Runde 1: Lillestrøm SK- Kristiansund BK, søndag 01.04.24, Åråsen kl 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugggel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2020
    • 489

    Defensivt var dette helt håpløst, men offensivt var det flere ting å ta med seg. At dette kommer til å ta tid er ikke overaskende. For min del er det største problemet at vi nok en gang feiler på overgangsmarkedet. Midtbanen var vår største hemsko i fjor og den er ikke forsterket i år. For meg komplett uforståelig, det er en avgjørelse vi kommer til å svi for i år også.
    Mesfin har gjort en helt elendig på jobb på overgangsmarkedet inn siden sommeren 22.
    Det må bli bedre ellers bør han få slippe. Håpløst å gå i gang med et prosjekt hvor man skal endre spillestil også forsterker man nesten ikke laget. På grensen til surrealistisk.

    Kommentar

    • EPA
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Aug 2013
      • 173

      Vi spiller slik jeg har fortstått med alle de beste hodespillerne i sone på corner, men det må da være mulig å bruke Garnås av de på motstanders "beste" hodespiller og sette eventuelt en av de nest beste i hans sone? Er så pisse lei av å slippe inn på dødball mot Ulvestad, Valsvik etc etc!

      Kommentar

      • worthy
        Medlem
        Hoffnarr
        • Apr 2011
        • 43

        Opprinnelig skrevet av Dole

        Og han fikk støtte i den avgjørelsen av Nordlie og Rydje i Studio Åråsen.
        ja med stats som dette er man steike god
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Kommentar

        • EPA
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Aug 2013
          • 173

          Opprinnelig skrevet av worthy

          ja med stats som dette er man steike god
          Brillene mine er ikke sterke nok

          Kommentar

          • worthy
            Medlem
            Hoffnarr
            • Apr 2011
            • 43

            Opprinnelig skrevet av EPA

            Brillene mine er ikke sterke nok

            Kommentar

            • TheFugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2006
              • 345

              Dette var dårligere enn det jeg hadde sett for meg. Kristiansund hjemme på åråsen skal være seier uavhengig av ny trener/formasjon/spillestil etc.

              Det må stilles kritiske spørsmål til Mesfin og spillerlogistikken det siste året. Hva er det som egentlig skjer? RB skuffer så ekstremt i så henseende, det finnes jo ikke kritiske spørsmål eller artikler.

              Jeg synes Lundemo var god idag, men at Uba ikke får banens beste blir for dumt. Skogvold vet jeg ikke hvor var idag.

              Kommentar

              • worthy
                Medlem
                Hoffnarr
                • Apr 2011
                • 43

                Opprinnelig skrevet av TheFugl
                Dette var dårligere enn det jeg hadde sett for meg. Kristiansund hjemme på åråsen skal være seier uavhengig av ny trener/formasjon/spillestil etc.

                Det må stilles kritiske spørsmål til Mesfin og spillerlogistikken det siste året. Hva er det som egentlig skjer? RB skuffer så ekstremt i så henseende, det finnes jo ikke kritiske spørsmål eller artikler.

                Jeg synes Lundemo var god idag, men at Uba ikke får banens beste blir for dumt. Skogvold vet jeg ikke hvor var idag.
                God på hva? Miste ballen eller tape 80% av duellene sine?

                Kommentar

                • EPA
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2013
                  • 173

                  En liten tanke.. er det mulig å kun starte Skogvold i de kampene som vi tror vi får bakrom, å heller gå med Åsen på kant og sette inn en annen på midten (Hoff?) i de kampene ala KBK hvor motstander faller dypt hver eneste gang vi får kula? Skogvold beste egenskaper er bakrommet, men når det er fraværende kommer hen ikke til sin rett i det hele tatt, og det må vi anta vil være tilfellet mot ca halvparten av motstanderene på Åråsen.

                  Kommentar

                  • Dumbo
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2004
                    • 468

                    Opprinnelig skrevet av TheFugl

                    Jeg synes Lundemo var god idag, men at Uba ikke får banens beste blir for dumt. Skogvold vet jeg ikke hvor var idag.
                    Uba blir trukket av RB for sin svake involvering før det siste målet. Enig i at Skogvold var veldig svak, og han er også den som får dårligst karakter av RB.

                    Kommentar

                    • EPA
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Aug 2013
                      • 173

                      Opprinnelig skrevet av worthy

                      God på hva? Miste ballen eller tape 80% av duellene sine?
                      Uba best sett med mine øyne, men selv han hadde såpass mye ballmist at det sier endel om BB i dag.
                      Lundemo mister ballen for mange ganger, taper for mange dueller, er for treg i mange tilfeller og klarer tilogmed å oppheve oppside så KBK spissen (han som ble byttet etter ca 40) nesten fikk lagt på til 0-2 på KBK's andre sjanse... BB da er spesielt, selv om han hadde en bra stikker etter 5 min til Kitolano og et par crossere mot Skogvold/Uba i løpet av 90

                      Kommentar

                      • Sailor Man
                        Moderator
                        • Jun 2007
                        • 1353

                        Enig i at Lundemo var god i første omgang - i likhet med resten av laget var han svak i andre. Fra tribunen synes jeg første omgang så mye bedre ut enn andre.

                        Problemet i dag, sånn jeg så det, var mange helt horrible ballmist i kritiske situasjoner. Tidvis nonchalant spill særlig av midtstopperne våre. Vi var heldige som ikke ble straffet hardere etter frispilling hvor vi spiller på ørsmå marginer (ser det i alle fall ut som).

                        Når vi i tillegg får til for lite offensivt blir det tynn suppe.

                        Vi spiller på en veldig risikabel måte hvor vi ikke kan tillate oss sånne feil i nøkkelsituasjoner. Da blir det stygge brudd imot. I dag så laget urovekkende naivt ut.

                        Alt i alt ikke helt ufortjent at vi taper, men ut fra spill og sjanser burde poengene gått til oss.

                        Kommentar

                        • EPA
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Aug 2013
                          • 173

                          Opprinnelig skrevet av Dumbo

                          Uba blir trukket av RB for sin svake involvering før det siste målet. Enig i at Skogvold var veldig svak, og han er også den som får dårligst karakter av RB.
                          Skogvold er fart, og for at fart skal utnyttes må det være et sted å bruke farten... farten er ikke mulig å benytte når KBK ligger flatt med 10 mann fra 20 og inn

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9385

                            Hører på Dødball.

                            Nordlie sier at Georgson mener at vi på corner i mot skal ut med spiller for å prøve å sette offside(!) hvis ballen fyker over sonen til nevnte spiller, istedenfor at spilleren faller av mot nærmeste stolpe hvis ballen som nevnt fyker over sonen.

                            Nordlie er uenig i den taktiske vurderinga med risiko vs gevinst.

                            Enig med Nordlie. Holdt på å tilte for meg da vi igjen slapp inn mål en kis på stolpen hadde redda. TLO står som en tepose forran Mads der, istedenfor å redde mål. Faen ta.

                            Dette er det værste jeg ser av mål imot, og jeg synes det skjer ofte.

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4361

                              Opprinnelig skrevet av knut
                              Hører på Dødball.

                              Nordlie sier at Georgson mener at vi på corner i mot skal ut med spiller for å prøve å sette offside(!) hvis ballen fyker over sonen til nevnte spiller, istedenfor at spilleren faller av mot nærmeste stolpe hvis ballen som nevnt fyker over sonen.

                              Nordlie er uenig i den taktiske vurderinga med risiko vs gevinst.

                              Enig med Nordlie. Holdt på å tilte for meg da vi igjen slapp inn mål en kis på stolpen hadde redda. TLO står som en tepose forran Mads der, istedenfor å redde mål. Faen ta.

                              Dette er det værste jeg ser av mål imot, og jeg synes det skjer ofte.
                              Helt enig. Blir så forbanna over at vi slipper inn en sånn «lompe» av en heading. Sett folk på stolpene. På godt norsk: Why fix something that’s not broken?

                              Kommentar

                              • Lillelord
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Aug 2004
                                • 69

                                Opprinnelig skrevet av knut
                                Hører på Dødball.

                                Nordlie sier at Georgson mener at vi på corner i mot skal ut med spiller for å prøve å sette offside(!) hvis ballen fyker over sonen til nevnte spiller, istedenfor at spilleren faller av mot nærmeste stolpe hvis ballen som nevnt fyker over sonen.

                                Nordlie er uenig i den taktiske vurderinga med risiko vs gevinst.

                                Enig med Nordlie. Holdt på å tilte for meg da vi igjen slapp inn mål en kis på stolpen hadde redda. TLO står som en tepose forran Mads der, istedenfor å redde mål. Faen ta.

                                Dette er det værste jeg ser av mål imot, og jeg synes det skjer ofte.
                                Jeg synes heller ikke det gir mening, men når det er sagt er visstnok dette mer og mer vanlig praksis ute i Europa. Og med all respekt for min egen synsing, Nordlies erfaring etc vil jeg anta at dette er noe klubbene har ganske godt analysegrunnlag for å vurdere, og at en fyr som Georgson brukt mer tid enn nevnte Nordlie i Brentford, Arsenal og Southampton på å finne ut hva som er best.

                                Taktiske valg har gjerne fordeler og ulemper. Vi har nå ett eksempel på at dette taktiske valget slo uheldig ut, men det er alt for tynt grunnlag til å si at det taktiske valget er feil. Og andre taktiske valg (eller feil-virderinger) i situasjonen, som mangelfull markering og duellering fra Åsen, var like medvirkende faktorer for akkurat dette målet.

                                Kommentar

                                • EPA
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Aug 2013
                                  • 173

                                  Opprinnelig skrevet av Lillelord

                                  Jeg synes heller ikke det gir mening, men når det er sagt er visstnok dette mer og mer vanlig praksis ute i Europa. Og med all respekt for min egen synsing, Nordlies erfaring etc vil jeg anta at dette er noe klubbene har ganske godt analysegrunnlag for å vurdere, og at en fyr som Georgson brukt mer tid enn nevnte Nordlie i Brentford, Arsenal og Southampton på å finne ut hva som er best.

                                  Taktiske valg har gjerne fordeler og ulemper. Vi har nå ett eksempel på at dette taktiske valget slo uheldig ut, men det er alt for tynt grunnlag til å si at det taktiske valget er feil. Og andre taktiske valg (eller feil-virderinger) i situasjonen, som mangelfull markering og duellering fra Åsen, var like medvirkende faktorer for akkurat dette målet.
                                  De må nesten velge... enten må de klare å analysere lagene vi skal møte godt nok til å skjønne at vi er nødt til å sette Garnås el. på motstanders beste hodespiller, eller så må de falle inn fordi man kan forvente en heading på mål når vi setter david på goliat.

                                  Kommentar

                                  • Fugggel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2020
                                    • 489

                                    Opprinnelig skrevet av EPA

                                    De må nesten velge... enten må de klare å analysere lagene vi skal møte godt nok til å skjønne at vi er nødt til å sette Garnås el. på motstanders beste hodespiller, eller så må de falle inn fordi man kan forvente en heading på mål når vi setter david på goliat.
                                    De aller fleste cornere blir headet unna fordi at de beste hodespillerne er i sone. Det å markere er i utgangspunktet ikke en jobb den beste hodespilleren bør gjøre. Den som markerte Ulvestad burde gjort en bedre jobb enkelt og greit. Så hadde dette aldri blitt mål, uavhengig om man har en på første stolpe eller ikke.

                                    Kommentar

                                    • EPA
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2013
                                      • 173

                                      Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                      De aller fleste cornere blir headet unna fordi at de beste hodespillerne er i sone. Det å markere er i utgangspunktet ikke en jobb den beste hodespilleren bør gjøre. Den som markerte Ulvestad burde gjort en bedre jobb enkelt og greit. Så hadde dette aldri blitt mål, uavhengig om man har en på første stolpe eller ikke.
                                      Skjønner tanken, men er fortsatt uenig... Hadde motstanderen hatt messi på laget og vi ikke mannsmarkerte han fordi vi spiller sone hadde jeg blitt bekymret. Vi vet at Ulvestad er jævlig god på hodet og bortimot umulig å stoppe med mindre man klarer å matche han fysisk.
                                      Men men, nekter vi å gjøre dette mot godset borte og hjemme så har jeg et par odds-kandidater

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9385

                                        Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                        De aller fleste cornere blir headet unna fordi at de beste hodespillerne er i sone. Det å markere er i utgangspunktet ikke en jobb den beste hodespilleren bør gjøre. Den som markerte Ulvestad burde gjort en bedre jobb enkelt og greit. Så hadde dette aldri blitt mål, uavhengig om man har en på første stolpe eller ikke.
                                        Men med en på stolpen hadde man hindra mål i mot, uavhengig om markeringa mot Ulvestad svikta.

                                        Det Nordlie mente var at da ballen gikk over TLO og vekk fra hans sone, så burde han trekt ned til stolpen for å stå der som sikring. Det er en variant av soneforsvar.

                                        Mens sone-varianten vi nå skal bedrive er at det skal settes offsidefelle på corner imot?

                                        Dvs at for alle våre motstandere er det nå bare å vinne duell (lett sak) å nikke ballen mot den stolpen der ballen kommer fra. Havner ballen innafor ramma, er det mål.

                                        Blir gøy når Valsvik kommer.

                                        Kommentar

                                        • Fugggel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2020
                                          • 489

                                          Opprinnelig skrevet av knut

                                          Men med en på stolpen hadde man hindra mål i mot, uavhengig om markeringa mot Ulvestad svikta.

                                          Det Nordlie mente var at da ballen gikk over TLO og vekk fra hans sone, så burde han trekt ned til stolpen for å stå der som sikring. Det er en variant av soneforsvar.

                                          Mens sone-varianten vi nå skal bedrive er at det skal settes offsidefelle på corner imot?

                                          Dvs at for alle våre motstandere er det nå bare å vinne duell (lett sak) å nikke ballen mot den stolpen der ballen kommer fra. Havner ballen innafor ramma, er det mål.

                                          Blir gøy når Valsvik kommer.
                                          Jepp, Nordlie sitt forslag er godt. Går corneren over første sone, bør mannen i første sone falle ned på stolpen. Da vil aldri headinger som daler ned bli mål.

                                          Så skal det sies at man trenger ikke å vinne duellen, spilleren som var i duell med Ulvestad(Åsen?) burde fint kunne forstyrret han såpass at han ikke får gjort en så bra heading. Mye rart i den sekvensen både når det kommer til duellspill og mann på stolpe.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎