UFC/MB vs KFL

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    UFC/MB vs KFL

    Overskriften er tendensiøs og det er ikke med vilje, men jeg kom ikke over noe bedre.

    En litt pinlig episode i dagens kamp var pipingen fra deler av KFL mot Kosegjengen på felt A etter at de dro i gang "Ultras Lillestrøm".

    La gå at de nå er blitt en gjeng sinte, unge menn som føler seg forulempet av LSK. De er også en smule bitre på KFL og forumrunkerne som de mener ikke støtter dem.

    Men, KFL er ikke tjent med at det blir en kløft mellom UFC/MB og resten av "oss". Vi er nødt til å kompromisse (dette gjelder begge parter) slik at det ikke blir "oss mot dem". Den slags piping som vi opplevde i dag er ikke måten man bygger broer.

    La gå at noen føler at Ultras Lillestrøm ikke er et stuerent ord, men det kommer helt ann på hva man legger i ordet. Jeg definerer meg selv soleklart som en Ultras. Jeg er lidenskapelig opptatt av tribuneliv og vil aldri kompromisse min jobb som supporter, det vil si støtte til laget, nær sagt uansett.

    Faen, det er masse punche folk i resten av KFL som er Ultra. Vi er drevet av Ultras positive elementer. Vi omfavner tromma, er visuelle, digger pyro og synger de helvetes evighetssangene.

    La oss kalle en spade for en spade, det bor en Ultra i oss alle. Vi er ikke så forskjellige at vi ikke skal kunne leve sammen på samme tribune.

    Denne tråden er åpnet for å få luftet ut litt gruff, så her skal takhøyden være romslig, men unngå rene personangrep og tenk deg om to ganger før du trykker knappen "send innlegg".

    KFL! En enhet, mange individer!
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!
  • Henrik
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2006
    • 2110

    #2
    Piping er neppe en måte å bygge bro på. Men det er ikke spesielt brobyggende å synge "ultras Lillestrøm" når den slags er erklært uønsket på Åråsen.

    Kommentar

    • erlando
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2006
      • 858

      #3
      Om jeg og min oppførsel på tribunen havner inn under begrepet 'ultra' eller ikke gir jeg blanke f*** i. Jeg synger KUN for og om LSK - ikke om meg selv og min egen fortreffelighet.
      Ja til pause i pausen!

      Kommentar

      • Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

        #4
        Opprinnelig skrevet av erlando
        Om jeg og min oppførsel på tribunen havner inn under begrepet 'ultra' eller ikke gir jeg blanke f*** i. Jeg synger KUN for og om LSK - ikke om meg selv og min egen fortreffelighet.
        Det der er så bra sagt at "tommel opp" ikke holder!
        Snakk om å treffe spiker'n midt på hodet
        Knurr...

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #5
          Gode tanker fra tråstarter her. Men jeg føler det bare er LSK og KFL som skal komme noen i møte - og ikke omvendt.

          Under "oppvaskmøte" på Martins var Ultras totalt blottet for innrømmelser og selvkritikk, slik jeg opplevde det.
          Nå står de og sturer på tribunen, og viser med det at de nok en gang setter seg selv over både KFL og LSK.

          Jeg synes dette er noe spesielt, særlig når klubben vi alle er der for å støtte kanskje er inne i sin dypeste sportslige krise på mer enn 30 år.
          Da bør hver og en av oss finne ut hva som er viktigst; Hjelpe klubben, eller furte.

          Mvh
          Gammer`n
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • ketil
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Feb 2004
            • 246

            #6
            Sturer og furter? Ser du kampen mot VIF Fotball - så er det klart mest liv i denne kosegjengen nede i hjørnet på Felt A. Hvordan det var i går vet jeg ikke, da jeg befinner med øverst på Felt C og ikke ser ned til Felt A. Men tviler på det var så furtete og sturete.

            Jeg ser vel heller ikke helt hva de skal komme med selvkritikk og innrømmelser på? Det de har "gjort" var tydelgvis ikke verre enn at LSK - som ikke akkurat har kjørt en dialog-linje - lar nesten alle av "medlemmene" slippe inn på kamp.

            Kommentar

            • King_Raymond
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4987

              #7
              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
              Gode tanker fra tråstarter her. Men jeg føler det bare er LSK og KFL som skal komme noen i møte - og ikke omvendt.

              Under "oppvaskmøte" på Martins var Ultras totalt blottet for innrømmelser og selvkritikk, slik jeg opplevde det.
              Nå står de og sturer på tribunen, og viser med det at de nok en gang setter seg selv over både KFL og LSK.

              Jeg synes dette er noe spesielt, særlig når klubben vi alle er der for å støtte kanskje er inne i sin dypeste sportslige krise på mer enn 30 år.
              Da bør hver og en av oss finne ut hva som er viktigst; Hjelpe klubben, eller furte.

              Mvh
              Gammer`n
              Hvem er det som furter?

              Du får fortsette å stå på tribunen å vise finger`n til oss da vettu. Det er du god på...
              Ultras Felt C Lillestrøm

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #8
                Opprinnelig skrevet av erlando
                Om jeg og min oppførsel på tribunen havner inn under begrepet 'ultra' eller ikke gir jeg blanke f*** i. Jeg synger KUN for og om LSK - ikke om meg selv og min egen fortreffelighet.
                Tja, en klassiker er jo "Vi er Kanari-Fansen, holder aldri kjeft", det er jo i høyeste grad en sang som går rett på KFL sin egen fortreffelighet.

                I tillegg liker vi jo godt å klappe for oss selv, dersom forsanger synes vi har gjort en god jobb. Gud som jeg hater akkurat det....
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • veiron
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6267

                  #9
                  Det jeg synes er latterlig med hele situasjonen er den "vi" og "dem" greia.
                  Skulle ikke forundre meg om KFL etterhvert splittes opp og man får "vi" og "dem" på hver sin tribune bak mål og på langsiden.

                  Kommentar

                  • chrissp
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2004
                    • 2403

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av veiron
                    Det jeg synes er latterlig med hele situasjonen er den "vi" og "dem" greia.
                    Skulle ikke forundre meg om KFL etterhvert splittes opp og man får "vi" og "dem" på hver sin tribune bak mål og på langsiden.
                    Der tror og håper jeg at du tar feil, Veiron.

                    Etter medlemsmøtet virket det som det var forholdsvis stor oppslutning rundt det styret bestemte. Enkelte er uenig og har ikke topp motivasjon om dagen. Kanskje forståelig.

                    Men det er ikke slik at dette "oppgjøret" vi nå tar med oss selv, bare vil gli over . Jeg tror KFL er inne i en særdeles viktig periode av organisasjonens liv. En en slik tid er det jo naturlig at det vil være litt gnisninger, uenighet osv.

                    Derfor blir medlemsmøtene fremover, like viktig som for et par uker tilbake. Forumet er viktig, men de viktigste diskusjonene må vi ta ansikt til ansikt.
                    Bølerkanaris

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                      Gode tanker fra tråstarter her. Men jeg føler det bare er LSK og KFL som skal komme noen i møte - og ikke omvendt.
                      Jeg er muligens naiv, men jeg håper jo at UFC og MB også er villige til å gjøre noen kompromisser. Jeg har jo vært i møter med begge grupperinger tidligere hvor mantraet var at KFL er desidert viktigst. Vi må komme tilbake til dette.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • Vestfold Kanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Oct 2004
                        • 4583

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                        Gode tanker fra tråstarter her. Men jeg føler det bare er LSK og KFL som skal komme noen i møte - og ikke omvendt.

                        Under "oppvaskmøte" på Martins var Ultras totalt blottet for innrømmelser og selvkritikk, slik jeg opplevde det.
                        Nå står de og sturer på tribunen, og viser med det at de nok en gang setter seg selv over både KFL og LSK.

                        Jeg synes dette er noe spesielt, særlig når klubben vi alle er der for å støtte kanskje er inne i sin dypeste sportslige krise på mer enn 30 år.
                        Da bør hver og en av oss finne ut hva som er viktigst; Hjelpe klubben, eller furte.

                        Mvh
                        Gammer`n
                        Kosekroken gir 100% som alltid, i medgang og i motgang, ingen som furter her. Og så får du fortsette matchene med å gi oss finger`n og slenge dritt til oss.
                        LOUD
                        PROUD
                        ULTRA

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                          Kosekroken gir 100% som alltid, i medgang og i motgang, ingen som furter her. Og så får du fortsette matchene med å gi oss finger`n og slenge dritt til oss.
                          Jepp, Kosekroken gir 100%, det skal ingen ta fra dere. Det var rett og slettt deilig å høre at dere kjørte sangene selv om de døde ut litt på resten av feltet. Utfordringen er jo den neste kommentaren din og den er vel, for å si det mildt, ikke akkurat noen diplomatisk genistrek.

                          Jeg savner noen konkrete tilbakemeldinger fra Kosekroken Fair Fans om hva som skal til for at dere atter en gang skal finne det for godt å menge dere med resten av KFL. Hvilke planer har dere for fremtiden? Trives dere godt nede i kroken og ser for dere et nytt sentrum der eller er dette noe som vil gå over med tiden?

                          En ting er sikkert, og dette er et godt råd fra undertegnede, KFF bygger ikke mer goodwill fra LSK ved å distansere seg fra resten av KFL.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • gamle-perta
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2418

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                            Og så får du fortsette matchene med å gi oss finger`n og slenge dritt til oss.

                            Jeg beklager akkurat den epsisoden. Sorry, det var dumt av meg.


                            Mvh
                            Gammer`n
                            Mvh
                            Gammer´n (Per T)

                            Kommentar

                            • erlando
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 858

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              Tja, en klassiker er jo "Vi er Kanari-Fansen, holder aldri kjeft", det er jo i høyeste grad en sang som går rett på KFL sin egen fortreffelighet.

                              I tillegg liker vi jo godt å klappe for oss selv, dersom forsanger synes vi har gjort en god jobb. Gud som jeg hater akkurat det....
                              Jeg får igjen bare prate for meg selv og si at den sangen er jeg aldri med på da jeg synes den 1) er idiotisk og at 2) den trøkker helt elendig. (...og av samme prinsipp er jeg heller ikke med på f.eks "...svart og blind..." eller "Har ei gammal tante...". Jeg er der for å støtte de 10 gule og han turkise - alle andre bryr meg midt på leggen.)

                              Jeg er fullstendig klar over at dette setter meg i et ekstremt mindretall, det er meget mulig jeg er dønn aleine om det, men jeg er 100% innretta på postivt engasjement til støtte for LSK og alle andre klubber/organisasjoner/involverte er meg revnende likegyldig.
                              Ja til pause i pausen!

                              Kommentar

                              • Simeone
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2008
                                • 761

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Jepp, Kosekroken gir 100%, det skal ingen ta fra dere. Det var rett og slettt deilig å høre at dere kjørte sangene selv om de døde ut litt på resten av feltet. Utfordringen er jo den neste kommentaren din og den er vel, for å si det mildt, ikke akkurat noen diplomatisk genistrek.

                                Jeg savner noen konkrete tilbakemeldinger fra Kosekroken Fair Fans om hva som skal til for at dere atter en gang skal finne det for godt å menge dere med resten av KFL. Hvilke planer har dere for fremtiden? Trives dere godt nede i kroken og ser for dere et nytt sentrum der eller er dette noe som vil gå over med tiden?

                                En ting er sikkert, og dette er et godt råd fra undertegnede, KFF bygger ikke mer goodwill fra LSK ved å distansere seg fra resten av KFL.
                                Når det gjelder plassering er planen og ta en match til nede på felt a også ta en liten evaluering etter dette. Da er det noen uker til neste hjemmekamp.

                                Når det gjelder sosialisering med resten av KFL så kommer det sikkert mer naturlig etterhvert. Forøvrig er det viktigste et samarbeid på tribunen, hvilken pub man sitter på er lite viktig i mine øyne.

                                Når det gjelder ropet Ultras Lillestrøm er det et rop som mer er rettet mot LSK enn andre medfans.
                                Vi føler oss forsatt urettferdig behandlet og nesten hver uke kommer det en ny ting som er galt som klubben skal påpeke og bruke mot oss.

                                Det seneste som jeg nevnte i en annen tråd på forumet var altså at vi ikke skulle komme inn på Åråsen så lenge vi hadde egne nettsider.
                                Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                para gritarle a la FIFA:
                                ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                Kommentar

                                • Simeone
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2008
                                  • 761

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                  Jeg beklager akkurat den epsisoden. Sorry, det var dumt av meg.


                                  Mvh
                                  Gammer`n
                                  Det er ikke noe å beklage det. Det gikk samme veien tilbake også, sånn blir det i kampens hete.
                                  Fra våres side er det ingenting personlig, men mye frustrasjon og en utrolig vanskelig situasjon som vi har havnet i.
                                  Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                  para gritarle a la FIFA:
                                  ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                  Kommentar

                                  • Rovfugl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 3672

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Simeone

                                    Når det gjelder ropet Ultras Lillestrøm er det et rop som mer er rettet mot LSK enn andre medfans.
                                    Vi føler oss forsatt urettferdig behandlet og nesten hver uke kommer det en ny ting som er galt som klubben skal påpeke og bruke mot oss.
                                    synes det er bra at dere fortsatt gir 100% på tribunen, Felt C blir sikker gjennerobret tenker jeg:-)
                                    men er det riktig å ytre sitt misbehag mot LSK når man står i en gruppe som innebærer KFL (feltet), kan ikke dette oppfattes som om det på en måte kommer fra KFL da? jeg tror..... les: bare tror, at det blir litt feil setting å komme med disse tingene.
                                    Hvis disse ytringene skal komme fra en gruppe burde den gruppa komme med dette på en måte som gjør at det oppfattes som om det kommer direkte fra den gruppa, og ikke bare fra feltet til KFL.
                                    her er det mye mulig det bare er jeg som tenker feil, men kamp er vel ikke det rette stedet å gjøre dette?
                                    Last edited by Håkon Henriksen; 21.04.2008, 11:58. Begrunnelse: quote tag
                                    DØ FOR FUGLA!!!
                                    http://www.fluefiskebloggen.no
                                    LSK er min religion
                                    Ujah er min gud

                                    Kommentar

                                    • Simeone
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2008
                                      • 761

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                      synes det er bra at dere fortsatt gir 100% på tribunen, Felt C blir sikker gjennerobret tenker jeg:-)
                                      men er det riktig å ytre sitt misbehag mot LSK når man står i en gruppe som innebærer KFL (feltet), kan ikke dette oppfattes som om det på en måte kommer fra KFL da? jeg tror..... les: bare tror, at det blir litt feil setting å komme med disse tingene.
                                      Hvis disse ytringene skal komme fra en gruppe burde den gruppa komme med dette på en måte som gjør at det oppfattes som om det kommer direkte fra den gruppa, og ikke bare fra feltet til KFL.
                                      her er det mye mulig det bare er jeg som tenker feil, men kamp er vel ikke det rette stedet å gjøre dette?
                                      Jeg ser tankegangen din.Men akkurat dette tilfellet er såpass spesielt at jeg tror ikke det er noen særlig tvil hvem som mener hva.
                                      Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                      para gritarle a la FIFA:
                                      ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                        Hvis disse ytringene skal komme fra en gruppe burde den gruppa komme med dette på en måte som gjør at det oppfattes som om det kommer direkte fra den gruppa, og ikke bare fra feltet til KFL.
                                        Det er ingenting som tilsier at KFF blir forvekslet med resten av KFL akkurat nå. De er såpass markert på sin del av tribunen at det ikke er voldsom fare for forveksling.
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎