RB: LSK kan få bot for Kanarifansens blussing på cupfinalen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4377

    #21
    Opprinnelig skrevet av skotten
    Hvem mener du med vi i dette tilfellet?

    Så det var NRK, TV2 og VG m fl som ramponerte setene? Interessante opplysninger du sitter på:o
    Det er dem som skriver at det var bevisst hærverk, noe som er fullstendig galt! Men for all del, hvis du har full tillitt til det media skriver, så værsågod.
    ..................

    Kommentar

    • skotten
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 1794

      #22
      Opprinnelig skrevet av _Jonern
      Det er dem som skriver at det var bevisst hærverk, noe som er fullstendig galt! Men for all del, hvis du har full tillitt til det media skriver, så værsågod.
      Media (i dette tilfelle NRK) har sitert Jack Hemmestad på at det var bevisst hærverk, de har også sitert Erling på at det ikke var hærverk. Jeg har like liten tillitt til det media skriver som jeg har til alle forumtullingene som sier "Oops, I did it again" hver gang et sete ryker...

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        #23
        Jeg lurer på om NFF kommer til å gi seg selv/NSA bot etter kveldens landskamp?

        ...det ble blusset på NSA tribunen etter Norges scoring...
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • Vestfold Kanaris
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Oct 2004
          • 4583

          #24
          Opprinnelig skrevet av supermike
          Må si at jeg også var forholdsvis glad på søndag, men kan ikke huske å ha vært i nærheten av å ødelegge setet mitt eller andres. Ei heller fremstår blussingen for meg som det største høydepunktet denne dagen, noe det for enkelte tydeligvis gjør. Tvert i mot førte denne sanksjonsverdige handlingen til at jeg i noen minutter ikke kunne se hvordan feiringen til spillerne var. Selvfølgelig vil jeg ikke kritisere de eneste sanne supporterne - ufc - for dette. Nei, jeg er jo faktisk over 30 år, har kun vært til stede på 4 cupfinaler med LSK og 15 sesonger som tribunesliter på Åråsen, så jeg veit jo selvfølgelig ikke hva jeg prater om. Dumme meg trodde at synging, klapping og bruk av skjerf/flagg var bra nok. Nå har derimot ufc vist meg hvordan ekte supportere skal feire. Håper derfor alle dere andre ekte supportere gjør som meg neste sesong - dropp fyrverkeri på nyttårsaften - det er vel uansett forbudt - bruk det heller på Åråsen i 2008. Du verden for en "kred" vi da vil få hos de andre supporterne i Norges land...!
          Hva er greia med å sitere en som ikke er medlem av UFC for så å kritisere oss for noe som var i regi av kfl?

          Hva er greia med å syte over litt pyrobruk på tribunen? Kan ikke huske at det har vært noe særlig oppstyr i forbindelse med LSK-fansen sin pyrobruk på norske tribuner de siste 20 åra.

          Hva er greia med at mange påstår at vi er mye bedre enn alle andre? Er det fordi enkelte ikke godtar at folk har et annet syn på tribunekultur? Hvem er det som egentlig prøver å diktere hva som er rett måte å støtte sportsklubben på da tro?

          Har man copyright på korrekt tribunekultur om man har sett flere finaler enn sidemannen på feltet?

          Er jeg en bedre supporter enn deg siden jeg har vært på Åråsen lenger enn deg?
          LOUD
          PROUD
          ULTRA

          Kommentar

          • Vestfold Kanaris
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Oct 2004
            • 4583

            #25
            Opprinnelig skrevet av superbøffel
            Jeg lurer på om NFF kommer til å gi seg selv/NSA bot etter kveldens landskamp?

            ...det ble blusset på NSA tribunen etter Norges scoring...
            Selvsagt ikke. Den kommer fra MAFIA.. Oops.. UEFA.
            LOUD
            PROUD
            ULTRA

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              #26
              Opprinnelig skrevet av skotten
              Media (i dette tilfelle NRK) har sitert Jack Hemmestad på at det var bevisst hærverk, de har også sitert Erling på at det ikke var hærverk. Jeg har like liten tillitt til det media skriver som jeg har til alle forumtullingene som sier "Oops, I did it again" hver gang et sete ryker...
              Jeg skjønner at du er imot ramponering av seter, og jeg skjønner at du mener de som har gjort det burde gjøre opp for seg. Men om du likestiller media med med-kanaris synes jeg det vitner om mangel på lojalitet overfor gruppa si. Dersom jeg føler andre kanaris blir urettferdig behandlet, slik jeg føler de som blir påstått har gjort hæverk på Ullevaal, så står jeg opp for dem og forsvarer dem. Jeg tar hvert fall ikke medias side som utelukkende er ute etter å stille Kanari-Fansen i et dårlig lys. Innleggene her på forumet er mulig å lese for alle, og dersom store deler av Kanari-Fansen velger å gå ut og støtte media i en kraftig overdrevet sak, i stedet for å stå sammen og tro sine med-kanaris når de sier at ting skjedde som et uhell, så mener jeg vi har et problem når det gjelder å stå opp for hverandre. Det er tross alt bare snakk om noen plastseter, og likevel henges "forumtullingene som sier "Oops, I did it again"" som kriminelle. Jeg tror, helt ærlig, at journalister regelmessig er innom på forumet her og leser. Når de får "støtteerklæringer" fra såpass mange, tror jeg de lettere trekker fram negative saker om oss senere også. Dette er ikke utelukkende rettet mot deg, skotten, men generelt til folk som tar medias side i denne saken.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • skotten
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 1794

                #27
                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                Jeg skjønner at du er imot ramponering av seter, og jeg skjønner at du mener de som har gjort det burde gjøre opp for seg. Men om du likestiller media med med-kanaris synes jeg det vitner om mangel på lojalitet overfor gruppa si. Dersom jeg føler andre kanaris blir urettferdig behandlet, slik jeg føler de som blir påstått har gjort hæverk på Ullevaal, så står jeg opp for dem og forsvarer dem. Jeg tar hvert fall ikke medias side som utelukkende er ute etter å stille Kanari-Fansen i et dårlig lys. Innleggene her på forumet er mulig å lese for alle, og dersom store deler av Kanari-Fansen velger å gå ut og støtte media i en kraftig overdrevet sak, i stedet for å stå sammen og tro sine med-kanaris når de sier at ting skjedde som et uhell, så mener jeg vi har et problem når det gjelder å stå opp for hverandre. Det er tross alt bare snakk om noen plastseter, og likevel henges "forumtullingene som sier "Oops, I did it again"" som kriminelle. Jeg tror, helt ærlig, at journalister regelmessig er innom på forumet her og leser. Når de får "støtteerklæringer" fra såpass mange, tror jeg de lettere trekker fram negative saker om oss senere også. Dette er ikke utelukkende rettet mot deg, skotten, men generelt til folk som tar medias side i denne saken.
                At du mener jeg velger side, at du mener media har slått dette stort opp, at jeg har kriminalisert noen - alt dette får stå for din regning.

                Men:

                At din fullstendig misforståtte form for gruppelojalitet skulle være noe for meg, kan du se langt etter. Anser meg 200% mer gruppelojal når jeg tar klar avstand fra handlinger som er destruktive for gruppa, enn en type lojalitet som går ut på å feie ting under teppet og la svulsten vokse i fred og ro...

                (Forøvrig enig med deg at denne saken isolert sett ikke er veldig stor)

                Kommentar

                • rodeo
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Sep 2006
                  • 109

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av skotten
                  Hvem mener du med vi i dette tilfellet?

                  Så det var NRK, TV2 og VG m fl som ramponerte setene? Interessante opplysninger du sitter på:o
                  Ta f.eks vg.no.. "Kanarifansen ødlegger for 50 000,-" . Måten vg fremstiller saken på blir jo helt feil. Det virker som det kom 2000 kanaris til ullevål, bare for å ødlegge seter. Så når Ola Nordmann leser dette, så tror han selvfølgelig på det. De fleste som har litt innsikt i tribuneliv skjønner at ting kan gå litt vilt for seg på tribunen, og at seter etc kan bli ødelagt. Men når man tror på alt man leser, ja da er Kanarifansen en gjeng med pøbler og rasshøl!!


                  Kommentar

                  • rodeo
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Sep 2006
                    • 109

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av supermike
                    Må si at jeg også var forholdsvis glad på søndag, men kan ikke huske å ha vært i nærheten av å ødelegge setet mitt eller andres. Ei heller fremstår blussingen for meg som det største høydepunktet denne dagen, noe det for enkelte tydeligvis gjør. Tvert i mot førte denne sanksjonsverdige handlingen til at jeg i noen minutter ikke kunne se hvordan feiringen til spillerne var. Selvfølgelig vil jeg ikke kritisere de eneste sanne supporterne - ufc - for dette. Nei, jeg er jo faktisk over 30 år, har kun vært til stede på 4 cupfinaler med LSK og 15 sesonger som tribunesliter på Åråsen, så jeg veit jo selvfølgelig ikke hva jeg prater om. Dumme meg trodde at synging, klapping og bruk av skjerf/flagg var bra nok. Nå har derimot ufc vist meg hvordan ekte supportere skal feire. Håper derfor alle dere andre ekte supportere gjør som meg neste sesong - dropp fyrverkeri på nyttårsaften - det er vel uansett forbudt - bruk det heller på Åråsen i 2008. Du verden for en "kred" vi da vil få hos de andre supporterne i Norges land...!
                    Hva er det du mener med det der egentlig?? Jeg driter da i hvor gammel du er, hvor lenge du har holdt med fugla eller hvor mange cupfinaler du har vært på.. Hvorfor skriver du det du skriver til mitt innlegg??

                    Jeg nevner da ikke noe om blussing, flagg eller skjerf!!! Jeg blir faen meg irritert når jeg leser dette håløse innlegget.

                    Det jeg skriver er at media gir oss et dårlig rykte. Fordi de skriver på... nei faen heller, jeg gidder ikke skrive hele innlegget mitt på nytt. Du får heller lese det på nytt, og kansje bruke litt tid, så du skjønner hva jeg mener!! (oppgitt)

                    Edit: En annen ting som irriterer meg grenseløst også er: "Jeg har levd i 40år. Jeg har sett Lillestrøm siden jeg var 5år. Jeg har vært på ALLE cupfinalene. Jeg har holdt med Lillestrøm uansett motgang. Jeg er bedre supporter enn alle andre. bla bla bla!!!"
                    Last edited by rodeo; 18.11.2007, 00:42.


                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av skotten
                      At du mener jeg velger side, at du mener media har slått dette stort opp, at jeg har kriminalisert noen - alt dette får stå for din regning.

                      Men:

                      At din fullstendig misforståtte form for gruppelojalitet skulle være noe for meg, kan du se langt etter. Anser meg 200% mer gruppelojal når jeg tar klar avstand fra handlinger som er destruktive for gruppa, enn en type lojalitet som går ut på å feie ting under teppet og la svulsten vokse i fred og ro...

                      (Forøvrig enig med deg at denne saken isolert sett ikke er veldig stor)
                      Som jeg skrev i innlegget, var ikke alt utelukkende rettet mot deg, skotten. Derfor synes jeg det er unødvendig å påstå at jeg har sagt du kriminaliserer. At du mener min forståelse for gruppelojalitet er misforstått får være så, men poenget er at du stoler mer på hva media skriver enn hva enkelte i Kanari-Fansen sier. Personlig ødela jeg et sete på cupfinalen. Om noen ønsker navn og adresse for å dekke en regning for kr 100,- så er det bare å sende en PM. Setet ble ødelagt som et resultat av at et ukjent antall mennesker falt over meg på 2-0. For å ikke tryne framover å presse de som sto på fremste rad over oppgangen tok jeg meg til med beinet på et sete. Det er nemlig slik at dersom det hadde rast på den raden kunne det oppstått stor fare for de som sto der til å falle over rekkverket og 4 meter ned i steinhard betong. Det var ikke de som sto på de øvre rekkene klar over, og de ville feire at cupen var vår. Dette er min versjon, og det er den mange har prøvd å komme med.

                      Du, kjære skotten, kaller meg destruktiv, fordi jeg ødela et sete. Jeg vil trekke det så langt som å si at du påstår at det skjedde gjennom en bevisst handling. Og der tar du kraftig feil. Hvis du mener at det å forsvare egne som blir hengt ut i media som vandalister fordi det oppsto situasjoner der seter gikk i stykker som et resultat av at mange mennesker feirer et cupgull, er å feie problemer under teppet og la svulsten vokse, så mener jeg personlig at du viser større tillit til media enn til med-kanaris. Om du så påstår at du er 200% mer gruppelojal fordi du tar parti med den siden som prøver å rakke ned på hva jeg vil kalle ofre for ellevil feiring så får det stå på din regning. Men inntil du, alle som deler ditt synspunkt, og media kommer med beviser på at jeg og de andre som ødela et sete bevisst sto der og hoppet og trampet det i stykker, så vil jeg ha meg frabedt å bli kalt destruktiv. Jeg mener heller at jeg skulle mottat en heltemedalje for å tenke på sikkerheten til de som sto foran meg i et slikt øyeblikk. Dog har jeg innsett at det er for mye å be om.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • skotten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 1794

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                        Som jeg skrev i innlegget, var ikke alt utelukkende rettet mot deg, skotten.
                        Ditto. Jeg har kun angrepet din måte å være gruppelojal på, som du brukte på å stemple meg m fl for illojalitet med. Forøvrig mener jeg verken at du er en destruktiv person eller ødelegger seter for moro skyld. Like lite har hva jeg har skrevet om saken med media å gjøre. Jeg blir beskyldt for å "tro på media", faktum er at mine meninger om denne saken ikke har et døyt med verken NRK eller VG å gjøre. Min bekymring går utelukkende på at jeg gjennom hva jeg har sett og erfart gjennom spesielt de siste tre sesongene har hatt et økt tilsig av supportere som bedriver destruktive handlinger både på og utenfor tribunen i LSK-sammenheng, som er skadelige for Lillestrøm Sportsklubb. Når det kommer til denne ene saken vedrørende stolseter på Ullevål (som jeg isolert sett driter i), har jeg tillatt meg å synse litt. 5-10 stoler ryker ved et uhell? Kan jeg kjøpe. 50? Høres svært usannsynlig ut, men kan selvsagt ha skjedd. Det røk dog ikke 50 stoler da Brann tok sin første pokal på 22 år i 2004, og kan ikke komme på noen annen anledning dette har hendt heller.

                        Stoler eller ikke stoler, poenget mitt er at det må settes en standard for godtatt oppførsel på tribunen. I år har det vært endel mindre heldige episoder som hver for seg ikke er all verdens å snakke om, men som i sum blir problematisk. Vil nødig at dette utvikler seg videre og kommer ut av kontroll, både i forhold til andel destruktive supportere og alvorsgraden av overtrampene. Denne tråden handlet vel strengt tatt om blussing, så jeg lar det bli siste ord om denne saken...

                        Kommentar

                        • Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

                          #32
                          Du tar igjen feil, skotten. Jeg angrep aldri din måte å være gruppelojal på. Jeg sa at dersom du støtter deg mot media i stedet for Kanari-Fansen uten å vite fakta, mener jeg du er illojal. Ettersom du påstår at dine meninger ikke stemmer overens med NRK og VGs, faller du ikke innenfor den kategorien.

                          Delte meninger har vi uten tvil om saken, men forskjellene på tribunene er såpass store at det er vanskelig for mange å forstå hvorfor slike situasjoner enkelte steder. Området rundt UFC består ofte av unge mennesker(med unntak av BennyLem) som er ekstremt engasjerte, både når det gjelder hopping og synging. Det forekommer også gode gamle ras, som til tider kan bli litt voldsomme. At det ikke har oppstått grove personskader er egentlig et under, men skader på seter kan forekomme. Denne debatten handler jo egentlig om noe helt annet enn stoler, nemlig uenigheten om den moderne fotballen. For mange av oss er det uforståelig hvorfor man gidder å sette opp seter på en ståtribune. Det finnes muligheter for å skaffe en ordning slik at man kan sette på seter på skinner under landskamper, men det vil ikke NFF. Ikke har de investert i elastiske seter heller. Sånn sett ber de om at det vil ryke noen i ny og ne. Dette er likevel avsporing til de grader, det har du helt rett i. Ettersom vi oppholder oss i Hovedforumet stopper jeg også her, så får heller denne debatten gå i en annen tråd. Beklager avsporingen.
                          Lauken er vår venn!

                          Kommentar

                          • skotten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 1794

                            #33
                            Fornuftig skrevet, selv om vi ikke er enige om alt. Skulle egentlig ikke skrive noe mer om dette i denne tråden, men vil bare raskt få presisere at dette ikke var noe angrep på UFC (Noe i det du skrev fikk meg til å sense at jeg ble tolket slik) Uavhengig av undergruppe/ikke-undergruppetilhørighet tror jeg på ansvar for enkeltindividet...

                            Kommentar

                            • heidar
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2121

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av skotten
                              Det røk dog ikke 50 stoler da Brann tok sin første pokal på 22 år i 2004, og kan ikke komme på noen annen anledning dette har hendt heller.
                              Bergenserne feiret jo dette etterlengtede gullet, med å stå ca. 1 minutt lenger oppreist en vanlig og klappe høflig, før de satte seg ned igjen.

                              Jeg lurer bare på om setene var på plass igjen igår? Syns jeg så noen stakkars tyrkere som måtte stå oppreist under kampen, pga. vår vandalisme.
                              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                              Endelig er mørketida over.

                              Kommentar

                              • RuneK
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 861

                                #35
                                Snakket med en ikke navngitt person på mandag som er godt inne i enga miljøet. Han kunne fortelle meg at det etter hver eneste kamp på Ullevål er ødelagte seter. Antallet varierer ifra 5-20 seter pr kamp og dette blir det aldrig sendt regning på. Trolig er kvaliteten rimelig ræva på disse setene eller så er hjemmepublikum rimelig gode på hærverk de også.

                                Det er antallet seter som har fått NFF/ Ullevål stadion til å rakne helt, ikke det at det skjedde.

                                Hadde vi fått viljen våres om å ta med 40-50 brus/ øl kasser inn på stadion så ville vi ikke hatt mer en 5-6 seter ødelagt totalt. Da hadde forsanger feltene benyttet kassene istedet. Grunnen til at vi ikke fikk tillatelse var at de kan kastes på banen hehe og det kan vel ikke et ødelagt sete heller vil jeg da tenke.

                                Her synes jeg bla annet Erling Stray har helt rett i sin påstand om at NFF ikke har det fjerneste ide om hva supportere gjør på tribunen. Altså dette kunne vært unngått på minst en måte.
                                Ja, det er klart vi kunne unngått dette ved å si klart ifra om at vi ikke ønsker ødelagte seter osv osv, men jeg tror det likevel ville blitt ødelagt veldig mange seter pga situasjonen i seg selv.

                                Vi får ta lærdom i dette alle mann, bruke huet er jo aldrig dumt heller.
                                Støtt FuglaTifo
                                Kontonr: 6201 05 41919

                                Kommentar

                                • Rovfugl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 3672

                                  #36
                                  så det er vanlig at seter ødelegges, det tenkte jeg for lenge siden og tenkter nå at ok..... det gikk noen flere enn normalt, men hvorfor i helvete nevner ikke tullevål-gutta i avisen at det er vanlig at det går noen seter, men at antallet under cupfinalen overgikk normalen en del?
                                  Men neida , i stedet går dem ut som om dette er noe bare KFL kunne gjort, send regninga og hele dritten ....... men fortell nå saken slik den er da !

                                  for jeg har ikke fått med meg at dem har sakt noe sted at det er normalt at det går en del seter
                                  DØ FOR FUGLA!!!
                                  http://www.fluefiskebloggen.no
                                  LSK er min religion
                                  Ujah er min gud

                                  Kommentar

                                  • xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av No1sqwip
                                    Det er antallet seter som har fått NFF/ Ullevål stadion til å rakne helt, ikke det at det skjedde.

                                    Hvor ofte er det bortefeltet på Ullevål er så fullt og hvor ofte er det så mange til de grader engasjerte folk på Ullevål? Mye av svaret ligger der.

                                    Vi er mange og vi har en annen mentalitet enn de fleste er i landet. Tar man fra oss det så detter vi tilbake ett nivå og havner blandt de ordinære supportergjengene i Norge.
                                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                    Kommentar

                                    • Kdlnor
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Feb 2003
                                      • 76

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av No1sqwip
                                      Hadde vi fått viljen våres om å ta med 40-50 brus/ øl kasser inn på stadion så ville vi ikke hatt mer en 5-6 seter ødelagt totalt. Da hadde forsanger feltene benyttet kassene istedet.
                                      Så da er altså setene "stått" i stykker da eller?

                                      Kommentar

                                      • Speeder
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 951

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Kdlnor
                                        Så da er altså setene "stått" i stykker da eller?
                                        Hvor mange av forsangerfeltene har du sett stått i ro?
                                        Tore Galgerud

                                        Kommentar

                                        • Kølla Riisa
                                          Seniormedlem
                                          • Jun 2004
                                          • 1021

                                          #40
                                          Hvor ofte er det bortefeltet på Ullevål er så fullt og hvor ofte er det så mange til de grader engasjerte folk på Ullevål? Mye av svaret ligger der.

                                          Vi er mange og vi har en annen mentalitet enn de fleste er i landet. Tar man fra oss det så detter vi tilbake ett nivå og havner blandt de ordinære supportergjengene i Norge.
                                          Veldig godt poeng. De gangene VG-svingen er full blant annet når Brann kommer er det veldig mange bergensere som bor på østlandet og ikke deltar på tribunen i noen som helst grad. Det samme gjelder supportere som følger Ålesund, Start og Rosenborg. Mye folk som ikke går på kamp,bor i Osloog bidrar null på tribunen. Sånn er det ikke når vi er der.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎