UFC/MB vs KFL

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • King_Raymond
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4987

    #41
    Synspunkter etter de siste ukenes hendelser fra UFC og MB

    Da har vi endelig fått summet oss nok til å komme med noen synspunkter om det som har skjedd fra Stabæk away og etter det:

    (Om dette ikke fortjener egen tråd så flytt den dit den passer)

    Ultras Felt C Lillestrøm

    Kommentar

    • KFL109
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1958

      #42
      Veldig godt skrevet innlegg!

      Selv om man ikke trenger å være enig i absolutt alle synspunktene, og kanskje innerst inne har et håp om endring av noen av konklusjonene etter noe tid, er det nyttig av og til å skaffe seg innsikt i hvordan ting oppleves av andre.
      Vidar Evje

      Kommentar

      • gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

        #43
        Enig i at det var viktig at det endelig kom noe fra Ultras nå. Det er veldig viktig at dere er åpne om hvordan dere oppfatter situasjonen. Bra!

        Samtidig etterlyser jeg fortsatt litt ydmykhet og noen små innrømmelser.
        Fortsatt framstiller dere LSK, og delevis også KFL, som eneste "syndebukker" - slik jeg leser innlegget.
        At dere nekter å godta LSKs forsøk på å stoppe Ultras-utviklingen, er jo ingen nyhet.
        At dere i tillegg viser en så steil holdning overfor KFL og nekter å bidra med noe som helst, er veldig skuffende.
        Og dessverre gir det "idioter" som meg og andre mer næring til den oppfattelsen vi har, nemlig at Ultras som gruppe nesten ser på seg selv som viktigere enn både laget, klubben og supporterklubben.

        Kanskje er det feil og urettferdig å stemple dere på denne måten, men det er i alle fall slike dere oppfattes av veldig mange. Særlig blant det store flertallet som ikke følger det indre supporterlivet så tett som oss. Og skal man få gjort noe med denne oppfattelsen, så er det dere som må ta initiativet til det.

        PS: Dersom den nåværende skyttegravtaktikken "kun" skyldes Frank Grønlunds hodeløse utspill, så foreslår jeg at man snarest tar en dialog med LSKs og KFLs ledelse rundt dette. Så kan kanskje selve saken komme videre.

        Mvh
        Gammer`n
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          #44
          Jeg flyttet innlegget inn i eksisterende tråd.

          Jeg må også si at jeg savner en viss bevegelse fra KFF, men må vel innse at de i sine egne øyne er uten noe som helst skyld i denne situasjonen og at det er LSK, KFL, NFF og Politiet sin feil....
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • Simeone
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2008
            • 761

            #45
            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
            Enig i at det var viktig at det endelig kom noe fra Ultras nå. Det er veldig viktig at dere er åpne om hvordan dere oppfatter situasjonen. Bra!

            Samtidig etterlyser jeg fortsatt litt ydmykhet og noen små innrømmelser.
            Fortsatt framstiller dere LSK, og delevis også KFL, som eneste "syndebukker" - slik jeg leser innlegget.
            At dere nekter å godta LSKs forsøk på å stoppe Ultras-utviklingen, er jo ingen nyhet.
            At dere i tillegg viser en så steil holdning overfor KFL og nekter å bidra med noe som helst, er veldig skuffende.
            Og dessverre gir det "idioter" som meg og andre mer næring til den oppfattelsen vi har, nemlig at Ultras som gruppe nesten ser på seg selv som viktigere enn både laget, klubben og supporterklubben.

            Kanskje er det feil og urettferdig å stemple dere på denne måten, men det er i alle fall slike dere oppfattes av veldig mange. Særlig blant det store flertallet som ikke følger det indre supporterlivet så tett som oss. Og skal man få gjort noe med denne oppfattelsen, så er det dere som må ta initiativet til det.

            PS: Dersom den nåværende skyttegravtaktikken "kun" skyldes Frank Grønlunds hodeløse utspill, så foreslår jeg at man snarest tar en dialog med LSKs og KFLs ledelse rundt dette. Så kan kanskje selve saken komme videre.

            Mvh
            Gammer`n
            For å ta det første først. Vi har like mye ansvar eller like lite for det som skjedde i Sandvika.som den vanlig supporter.
            Alle snakker om indre justis og det er fair enough det.
            Men fakta er det at: Ser man bortfra de 2 styremedlemmene som nå er utestengt var det ingen andre i KFL som jeg så som tok henda opp av lomma og gjorde noe i Sandvika.

            Jeg ser du etterlyser ydmykhet, men hva vil du vi skal si da? Ja, det var vår skyld at ting skjedde og det ble som det ble. Jeg mener bastant at det ikke var det og da skriver jeg ikke det for å vinne gehør hos andre.

            Når det gjelder holdning ovenfor KFL så har det desverre blitt litt sånn.
            Ja, vi mener at KFL skulle stått på mer for å få vår identitet tilbake.

            Hvis du ikke skjønner at vi ikke orker/gidder/har lyst til å bidra sånn som ting er nå ja det vet jeg ikke helt hvordan jeg skal prøve å forklare ting.

            Det er ikke bare Frank Grønlund som har pisset på oss, den saken er jo egentlig grei. Han misliker oss sterkt og sånn har det alltid vært.
            Det er også andre i LSK som vi har et samarbeid med som har dolket oss i ryggen.
            Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
            para gritarle a la FIFA:
            ¡Que ellos son el gran ladrón!

            Kommentar

            • Tobben
              Jeg elsker å kjøre trikk
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2005
              • 1666

              #46
              Dette er det blitt svart på før. Her er et innlegg fra Lars i "Div. om ultras" tråden

              Opprinnelig skrevet av Lars
              Tre grunner:

              - Media, som flere ganger har presentert oss som bråkmakere. Det er ikke altfor fristende å få ansiktet sitt bretta utover avisa uten at man har gjort noe galt. F.eks. Fredrikstad Blad hadde en sak der de hang oss ut som slosskjemper fra Vestfold...

              - Gale sikkerhetsfolk. Enkelte steder har vi møtt noen idioter av noen sikkerhetssjefer etc. De har som regel leid inn det lokale politiet i tillegg, for å sende oss hjem (takk til Frode som forhindret dette i Stavanger), kaste oss ut av stadion osv.

              - Motstanderfans med voldelige intensjoner. Dessverre er det enkelte grupper som ser på UFC som et mål for voldshandlinger.

              Merk at vi ble hengt ut i media, hadde konflikter (grunnløse) med sikkerhetssjefer i ulike byer og fikk juling av folk fra andre grupper før vi begynte å sladde bildene. Det har kanskje ikke hjulpet allverden å sladde bildene, men vi har ikke akkurat noe imot å gjøre det vanskelig for de nevnte.

              Når det er sagt, så har vi absolutt ingenting å skjule overfor LSK-fans. Kom og prat med oss på Martins, tribunen, hvor som helst!

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3404

                #47
                Fikk høre i helga at vedkommende som fyrte av røykbomben(e) på/ved James Pub var et av deres medlemmer (evt. hangarounds), og ser ikke at det er nevnt noen sanksjoner ovenfor vedkommende.

                Inntil noen annet blir sagt anser jeg at UFC støtter vedkommendes handlinger, og ser ingen grunn til å myke opp min holdning ovenfor dere.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • King_Raymond
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4987

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                  Fikk høre i helga at vedkommende som fyrte av røykbomben(e) på/ved James Pub var et av deres medlemmer (evt. hangarounds), og ser ikke at det er nevnt noen sanksjoner ovenfor vedkommende.

                  Inntil noen annet blir sagt anser jeg at UFC støtter vedkommendes handlinger, og ser ingen grunn til å myke opp min holdning ovenfor dere.
                  Og hvor har du hørt dette fra?
                  Ultras Felt C Lillestrøm

                  Kommentar

                  • skotten
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 1794

                    #49
                    Jeg er veldig enig i at innlegget er bra skrevet, og jeg er enig i svært mye som står der.

                    Men reagerer på et par ting. Det ene er fremstillingen i at UFC fraskriver seg ansvar for hendelsene i Sandvika og på Nadderud. Jeg kunne vært langt på vei enig dersom man velger å se på denne ettermiddagen og kvelden isolert sett. Jeg mener likevel at dersom UFC og MB hadde tatt til seg kritiske innspill på et tidligere tidspunkt, ville disse hendelsene vært luket bort - uavhengig av hvem som gjorde hva akkurat denne kvelden. Måten UFC har fremstilt seg på for omverdenen mener jeg fortsatt tiltrekker seg løkskaller ingen vil være bekjent av som fluepapir, og nettopp på en slik kort bortetur er faren aller størst for at sånne sniker seg med og gjemmer seg bak undergrupperingenes profil.

                    At flere av medlemmene har gått i bresjen for å roe ned gemyttene, synes jeg er helt topp. Så får heller de som ropte "her skal det bli et helvete" da blusseren ble taua inn gå i seg selv.

                    Den andre tingen jeg reagerer på er at dere ikke vil være imøtekommende på bannere rettet mot klubb og forbund. Ikke fordi at jeg ikke unner dere ytringsfriheten. Poenget er at jeg har samme syn på forbundet som dere, men kunne aldri tenke meg å dra opp noe banner rettet mot dem på kamp for det. For det første fordi jeg er på kamp med det ene mål for øyet å støtte laget, og det vet jeg dere er også. For det andre fordi at jeg ikke føler meg berettighet til å la mine synspunkter bli Kanari-Fansens samlede synspunkt i ett og alt. Alle bannere blir utad tolket som KFL-bannere, lik det eller ikke. Men det er ikke dermed sagt at jeg ikke støtter en kritisk linje overfor NFF, poenget er å finne en måte å uttrykke misnøyen på som fører frem og ikke drar med seg andre i dragsuget. Blitzermetoden dekker ingen av delene.

                    Forøvrig er jeg helt på linje med UFC i at strippingen av flagg, symboler - trusler om nedlegging av hjemmeside mm er fullstendig overkill fra klubbens side. Klarer UFC å vise litt imøtekommenhet på de områdene jeg har berørt i dette innlegget, kommer også jeg til å stille meg bak dere i kampen for det som urettmessig har blitt tatt fra dere. Dere uttrykker nemlig at KFL's manglende innsats for å kjempe for at dere skal få tilbake flagg, skjerf, tostangs mm, har gjort at dere mangler motivasjon til å hjelpe KFL. Jeg aksepterer dette standpunktet. Jeg håper likevel dere forstår at dette også kan snus på hodet, at KFL mangler motivasjon til å strekke seg noe lenger for å hjelpe dere etter den heller lite takknemlige holdningen som ble vist da flere i KFL-styret sto på seint og tidlig uka etter Nadderud for å oppheve utestengelsene. Jeg tror at det eneste som fører frem er dialog og imøtekommenhet, og da mener jeg selvsagt ikke bare fra UFC. Men om dere har intensjoner om å sitte på gjerdet til situasjonen er roet mere ned, har jeg selvsagt full forståelse for dette.

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Simeone
                      Når det gjelder holdning ovenfor KFL så har det desverre blitt litt sånn.
                      Ja, vi mener at KFL skulle stått på mer for å få vår identitet tilbake.
                      Hva skulle KFL gjøre? Nå la KFL ned alt arbeid i forbindelse med den kollektive utstengelsen. Nå kan man godt si at KFL ikke hadde noe valg i og med at mange engasjerte medlemmer i de forskjellige "aktivitetsgruppene" til KFL ble utstengt.

                      Etter at utestengelsen ble opphevet så var det meste på track igjen. Noen nøkkelpersoner tok opp sitt arbeid og jobbet dobbelt før matchen mot søpla, for å dekke opp for de som fremdeles ikke ville være med videre.

                      Hva forventer dere at KFL skal gjøre nå? Legge ned arbeidet en gang til?
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • Simeone
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2008
                        • 761

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                        Hva skulle KFL gjøre? Nå la KFL ned alt arbeid i forbindelse med den kollektive utstengelsen. Nå kan man godt si at KFL ikke hadde noe valg i og med at mange engasjerte medlemmer i de forskjellige "aktivitetsgruppene" til KFL ble utstengt.

                        Etter at utestengelsen ble opphevet så var det meste på track igjen. Noen nøkkelpersoner tok opp sitt arbeid og jobbet dobbelt før matchen mot søpla, for å dekke opp for de som fremdeles ikke ville være med videre.

                        Hva forventer dere at KFL skal gjøre nå? Legge ned arbeidet en gang til?
                        Nei, men man kan f.eks stoppe alt som heter visuelle bidrag helt til sensuren til LSK stopper opp. At en banner som sier "Gå av Grønlund" blir dratt ned av vakter sier at vi er på feil vei.

                        Dette banneret kom ikke fra verken UFC eller MB.

                        Men her blir vi nok aldri enig uansett.
                        Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                        para gritarle a la FIFA:
                        ¡Que ellos son el gran ladrón!

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3404

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                          Og hvor har du hørt dette fra?
                          Hørte det på Martin's før Molde kampen ifra folk som også var i Sandvika. Skal ikke nevne navn på kilden, på samme måte som jeg ikke røpte hvem vedkommende var.

                          Tar kilden min feil, så beklager jeg. Har vedkommende rett, så står jeg naturligvis ved påstanden min.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Simeone
                            Nei, men man kan f.eks stoppe alt som heter visuelle bidrag helt til sensuren til LSK stopper opp. At en banner som sier "Gå av Grønlund" blir dratt ned av vakter sier at vi er på feil vei.
                            Helt enig, dette er meningssensur. Det samme med trusselen om at hjemmesiden må legges ned.

                            Personlig har jeg opplevd at ansatte i LSK sitter og scanner forumet og informerer Tom Nordlie om at jeg er ekstremt negativ til ham. Jeg har visstnok uttalt med i sterke ordelag om Nordlies gampetrening, stilt store spørsmål om det medisinske apparatet til LSK samt generelt vært meget negativ til Tom Nordlie og spillerne.

                            Dette ble jeg konfrontert med av Tom og det var etter min mening en real og bra handling, da jeg fikk muligheten til å korrigere den feilinformasjonen han var blitt foret med. Man finner også navnet mitt under listen over personer som mener at Tom Nordlie ikke bør gå av...

                            Utfordringen min er jo at jeg ikke er anonym her på forumet og jeg har hørt at jeg også er en kverulant som aldri kan være positiv...

                            LSK bør etter min mening se seg sjøl i speilet og bruke mer tid på å finne ut hvordan de skal fremstå som leken, lojal og bla. bla. bla. enn å plage vanlige supportere som egentlig bare vil Sportsklubben godt
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              Personlig har jeg opplevd at ansatte i LSK sitter og scanner forumet og informerer Tom Nordlie om at jeg er ekstremt negativ til ham. Jeg har visstnok uttalt med i sterke ordelag om Nordlies gampetrening, stilt store spørsmål om det medisinske apparatet til LSK samt generelt vært meget negativ til Tom Nordlie og spillerne.
                              He-he. Overrasker meg ikke, mulig du ble forvekslet med Benny.

                              Uansett, med slik stalinistisk meningskontroll kan jeg vel bare forvente å bli snudd i døra på Åråsen når de får denne misforståelsen oppklart.

                              Jeg får i det minste håpe de har fått med seg det positive jeg har skrevet om Meter'n. Jeg mener faktisk han blunka lurt til meg sist hjemmematch.
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • King_Raymond
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4987

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Rønnern

                                Hva forventer dere at KFL skal gjøre nå? Legge ned arbeidet en gang til?
                                Gå i dialog sammen med oss "mot" LSK å kjempe på vår side istedenfor å bare si at LSK har bestemt seg, så det er ikke noen vits å prøve.
                                Ultras Felt C Lillestrøm

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                                  Fikk høre i helga at vedkommende som fyrte av røykbomben(e) på/ved James Pub var et av deres medlemmer (evt. hangarounds), og ser ikke at det er nevnt noen sanksjoner ovenfor vedkommende.

                                  Inntil noen annet blir sagt anser jeg at UFC støtter vedkommendes handlinger, og ser ingen grunn til å myke opp min holdning ovenfor dere.
                                  Hvis han er(var) en hangarrounds så tipper jeg han strøyk på alt som er av opptaksregler og at Ufc og Mb har sakt klart i fra til gutten at han har å holde seg langt unna Åråsen i lang tid fremover.

                                  Kommentar

                                  • tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                    Gå i dialog sammen med oss "mot" LSK å kjempe på vår side istedenfor å bare si at LSK har bestemt seg, så det er ikke noen vits å prøve.
                                    Jeg kommer aldrig til å gå mot Lsk men enkeltpersoner i Lsk er en annen sak.

                                    Kommentar

                                    • Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                      Gå i dialog sammen med oss "mot" LSK å kjempe på vår side istedenfor å bare si at LSK har bestemt seg, så det er ikke noen vits å prøve.
                                      KFL har da kjempet hardt for UFC og MB i denne saken. Ingen av dere er utestengt, bortsett fra de som ble arrestert. Det synes jeg er godt gjort med tanke på hendelsene på Nadderud.

                                      Jeg skulle ønske at dere tok skritt i retning av å møte KFL på halvveien, før dere forlanger at KFL skal ta opp dialogen for dere med LSK. Dersom dere ikke er villige til å ha noe med KFL å gjøre, hvorfor skal da KFL kjempe sammen med dere?
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

                                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                      Kommentar

                                      • Vestfold Kanaris
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Oct 2004
                                        • 4583

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                        Dersom dere ikke er villige til å ha noe med KFL å gjøre, hvorfor skal da KFL kjempe sammen med dere?
                                        For å snu litt på det så er vel mange av medlemmene i UFC/MB medlem i kfl. Hvorfor skal man ha noe å gjøre med en supp.klubb som ikke støtter sine egne?
                                        LOUD
                                        PROUD
                                        ULTRA

                                        Kommentar

                                        • Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                          For å snu litt på det så er vel mange av medlemmene i UFC/MB medlem i kfl. Hvorfor skal man ha noe å gjøre med en supp.klubb som ikke støtter sine egne?
                                          Ser poenget ditt, men styret i KFL har vel støttet dere i denne saken, selv om man ikke har lyktes med å få LSK til å godta flagg, bannere og bekledning. Igjen, ingen er utestengt, noe som er godt jobbet fra styret i KFL.

                                          Spørsmålet, slik jeg tror det ligger, er hvorvidt KFL i det hele tatt tjener noe som helst på å kjempe en kamp for at undergruppene skal få profilere seg selv eller om det er smartest for KFL å la denne saken bero inntil ting har normalisert seg og så ta opp denne saken igjen.

                                          Jeg vet ikke hva styret i KFL tenker seg, så dette blir synsing fra meg.
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

                                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎