Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9413

    Opprinnelig skrevet av fredpet76
    Rom er ikke bygd på en dag, og skal vi gå for en spillemessig endring, så tar det litt tid. Resultatene vil variere. Dette mener jeg relativt oppegående folk bør forstå.
    Detta blir mer en personlig take og oppegående har jeg aldri hevda å vært, men som jeg skreiv i kamptråden; hva er det vi ofrer klubb-DNAet for? Utspark fra keeper som på død og liv skal spilles fram og tilbake mellom 2 stoppere på fem-meteren? Er det liksom greia sport og styr og stell vil at vi skal drive på med? Usexy retning og høyrisiko når man har våre spillere pdd. Så da må man faen klare å gå litt på kompromi enn så lenge da; Georgson!

    Kommentar

    • Svart og gul
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2004
      • 326

      Opprinnelig skrevet av knut
      Detta blir mer en personlig take og oppegående har jeg aldri hevda å vært, men som jeg skreiv i kamptråden; hva er det vi ofrer klubb-DNAet for? Utspark fra keeper som på død og liv skal spilles fram og tilbake mellom 2 stoppere på fem-meteren? Er det liksom greia sport og styr og stell vil at vi skal drive på med? Usexy retning og høyrisiko når man har våre spillere pdd. Så da må man faen klare å gå litt på kompromi enn så lenge da; Georgson!
      Helt enig, og jeg klarer ikke å dele den store fascinasjonen for prosjektet. Spillestilen til Georgson er jo et svik mot klubbens DNA. Folk får gjerne argumentere for hvorfor prosjektet er så forbanna lovende, men de må ha glemt taklingene til Bjerkeland og hodestøtene til Sundgot.

      Kommentar

      • occean-fan!
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 683

        Opprinnelig skrevet av fredpet76
        Blir så digg å se mange her inne spise det de skriver når vi får ting til å stemme over tid, og vi får resultatene vi ønsker. Det kommer til å skje, tro meg. Dere ynkelig som hiver dere over sabelen skal da tie og ihvertfall ikke snakke hjem Georgson.

        Rom er ikke bygd på en dag, og skal vi gå for en spillemessig endring, så tar det litt tid. Resultatene vil variere. Dette mener jeg relativt oppegående folk bør forstå.

        Er også helt fair at vi ikke har bytta halve stallen fra i fjor. Enda. Det skyldes at de vil gi alle en sjanse. Bra. Er heller ikke særlig realistisk å bytte ut alle på en gang.

        Jeg er like skuffa som resten, men er helt sikker på at resultatene kommer.
        Jeg tror alle forstår at spillemessig endring tar tid og at resultatene vil variere. Det er akseptabelt. Men når definisjonen på dette er stor nedrykksfare er det for meg ikke akseptabelt. Dette er toppidrett og vi skal ikke bruke toppidrett til å øve på noe, slik at vi faller ned en divisjon. Og hvilke lyspunkter ser vi egentlig? Jeg ser ikke noen spesiell utvikling over den tredjedelen av sesongen som er fullført.

        Og hvis du får rett, så skal jeg ikke tie. Da skal jeg absolutt hylle og legge meg flat for mine påstander om at dette går rett vest. Men jeg er ikke villig til å kjøre dette til Obosligaen for å se om du får rett. Jeg mener det er på høy tid å trekke i nødbremsen nå og se etter andre som kan ha hovedansvaret for A-laget.

        Kommentar

        • worthy
          Medlem
          Hoffnarr
          • Apr 2011
          • 54

          Opprinnelig skrevet av fredpet76
          Blir så digg å se mange her inne spise det de skriver når vi får ting til å stemme over tid, og vi får resultatene vi ønsker. Det kommer til å skje, tro meg. Dere ynkelig som hiver dere over sabelen skal da tie og ihvertfall ikke snakke hjem Georgson.

          Rom er ikke bygd på en dag, og skal vi gå for en spillemessig endring, så tar det litt tid. Resultatene vil variere. Dette mener jeg relativt oppegående folk bør forstå.

          Er også helt fair at vi ikke har bytta halve stallen fra i fjor. Enda. Det skyldes at de vil gi alle en sjanse. Bra. Er heller ikke særlig realistisk å bytte ut alle på en gang.

          Jeg er like skuffa som resten, men er helt sikker på at resultatene kommer.
          Hvor digg blir det å se oss i obos dassen med enda en svenske ?

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3404

            Opprinnelig skrevet av Steinhardt
            Er det trenerteamet eller spillerlogistikken som er problemet? Jeg tenker det siste.
            Det er nok en kombinasjon. Vi har ikke spillerne til å følge Georgsons filosofi per nå. Det peker mot spillerlogistikken. Samtidig bør en oppegående trener se hva som skjer, og tilpasse systemet sitt spillermaterialet. Jeg sitter med en følelse av at tempoet og intensiteten i Eliteserien har tatt Georgson litt på senga. Utifra Allsvenskan-nivå så ser nok midtbanen vår ganske så god ut, men det er rett og slett for lite tempo til å lykkes. Det er ikke uten grunn at Lucky hadde flere lange returløp i dag. Samme med Skogvold som må dekke store arealer.

            Skal vi komme helskinnet ut av dette, så må enten Ibrahimaj eller Åsen erstattes. Med tanke på dødballfoten til Elkjær, så er jeg ikke fremmed for å la han starte fremfor Åsen mot Tromsø. Jeg er usikker på hvor lenge han holder, men om han må byttes i pausen så kommer Åsen inn mot spillere som har 45 min i beina. Jeg ville også vurdert å dytte Ibrahimaj frem som ving og trekke Lucky ned som indreløper for å få mer fart i leddet.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • Playboy1
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 2129

              Opprinnelig skrevet av fredpet76
              Blir så digg å se mange her inne spise det de skriver når vi får ting til å stemme over tid, og vi får resultatene vi ønsker. Det kommer til å skje, tro meg. Dere ynkelig som hiver dere over sabelen skal da tie og ihvertfall ikke snakke hjem Georgson.

              Rom er ikke bygd på en dag, og skal vi gå for en spillemessig endring, så tar det litt tid. Resultatene vil variere. Dette mener jeg relativt oppegående folk bør forstå.

              Er også helt fair at vi ikke har bytta halve stallen fra i fjor. Enda. Det skyldes at de vil gi alle en sjanse. Bra. Er heller ikke særlig realistisk å bytte ut alle på en gang.

              Jeg er like skuffa som resten, men er helt sikker på at resultatene kommer.
              Det er vel som å få gull ut av gråstein ?
              sikkert ‘ hakk i plata ‘ fra min side , men når vi var eliteserien nest dårligste lag sist høst sesong , uten å ha forsterket oss til denne . Så ser jeg ingen overraskelse at vi er der hvor vi er idag.
              Du kan vente så lenge du vil , med at dagens mannskap skal over prestere , men veldig lite tyder på det da.

              Kommentar

              • fredpet76
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 1227

                Opprinnelig skrevet av occean-fan!

                Jeg tror alle forstår at spillemessig endring tar tid og at resultatene vil variere. Det er akseptabelt. Men når definisjonen på dette er stor nedrykksfare er det for meg ikke akseptabelt. Dette er toppidrett og vi skal ikke bruke toppidrett til å øve på noe, slik at vi faller ned en divisjon. Og hvilke lyspunkter ser vi egentlig? Jeg ser ikke noen spesiell utvikling over den tredjedelen av sesongen som er fullført.

                Og hvis du får rett, så skal jeg ikke tie. Da skal jeg absolutt hylle og legge meg flat for mine påstander om at dette går rett vest. Men jeg er ikke villig til å kjøre dette til Obosligaen for å se om du får rett. Jeg mener det er på høy tid å trekke i nødbremsen nå og se etter andre som kan ha hovedansvaret for A-laget.
                Til ditt eget og andres beste, ikke vær redd for å rykke ned i mai. Sesongen er knapt i gang, og du kan glede deg til sommervinduet. Det vil skje litt kule ting.

                Kommentar

                • hthaug
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2004
                  • 421

                  Opprinnelig skrevet av fredpet76

                  Til ditt eget og andres beste, ikke vær redd for å rykke ned i mai. Sesongen er knapt i gang, og du kan glede deg til sommervinduet. Det vil skje litt kule ting.
                  Har du noe mer kjøtt på beinet enn "litt kule ting"? Du virker avslappet, så håper på gode nyheter.

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3178

                    Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                    Folk får gjerne argumentere for hvorfor prosjektet er så forbanna lovende, men de må ha glemt taklingene til Bjerkeland og hodestøtene til Sundgot.
                    Verden er ikke svart eller hvit. Taklingene til Garnås står ikke noe tilbake for Bjerkeland sine, og jaggu matcher han Sondgot på hodet også. Jeg elsket også LSK i gode, gamle dager, men verden går videre, og den som står stille blir forlatt.

                    Misforstå meg rett, jeg elsker Garnås og har hele sesongen argumentert for at han skal starte - men å ønske seg tilbake til den tiden hvor vi dominerte utelukkende på grunn av fysikk er ikke svaret.

                    Kommentar

                    • Svart og gul
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2004
                      • 326

                      Opprinnelig skrevet av G-Man

                      Verden er ikke svart eller hvit. Taklingene til Garnås står ikke noe tilbake for Bjerkeland sine, og jaggu matcher han Sondgot på hodet også. Jeg elsket også LSK i gode, gamle dager, men verden går videre, og den som står stille blir forlatt.

                      Misforstå meg rett, jeg elsker Garnås og har hele sesongen argumentert for at han skal starte - men å ønske seg tilbake til den tiden hvor vi dominerte utelukkende på grunn av fysikk er ikke svaret.
                      Enig i at det ene ikke trenger å utelukke det andre, men det ser unektelig mer farlig ut nettopp de gangene Garnås er i boksen til motstanderen og vi pumper innlegg (stort sett bare når vi jager mål mot slutten). Når vi leker Barcelona, ender vi stort sett med å rote vekk ballen og få brudd imot.

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3178

                        Opprinnelig skrevet av Svart og gul

                        Enig i at det ene ikke trenger å utelukke det andre, men det ser unektelig mer farlig ut nettopp de gangene Garnås er i boksen til motstanderen og vi pumper innlegg (stort sett bare når vi jager mål mot slutten). Når vi leker Barcelona, ender vi stort sett med å rote vekk ballen og få brudd imot.
                        Er også enig med deg. I Barcelona light modus er vi ikke særlig farlige, men det er hovedsakelig fordi midtbanen ikke evner å forflytte seg raskt nok (gjelder både hode og føtter), og som et resultat er motstanderne i balanse når innleggene først kommer. Jeg er absolutt ikke fremmed for å starte med Garnås som spiss, spesielt mot lag hvor vi kan forvente å komme til mange innlegg,

                        Kommentar

                        • occean-fan!
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 683

                          Opprinnelig skrevet av fredpet76

                          Til ditt eget og andres beste, ikke vær redd for å rykke ned i mai. Sesongen er knapt i gang, og du kan glede deg til sommervinduet. Det vil skje litt kule ting.
                          Det hadde nok vært det beste, og ikke minst deilig å ikke være redd for dette. Men fasit er at vi ligger der vi gjør og har møtt veldig grei motstand. Og overgangsvinduet. Virker jo som Karlsbakk kommer. Men ikke lett å tro på et bra vindu etter det som har blitt uttalt opp mot hva som har blitt levert over litt tid nå.

                          Kommentar

                          • EPA
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Aug 2013
                            • 210

                            Ønsker meg to endringer i den såkalt beste lagoppstillingen (orker ikke nevne navn, men tror dessverre forsvaret er skånet),og minst et par alternativer på benk som kan gjøre en forskjell eller erstatte ved småskader... Løp og kjøp!

                            Kommentar

                            • brune stakkeland
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2012
                              • 888

                              Hvorfor vil vi ha ut Gabrielsen nå egentlig? Er det fordi han ikke var tankeleser og plasserte seg for å ta imot feilpasningen til Garnås?

                              Kommentar

                              • ChrisK
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2013
                                • 323

                                Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                                Hvorfor vil vi ha ut Gabrielsen nå egentlig? Er det fordi han ikke var tankeleser og plasserte seg for å ta imot feilpasningen til Garnås?
                                Gabrielsen har etter min mening spilt seg opp i det siste og på ingen måte gjort seg fortjent til benking.

                                Regner med at man tenker på plasseringa hans på 1-0 målet til Odd i går. Hadde han stått på streken ved borteste stolpe kunne han ha heada ballen ut. Spørsmålet er om posisjoneringen var et valg eller en instruksjon.

                                Kommentar

                                • Zindrinho
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2019
                                  • 497

                                  Det er litt rart at vi har slitt så stort på dødball imot de Siste åra, og så kommer det en dødballspesialist som hovedtrener og det viser seg at måten vi har gjort det på i 3-4 år var korrekt/fasit på hvordan det skal gjøres ogbare videreføres uten noen form for endringer.

                                  Fikk faktisk mer trua på seier da baklengsen kom i går, nå blir vi tvingt til å prøve å score, selv om det fra et taktisk standpunkt er lettere å score 1 mål på 90min enn 2 på 15min virker det som vi trenger et tupp i rævva for å skjønne at kampen har begynt og at ballen må foran motstanders mål. Vi skaper nærmest ingenting i åpent spill, det virka veldig enkelt for odd å ligge bakpå og kontre der de går rett på mål mens vi tar alle mulige omveier og lar odd få alle mann bak ballen igjen.

                                  Kommentar

                                  • fredpet76
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2004
                                    • 1227

                                    Opprinnelig skrevet av hthaug

                                    Har du noe mer kjøtt på beinet enn "litt kule ting"? Du virker avslappet, så håper på gode nyheter.
                                    Det jeg har hørt virker veldig spennende, så får vi se om det blir en realitet.

                                    Kommentar

                                    • WenZ
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Oct 2008
                                      • 107

                                      Opprinnelig skrevet av fredpet76

                                      Det jeg har hørt virker veldig spennende, så får vi se om det blir en realitet.
                                      Kom igjen, a.. si noe, da

                                      Kommentar

                                      • maxpayne
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 1224

                                        Alt som jeg forutså i desember stemmer som vanlig på en prikk AG sitter trygt til utpå høsten og forhåpentligvis ender dette prosjektet godt, men jeg foventer mye god popcorn-time på tribunen og i SoMe før jula ringes inn.

                                        Kommentar

                                        • EPA
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Aug 2013
                                          • 210

                                          Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                                          Hvorfor vil vi ha ut Gabrielsen nå egentlig? Er det fordi han ikke var tankeleser og plasserte seg for å ta imot feilpasningen til Garnås?
                                          Har noen sagt Ruben skal ut nå? Merkelig

                                          Kommentar

                                          Working...