Runde 3; LSK - Glimt, Søndag 14.04.24, kl. 19.15

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • EPA
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Aug 2013
    • 140

    Vi er dessverre ikke bedre enn vi ser i dag, men skal vi bli et bra lag vil jeg som heller se at vi forsøker og går på en smell. Umulig å komme opp på nivået til Glimt/Molde om vi ikke forsøker å utvikle vårt eget spill og tørre å spille det mot de beste også.
    Vi kommer nok enn så lenge til å se bedre ut på kunstgress enn på Åråsen i denne læringsperioden, men det er bedre å tape når man prøver enn å karre til seg en mindre tap eller et heldig poeng ved å kælke ball og ligge nede for å ta ut rytmen av kampen.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3324

      Opprinnelig skrevet av EPA
      Vi er dessverre ikke bedre enn vi ser i dag, men skal vi bli et bra lag vil jeg som heller se at vi forsøker og går på en smell. Umulig å komme opp på nivået til Glimt/Molde om vi ikke forsøker å utvikle vårt eget spill og tørre å spille det mot de beste også.
      Vi kommer nok enn så lenge til å se bedre ut på kunstgress enn på Åråsen i denne læringsperioden, men det er bedre å tape når man prøver enn å karre til seg en mindre tap eller et heldig poeng ved å kælke ball og ligge nede for å ta ut rytmen av kampen.
      Det er også lov å ha to tanker i hodet samtidig. I andre omgang, når laget falt sammen, så burde man tatt grep. Det er lov å ga en plan B for dager når plan A ikke fungerer.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • EPA
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Aug 2013
        • 140

        Opprinnelig skrevet av MortenA

        Det er også lov å ha to tanker i hodet samtidig. I andre omgang, når laget falt sammen, så burde man tatt grep. Det er lov å ga en plan B for dager når plan A ikke fungerer.
        Det kan man jo si, men spiller det egentlig noen rolle for opplevelsen om vi begynner å tette igjen for å satse på å begrense tapet? For meg personlig spiller det ingen rolle om vi taper med 3, 5 eller 7. Det jeg derimot ønsker er at neste gang vi møter Glimt så har vi lært, blitt bedre og at man en gang faktisk har mulighet til å ta de igjen... tenke på målforskjell etter 3 kamper gidder jeg ikke!

        P.S. Jeg skjønner ikke hva poenget med Karlin er. Så han i treningskampene og jeg er usikker på om han hadde fått plass på midtbanen til et eneste Obos lag.

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9365

          Opprinnelig skrevet av MortenA
          Det er også lov å ha to tanker i hodet samtidig. I andre omgang, når laget falt sammen, så burde man tatt grep. Det er lov å ga en plan B for dager når plan A ikke fungerer.
          Er dette lov å si da?

          Skal ikke vi alle bare kappes i å ha blindt trua på alt det nye uansett?

          Alle mener at vi tapte på ferdigheter i dag. Jeg mener vi igjen røyk på det taktiske. Vi kjører på med det nye, uten hensyn til motstander, fordi vi skal høste frukter ved en seinere anledning. Men når motstanderen er så presis som i dag, blir oppgaven umulig med den tilnærmingen vi har og poeng tapes.

          Vi har og sleppi inn desidert mest mål i Eliteserien nå, og det er et større varsko enn hva jeg måtte mene ellers her, selv om bare 3 kamper er spilt.

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7027

            Opprinnelig skrevet av Dole

            Notert. Det blir spennende å se hvilken kompetanse du har. Jeg blir imponert om du treffer på din spådom.
            Har du en kommentar på dette, nå i ettertid? Dette gikk akkurat slik jeg og han du siterte fryktet.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Dole
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 1514

              Opprinnelig skrevet av trigz

              Har du en kommentar på dette, nå i ettertid? Dette gikk akkurat slik jeg og han du siterte fryktet.
              Ja, jeg er imponert over et godt tips..

              Nå har jeg forsåvidt kommentert mye i etterkant av kampen, og er fortsatt uenig i ditt synspunkt om at vi burde ha snørt igjen sekken og spilt destruktiv fotball for å begrenst tapet. Jeg er ganske imponert over førsteomgangen, som nok ble ganske annerledes enn det du hadde sett for deg. I går holdt vi i 45 minutter. Jeg tror vi har startet på en vei hvor vi en gang i fremtiden vil se et bedre og mer underholdende lag enn det vi har gjort på flere tiår.

              Kommentar

              • EPA
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Aug 2013
                • 140

                Opprinnelig skrevet av Dole

                Ja, jeg er imponert over et godt tips..

                Nå har jeg forsåvidt kommentert mye i etterkant av kampen, og er fortsatt uenig i ditt synspunkt om at vi burde ha snørt igjen sekken og spilt destruktiv fotball for å begrenst tapet. Jeg er ganske imponert over førsteomgangen, som nok ble ganske annerledes enn det du hadde sett for deg. I går holdt vi i 45 minutter. Jeg tror vi har startet på en vei hvor vi en gang i fremtiden vil se et bedre og mer underholdende lag enn det vi har gjort på flere tiår.
                Helt enig, men det er ikke hokus pokus.
                Jeg liker som tidligere nevnt måten vi forsøker å spille på, for det er det stor læring i.
                Det jeg derimot ikke liker er overgangene vi har gjort i vinter som skal sørge for at vi kan utvikle spillet vårt til denne nye typen fotball. Det er en type fotball som krever raske føtter, og gode pasningsføtter... Pasningsføtter kan til en viss grad skapes over tid ved terping, men farten derimot er totalt fraværende og da blir vi straffet hver gang vi mister ball.

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2526

                  Opprinnelig skrevet av EPA
                  P.S. Jeg skjønner ikke hva poenget med Karlin er. Så han i treningskampene og jeg er usikker på om han hadde fått plass på midtbanen til et eneste Obos lag.
                  Jeg er IKKE ute etter å ta Karlin på noen som helst måte. Poenget med sitatet er at jeg mener signeringen av han viser en stor del av problemet vi har sett i årets to første hjemmekamper:

                  Ett trenerteam som har undervurdert Eliteserien. "Vi har kommer lenger enn vi våget å tro" før årets første hjemmekamp - etter to tap hjemme med målforskjell 2 - 8, står den seg fryktelig dårlig. Å hente inn Karlin som en av forsterkningene, ser jeg i sammenheng med nevnte undervurdering. Det har også vært en god del uttalelser før sesongen som nå står seg dårlig. I min bok har man kommet så skeivt ut som det bare er mulig. Når det gjelder motstandere, har man tapt for at lag som kommer til å rykke og kommende seriemester (vinner de ikke, blir det andreplass).

                  Det er bra at man ønsker å spille eget spill, at man skal dominere kamper og utvikle seg mot etablert forsvar. Ikke noe feil på tankene. Jeg liker ikke at plan B er å gjøre plan A enda hardere og bedre - det er veldig naivt. Og hvis man ble for slitne etter 60 min til å fullføre kampen i den planen man hadde, da forstår jeg enda mindre - krysser fingerne for at jeg er for dum til å forstå hvorfor deg.

                  Nye muligheter til helga. Håper virkelig at det man har lært kommer til syne på banen!
                  Last edited by Børge; 15.04.2024, 09:48.
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • hthaug
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2004
                    • 400

                    Klarer ikke å være verken lei meg eller skuffet etter denne kampen for å være ærlig. Vi er på en helt annen hylle akkurat nå, og det var egentlig på sin plass at Goggen og co fikk en leksjon i hvor effektive man må være i Norsk fotball, så håper denne leksjonen ikke blir glemt med det første.

                    Jeg er fortsatt overbevist om at trenerteamet har gamblet nå i begynnelsen og ser an spillerstallen fram mot sommeren, og at det blir større forandringer foran høstsesongen.

                    Det virkelige svaret på om hvor vi er på vei, og hvordan sesongen blir, får vi i de neste 4 kampene, Sandefjord, Strømmen, Kamma og Sarpsborg før det blir alvor igjen mot Brann og Viking.

                    Dette er 4 kamper jeg mener vi bør og skal vinne alle dager i uka. Noe annet enn 9 poeng her vil mest sannsynlig ikke bare ødelegge sesongen, men da spørs det om ikke man må legge om slik at man faktisk får de pengene man trenger i løpet av året. Har vi ikke 10-12 poeng før kampen mot Brann, må blålysene begynne å blinke på Åråsen.

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3142

                      Ok, dagen etter velger jeg å fokusere mest på første omgangen,og her er mine konklusjoner:

                      1) Vil heller tape 0-5 etter å ha prøvd, enn å tape 0-1 etter å ha parkert bussen og feika skader i 60 minutter.
                      2) Troppen er pr i dag for tynn. Vi har ikke spillere til å bytte oss bedre.
                      3) Tempo-problemene våre på midten kan ikke overses lenger enn til sommervinduet.
                      4) Det irriterer meg at halve forumet omtaler treneren som "svensken" i negativ betydning etter et tap.
                      5) Kanarifansen er fantastisk.
                      6) I neste kamp bør Mads og Ruben benkes, både Hagerup oh Moen Foss vil være klare oppgraderinger.

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9365

                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                        Ok, dagen etter velger jeg å fokusere mest på første omgangen,og her er mine konklusjoner:

                        1) Vil heller tape 0-5 etter å ha prøvd, enn å tape 0-1 etter å ha parkert bussen og feika skader i 60 minutter.
                        Er ikke vanskelig å velge 0-5 tap med de føringene som legges til grunn for å tape 0-1 der nei.

                        Kommentar

                        • maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1209

                          Sånn som en del argumenterer så kan vi like godt legge kunstgress på Åråsen asap. LSK har i de senere år tatt ganske store skritt med ball men vi har klart å beholde en identitet som ett vondt lag å møte og med eget gress. Jeg ser at mange mener at vi under det forrige trenerteamet vissnok spilte så kjedelig fotball og parkerte bussen. Det er det reneste tullball. Nå så skal vi utvikle spillet til liksom å bli så morsomme og vi skal utfordre glimt og molde. Det er umulig med det spillermateriale vi besitter uansett om treneren er svensk eller norsk. Jeg er forberedt på en jojo sesong uten like, jeg hater det og ikke en fotballspiller lærer noe av ett 0 - 5 tap hjemme. Det vi derimot lærer av er å komme seg opp på hesten igjen og vinne mot Sandefjord.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3142

                            Opprinnelig skrevet av maxpayne

                            Sånn som en del argumenterer så kan vi like godt legge kunstgress på Åråsen asap.

                            Ehh. nei???

                            LSK har i de senere år tatt ganske store skritt med ball men vi har klart å beholde en identitet som ett vondt lag å møte og med eget gress.

                            Ser ikke sammenhengen. Kan vel fortsatt bære vonde å møte uansett underlag???

                            Jeg ser at mange mener at vi under det forrige trenerteamet vissnok spilte så kjedelig fotball og parkerte bussen. Det er det reneste tullball.

                            Absolutt ikke. Vi var drit-kjedelige (akkurat som VIF er nå ifølge supporterne deres), men ble reddet av en Adams som var for god for Eliteserien.

                            Nå så skal vi utvikle spillet til liksom å bli så morsomme og vi skal utfordre glimt og molde.

                            Deilig med ambisjoner, vel? Under Geir Bakke hadde målet vært å utfordre Levanger.

                            Det er umulig med det spillermateriale vi besitter uansett om treneren er svensk eller norsk.

                            Der er vi enige. Vi kan nærme oss, men er målet å ta disse to må det forsterkes både med topp og bredde.

                            Jeg er forberedt på en jojo sesong uten like,

                            Jeg og, men tar heller det en å vite at det blir traust og kjedelig som i fjor.

                            jeg hater det og ikke en fotballspiller lærer noe av ett 0 - 5 tap hjemme.

                            Joda, alltid nyttig å se hvor lista ligger, og at vi ikke er så langt unna så lenge kreftene holder.

                            Det vi derimot lærer av er å komme seg opp på hesten igjen og vinne mot Sandefjord.
                            Absolutt. Forza Fugla!


                            Kommentar

                            • maxpayne
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 1209

                              Opprinnelig skrevet av G-Man

                              Absolutt. Forza Fugla!

                              Under Bakke så var målet Levanger? Det bli dumt ass. Vi snakker om to 4 plasser i eliterserien og sett i ettertid så kan man kanskje forstå at han ikke kom lengere i LSK fordi klubben ikke kan eller vil ta det siste steget. Adams? Hvor f... var han i 21 ,og i 22 var han selvsagt viktig, men ikke akkurat så mye bedre enn andre.

                              Kommentar

                              • Lars Henrik Dahl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2020
                                • 2008

                                Jeg så på deler av kampen mellom Enga og Stabæk som oppladning til vår egen ydmykelse. Interessant å høre hvordan kommentatorene gjorde et poeng ut av hvor ekstremt få sjanser som skal til for at motstanderne skulle score på Enga, mens i motsatt ende brennes de mest utrolige sjanser. Med unntak av en kort periode våren 2022, hvor vi faktisk ledet serien - ikke fordi vi var så gode spillemessig, men fordi vi hadde den samme flyten TIL hadde i fjor - så var det også symptomatisk for oss under GB. Vi fikk noen gode resultater, men vi var periodevis ekstremt enkle å score på. Dette er ikke noe som plutselig har oppstått nå, eller da GB forsvant.

                                Det kan være et tegn på dårlige spillere eller dårlig struktur. I korte perioder handler det om flaks og uflaks. Det er lett å peke på hhv forsvar og angrep, men sannsynligvis ligger noe av svaret midt i mellom... Angriperne trenger støtte fra midtbanen for å bli satt opp i de rette situasjonene. Forsvaret trenger støtte fra forsvaret for at ikke rommene som må dekkes skal bli for store.

                                Studio Åråsen poengterer at på stillingen 0-4 var sjansestatistikken 4-5. Det er to problemer med det. Det er lett å tenke at Glimt var veldig effektive, men sjansene er også mye større. Det er vel bare skuddet til Berg som ikke er en enorm sjanse. På vår sider er det bare skuddet til Ibra som er noe vesentlig mer enn en halvsjanse. Vi spilte jevnt mot Glimt i ca 50 min+. Vi hadde til og med flere sjanser enn dem fram til da. Det er likevel ikke tilfeldig at det var de som ledet.

                                Vi skal ta med oss det positive, men vi skal heller ikke la oss lure til å tro det var bedre enn det var. Uenig med maxpayne i at Glimt gikk på sparebluss i første, jeg tror det var vi som gjorde dem dårlige. Men jeg tror ikke nødvendigvis vi ville klart det samme hvis stillingen var 0-0.

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3142

                                  Opprinnelig skrevet av maxpayne

                                  Under Bakke så var målet Levanger?
                                  Nei det var ikke det- merk deg det spennende ordet Hadde.

                                  Med Bakke i førersetet ville endestasjonen vært OBOS - før eller siden. Han klarer ikke å motivere noen. Under Bakke var vi kjedelige, forutsigbare og ikke engang spillerne så ut som om de hadde lyst til å spille fotball. LSK var et gjennomført grått lag, og jeg dro til Åråsen mer av plikt enn av lyst.

                                  Fair enough at du er en fanboy av Geir Bakke (selv om jeg ikke tror du finner så mange andre, hverken her eller i Oslo Øst). Jeg takker høyere makter hver eneste dag for at vi ble kvitt både fyren og fotballen.

                                  Kommentar

                                  Working...
                                  😀
                                  😂
                                  🥰
                                  😘
                                  🤢
                                  😎
                                  😞
                                  😡
                                  👍
                                  👎