så lang tid det tar og helt utenfor LSK eller RB's kontroll.

                  Men nok en gang er det denne kommunikasjonen. Kan ikke love avklaring torsdag, og når den ikke kommer torsdag, bare være helt stille og håpe på at vi alle har glemt det. Bare en kommentar som "avklaringen blir forsinket til ubestemt tid", hadde det vært helt ok.

                  Kommentar

                  • WenZ
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Oct 2008
                    • 106

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Grankanari
                    Jeg har RB abonnement kun for å lese om LSK, men jeg vet om flere som ikke er interesert i å betale for en relativt dyr avis de kun er ute etter 5% av. På vinteren abonnerer jeg ikke.

                    Hva med at man kunne abonnert for kun RB-sport, til en rimeligere pris enn hele avisa?
                    flere LSK-interesserte ville abonnert = mer penger til å lage reportasjer osv. ++ spør du meg. Kunne betalt for et år av gangen/års abn. På den måten kan de ta lavere pris, fordi folk da ikke vil "hoppe av" på vinteren. Så kunne vi fått servert LSK- stoff hele året.
                    Lurt på det samme selv. Betaler gjerne for RB kun for LSK-stoff hvis prisen blir der etter..

                    Kommentar

                    • hthaug
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2004
                      • 402

                      #30
                      Synes dekningen til RB var bedre før i tida, men klarer ikke videoene til Sves for å være ærlig. Får "snooker" vibber av intervjuene, og det virker oftest mer som en begravelse uansett om vi vinner eller taper.

                      Kommentar

                      • Tvilling
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 1465

                        #31
                        Synes Rb dekker Lsk svært godt!
                        De bruker mye ressurser, også på følge med.
                        På kampdag har de fast både info før kamp (hvor forventet lagoppstilling vel tilnærmet alltid stemmer), livedekning, og oppsummering og børs. På hjemmekamper Studio Åråsen.
                        Intervjuer/artikler ofte samme dag.
                        Siste skudd på stammen er podcasten "Dødball "
                        I tillegg kommer endel kamper på Direktesport
                        Jeg kan faktisk ikke skjønne at dekningen var "bedre før i tida"..
                        Når det er sagt vil det alltid være forskjellig smak om vinkling/innhold/form, men mengde, saklighet og faglighet- synes jeg de som lokalavis leverer godt.

                        Kommentar

                        • Hexaphim
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 2732

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Grankanari
                          Jeg har RB abonnement kun for å lese om LSK, men jeg vet om flere som ikke er interesert i å betale for en relativt dyr avis de kun er ute etter 5% av. På vinteren abonnerer jeg ikke.

                          Hva med at man kunne abonnert for kun RB-sport, til en rimeligere pris enn hele avisa?
                          flere LSK-interesserte ville abonnert = mer penger til å lage reportasjer osv. ++ spør du meg. Kunne betalt for et år av gangen/års abn. På den måten kan de ta lavere pris, fordi folk da ikke vil "hoppe av" på vinteren. Så kunne vi fått servert LSK- stoff hele året.
                          Jeg er veldig enig i dette. Jeg bor ikke på Romerike og har ingen tilknytning til området utover min kjærlighet til LSK, men skulle gjerne abonnert på RB for å lese Fugla-nyhetene. For meg blir dog prisen på abonnement ALT for høy i forhold til hva jeg er interessert i å lese om der. Et rimeligere abonnement på kun LSK-stoff kunne derimot vært aktuelt for meg dersom prisen var riktig.
                          "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                          Kommentar

                          • Lynginator
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Aug 2020
                            • 52

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av hthaug
                            Synes dekningen til RB var bedre før i tida, men klarer ikke videoene til Sves for å være ærlig. Får "snooker" vibber av intervjuene, og det virker oftest mer som en begravelse uansett om vi vinner eller taper.
                            Enig i det. Synes alltid at tonen til Sves er litt for ensformig, og virker totalt uinteressert i alt han snakker om. Sjekker RB ofte i form av LSK-nyheter, men ser heller på video-innslag fra for eksempel Eurosport.

                            Podcasten Dødball er mye bedre, han virker mye mer avslappet og har en litt mer oppmuntrende tone der, hvis du ser bort ifra at du må endre volum mellom hver person som snakker, ettersom Tom Nordlie sitter 50 meter unna mikrofonen

                            Kommentar

                            • Dole
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 1524

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Hexaphim
                              Jeg er veldig enig i dette. Jeg bor ikke på Romerike og har ingen tilknytning til området utover min kjærlighet til LSK, men skulle gjerne abonnert på RB for å lese Fugla-nyhetene. For meg blir dog prisen på abonnement ALT for høy i forhold til hva jeg er interessert i å lese om der. Et rimeligere abonnement på kun LSK-stoff kunne derimot vært aktuelt for meg dersom prisen var riktig.
                              Er det noen her som har sjekket med RB om dette er noe de har vurdert?

                              Kommentar

                              • sigurdsen
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 1817

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Dole

                                Er det noen her som har sjekket med RB om dette er noe de har vurdert?
                                Jeg har tidligere abonnert på enkeltmåneder, for å lese spesifikke LSK-saker. Ble derfor oppringt, i dag, av en selger som skulle gi meg et tilbud på årsabonnement. Jeg forklarte situasjonen, at jeg ikke har tilknytning til Romerike utover LSK, og at jeg (stort sett) kun leste LSK-stoff, et årsabonnement for ca. 2000,- var derfor uaktuelt. Jeg fikk da til svar at jeg kunne bruke lsk.no for dette, hvorpå jeg svarte litt oppgitt at der står jo ikke RBs saker. Så jeg foreslo at de burde/kunne lage et tilbud der man kun abonnerte på sport, for f.eks. 90-120,- måneden, noe jeg vet at flere er interessert i. Da svarte hun at det kommer ikke til å skje, og samtalen sluttet. Nå håper jeg ikke hun jeg snakket med jobber for RB, antar at hun er innleid via at salgsfirma eller jobber i salgsavdelingen til Amedia, for hun viste i hvert fall ikke forståelse for at enkelte som ikke bor på Romerike er interessert i LSK. Anbefaler andre som blir oppringt om å svare noe tilsvarende, så ser kanskje RB at markedet er der.

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2875

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                                  Jeg har tidligere abonnert på enkeltmåneder, for å lese spesifikke LSK-saker. Ble derfor oppringt, i dag, av en selger som skulle gi meg et tilbud på årsabonnement. Jeg forklarte situasjonen, at jeg ikke har tilknytning til Romerike utover LSK, og at jeg (stort sett) kun leste LSK-stoff, et årsabonnement for ca. 2000,- var derfor uaktuelt. Jeg fikk da til svar at jeg kunne bruke lsk.no for dette, hvorpå jeg svarte litt oppgitt at der står jo ikke RBs saker. Så jeg foreslo at de burde/kunne lage et tilbud der man kun abonnerte på sport, for f.eks. 90-120,- måneden, noe jeg vet at flere er interessert i. Da svarte hun at det kommer ikke til å skje, og samtalen sluttet. Nå håper jeg ikke hun jeg snakket med jobber for RB, antar at hun er innleid via at salgsfirma eller jobber i salgsavdelingen til Amedia, for hun viste i hvert fall ikke forståelse for at enkelte som ikke bor på Romerike er interessert i LSK. Anbefaler andre som blir oppringt om å svare noe tilsvarende, så ser kanskje RB at markedet er der.
                                  Har du hørt noen andre seriøse mediehus der man kan abonnere på kun de seksjonene man er interessert i til redusert pris? Ikke det? Hvorfor tror du RB ville gjøre det?

                                  Dersom du pluss noen andre er så veldig interessert i redaksjonelt stoff om LSK, kan dere ikke bare gå sammen om å starte en LSK-sportsavis og hyre en journalist, en fotograf og en selger til å lage en slik LSK-nettavis? Isi pisi. Det hadde fort blitt langt over 2000 kr årlig per leser, men pytt.Da slipper dere i alle fall alt det stoffet dere ikke interesserer dere for.

                                  Kommentar

                                  • sigurdsen
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 1817

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                    Har du hørt noen andre seriøse mediehus der man kan abonnere på kun de seksjonene man er interessert i til redusert pris? Ikke det? Hvorfor tror du RB ville gjøre det?

                                    Dersom du pluss noen andre er så veldig interessert i redaksjonelt stoff om LSK, kan dere ikke bare gå sammen om å starte en LSK-sportsavis og hyre en journalist, en fotograf og en selger til å lage en slik LSK-nettavis? Isi pisi. Det hadde fort blitt langt over 2000 kr årlig per leser, men pytt.Da slipper dere i alle fall alt det stoffet dere ikke interesserer dere for.
                                    Svarer punktvis på spørsmålene dine jeg, selv om den passivagressive tonen din indikerer at intensjonen din ikke er å få til en saklig diskusjon rundt dette:
                                    1. Nei
                                    2. Nei
                                    3. De kunne vurdert det hvis det er et marked for dem, noe flere av svarene i denne tråden kan indikere. Dette var også noe jeg sa til selgeren; «dere ønsker å tjene penger på meg, dette er muligheten dere har til det».
                                    4. Nei

                                    Ser ikke helt at dette verken er utopi eller noe å problematisere, slik du forsøker.

                                    Kommentar

                                    • *eLSKerLSK*
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2005
                                      • 403

                                      #38
                                      [QUOTE=Kroktåa;n959302]

                                      Har du hørt noen andre seriøse mediehus der man kan abonnere på kun de seksjonene man er interessert i til redusert pris? QUOTE]

                                      Hørt om Verdens Gang?

                                      Kommentar

                                      • Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2875

                                        #39
                                        [QUOTE=*eLSKerLSK*;n959304]
                                        Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                        Har du hørt noen andre seriøse mediehus der man kan abonnere på kun de seksjonene man er interessert i til redusert pris? QUOTE]

                                        Hørt om Verdens Gang?
                                        Fortell!

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3352

                                          #40
                                          [QUOTE=*eLSKerLSK*;n959304]
                                          Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                          Har du hørt noen andre seriøse mediehus der man kan abonnere på kun de seksjonene man er interessert i til redusert pris? QUOTE]

                                          Hørt om Verdens Gang?
                                          Spørsmålet er vel om vi i det hele tatt har et seriøst mediehus i Norge, men det er en annen debatt.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎