Romerikes Blads dekning av LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *eLSKerLSK*
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2005
    • 403

    #41
    [QUOTE=Kroktåa;n959306]
    Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

    Fortell!
    Full tilgang til VG+ koster 329 kr/mnd.

    VG+ sport koster 119 kr/mnd.

    VG+ (ordinær) koster 99 kr/mnd.

    VG gratis (reklame).

    Adekvat opplyst?


    Kommentar

    • Kroktåa
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2015
      • 2875

      #42
      [QUOTE=*eLSKerLSK*;n959310]
      Opprinnelig skrevet av Kroktåa

      Full tilgang til VG+ koster 329 kr/mnd.

      VG+ sport koster 119 kr/mnd.

      VG+ (ordinær) koster 99 kr/mnd.

      VG gratis (reklame).

      Adekvat opplyst?

      VG+ Sport er en strømmetjeneste. Det driver ikke RB med. VG er for øvrig Norges største kommersielle mediehus, og kan tillate seg ulempe ut masse stoff gratis, blant annet så å si alt de produserer av redaksjonelt sportsstoff. Det har ikke RB eller noen andre lokalaviser råd til.

      Kommentar

      • *eLSKerLSK*
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2005
        • 403

        #43
        [QUOTE=Kroktåa;n959311]
        Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

        VG+ Sport er en strømmetjeneste. Det driver ikke RB med. VG er for øvrig Norges største kommersielle mediehus, og kan tillate seg ulempe ut masse stoff gratis, blant annet så å si alt de produserer av redaksjonelt sportsstoff. Det har ikke RB eller noen andre lokalaviser råd til.
        Schibsted (VG) og Amedia (RB) er Norges to største mediehus/mediekonsern.

        Jeg har strømmet alt fra testing av badeplasser til fotballkamper på RB.no.

        At ikke RB kan prisdifferensiere stoff bak betalingsmur på samme måte som VG har du ikke ført gode argumenter for.

        Ellers ser jeg at du endrer premissene for diskusjonen du selv startet da du sablet ned sigurdsen på arrogant vis. «Opp som en løve, ned som en skinnfell».

        Kommentar

        • Oldtimer
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2011
          • 316

          #44
          [QUOTE=*eLSKerLSK*;n959312]
          Opprinnelig skrevet av Kroktåa

          Schibsted (VG) og Amedia (RB) er Norges to største mediehus/mediekonsern.

          Jeg har strømmet alt fra testing av badeplasser til fotballkamper på RB.no.

          At ikke RB kan prisdifferensiere stoff bak betalingsmur på samme måte som VG har du ikke ført gode argumenter for.

          Ellers ser jeg at du endrer premissene for diskusjonen du selv startet da du sablet ned sigurdsen på arrogant vis. «Opp som en løve, ned som en skinnfell».
          Helt enig med deg! Finner ikke noe godt argument for ikke å lage et eget LSK abonnement.
          er selv etablert i Oslo for veldig mange år siden, så stengt Storgate etc har begrenset intr.
          Eget abo bør være en god forr idé

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            #45
            Om man ikke har tilknytning til Romerike, men har en avis som er eid av amedia, kan man abonnere på 70 aviser rundt omkring i Norge for prisen av 1. Romerikes blad er med her.

            +Alt gir deg tilgang til alt innhold på over 100 aviser og nettsteder i hele Norge, alt på direktesport.no og podkaster i Untold.

            Kommentar

            • Oldtimer
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2011
              • 316

              #46
              Har Aftenposten på papir, så er heller ikke intr i hele rekken av Amedia aviser. VG digitalt, så da holder det fint for meg!
              Ta med KFL,LSK og litt Bøffelberget så føler jeg at jeg er godt dekket.

              så trenger vi bare en seier i dag!!!

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4314

                #47
                Sves presterer altså å gi Kaan 4 på børsen. Jeg gir meg ende over.

                Kommentar

                • bjarmann
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 2864

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                  Sves presterer altså å gi Kaan 4 på børsen. Jeg gir meg ende over.
                  Har han noensinne gitt noen under 4?
                  I år så tar vi alt

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3352

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av bjarmann

                    Har han noensinne gitt noen under 4?
                    Ranger fikk vel 2 mot søpla, og så vidt jeg husker ved ytterligere et par anledninger. Haakenstad fikk 1 mot B/G for noen år siden, men de laveste karakterene virker å være forbeholdt ‘utvalgte’ spillere.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • Dumbo
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2004
                      • 466

                      #50
                      I dagens artikkel " Hva har skjedd med LSK?" trekkes deltakelse i europacupen og skader frem som de viktigste forklaringene. Det er mulig dette er medvirkende årsaker, selv om jeg synes det er merkelig at vi fullstendig kollapser etter fire e-cupkamper mot svak/middels motstand når Glimt og Molde har spilt uendelig mange flere kamper.
                      Det nevnes også at den største utfordringen før neste sesong er å forbedre det offensive spillet.

                      Artikkelen er ikke skrevet med en spesielt spiss penn. Det kunne vært betimelig å stille spørsmål ved om laget har tatt steg siden i fjor. Når man ser det som presteres kan man lure på om offensiv samhandling i det hele tatt har vært prioritert. Hva med trenerteamets evne til å motivere laget - kan det være en forklaring? Minner det vi nå ser om det samme som tidligere har skjedd i S08? Det er flere kritiske spørsmål som kunne vært stilt - selv om svarene ikke er gitt.

                      For min egen del oppfatter jeg sakene til Sves som ganske "platte" og lite kontroversielle.

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3352

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Dumbo
                        I dagens artikkel " Hva har skjedd med LSK?" trekkes deltakelse i europacupen og skader frem som de viktigste forklaringene. Det er mulig dette er medvirkende årsaker, selv om jeg synes det er merkelig at vi fullstendig kollapser etter fire e-cupkamper mot svak/middels motstand når Glimt og Molde har spilt uendelig mange flere kamper.
                        Det nevnes også at den største utfordringen før neste sesong er å forbedre det offensive spillet.

                        Artikkelen er ikke skrevet med en spesielt spiss penn. Det kunne vært betimelig å stille spørsmål ved om laget har tatt steg siden i fjor. Når man ser det som presteres kan man lure på om offensiv samhandling i det hele tatt har vært prioritert. Hva med trenerteamets evne til å motivere laget - kan det være en forklaring? Minner det vi nå ser om det samme som tidligere har skjedd i S08? Det er flere kritiske spørsmål som kunne vært stilt - selv om svarene ikke er gitt.

                        For min egen del oppfatter jeg sakene til Sves som ganske "platte" og lite kontroversielle.

                        Problemet med lokalaviser er at journalister gjerne blir godt kjent med klubbansvarlige, og da er det vanskeligere å være kritisk. Alternativet er den klikkjagende typen som skal skape saker ut av filleting.

                        Er det noe pandemien har vist er at det er liten forskjell på de fleste journalister og aktivister.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • BD
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2006
                          • 1385

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av MortenA

                          Problemet med lokalaviser er at journalister gjerne blir godt kjent med klubbansvarlige, og da er det vanskeligere å være kritisk. Alternativet er den klikkjagende typen som skal skape saker ut av filleting.
                          Det finnes da flere alternativer, for eksempel at journalisten er sin rolle bevisst og faktisk har litt integritet. Det finnes en gyllen middelvei. Man bør kunne forvente at RB klarer å balansere å være positiv til klubben og det å rette et kritisk blikk når det er på sin plass.

                          Dessverre er nok både RB, supportere og klubben skadelidende av at Svesengen ikke klarer å være noe i nærheten av den vaktbikkja han skal være. Svesengen fremstår mer som Mesfin sin kosehund.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3352

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av MortenA

                            Ranger fikk vel 2 mot søpla, og så vidt jeg husker ved ytterligere et par anledninger. Haakenstad fikk 1 mot B/G for noen år siden, men de laveste karakterene virker å være forbeholdt ‘utvalgte’ spillere.
                            Fikk lest børsen fra søndagen nå, og nok en gang klarte Sves å gi Ranger en 3er, sammen med Ogbu og Knudsen. Resten av laget fikk 4-6ere. Veksler mellom hoderisting og lattermildhet. Har tidligere hatt problemer med Sves sin børs, men det har ikke vært like mye å peke på tidligere i år. Nå er det like håpløst som det lager presterer.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • ulfpulf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2504

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av BD

                              Dessverre er nok både RB, supportere og klubben skadelidende av at Svesengen ikke klarer å være noe i nærheten av den vaktbikkja han skal være.
                              Jeg er uenig. At Svesengen har et godt forhold til mange i klubben, gjør at han får vite ting som en fiendtlig innstilt journalist ville bli holdt utenfor. Det meste av tidlige nyheter om LSK får jeg fra RB.
                              Skarpe kritiske kommentarer går jeg på dette forumet for å lese.

                              Kommentar

                              • Dumbo
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2004
                                • 466

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av ulfpulf

                                Jeg er uenig. At Svesengen har et godt forhold til mange i klubben, gjør at han får vite ting som en fiendtlig innstilt journalist ville bli holdt utenfor. Det meste av tidlige nyheter om LSK får jeg fra RB.
                                Skarpe kritiske kommentarer går jeg på dette forumet for å lese.
                                Av den grunn bør kanskje RB holde seg til å være en ren nyhetsformidler og ikke dele sine «meninger» som uansett er preget av relasjonen til klubben.

                                Kommentar

                                • BD
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2006
                                  • 1385

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Dumbo

                                  Av den grunn bør kanskje RB holde seg til å være en ren nyhetsformidler og ikke dele sine «meninger» som uansett er preget av relasjonen til klubben.
                                  Dersom RB ikke later som at de er noe mer enn et "lsk.no 2" så hadde jo alt vært mer ryddig, ja!

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3352

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av ulfpulf

                                    Jeg er uenig. At Svesengen har et godt forhold til mange i klubben, gjør at han får vite ting som en fiendtlig innstilt journalist ville bli holdt utenfor. Det meste av tidlige nyheter om LSK får jeg fra RB.
                                    Skarpe kritiske kommentarer går jeg på dette forumet for å lese.
                                    Å kunne være kritisk til klubben er ikke det samme som å være fiendtlig. Det burde være mulig for en journalist å kunne både lovprise det som gjøres riktig, og samtidig kritisere de feilene som blir gjort. De fleste supportere klarer det (ofte litt for emosjonelt anlagt), så hvorfor skal ikke en journalist klare det? Dette er det samme med andre journalister som dekker andre viktige samfunnsfelter som politikk, kultur, osv.

                                    Svesengen virker å ha 50% meninger i artiklene sine, noe jeg mener er altfor mye. Da fremstår han ikke som en nyhetsformidler, men en meningsformidler. Sannsynligvis er det også mye av grunnen til at aviser gjør det så dårlig; folk betaler ikke for et dårlig produkt.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3352

                                      #58
                                      Svesengen rir igjen: I løpet av fire dager gikk han fra: ‘Pust med magen, ingen grunn til panikk’ til ‘LSK må vinne for å redde sesongen’.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2087

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                                        Svesengen rir igjen: I løpet av fire dager gikk han fra: ‘Pust med magen, ingen grunn til panikk’ til ‘LSK må vinne for å redde sesongen’.
                                        Ganske stor endring, ja. Samtidig, i mellomtiden røk vi ut av den eneste turneringen vi hadde en mulighet til å vinne i 2023. Ny situasjon, så kanskje relevant å endre standpunkt.

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3352

                                          #60
                                          Blir litt oppgitt over børsen i dag. Legger skylda for scoringen på Ranger. Ser man hva som faktisk skjer så dekker Lars sin mann, men Åsen ser ut til å miste Reese slik at han får gå opp. Ranger får altså skylda for at han forsøker å rydde opp i en medspillers feil. Er usikker på om Sves har så liten innsikt eller om han faktisk ikke vil erkjenne at Åsen gjorde en feil.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎