UFC/MB vs KFL

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Vestfold Kanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Oct 2004
    • 4583

    #61
    Opprinnelig skrevet av tullebukk
    Hvis han er(var) en hangarrounds så tipper jeg han strøyk på alt som er av opptaksregler og at Ufc og Mb har sakt klart i fra til gutten at han har å holde seg langt unna Åråsen i lang tid fremover.
    Hva som skjer utenfor match er vel uvesentlig i den sammenhengen, skal man nekte folk som kjører for fort å komme inn på Åråsen også?

    Hva med folk som kaster solobegre fra tribunen på motspillere tullebukk?
    Last edited by Vestfold Kanaris; 25.04.2008, 23:10. Begrunnelse: skriveleif
    LOUD
    PROUD
    ULTRA

    Kommentar

    • Petter Ø
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3008

      #62
      Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
      For å snu litt på det så er vel mange av medlemmene i UFC/MB medlem i kfl.
      Derav definisjonen undergruppe kanskje?
      Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
      Hvorfor skal man ha noe å gjøre med en supp.klubb som ikke støtter sine egne?
      Personene det gjelder er ikke utestengt fra Åråsen etter hard jobbing av KFL. Og etter ønske fra KFL fikk alle som ble utestengt mulighet til å ta opp saken sin med LSK, også ikke-medlemmer.

      Diskusjonen om hvordan KFL skal bli fremover, undergruppenes form, forhold til LSK og hvordan vi skal løse konflikter/uenigheter innad er alle medlemmer velkommen til å delta i. Kom med innspill og forslag enten ved å møte opp på neste allmøte eller ta kontakt med styret.
      Petter Ø - Kreativ Kanaris
      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

      Kommentar

      • King_Raymond
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4987

        #63
        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Ser poenget ditt, men styret i KFL har vel støttet dere i denne saken, selv om man ikke har lyktes med å få LSK til å godta flagg, bannere og bekledning. Igjen, ingen er utestengt, noe som er godt jobbet fra styret i KFL.

        Spørsmålet, slik jeg tror det ligger, er hvorvidt KFL i det hele tatt tjener noe som helst på å kjempe en kamp for at undergruppene skal få profilere seg selv eller om det er smartest for KFL å la denne saken bero inntil ting har normalisert seg og så ta opp denne saken igjen.

        Jeg vet ikke hva styret i KFL tenker seg, så dette blir synsing fra meg.
        Vi er selvfølgelig veldig takknemlige for at KFL styret fikk oss "frifunnet" og vet at dem la ned en enorm jobb i dagene etter kampen mot Stabæk, og det har dem fått "cred" av oss for også. Men vi mener også at dem burde hjelpe oss i en dialog med LSK for å få flaggene/bannere osv inn på stadion igjen.
        Ultras Felt C Lillestrøm

        Kommentar

        • MoBee
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2004
          • 958

          #64
          Men skal dette handle om UFC/MB/flagging/bannere eller SKF? For hvis dette blir en tråd der dere (UFC/MB) går i forsvar for SKF, må vi "vanlige dødelige" få mer info om denne gruppa. Jeg er ikke enig i at Ultrasgrupperingene skal forbys, men jeg er JÆVLIG enig i at en gruppe som kler seg som casuals og kaller seg Sportsklubbens fineste skal stoppes i sin utvikling av casualskultur i vårt nabolag. Og mitt syn på "ultrassene" blir veldig forandret hvis det viser seg at dere forsvarer casualskultur, noe det virker som på noen av innleggene her nu...

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            #65
            [moderatormelding] Diskusjoner om annet enn UFC, MB, KFF eller KFL er ikke ønskelig i denne tråden. De som er indignerte på vegne av SKF har fått en egen tråd i Fotball Generelt, http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ad.php?t=11874 der kan også bønda fra andre grupper pent kledde henge seg på.[/moderatormelding]
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • elsker1978
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Nov 2007
              • 4

              #66
              jeg er mot alle jeg. hilsen anti ultras ultras gruppa.kald det gjerne et flåsete og barnslig innlegg,men hvem er egentlig barnslige her????? hehehehe:twisted::twisted:
              Dette er gammle elsker78 sin nye profil. Nyttår,ny utgave



              7

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3404

                #67
                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                Hvis han er(var) en hangarrounds så tipper jeg han strøyk på alt som er av opptaksregler og at Ufc og Mb har sakt klart i fra til gutten at han har å holde seg langt unna Åråsen i lang tid fremover.
                Tror ikke vedkommende noen gang har ansett seg som hangaround, og han kan vel kjenne noen av gutta uten å være medlem eller hangaround?

                Nok en gang registrerer jeg at folk velger å angripe andre fremfor å ta stilling til det jeg spurte om. Siden ingen ifra UFC avkrefter at det ikke var noen av deres medlemmer som fyrte opp røykbombene, så velger jeg å anta at min kilde hadde rett.


                Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                For å snu litt på det så er vel mange av medlemmene i UFC/MB medlem i kfl. Hvorfor skal man ha noe å gjøre med en supp.klubb som ikke støtter sine egne?
                KFL har ca. 6000 medlemmer p.d.d. Av de 6000 utgjør dere ca. 40 medlemmer hvis jeg har tallene sånn nogenlunde riktig (kan gjerne øke med 150% i parantes til 100 medlemmer). Det vil si at dere utgjør 0.67% av medlemsmassen (1.67% med 100 UFC/MB). Å bruke mer ressurser på dere enn dere får i dag er totalt feil bruk av KFL's ressurser. Min personlige mening er at dere burde være takknemlige for den hjelp dere har fått allerede, og slutte å mase om mer. Dere slapp utrolig billig unna.

                Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                Vi er selvfølgelig veldig takknemlige for at KFL styret fikk oss "frifunnet" og vet at dem la ned en enorm jobb i dagene etter kampen mot Stabæk, og det har dem fått "cred" av oss for også. Men vi mener også at dem burde hjelpe oss i en dialog med LSK for å få flaggene/bannere osv inn på stadion igjen.
                Håper ikke at KFL løfter en finger for å få de bannerene tilbake. Det er nok fler av KFL's medlemmer som er imot deres bannere enn det er for.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • Raskolnikov
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1452

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                  Håper ikke at KFL løfter en finger for å få de bannerene tilbake. Det er nok fler av KFL's medlemmer som er imot deres bannere enn det er for.
                  Nei til mangfold i KFL!
                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                  Kommentar

                  • skotten
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 1794

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                    Nei til mangfold i KFL!
                    Bannerene gjør det stikk motsatte, får mangfoldet til å se regelrett ensartet ut.

                    Kommentar

                    • Stone
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Sep 2006
                      • 225

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                      Nei til mangfold i KFL!
                      Går vel ann og ha mangfold uten at disse gruppene på død og liv skal måtte markere seg selv og deres eget budskap. Er det ikke KFL og dens støtte til LSK dette egentlig burde handle om...?

                      Kommentar

                      • Raskolnikov
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1452

                        #71
                        Hvis man går inn for å nekte undergrupper/enkeltpersoner i KFL å ha bannere/flagg som ikke skader LSK eller KFL sier man etter min mening nei til mangfold og ja til ensretting.

                        Hva blir det neste? Det store flertallet i KFL benytter seg ikke av KFLs turtilbud heller. Legge ned turgruppa og alt av organiserte turtilbud? I 1993 tipper jeg det store flertallet av LSK sine fans var imot KFL. Hvorfor i all verden ble ikke KFL nedlagt?

                        Forresten er det meningsløst å snakke om hvor mange medlemmer KFL er når folk nærmest blir tvunget til å være medlem. Jeg har stått på fotballkamper siden jeg ble fast inventar på Åråsen i 1996, men slik reglene er nå er valget enten KFL eller å sitte.
                        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                          Forresten er det meningsløst å snakke om hvor mange medlemmer KFL er når folk nærmest blir tvunget til å være medlem. Jeg har stått på fotballkamper siden jeg ble fast inventar på Åråsen i 1996, men slik reglene er nå er valget enten KFL eller å sitte.
                          Det er ikke riktig, man kan benytte KFL-feltet dersom man er LSK-medlem. Ergo, ingen medlemsplikt i KFL.

                          Forøvrig mener jeg at en bør legge seg på minnet at uten massiv mobilisering fra KFL, intens lobbyvriksomhet og en helvetes dugnadsånd ville "sitteplasser" bak mål vært det eneste alternativet på Åråsen for stående supportere.

                          At man setter noen få krav til de som frivillig velger å benytte seg av de fasilitetene jeg og mange andre har jobbet steinhardt for å få til, kan ikke regnes som ublu. Det skulle bare mangle.

                          Dette var forøvrig en digresjon...
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • Ballkunstneren
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2006
                            • 780

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Stone
                            Går vel ann og ha mangfold uten at disse gruppene på død og liv skal måtte markere seg selv og deres eget budskap. Er det ikke KFL og dens støtte til LSK dette egentlig burde handle om...?
                            Hvis man er enig med KFL om alt så hadde det vel ikke vært noen mening med undergrupper..

                            Det er nettopp disse meningene som skiller disse medlemmene av KFL med andre..

                            Kommentar

                            • krisruds
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2005
                              • 839

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                              Hvis man er enig med KFL om alt så hadde det vel ikke vært noen mening med undergrupper..

                              Det er nettopp disse meningene som skiller disse medlemmene av KFL med andre..
                              Hvis man ikke er enige i alt med KFL så er det vel ingen tvang til å lage undergrupper?
                              Jeg er mye uenig med kfl jeg, men er ikke derfor jeg hadde lagt en undergruppe. Hvis jeg lager en undergruppe så blir det for at jeg skal samle de som holder med LSK der jeg bor. Slik som Råholdt kanaris f.eks.

                              Hvis man er undergrupper som vil føre sine egne verdier og meninger så synes jeg kanskje de skal få sin egen plass på åråsen, f.eks RB.??

                              Hvis man ser på Klanen, så fikk de en undergruppe som het Unge enga, uten dem hadde vel Klanen vært "nada" akkurat nå. De stlite seg bak mål og gjorde det knall bra der.
                              Last edited by krisruds; 29.04.2008, 07:37.
                              krisruds medlem av KFL siden 1996


                              OI OI OI nå har vi det morro :)

                              BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                              Kommentar

                              • ON
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3639

                                #75
                                Unge Enga eksisterer ikke lenger. Flere av disse gutta er vel nå med i Vålerengas, andre alternative supportermiljø. Bestem deg.

                                Kommentar

                                • Ballkunstneren
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 780

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av krisruds
                                  Hvis man ikke er enige i alt med KFL så er det vel ingen tvang til å lage undergrupper?
                                  Kan ikke se å ha nevnt det heller.. logikk biter visst ikke på deg.. jeg hentyder vel bare til at meningsfoskjeller ofte naturlig fører til undergrupper..

                                  Opprinnelig skrevet av krisruds
                                  Hvis man er undergrupper som vil føre sine egne verdier og meninger så synes jeg kanskje de skal få sin egen plass på åråsen, f.eks RB.??
                                  Er jo et godt forslag det, men jeg er ganske sikker på at disse undergruppene er instillt på å støtte kanarifansen.. Om du heller vil at medlemmer av KFL står et annet sted så får det stå for din regning.. Men jeg mener at alle medlemmer av KFL bør støtte opp om KFL..

                                  Opprinnelig skrevet av krisruds
                                  Hvis man ser på Klanen, så fikk de en undergruppe som het Unge enga, uten dem hadde vel Klanen vært "nada" akkurat nå. De stlite seg bak mål og gjøre det knall bra der.
                                  Hvis du føler at Klanen er så fantastisk, så anbefaler jeg deg å melde deg inn der..

                                  Kommentar

                                  • Stone
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Sep 2006
                                    • 225

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                                    Hvis man er enig med KFL om alt så hadde det vel ikke vært noen mening med undergrupper..

                                    Det er nettopp disse meningene som skiller disse medlemmene av KFL med andre..
                                    Hva er så meningen med undergruppene?
                                    Å kun kjøre på for å få sagt sin egen mening, og demonstrert sine ytringer uavhengig av hva et samlet KFL ønsker å ytre utad?

                                    Som andre har nevnt tidligere så havner jeg da på den konklusjonen at det er så utrolig viktig og få synliggjort seg selv og sine meninger i en slik undergruppe, ikke rart det det har blitt litt som i topicen, UFC/MB vs KFL...

                                    Hvorfor skal KFL fortsette å tillate bannere og tilrop som LSK som klubb åpenbart ikke ønsker å assosieres med, skal de kun gjøre det for at fåtallet i undergruppene skal få det som de vil?

                                    Kommentar

                                    • Stone
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Sep 2006
                                      • 225

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                                      jeg hentyder vel bare til at meningsfoskjeller ofte naturlig fører til undergrupper..
                                      Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                                      Er jo et godt forslag det, men jeg er ganske sikker på at disse undergruppene er instillt på å støtte kanarifansen.. Om du heller vil at medlemmer av KFL står et annet sted så får det stå for din regning.. Men jeg mener at alle medlemmer av KFL bør støtte opp om KFL..
                                      Da er det jo veldig merkelig at så fort en da blir uenig med KFL så skal man "bryte" ut og lage seg en undergruppe hvor man bruker tilrop/flagg/bannere for å fremheve seg selv og sine meninger. I stedet for som du selv sier støtte opp om KFL, skjønner ikke helt logikken bak det der.

                                      Hvorfor ikke heller ta opp det man er uenig i på medlemsmøter osv, prøve å få alle til å dra i samme retning?

                                      Kommentar

                                      • krisruds
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 839

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Nordby
                                        Unge Enga eksisterer ikke lenger. Flere av disse gutta er vel nå med i Vålerengas, andre alternative supportermiljø. Bestem deg.
                                        Kan egentlig ikke se selv at jeg har skrivd noen steder at de eksisterer heller.?

                                        Jeg skriver at de stilte seg i svingen og gjorde det bra der.
                                        krisruds medlem av KFL siden 1996


                                        OI OI OI nå har vi det morro :)

                                        BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                        Kommentar

                                        • Raskolnikov
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 1452

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Stone
                                          Hva er så meningen med undergruppene?
                                          På medlemsmøtet sa en representant for MB(?) at de ønsket å være en pressgruppe for å bedre stemningen på Åråsen. I tillegg vil jeg tro at begge gruppene er interessert i supporterkultur generelt og ønsker å bidra til en bedre supporterkultur i LSK spesielt.

                                          Hvis du mener at UFC/MB ikke har bidratt til masse positivt for å fremme supporterkulturen rundt LSK er du blind.

                                          Opprinnelig skrevet av Stone
                                          Å kun kjøre på for å få sagt sin egen mening, og demonstrert sine ytringer uavhengig av hva et samlet KFL ønsker å ytre utad?
                                          Dette faller på sin egen urimelighet når vi vet at medlemmene i UFC/MB har bidratt svært mye i KFL de siste årene.

                                          Opprinnelig skrevet av Stone
                                          Som andre har nevnt tidligere så havner jeg da på den konklusjonen at det er så utrolig viktig og få synliggjort seg selv og sine meninger i en slik undergruppe, ikke rart det det har blitt litt som i topicen, UFC/MB vs KFL...
                                          Ja, UFC og MB er flinke til å fronte seg selv, men hvorfor er det et problem? Er morsomme bannere signert "/UFC" skadelig for Sportsklubben? Absolutt ikke!

                                          Opprinnelig skrevet av Stone
                                          Hvorfor skal KFL fortsette å tillate bannere og tilrop som LSK som klubb åpenbart ikke ønsker å assosieres med, skal de kun gjøre det for at fåtallet i undergruppene skal få det som de vil?
                                          Du ønsker tydeligvis at KFL skal være en offisiell supporterklubb, gjerne med Frank Grønlund som leder. Alt dette snakket om flertallet irriterer meg grenseløst. Når VG deler ut rosa capser på landskamp så sitter de fleste med disse capsene, det samme med klappere. Flertallet i KFL gidder ikke en gang å ta turen til Ullevål på bortekamper og bidrar ikke med annet enn medlemsavgiften.

                                          KFL må aldri la LSK definere hvordan vi supportere skal støtte laget! Hva mener du KFL skal gjøre den dagen flertallet f. eks ønsker Frank Grønlund sin avgang? Det blir vanskelig hvis man ikke skal tillate bannere og tilrop som LSK som klubb åpenbart ikke ønsker å assosieres med.
                                          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                          Kommentar

                                          Working...