KFLs nye retningslinjer

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Superstefan
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 2180

    #81
    Opprinnelig skrevet av Tony
    Jeg mener jo at sålenge bannere og flagg tilhørende undergrupper ikke er lov så må Råholt legge igjen flagga og bannera sine også

    Det var stusselig med ikke noe flagg på kampen sist. Men mulig ingen andre enn jeg la merke til det...
    Enig . Eller flaggene til "undergruppen" Junior Kanaris.

    Stemmer at det ble litt stusslig på feltet uten flagg
    Fotograf Kreativ Kanaris

    KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

    Kommentar

    • Rovfugl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 3672

      #82
      det så faktisk litt "snaut" ut på tv skjermen uten de vanlige flagga gitt!
      må vel bare lage flagg som går på LSK/KFL i stedet for undergrupper da ?
      DØ FOR FUGLA!!!
      http://www.fluefiskebloggen.no
      LSK er min religion
      Ujah er min gud

      Kommentar

      • blue
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2004
        • 1429

        #83
        Deilig å se kampen uten flagging.
        Eller egentlig ikke, den kampen kunne jeg vært foruten
        Fugla 4 Life!

        Kommentar

        • BrutoBrutalis
          Juniormedlem
          Bøffel
          • Oct 2006
          • 26

          #84
          Opprinnelig skrevet av skotten
          Gule og svarte flagg og tostangs - uten skriftlige budskap utover "LSK" og lignende - er uproblematisk og helt flott. Tostangs og bannere med skriftlige budskap skal en derimot ha en litt mer velutviklet kritisk sans for å kunne benytte seg av. Derfor setter jeg på hakket i plata og sier NEI - alltid og uansett - til andre bannere med tekst enn KFL og KFL TIFO sine egne.

          Hvis dette er din definisjon på yttringsfrihet, så foreslår jeg et leilighetskjøp i Nord-Korea.

          Må bare si (faren er vel tilstede for at dette er borte innen timen): SER IKKE FOLK HVILKEN GALSKAP DETTE ER? Er dere virkelig så forbanna uberørt av deres manglende mulighet til å ytre personlige eller gruppemessige synspunkter? Og en ting er jo den enkeltes oppfatning. Hva med KFL som gruppe? Dere blir jo umyndiggjort!!! Hvordan i h..... kan LSK frata dere retten til å ytre dere ovenfor NFF? Dette må dere altså gjøre på torget i lillestrøm sentrum.. Jesus

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            #85
            Lurer faktisk på om vi ikke har blitt pissa på i Sandvika og at diskoboys har lagt opp til mye av bråket som skjedde der.http://www.iskoboys.com/rykter.htm

            Kommentar

            • skotten
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 1794

              #86
              Opprinnelig skrevet av BrutoBrutalis
              Hvis dette er din definisjon på yttringsfrihet, så foreslår jeg et leilighetskjøp i Nord-Korea.

              Må bare si (faren er vel tilstede for at dette er borte innen timen): SER IKKE FOLK HVILKEN GALSKAP DETTE ER? Er dere virkelig så forbanna uberørt av deres manglende mulighet til å ytre personlige eller gruppemessige synspunkter? Og en ting er jo den enkeltes oppfatning. Hva med KFL som gruppe? Dere blir jo umyndiggjort!!! Hvordan i h..... kan LSK frata dere retten til å ytre dere ovenfor NFF? Dette må dere altså gjøre på torget i lillestrøm sentrum.. Jesus
              Hvilken galskap?

              Er ingenting i det jeg har ment eller skrevet som innskrenker noen KFL-medlemmers ytringsfrihet. Man kan få ytre hva man vil. Poenget er å bruke riktig arena.

              Det du proklamerer varmt for, å benytte Åråsen under kamp, kalles misbruk av ytringsfriheten. Det blir misbruk i det øyeblikket man benytter ytringsfriheten til å forsvare å skape problemer som andre enn deg selv må rydde opp i. Det er direkte uansvarlig, barnslig og har ingenting med fair play å gjørra.

              I tillegg er det både i lagets, LSK's, KFL's og samtlige undergrupperingers egen interesse at det ikke oppstår splid innad i supportergruppa under viktige fotballkamper. ALLE taper på dette. Uenighetene får vi ta på medlemsmøter, tribunemøter og forumet. På kamp bør KFL stå samlet, og da må det kunne gå an å vise lojalitet til opplegget som blir bestemt på tribunemøtet uten å begynne hevde at man har blitt umyndiggjort!

              Jeg kontrer å hevder at du hadde hatt bedre av å prøve leilighetskjøp i Nord-Korea enn meg. Vil anslå med 99% sikkerhet at du ville returnert til gamlelandet med et helt annet syn på hvor mye ytringsfrihet vi har både i fotballmiljøet, og landet forøvrig - enn det du tilsynelatende har nå...

              Kommentar

              • BrutoBrutalis
                Juniormedlem
                Bøffel
                • Oct 2006
                • 26

                #87
                Opprinnelig skrevet av skotten
                Hvilken galskap?

                "Er ingenting i det jeg har ment eller skrevet som innskrenker noen KFL-medlemmers ytringsfrihet. Man kan få ytre hva man vil. Poenget er å bruke riktig arena. "

                Dette har du virkelig ikke forstått: Ytringsfriheten ivaretar den enkeltes rett til selv å velge arena. Det er noe det prinsipielle grunnlaget for demokratiet. Den lar seg ikke deffinere av "elitister", som uavhengig av lov og rett skal få skille rett fra galt. Forøvrig ser jeg det også som relativt særegenet å slå seg ned med et NFF-banner på lillestrøm torg...Men det er kanskje bare meg..


                "Det du proklamerer varmt for, å benytte Åråsen under kamp, kalles misbruk av ytringsfriheten. Det blir misbruk i det øyeblikket man benytter ytringsfriheten til å forsvare å skape problemer som andre enn deg selv må rydde opp i. Det er direkte uansvarlig, barnslig og har ingenting med fair play å gjørra."

                Altså: Igjen påtar du deg rollen som allmennhetens fornuft. I rettslig forstand så er det vel kun "rasismeparagrafen" som begrenser den enkeltes ytringsfrihet. "Skylden" du henviser til, er alltid tvetydig. Kanskje har også deg og dine, et snev av skyld i den tilspissede debatten rundt Ultras-kulturen og KFL?

                Uavhengig av dette, har også den skyldige lov til å både ytre og fremme sin vilje. Dette bekjempes med "dialog", og forsøk på forsoning (ikke utestengelse, og ytringsbegrensede tiltakt mot den resterende befolkning). Også jeg anser en rekke yttringer som latterlige (deriblant ACAB). Det betyr derimot ikke, at jeg kan utestenge meninger fra tid og rom. De er tilstede, for å utfordre, avdekke og skape utvikling i ethvert demokrati. Også i KFL`s lokal demokrati..

                "I tillegg er det både i lagets, LSK's, KFL's og samtlige undergrupperingers egen interesse at det ikke oppstår splid innad i supportergruppa under viktige fotballkamper. ALLE taper på dette. Uenighetene får vi ta på medlemsmøter, tribunemøter og forumet. På kamp bør KFL stå samlet, og da må det kunne gå an å vise lojalitet til opplegget som blir bestemt på tribunemøtet uten å begynne hevde at man har blitt umyndiggjort!"

                Slik skulle det selvfølgelig vært i enhver organisasjon. Med utallige individer i egne rekker, er det imidlertid særs usannsynelig at så vil skje. Mennesker må få skape seg selv i eget bilde, ikke et bilde du og dine skal forløse. At dere kan nekte "undergrupperinger" å skape en egen identitet og tilhørighet, anser jeg som et forsøk på å "underutvikle" egen organisasjon. Dette handler IKKE om spild, men om å få lov til å "finne seg sjæl" innen kollektivets rammer. At du benytter deg av begrepet "splid" fordi enkelte vil noe annet enn deg, understreker vel bare dette faktum..

                Jeg kontrer å hevder at du hadde hatt bedre av å prøve leilighetskjøp i Nord-Korea enn meg. Vil anslå med 99% sikkerhet at du ville returnert til gamlelandet med et helt annet syn på hvor mye ytringsfrihet vi har både i fotballmiljøet, og landet forøvrig - enn det du tilsynelatende har nå...
                Mener du at vi har nok?

                Kommentar

                • skotten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 1794

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av BrutoBrutalis
                  Mener du at vi har nok?
                  Ubetinget ja

                  Kommentar

                  • BrutoBrutalis
                    Juniormedlem
                    Bøffel
                    • Oct 2006
                    • 26

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av skotten
                    Ubetinget ja

                    Ahh.. Så det er derfor du forsøker å "tighte" til løkka i flisbyn... Forøvrig et utfyllende svar, på en utfyllende kommentar..

                    Ps: Beklager rotet med foregående innlegg.. Aldri helt fått taket på dette "quote" opplegget

                    Kommentar

                    • skotten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 1794

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av BrutoBrutalis
                      Ahh.. Så det er derfor du forsøker å "tighte" til løkka i flisbyn... Forøvrig et utfyllende svar, på en utfyllende kommentar..

                      Ps: Beklager rotet med foregående innlegg.. Aldri helt fått taket på dette "quote" opplegget
                      Ser ikke noe poeng i å gjenta meg selv for mange ganger, derfor intet utfyllende svar. Men OK, jeg skal utfylle noen enigheter og uenigheter i poengene dine.

                      Først til stramming av løkker. Jeg er ikke ute etter det, men vil heller ikke slakke løkka ytterligere. Det får være nok metaforer om ytringsfriheten for denne gang.

                      Du skrev: "Ytringsfriheten ivaretar den enkeltes rett til selv å velge arena". Jeg har ikke noen sans for å besvare kommentarer med spørsmål, men denne gangen kan jeg ikke dy meg. Hvor har du dette (unnskyld uttrykket) våset fra? I forhold til debatten rundt det rent juridiske med definsjoner på skillet mellom offentlige rom og private tilstelninger, henviser jeg til en annen tråd. Jeg nøyer meg med å konstatere at som tilskuer på en Tippeliga-arena er du på en privat tilstelning, der arrangør blir ansvarliggjort - og dermed er i sin fulle rett til å definere retningslinjer som også berører hvor langt og på hvilke måter man kan hevde sin rett til å ytre sine meninger. Lik det eller ikke...

                      Dernest vil jeg heller si at jeg påtar meg en rolle der jeg prøver å innføre litt allmengyldig fornuft, fremfor å ta på meg rollen som allmenhetens fornuft. Men akkurat det kan du mene hva du vil om for min del. Men hvem du mener med meg og mine vet ikke jeg. Jeg innrømmer gjerne at jeg har pekt på noen generelle problemer rundt temaet undergrupperinger på generelt grunnlag tidligere, men jeg har aldri aldri kritisert Ultraskulturen. Jeg er tvert i mot svoren tilhenger av Ultraskulturen på tribunene, men prøver å bidra med innspill som gjør at denne kulturen kan være levedyktig også i fremtiden. Blant annet gjennom å ha meninger om å skille mellom positive og negative sider, slik den fremstår i andre land. Når jeg ser eksempler på at grupperingene som skal fremme denne kulturen også rendyrker noen av de negative sidene, kaller jeg det selvskading såvel som at det er til skade for KFL - og forbeholder meg retten til å ha meninger om dette.

                      Til slutt. Det er nettopp fordi at KFL har blitt en så stor organisasjon som vi har blitt, at vi trenger tydelige retningslinjer for hvilke arenaer det er rom for diskusjoner og uenigheter - og hvilke arenaer man uansett om man er enig eller uenig viser seg lojal mot det man innad i KFL har arbeidet frem av retningslinjer. Disse retningslinjene kan alle være med på å påvirke, derfor orker jeg ikke høre mer klagesang om ytringsfrihet nå...

                      Kommentar

                      • BrutoBrutalis
                        Juniormedlem
                        Bøffel
                        • Oct 2006
                        • 26

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av skotten
                        Ser ikke noe poeng i å gjenta meg selv for mange ganger, derfor intet utfyllende svar. Men OK, jeg skal utfylle noen enigheter og uenigheter i poengene dine.

                        Først til stramming av løkker. Jeg er ikke ute etter det, men vil heller ikke slakke løkka ytterligere. Det får være nok metaforer om ytringsfriheten for denne gang.

                        Du skrev: "Ytringsfriheten ivaretar den enkeltes rett til selv å velge arena". Jeg har ikke noen sans for å besvare kommentarer med spørsmål, men denne gangen kan jeg ikke dy meg. Hvor har du dette (unnskyld uttrykket) våset fra? I forhold til debatten rundt det rent juridiske med definsjoner på skillet mellom offentlige rom og private tilstelninger, henviser jeg til en annen tråd. Jeg nøyer meg med å konstatere at som tilskuer på en Tippeliga-arena er du på en privat tilstelning, der arrangør blir ansvarliggjort - og dermed er i sin fulle rett til å definere retningslinjer som også berører hvor langt og på hvilke måter man kan hevde sin rett til å ytre sine meninger. Lik det eller ikke...

                        Dernest vil jeg heller si at jeg påtar meg en rolle der jeg prøver å innføre litt allmengyldig fornuft, fremfor å ta på meg rollen som allmenhetens fornuft. Men akkurat det kan du mene hva du vil om for min del. Men hvem du mener med meg og mine vet ikke jeg. Jeg innrømmer gjerne at jeg har pekt på noen generelle problemer rundt temaet undergrupperinger på generelt grunnlag tidligere, men jeg har aldri aldri kritisert Ultraskulturen. Jeg er tvert i mot svoren tilhenger av Ultraskulturen på tribunene, men prøver å bidra med innspill som gjør at denne kulturen kan være levedyktig også i fremtiden. Blant annet gjennom å ha meninger om å skille mellom positive og negative sider, slik den fremstår i andre land. Når jeg ser eksempler på at grupperingene som skal fremme denne kulturen også rendyrker noen av de negative sidene, kaller jeg det selvskading såvel som at det er til skade for KFL - og forbeholder meg retten til å ha meninger om dette.

                        Til slutt. Det er nettopp fordi at KFL har blitt en så stor organisasjon som vi har blitt, at vi trenger tydelige retningslinjer for hvilke arenaer det er rom for diskusjoner og uenigheter - og hvilke arenaer man uansett om man er enig eller uenig viser seg lojal mot det man innad i KFL har arbeidet frem av retningslinjer. Disse retningslinjene kan alle være med på å påvirke, derfor orker jeg ikke høre mer klagesang om ytringsfrihet nå...
                        Den er god.. enighet om uenighet, er vel også enighet Lykke til i morgen

                        Kommentar

                        • skotten
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 1794

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av BrutoBrutalis
                          Den er god.. enighet om uenighet, er vel også enighet Lykke til i morgen
                          Lykkeønskningen kan vi i hvert fall være enige om

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎