RB: LSK kan få bot for Kanarifansens blussing på cupfinalen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kdlnor
    Medlem
    Møteplager
    • Feb 2003
    • 76

    #41
    Opprinnelig skrevet av Speeder
    Hvor mange av forsangerfeltene har du sett stått i ro?
    Argumentet her har jo vært at setene ble ødelagt i feiringen av cupgullet, i ren ekstase som ikke lot seg temme. Det er smule annerledes enn om man har stått i setene gjennom hele kampen. Da er det forståelig at Ullevål Stadion AS karakteriserer det som hæreværk. Er enig i at det var smålig at man ikke fikk med bruskasser inn på tribunen, men man vet at disse vippesetene vil gå i stykker om man står i dem.

    Kommentar

    • e.d
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 688

      #42
      Hadde nok ikke gjort noe forskjell om vi hadde fått tatt med noen bruskasser eller ikke. Hadde sikkert gått med like mange seter allikevel. Er ikke til å unngå at de setene ryker. Det er tross alt en ståtribune med masse engasjerte kanaris.
      synging, mentalitet - Kanari-Fansen

      Kommentar

      • morten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2156

        #43
        De skryter jo så fælt av kameraene sine på Ullevaal så det kan da ikke være så vanskeligåfinne ut av dette?
        Badekar
        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

        Kommentar

        • Kdlnor
          Medlem
          Møteplager
          • Feb 2003
          • 76

          #44
          Opprinnelig skrevet av morten
          De skryter jo så fælt av kameraene sine på Ullevaal så det kan da ikke være så vanskeligåfinne ut av dette?
          Tja, kanskje det er nettopp det de har gjort?

          Kommentar

          • Petter Ø
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3008

            #45
            Opprinnelig skrevet av Kdlnor
            Tja, kanskje det er nettopp det de har gjort?
            Ja, de fant ut at det var Kanari-fansen
            Petter Ø - Kreativ Kanaris
            http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
            Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

            Kommentar

            • Kdlnor
              Medlem
              Møteplager
              • Feb 2003
              • 76

              #46
              Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
              Ja, de fant ut at det var Kanari-fansen
              Mm, så da fikk de seg nok en a-ha opplevelse

              og så så de kanskje hva som var annledningen til at setene ble ødelagt og karakteriserte det som hæreverk.

              Kommentar

              • RuneK
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 861

                #47
                Opprinnelig skrevet av Kdlnor
                Så da er altså setene "stått" i stykker da eller?
                Hehe, ikke vær helt sløv. Du trodde vel ikke at svaret ville bli JA heller?
                Det jeg sier er at de som evt hoppet av glede på stolene og dreit i at stolene kunne bli ødelagt, ville hoppet like mye på den kassa istedenfor hvis den sto der.
                Tror du kanskje de ville gått ned av kasse for å hoppe på setet i frykt for å ødelegge den flotte kassa de fikk?
                Støtt FuglaTifo
                Kontonr: 6201 05 41919

                Kommentar

                • RuneK
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 861

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av e.d
                  Hadde nok ikke gjort noe forskjell om vi hadde fått tatt med noen bruskasser eller ikke. Hadde sikkert gått med like mange seter allikevel. Er ikke til å unngå at de setene ryker. Det er tross alt en ståtribune med masse engasjerte kanaris.
                  Jada vi er flinke og svært engasjerte supportere, men blir vi ikke litt vel selvhøyttidelige når alle sammen her skal begrunne ødeleggelsene med at vi er så engasjerte?

                  Vi har vært på Ullevål nok ganger til at vi kan si at vi normalt ødelegger 7-10 stoler i kamper mot enga og liin. At dette var cupfinale tilsier ikke at vi skal 6 dobble ødeleggelsene på seter. Vi har ærlig talt ikke forandret oss så mye i engasjementet på tribunen siden sist.

                  Min påstand er at med kasser å stå på som vi normalt har på Ullevål ville skadene vært betraktelig redusert.
                  Støtt FuglaTifo
                  Kontonr: 6201 05 41919

                  Kommentar

                  • Rovfugl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 3672

                    #49
                    jeg skjønner på en måte at vi ikke får med kasser inn på stadion, tenk for en katastrofe det ville blitt for dem som slapp oss inn med kasser hvis det mot formodning skje noe med disse kassene, det er et ansvar jeg skjønner at de ikke vil ta på seg, for disse kassen kan lett kastes ned mot indre bane og spillere etc etc. greit nok at vi selv vil si at det ville vi aldri gjøre...... men hvordan kan de vite det? hvis de slapp oss inn med kasser ville det hvile et enormt ansvar på dem også.

                    Vi sier vi er så engasjerte at derfor gikk 50 stoler til helvete i kaoset, det engasjemanget vet vel kanskje folk at vi har, og i deres hode er vel det enda en god grunn til ikke å la oss få kasser med inn.
                    DØ FOR FUGLA!!!
                    http://www.fluefiskebloggen.no
                    LSK er min religion
                    Ujah er min gud

                    Kommentar

                    • iL
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 10771

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                      ...... men hvordan kan de vite det?
                      fordi man får lov til å ha med kassser på alle andre stadioner i Norge, og ingenting har skjedd?
                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                      Kommentar

                      • Rovfugl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 3672

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av iL
                        fordi man får lov til å ha med kassser på alle andre stadioner i Norge, og ingenting har skjedd?
                        da har du en annen definisjon på det å vite enn det jeg har, selv om det er lov andre plasser og kanskje ikke har skjedd noe galt så kan de fortsatt ikke VITE at det ikke skjer på cupfinalen, det blir da en antakelse fordi man på forhånd ikke kan vite det.
                        Tror du virkelig dem er villig til å ta den risken ? når vi i ettertid har uttalt at det pga av engasjemang må antas at stoler blir ødelegt vil dem i hvert fall ikke gi oss kasser neste gang, uendelig mye større potensiale i kasser enn i stoler.
                        Jeg sier ikke dette fordi JEG mener vi ville gjøre noe galt, men fordi det faktisk kan virke fornuftig av dem å ikke la folk ta med kasser, det vil påføre arrangør et enormt ansvar ved å gi lov til noe slikt ! hvis noe skulle skje ville det 110% sikkert i ettertid blir et enormt trykk på arrangør siden dem ga tillatelse til dette, cupfinalen trekker mere folk enn andre kamper, det er en større begivenhet og jeg skjønner meget godt at dem ikke ville la folk ta med kasser, jeg ville ikke likt å hatt ansvaret for noe slikt
                        DØ FOR FUGLA!!!
                        http://www.fluefiskebloggen.no
                        LSK er min religion
                        Ujah er min gud

                        Kommentar

                        • mr.Jordbakke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3845

                          #52
                          Hvilken idiot ville begynne å kaste bruskasser ned mot banen, hallo? Det ville i så fall være lett å plukke ut vedkommende, det kan du "stole" på. (...tok du'n?)
                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                          Mvh
                          Mr.Jordbakke

                          Kommentar

                          • iL
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 10771

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                            da har du en annen definisjon på det å vite enn det jeg har, selv om det er lov andre plasser og kanskje ikke har skjedd noe galt så kan de fortsatt ikke VITE at det ikke skjer på cupfinalen, det blir da en antakelse fordi man på forhånd ikke kan vite det.
                            Tror du virkelig dem er villig til å ta den risken ? når vi i ettertid har uttalt at det pga av engasjemang må antas at stoler blir ødelegt vil dem i hvert fall ikke gi oss kasser neste gang, uendelig mye større potensiale i kasser enn i stoler.
                            Jeg sier ikke dette fordi JEG mener vi ville gjøre noe galt, men fordi det faktisk kan virke fornuftig av dem å ikke la folk ta med kasser, det vil påføre arrangør et enormt ansvar ved å gi lov til noe slikt ! hvis noe skulle skje ville det 110% sikkert i ettertid blir et enormt trykk på arrangør siden dem ga tillatelse til dette, cupfinalen trekker mere folk enn andre kamper, det er en større begivenhet og jeg skjønner meget godt at dem ikke ville la folk ta med kasser, jeg ville ikke likt å hatt ansvaret for noe slikt
                            JA herregud mann. Hvis vi ville hivi noe, kunne vi bare hevet de stolene som gikk i stykker.

                            Så vidt jeg vet har det aldri blitt hevet bruskasser inn på banen, og det er ett tåpelig argument mot at man ikke får lov å ta med det inn, eventuelt at arrangør stiller med kasser.

                            Jeg snakker ikke om cupfinalen generelt, jeg prater om alle kamper på Ullevål.
                            Kanarifugla flyr høyt i år!

                            Kommentar

                            • Rovfugl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 3672

                              #54
                              jeg snakker ikke om at det er lett å ta en person som måtte kaste eller gjøre noe annet, det jeg prøver å poengtere er at Det blir mye ansvar på arrangør, jeg personlig tror ikke noe galt ville skjedd, hvis du leser posten så ser du at hele opplegget jeg legger vekt på er Ullevål AS eller NFF ?sitt ansvar for hvis noe skulle skje og de hadde gitt tillatelse til bruk av dette.

                              Det er kanskje snakk om utenkelige scenarioer ( men likevel kanskje aktuelle?), men under en slik kamp med så mye folk ville kanskje de se på disse kassene innimellom alle folka som store hinder ved feks brann eller andre ting, klart det kan kanskje være lett å ta en som kaster en kasse , men da er skaden allerede skjedd og det er for sent !
                              Man kan da ikke være så sneversynt at man bare skal se dette i kanariperspektiv, Jeg tror ikke noe galt ville skjedd....... men jeg skjønner jævlig godt arrangøren som ikke vil ta på seg slikt ansvar, se på det med litt andre øyne en gule og sorte
                              DØ FOR FUGLA!!!
                              http://www.fluefiskebloggen.no
                              LSK er min religion
                              Ujah er min gud

                              Kommentar

                              • RuneK
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 861

                                #55
                                Dette blir bare synsing om hvilket ansvar NFF ville hatt. LSK er også ansvarlige for egne supportere og det veit vi i KFL.
                                Løsningen på dette finner mann den dagen det er personer som er villige til å tenke nytt, ikke før!!

                                Kassene kunne vært lenket/ stripset sammen, boltet ned i betonget osv osv, men til slutt er det vi som supportere som må ta det siste ansvaret for hva vi gjør. Det hver enkelt gjør har også en kjedereaksjon tilbake mot medsupportere og det er svært få som tør trosse intern - justisen i KFL.

                                KFL er en svær gjeng, men vi er kanskje de som har best kontroll over hva vi gjør når vi først tenker etter litt. Hvor mange klager har vi fått de siste årene som har vært berettiget og korrekt?
                                Støtt FuglaTifo
                                Kontonr: 6201 05 41919

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎